Розробка уроку мистецтва (музичного мистецтва) за темою "Дитячі захоплення" для 1 класу (НУШ)

Про матеріал
Розробка уроку мистецтва (музичного мистецтва) за темою "Дитячі захоплення" для 1 класу (НУШ). Підручник: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака, О. М. Колотило; Київ "Генеза" 2018 допоможе учителю зробити урок цікавим. Групова робота з учнями допоможе "оживити" транспорт і розвити в учнях творчість.
Перегляд файлу

Розробка уроку мистецтва (музичного мистецтва)

за темою «Дитячі захоплення» для 1 класу (НУШ)

Підручник: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака, О. М. Колотило;

Київ «Генеза» 2018

Тема семестру: Мистецтво – чарівне вікно у світ

Тема уроку: Дитячі захоплення

Мета: ознайомити учнів з поняттям: характер мелодії;

формувати креативні, комунікативні якості особистості учнів;

виховувати усвідомлення власної причетності до української культурної спадщини, виховувати вміння естетично оцінювати твори мистецтва.

Формувати на уроці ключові компетентності Нової Української Школи:

  • Спілкування рідною/державною мовою: обговорення, аналіз музичних творів;
  • Основні компетентності у природничих науках і технологіях: відтворення звуків навколишнього середовища, музичних звуків;
  • Інформаційно-цифрова компетентність: використання сучасних цифрових технологій для пізнання та творення мистецтва;
  • Компетентність уміння вчитися впродовж життя: імпровізація дій у різних ситуаціях;
  • Компетентності ініціативності і підприємливості: імпровізація на дитячих музичних інструментах;
  • Математична компетентність: застосування обчислювальних умінь упродовж уроку;
  • Соціальна та громадянська компетентності: робота у групах на уроці;
  • Компетентність здорового життя: організація правильної співацької постави.

Очікувані результати:

Знаннєвий компонент:

Учні: знають, що таке характер мелодії;

Діяльнісний компонент:

Учні: характеризують твори: Б. Фільц. «Гра у м`ячик»; Р. Шуман. Фортепіанний цикл «Дитячі сцени». Гра в піжмурки.

           виявляють ініціативу щодо відтворення звуків навколишнього середовища, імпровізації дій у різних ситуаціях.

Ціннісний компонент:

Учні: визначають власні емоції від сприйняття творів, які пролунали на уроці.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: підручник Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило;

Київ «Генеза» 2018, робочий зошит-альбом інтегрованого курсу для 1 класу, автори: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило; ноутбук з колонками,

дитячі музичні інструменти, дитячі іграшки – літак, машина, потяг, картки з віршами.

Хід уроку

І Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

1. Урок починається з музичного вітання «Продзвенів дзвінок, почнемо урок. Добрий день!» На столі учителя іграшки хлопчиків – літак, машина, потяг.

 Вчитель бере по черзі іграшки,веде бесіду про ігри хлопчиків та їхні улюблені іграшки. Вчитель згадує початок минулого уроку. В гостях була лялька  - улюблена іграшка дівчат. З лялькою були пов`язані музичні твори, які мали різні настрої. Сьогодні ми продовжимо цю тему і дізнаємося  про те, що мелодії бувають різного характеру, як і люди.

ІІ Основна частина уроку.

1. Діти, пропоную вам  подивитися мультфільм «Літачок Жужа». Ми будемо разом з ним рахувати. Перегляд мультфільму.

Бесіда з питаннями учителя. Який літачок: впевнений чи боязкий, спокійний чи грайливий? А пісня в нього яка? Вона теж впевнена, бадьора. Тобто характер літачка і його пісня однакові.

2. Наш Барвик дуже чекає вашої допомоги. У ваших зошитах, діти, на стр.12 є завдання №1. Будь ласка, виконайте його. Треба визначити характер мелодії пісні Літачка Жужі. З`єднайте слова і картинку.

 

3. А зараз давайте разом послухаємо музику. Нагадую правила слухання музики, слухають твори: Б. Фільц. «Гра у м`ячик»; Р. Шуман. Фортепіанний цикл «Дитячі сцени». Гра в піжмурки. Обговорення характеру музики.

 

4. Діти, на стр. 25 у нашому підручнику ви бачите ноти пісні «Літачок Жужа». Вчитель виконує пісню на фортепіано та співає. Давайте заспіваємо її разом. Вчитель нагадує дітям правила співу. Розучування пісні. Виконання пісні рядами або групами з грою - імпровізацією на музичних інструментах.

 

5. Руханка «Ти щасливий». Гурт «Малдіви».

 

6. А зараз увага! Ми об`єднаємося у групи. Кожна група буде виступати по черзі біля дошки. Завдання таке: я читаю вірш для групи, група вирішує який буде характер мелодії, буде ця мелодія спокійна, рухлива чи швидка. Граємо без підготовки.

1 група. Ваш вірш такий:

До проводів причеплений за спинку

Трамвай мчить від зупинки до зупинки.

Коли ж він уночі відпочиває

То бути швидким поїздом бажає.

Обговорюємо характер мелодії. Наприклад, мелодія рухлива, весела. Зображаємо рух трамваю, використовуючи шумові інструменти.

 

2 група:

 

Пливе поважно пароплав

Туди, де він ще не бував,

Морські долає милі,

Перемагає хвилі.

3 група:

Мчить літак у день погожий,

Він на птаха дуже схожий,

Бо і хвіст, і крила має,

Тільки зерна не дзьобає.

4 група:

Чух-чух, чух-чух – потяг мчить,
Хитра Лиска в нім сидить.
Ось і станція “Кульбаба”.
У вагон сідає Жаба .

А за нею – Жабенята,
Кваки, Квакші, Квакушата.
“Кваки-квак” та “кваки-квак”,
Не розсядуться ніяк.

 

7. Дякую, молодці! Так, ми любимо гратися, але в нас сучасних дітей бувають і інші захоплення, наприклад, планшет, синтезатор. Розкажіть, діти, будь ласка, про ваші  захоплення, і як вони вам допомагають у вивченні мистецтва.

 

ІІІ Заключна частина уроку.

Ось і завершується наш урок. Сьогодні ми переконалися в том, що мелодії бувають різні, кожна мелодія має свій характер. Тепер ви будете слухати музику, розуміючи, що кожний твір, як людина, розказує нам про щось своє – неповторне. Я сподіваюсь, що ви відкриєте свій зошит з мистецтва ще раз і Б згадайте, що таке синтезатор. Обведіть, будь ласка, цей сучасний музичний інструмент в завданні №2 на стр.12.

docx
Додано
25 вересня 2019
Переглядів
4978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку