Розвиток патріотичних почуттів на уроках музики
У статті порушується проблема формування у молодого покоління почуття патріотизму, активної громадянської позиції, які в умовах сьогодення визнані проблемами загальнодержавного масштабу. Розкривається змістовий аспект поняття «патріотизм», виокремлюються його складові (любов і віра в Батьківщину, громадянська мужність, патріотична свідомість, громадянська відповідальність, громадянський
обов’язок, етнічна самовідданість, національна свідомість)Національно-патріотичне виховання є складовою загального виховного процесу підростаючого покоління і є важливим у житті дитини. Через українську народну пісню на уроках музичного мистецтва виховується в учнів національна свідомість, патріотизм та активна громадська позиція.
На уроках можна використати такі види вправ:
Детальніше читай за посиланням…
Від початку війни на Сході України і по сьогодення було створено чимало зворушливих пісень, які доторкаються до самого серця, і чимало патріотичних, які додають сил та віри. Адже, музика, взагалі, - річ надзвичайна, яка має цілющу дію. Неважливо чи то співають її, чи то слухають. Недарма, з піснею йшли на бій ще з давніх-давен.
Тому, до Дня Захисника України, яке відзначається 14 жовтня, була створена добірка з 20 найкращих українських патріотичних пісень, які були створені з початку війни на сході України, відомими і не дуже, українськими і не тільки, гуртами та виконавцями, а також самими військовими. Пісні, які розповідають про війну на Сході, про українських воїнів, патріотів та Героїв України!
Детальніше читай за посиланням…
Тема уроку: Маршовість – важлива якість музики.
Виховна мета уроку: формувати в учнів уявлення про маршовість як важливу якість музики та визначити її характерні особливості, емоційно – життєвий зміст, познайомити із творчістю німецького композитора Л. Бетховена, польського композитора Ф. Шопена; розвивати музичнослухові уявлення, творчі здібності, емоційність, виховувати почуття патріотизму, інтересу до минулого українського народу.
Очікувані результати: учні розуміють особливості
маршової музики, мають уявлення про різні види маршів за їхнім життєвим призначенням, відрізняють марш від маршової музики; ритмічно рухаються під маршову музику, виразно співають.
Тип уроку: комбінований, поглиблення теми.
Детальніше читай за посиланням…
У сучасних умовах реформування загальної середньої освіти одним зі стратегічних завдань визначено патріотичне виховання учнів, яке активно вирішується на уроках інтегрованого курсу «Мистецтво» в 1 класі. І. Бех у «Програмі патріотичного виховання дітей та учнівської молоді» наголошує, що «патріотизм на даний час є нагальною потребою і держави, якій необхідно, щоб усі діти стали національно свідомими громадянами – патріотами. Велика увага приділена наповненню підручника українознавчим музичним матеріалом, оскільки одним із стратегічних завдань у реформуванні сучасної освіти визначено патріотичне виховання учнів, а музичне мистецтво у ньому відіграє особливу роль.
Так, пісенний матеріал підручника складається з 25 різнохарактерних пісень – українські народні пісні…
Детальніше читай за посиланням…
Завдання патріотичного виховання:
• формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім'ї, школи, міста);
• почуття власної гідності як представників свого народу;
•виховання любові,поваги до своїх національних особливостей
• формування любові до культурного спадку свого народу;
толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників,батьків, сусідів, інших людей.
Методи і форми роботи з патріотичного виховання:
• екскурсії вулицями рідного міста, до історичних пам'яток, визначних місць; • розповіді вчителя…
Відкритий урок з музичного мистецтва на тему « Народна музика»
Мета навчальна: ознайомити учнів із поняттям «бандура», «кобза», «ліра», «троїсті музики», «волинка»; навчати виразно виконувати народні та композиторські пісні; показати учням важливу роль музичного мистецтва у змісті літературних творів; на прикладі української народної казки підкреслити позитивну роль музики як носія добра, щастя, справедливості в літературних сюжетах;
Розвивальна: розвивати вокально – хорові навички, зокрема навички співу прийомом стакато;
Виховна: виховувати патріотичні почуття, кращі моральні якості особливості та зацікавленість українською народною творчістю.
