Розробка уроку мистецтва (музичного мистецтва) за темою "Лялькові настрої" для 1 класу (НУШ)

Про матеріал
Розробка уроку мистецтва (музичне мистецтво) за темою "Лялькові настрої" для 1 класу (НУШ) має рольові ігри, які допоможуть вчителю зробити урок веселим і легким. Учні виконують ролі Ляльки, Дівчини і навіть Звуків. На уроці повторюються поняття минулого уроку, які використовуються у зв`язку з новою темою - настрої в музиці.
Перегляд файлу

Розробка уроку мистецтва (музичного мистецтва)

за темою «Лялькові настрої» для 1 класу (НУШ)

Підручник: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило;

Київ «Генеза» 2018

Тема семестру: Мистецтво – чарівне вікно у світ

Тема уроку: Лялькові настрої

Мета: ознайомити учнів з поняттям: настрої в музиці;

формувати креативні, комунікативні якості особистості учнів;

виховувати усвідомлення власної причетності до української культурної спадщини, виховувати вміння естетично оцінювати твори мистецтва.

Формувати на уроці ключові компетентності Нової Української Школи:

  • Спілкування рідною/державною мовою: обговорення, аналіз музичних творів;
  • Основні компетентності у природничих науках і технологіях: відтворення звуків навколишнього середовища, музичних звуків;
  • Інформаційно-цифрова компетентність: використання сучасних цифрових технологій для пізнання та творення мистецтва;
  • Компетентність уміння вчитися впродовж життя: імпровізація дій у різних ситуаціях;
  • Компетентності ініціативності і підприємливості: імпровізація на дитячих музичних інструментах;
  • Математична компетентність: застосування обчислювальних умінь упродовж уроку;
  • Соціальна та громадянська компетентності: робота у групах на уроці;
  • Компетентність здорового життя: організація правильної співацької постави.

Очікувані результати:

Знаннєвий компонент:

Учні: знають, що таке настрій у музичному творі;

Діяльнісний компонент:

Учні: характеризують твори: «Лялька співає». Л. Колодуб; «Хвороба ляльки», «Нова лялька». П. Чайковський.

           виявляють ініціативу щодо відтворення звуків навколишнього середовища, імпровізації дій у різних ситуаціях (рольова гра «Моя лялька мандрує»), ритмічної імпровізації, щодо співу пісні «Бідолашна Маша» у ролях;

Ціннісний компонент:

Учні: визначають власні емоції від сприйняття творів, які пролунали на уроці.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: підручник Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило;

Київ «Генеза» 2018, робочий зошит-альбом інтегрованого курсу для 1 класу, автори: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило; ноутбук з колонками,

дитячі музичні інструменти, іграшка лялька.

Хід уроку

І Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

1. Урок починається з музичного вітання «Продзвенів дзвінок, почнемо урок. Добрий день!»

 Вчитель тримає ляльку у руках. Діти, сьогодні у нас в гостях лялька Галина. Подивиться, будь ласка, яка вона гарна наша Галина! Вчитель обговорює з учнями вигляд ляльки. Дівчата, я впевнена, що і у вас вдома теж є ляльки. Бесіда з дівчатами про їхні ляльки. Звичайно, хлопці в ляльки не грають, але ви, хлопці, мені сьогодні допоможете. По-перше, хто з вас нагадає мені що таке форте і що таке піано, як у нотах виглядає знак повторення. Дякую, справа в тому, що все це нам сьогодні знадобиться на уроці. По-друге, питання до всіх: Що будь-яка дівчина думає про настрій своєї ляльки, коли вона, наприклад , їй одягає нову сукню? А коли її лялька приймає гіркі ліки? Так, настрої різні.

 

ІІ Основна частина уроку.

1. Зараз, відкрийте свої зошити-альбоми на стр.10. У вправі 1 ви можете побачити два зображення. Обговорюємо зображення. А зараз ви послухаєте два твори П. Чайковського. Після прослуховування музичних творів, будь ласка, поєднайте настрої в музиці й зображення. Після прослуховування учні виконують завдання учителя. Учитель повідомляє учням назви п`єс. Всі погоджуються з тим, що зображення, настрої у творах та їх назви відповідають один одному.

 

2. Лялька Галина має подруг. Зараз, діти, ви їх побачите у відеоролику до п`єси Л. Колодуба «Лялька співає». Який настрій панує в музиці? Чи відповідають лялькові персонажі у відеоролику настрою п`єси Л. Колодуба?

 

3. А зараз ви можете взяти олівці та намалювати веселку. Тільки ця веселка буде непроста. Вона в нас буде веселкою настроїв в музиці. Ви сьогодні почули три музичні твори. А веселка, як ви знаєте, має сім кольорів. Вам треба знайти та показати  мені ті кольори, які відповідають настроям в п`єсах П. Чайковського і Л. Колодуба.

 

4. Руханка «Ти щасливий». Гурт «Малдіви».

 

5. Вивчення пісні «Бідолашна Маша». Гра «Ми веселі, ми сумні». Група «сумних» виконує слова: Бідолашна Маша вчилась їсти кашу;

                                          Тільки в рота Маші не попало каші.

Виконують пісню на р.

Група «веселих» виконує слова: Щоки Маші в каші, носик Маші в каші;

                                                      Ну й смачненьку кашу з`їла наша Маша.

Виконують пісню на f.

Кожна група має своїх музикантів, які акомпанують співаючим на дитячих музичних інструментах.

 

6. Діти, подивиться, будь ласка, в підручники, на стр. 21 ви бачите ноти і знак. Що він означає? – Повторення. Вчитель співає поспівку про бичка. Слова: « Іде бичок, хитається, зітхає на ходу» вчитель співає на р, а слова: «Ох, кладочка кінчається, я зараз упаду» вчитель співає на f. Вчитель пояснює, що музику можна характеризувати не тільки словами «весело-сумно». В музиці можна почути багато відтінків настрою. Наприклад, настрій бичка можна охарактеризувати як тривожний, неспокійний, збентежений.

 

7. Завершити урок за темою «Лялькові настрої» можна рольовою грою «Моя лялька мандрує». У грі беруть участь 5-6 груп. Кожна група має таких героїв: Лялька, Дівчинка, Звуки. Кожна група отримує завдання: показати всіх героїв у заданому середовищі та сказати, якій настрій повинен бути в музичному творі, який композитор напише для цієї групи. Наприклад,

1 група уявляє себе у парку. Дівчинка зі своєю Лялькою у парку, діти Звуки відтворюють звуки парку. Потім група каже якого характеру буде музичний твір під назвою «У парку»,

2 група уявляє себе на Місяці;

3 група - в зоопарку;

4 група - у школі;

5 група - у лісі;

6 група - в музеї Шоколаду та Морозива.

 

ІІІ Заключна частина уроку.

Діти сьогодні ми усі переконалися в тому, що в музиці можуть панувати різні настрої, ми послухали твори з різними настроями. Давайте з вами згадаємо настрої, які ми сьогодні почули на уроці. Твір буває веселий, сумний, в нього може бути неспокійний характер… Хто бажає може знову відкрити вже дома свої робочі зошити-альбоми та зробити з Барвиком завдання 2 на стр 10. Сьогодні ви були активні. Усі молодці! Зустрінемося наступного тижня!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Карпинець Оксана Іванівна
    Щиро дякую за допомогу . Важко знайти по даному предмету розробки уроків.Будемо вдячні за наступні публікації
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 серпня 2019
Переглядів
6128
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку