Розробка уроку з мистецтва 2 клас НУШ
Тема: «Квіткові фантазії»
за підручником Л.Масол
Вчитель |
Акименко Олена Петрівна Гімназія 32 м.Кам’янське Дніпропетровська обл |
Тема : «Квіткові фантазії» Мета: знайомити учнів з українською національною символікою - віночком,розвивати творчі здібності дітей ,вокальні навики ,виховувати художні інтереси, смаки, морально – естетичні ідеали, розкрити значення квітів,бажання їх зберігати та примножувати. Музичний матеріал: оркестр народних інструментів « Віночок українських народних пісень, пісня «Віночок» муз. М.Ведмедері, руханка «Сонячний віночок»,Є.Русинов .Балет «Дюймовочка»(фрагменти),м/ф «Дюймовочка» відео фрагмент , робота в групах ( скласти з українських пісень «віночки » осінній, літній, зимовий. Тип уроку : урок поглиблення теми
Обладнання: фортепіано, проектор, екран, ноутбук, музичні ударні та шумові інструменти, українські віночки, підручник 4 класу (автор Л.Масол). Хід уроку 1. Організаційний момент
Музичне вітання Продзвенів дзвіночок дзень - дзелень .Скажемо всі дружно:-добрий, день! Завітайте ,друзі, вже до нас. Тут співа чудово , другий клас ! 2. Актуалізація опорних знань а) Відповісти на запитання
*Чи знаєте ви, з яких квітів українські дівчата плели віночки? *Як ви розумієте: український віночок- символ українського народу? *Який символ мала калина, яку вплітали в центр віночка ? *А чи має значення розташування стрічок у віночку?
б)Віночок –знайдіть , де тут зайві слова? ( Волошки , маки, пісня, оберіг, мальви, веселка , стрічки, літо, барвінок, весна, символ, васильки, гладіолуси, колоски)
3. Засвоєння нових знань Сьогодні ми продовжимо тему про квіткові фантазії. Для українців віночок не просто прикраса. Віночок , то-оберіг. З давніх давен віночок був обов’язковим елементом українського національного костюма. Вважали що віночок- це символ нескінченності роду та довговічної любові. Вінок –це не тільки краса, він захищав від нечистої сили. Українські віночки клали до новонароджених дітей щоб не хворіли, вішали на дерева, щоб від блискавки уберегтися, виносили в поле та город - на врожай, а чоловікам давали ,як оберіг, коли вони йшли на війну. багато різновидів українського вінка .Обрядові, ритуальні, магічні, весільний вінок, вінок Надії та Кохання, вінок відданості та ще багато інших. Дуже часто українські народні пісні для оркестру народних інструментів об’єднують у цикли. Ці твори називають «віночками». Пропоную вам послухати такий музичний цикл.. «Віночок українських народних пісень» Ви вже знаєте, що кожна квітка не тільки додавала віночку барв, але й мала певний символ .Квіточки для віночка використовувалися різні Багато з вас люблять вирощувати квіти, збирати їх в букети та дарувати друзям і рідним на свята, дні народження. Я хочу розповісти вам історію про одну жінку, яка зростила квіточку в горщику на вікні ,а що далі було дивіться…
М/ф « Дюймовочка» -фрагмент Цій маленькій дівчинці, яка народилася з квітки присвячені різні види мистецтва мультфільми ,фільми, картини, пісні і навіть балет. Композитор Єфим Русинов написав музику до балету «Дюймовочка». Це музична чарівна казка для дітей і дорослих .Балет-це мистецтво танцю.
Є.Русинов .Балет «Дюймовочка» (фрагменти). Пропоную відпочити та виконати фізкультхвилинку
Руханка « Сонячний віночок» муз. Соболевської. Робота в групах Скласти з відомих вам українських народних пісень «віночки» осінні, зимові, весняні (допомога учням ,використання карток з написом відомих пісень). Кожна група «озвучує » свій «віночок». 4. Вокально-хорова робота
* Поспівка «Сонечко», «Дощик» * Пісня «Віночок» муз. М.Ведмедері (оволодіння виконавськими навичками, правильна співоча постава,розучування музичного та поетичного текстів). Оцініть своє виконання . Якщо вам сподобалось -пальчик угору; треба ще попрацювати над піснею –помах рукою ; не сподобалося виконання –пальчик униз 5 . Закріплення нових знань
*Як музика може характеризувати персонажів в балеті? * Пригадайте, які квіти традиційно вплітають в український віночок? * Чи є в твоїй родині оберіг, який ? * Що ви цікавого дізналися про український віночок ?
6. Домашнє завдання
Намалюйте героїв казки, балету «Дюймовочка», «створіть» з папіру свою улюблену квітку чи український віночок ( виберіть одне із завдань). Чи сподобався вам урок ? Покажіть, яких квіточок сьогодні більше веселих чи сумних?.
Вихід з класу під пісню «Віночок» музика М.Ведмедері.