Тип уроку: комбінований урок…
Детальніше читай за посиланням…
Презентація розкриває актуальність даного питання, містить основні теми уроків музичного мистецтва де виховується патріотизм молодших школярів, приводяться форми роботи та ігри.
Види діяльності на уроці:
- слухання, сприйняття музики;
- розучування виконання музичного твору;
- музично-ритмічні рухи;
- гра на дитячих музичних інструментах,
- імпровізація і драматизація дитячих пісень
- розучування основ народного танцю…
Детальніше читай за посиланням…
Патріотичне виховання, спрямоване на формування знань про музичні надбання українського народу, вміння виконувати музичні твори, які відповідають національно– патріотичній темі.
Важливе місце серед форм виховної роботи з формування патріотичних якостей займають тематичні вечори. Педагогічна практика накопичила найрізноманітнішу тематику:
- присвята історичним і пам'ятним датам у житті українського народу;
- військовим діячам українського війська різних періодів визвольних змагань…
Детальніше читай за посиланням…
«Народознавча основа національно-патріотичного
В статті висвітлюється актуальність народознавчої основи у діяльності вчителя музичного мистецтва для виконання основних завдань національнопатріотичного виховання, яке активізує увагу суспільства до проблеми розвитку гармонійної, цілісної, творчої, всебічно розвиненої особистості. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні важливої ролі народознавчої основи в
діяльності вчителя музичного мистецтва для виконання основних завдань національнопатріотичного виховання.
Детальніше читай за посиланням…
Музика. Музика в житті Т.Г.Шевченка
Мета. Читання. Розширити знання учнів про життєвий та творчий шлях Т.Г.Шевченка; залучати дітей до скарбниці рідної мови; викликати захоплення силою та образністю поетичного слова Шевченка; розвивати вміння виразно читати, зіставляти поетичне слово у вірші і музиці; розвивати усне мовлення, мислення, увагу; виховувати інтерес до самостійного читання творів Шевченка, патріотичні почуття, любов до рідного краю, до України.
Мета. Музика. Ознайомити учнів з творами Т.Г.Шевченка; розвивати в учнів зацікавленість українською піснею, думою, глибоке відчуття настроїв і почуттів людини; виховувати почуття єдності з музичним образом пісні, виховувати естетичний смак, почуття патріотизму до рідної землі; розвивати уміння слухати та
сприймати музичні твори.
Детальніше читай за посиланням…
Одне з завдань музичної освіти – формування патріотичних почуттів у дітей засобами музики.
Мета вчителя музики полягає не лише у вихованні окремих талантів, а саме головне в тому, щоб усі діти полюбили музику і вона стала для них духовною потребою.
Завдання патріотичного виховання засобами музики
- Виховувати потребу в пізнавальній активності через сприйняття витворів мистецтва.
- Розвивати художні та творчі здібності дітей через ознайомлення з народним фольклором… Детальніше читай за посиланням…
Цікаві змістовні конспекти уроків, які виховують патріотизм, любов до рідного краю та українських традицій.
Кілька прикладів тем конспектів:
Тема: Пісня – душа народу (у віночку народних пісень)
Тема: Пісня – душа народу (історичні пісні)
Тема: Пісня – душа народу (календарно-обрядові пісні)
Тема: Народні музичні інструменти
Тема: Народні танці
Тема: Народні танці (частина 2 продовження)
Тема: Народна музика у творчості композиторів. Детальніше читай за посиланням…
У програмі передбачені різні види діяльності: гра, бесіда, прослуховування музики, спів, робота з музично-шумовими інструментами, розучування основ народного танцю, театралізація ігрових пісень, робота над виразністю мови, виготовлення масок, відвідування виставок, музеїв, участь у концертній діяльності з метою пропаганди народної творчості.
Для патріотичного виховання корисно використовувати народні ігри зі співами і рухом. Ці ігри розвивають інтерес до співу, пам'ять, почуття ритму, вміння правильно передавати мелодію. В іграх такого плану діти вчаться передавати в русі художній образ. Але найголовніше - через гру народна пісня входить в побут сім'ї, в якій виховуються учні.
У народних іграх діти вчаться спілкуватися, долучаються до народних традицій, виявляють
взаємовиручку, знайомляться з…
Детальніше читай за посиланням…
Пісенний фольклор містить у собі неоціненний матеріал для вивчення традиційних етико-естетичних засад українського народу, а також відображає еволюцію ідеалів, яка відбулася в процесі історичного розвитку нації.
Саме до народної пісні зверталися дослідники українського менталітету. На пісенний матеріал спиралися у своїх наукових працях М. Костомаров, О. Потебня, М. Драгоманов та інші.
Значення музики як чинника національного виховання особистості полягає і в морально-естетичному характері її впливу: емоційний зміст твору стає стимулом для формування та вияву почуттів, емоційним фоном життя й діяльності людини. Ось чому думи та історичні пісні, виконувані кобзарями та лірниками, відігравали значну роль у житті народу…
Детальніше читай за посиланням…
В даній статті висвітлюється проблема виховання патріотизму на музичних заняттях на основі народної музичної творчості. Розкрито визначення умов ефективного використання української народної музичної творчості у вихованні любові до своєї малої Батьківщини дітей дошкільного віку. Висвітлено дидактичну роль народної музичної творчості у формуванні особистості дитини.
Суть патріотичного виховання полягає в тому, щоб посіяти і зростити в дитячій душі насіння любові до рідної природи, до рідного дому і сім'ї, до історії і культури країни, створеної працями рідних і близьких людей…
Бінарний урок Музичне мистецтво: Тема українського козацтва в мистецтві.5 клас. Трудове навчання. Вишивка в українському вбранні.
Мета. Поглибити знання школярів про творчість М.Лисенка, розвивати вміння виявляти спільне та відмінне в образах музичного та візуального мистецтва. Вчити формулювати словом враження від творів мистецтва, виховувати інтерес до теми українського козацтва, виховувати патріотичні почуття і любов до рідного краю.
Мета. Трудове навчання. Навчити учнів розуміти українську вишивку, пробуджувати та розвивати любов до мистецтва рідного краю, його історії, виховувати почуття відповідальності за здобутки творців прекрасного й потребу зберігати та примножувати надбання українського народу.
Мотивація. Музичне мистецтво.
З’ясувати, як засобами музичного та візуального мистецтва відображено життя українського козацтва.
Детальніше читай за посиланням…
|
||
|
|
|
|
Мета уроку : - на прикладі творчості Л.ван Бетховена ознайомити із жанром програмної увертюри; - акцентувати увагу на значенні реальних образів та подій у втіленні образного змісту увертюри «Егмонт»; - Закріплювати визначення понять музичний образ, увертюра;- Виховувати любов до класичної музики, рідного народу; - Виховувати здатність співпереживати зміст розучених пісень та почутих музичних творів.- Розвивати вокально – хорові навичоки.
Корекційні завдання : корекція та розвиток музичного слуху та почуття ритму. корекція фонематичної і музичної пам’яті, уваги. корекція музичного слуху.
Наочні посібники: Г. М. Макаренко «Музичне мистецтво» 7 клас.
|
||
|
|
|
|
Дитяча пісня про Україну - чудова можливість висловити свою любов до Батьківщини з найменший років.
Адже саме в пісні можна возвеличити усе те найкраще, що є на нашій славній землі: неймовірні краєвиди, працьовитих людей, багату історію та культуру.
Саме тому kozakorium.com запрошує Вас слухати дитячі пісні про Україну безкоштовно онлайн на нашому сайті.
Детальніше читай за посиланням…
Патріотичне виховання учнів ґрунтується на культурно-історичному досвіді рідного народу, його традиціях, звичаях і обрядах, багатовіковій виховній мудрості. Патріотичне виховання є історичним виявом загальнолюдського гуманістичного і демократичного виховання. Патріотичне виховання духовно відтворює в дітях рідний народ, увічнює в підростаючих поколіннях як специфічне, самобутнє, що є в кожній нації, так і загальнолюдське.
Враховуючи події, які відбуваються останнім часом в Україні я вважаю, що прищеплення учням шкільного віку любові до свого рідного краю, до української культури необхідно розпочинати саме з молодшого шкільного віку…
Детальніше читай за посиланням…
Проблеми патріотичного виховання молоді в нашій країні обумовлені станом вітчизняної освіти й вимагають змін виховно-освітньої політики. Одною зі складової вітчизняної освітньої системи повинне стати патріотичне виховання молоді, що спирається на цінності вітчизняної культури, які збагачують внутрішній світ особистості й несуть у собі значний педагогічний, моральний і морально-етичний потенціал.
Патріотичне виховання дітей на основі
української музичної спадщини визначається як цілеспрямований, організований процес творчої взаємодії вчителя і учнів на заняттях і у позакласній роботі, спрямований на освоєння ціннісного образно-художнього потенціалу української класичної музики.
Детальніше читай за посиланням…
У цій роботі ми досліджуємо процес патріотичного виховання у загальноосвітній школі засобами вивчення українських народних пісень.
Мета дослідження: дослідити позитивний вплив української народної пісні на духовний розвиток дитини, її національно–патріотичне виховання у школі.
Предмет дослідження – методи та форми роботи патріотичного виховання учнівської молоді засобами вивчення народної пісні в позакласній роботі ЗОШ. Мета дослідження: дослідити позитивний вплив української народної пісні на духовний розвиток дитини,
її національно–патріотичне виховання у позакласній роботі ЗО Детальніше читай за посиланням…
Мета: підвищити професійну компетентність педагогів до морально-патріотичного виховання дітей, використовуючи музичний фольклор.
завдання:
1. Навчити педагогів практичним навичкам використання музичного фольклору в освітній діяльності;
2. Розширити музичний репертуар дитячого фольклору педагогів для подальшої роботи з дітьми.
Матеріал й устаткування: хустки для «бабусь», іграшковий теремок і мишка бі-ба-бо, музичні інструменти (тріскачки, бубни, дерев'яні ложки, трикутник, рубель, маракаси, іграшкова колиска і лялька-дитина, слова народної пісні «Метелиця» для всіх учасників, роздруковані скоромовки на вирізаних з паперу мотрійках.
Детальніше читай за посиланням…
Дитяча пісня про Україну - чудова можливість висловити свою любов до Батьківщини з найменший років.
Адже саме в пісні можна возвеличити усе те найкраще, що є на нашій славній землі: неймовірні краєвиди, працьовитих людей, багату історію та культуру.
Конспект уроку з музичного мистецтва 4 клас на тему: «Головна пісня країни» Мета уроку: розповісти дітям про гімн, і для чого його створено, про його авторів, чим вона відрізняється від інших; характерні особливості тексту державного гімну; розвиваюча: розвивати в дітях патріотизм, гордість за свою державу; виховувати в дітях повагу до державних символів України; розвивати вокально-хорові навички, слухацькі здібності, бажання пізнавати історію написання музичних творів. виховна: виховувати повагу головної державної пісні, творчості композиторів, любов до рідного краю. Музичний матеріал: Державний Гімн України, вірші П. Чубинського, музика М. Вербицького, муз. М.Ведмедері сл. Н.Рубальської «Добрий день, матусю-Україно!». Обладнання: підручник, наочність, фонотека, підручник, музичний центр, музичний інструмент.
Тип уроку: комбінований урок...
Детальніше читай за посиланням…
|
||
|
|
|
|
Становлення національної української державності, побудова громадянського суспільства в сучасних складних умовах, інтеграція України у світове та європейське культурне середовище передбачає орієнтацію на духовно збагачену особистість, людину з високими художньоестетичними цінностями. Кредо сучасної освіти сьогодення – виховувати різнобічно та гармонійно розвинуту молодь, національно свідому, високоосвічену, компетентну особистість, здатну до саморозвитку, самовдосконалення.
Юнацтво сьогодні, прагнучі до самоутвердження, починають більше приділяти увагу своїм зовнішнім якостям, тобто формам тіла, манерам поведінки, модному одягу, вони бажають користуватися дорогими мобільними телефонами, комп`ютерами, прагнуть подорожувати тощо.
На перший погляд це природньо, але все ж таки …
Детальніше читай за посиланням на сторінці 58…
Головною метою патріотичного виховання є передача молодому поколінню соціального досвіду, багатств духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду і на цій основі формування особистісних рис громадянина України, які включають у себе національну самосвідомість, розвинену духовність, моральну художньо-
естетичну, правову культуру, розвиток індивідуальних здібностей, таланту.
На уроках музичного мистецтва діти мають можливість дізнатися про кращі зразки української народної музики, фольклору, твори композиторів класиків…
Детальніше читай за посиланням…
Мета уроку: збагачувати знання учнів про культуру українського народу. Дати поняття «троїсті музики». Розвивати емоційну сферу першокласників, співацькі навички, почуття ритму. Засобами мистецтва виховувати патріотичні почуття, викликати інтерес до народних традицій, творчості українських митців.
Очікувані результати: учні виразно виконують пісню, розуміють зміст і почуття, що виражені в ній, висловлюють власні враження від музики, називають окремі народні інструменти, створюють ритмічний супровід до музики, беруть участь в народних іграх, ритмічно рухаються під музику.
Тип уроку: комбінований; поглиблення теми, засвоєння нових знань.
Детальніше читай за посиланням…
Події останніх років не змогли не відобразитись в мистецтві. Українські музиканти уславлюють захисників, присвячують їм пісні. Але, в першу чергу, війна – це горе, і це також є в їхніх піснях 14 жовтня Україна відзначає одразу кілька свят: це і День українського козацтва, і День створення УПА, і Покрова Пресвятої
Богородиці. Не дивно, що з 2015-го саме у
цей день відзначають День захисника України.
14 жовтня відзначають День захисника України! До свята українських військових зібрали зворушливі пісні про наших захисників, які неможливо слухати без сліз...
Детальніше читай за посиланням…
Кожна історична епоха залишила глибокий слід в українському фольклорі, але жодна з них не дала такого великого багатства різножанрових оповідних і пісенних творів, як боротьба ОУН і УПА за незалежність та соборність своїх етнічних земель у 1940–1960-х роках. Свідченням цього є тисячі повстанських пісень, поширених не лише в регіонах масового визвольного руху, а й за межами України.
Повстанські пісні – сукупність пісенних творів про національно-визвольну боротьбу українського народу у ХХ ст., які відображають ідеї самозречення та жертовності на благо державності України
Ми зібрали 12 відомих повстанських пісень, які зараз наші вояки співають на передовій, аби підтримати свій бойовий дух і мужньо захищати нашу Державу.
Детальніше читай за посиланням…
Конспект уроку з музичного мистецтва до Дня Соборності України для 5 класу «Ти і я - ми зовсім різні, але нас єднає пісня ».
Мета. Формувати активну громадянську позицію щодо єдиної цілісної Української держави; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до Батьківщини, повагу до її історичного минулого і сучасного, розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбуваються в Україні.
Музичний матеріал: «Добрий день, матусю
Україно»; М. Вербинський. Державний Гімн України; українські народні колискові; М. Балема. «Казацькому роду нема переводу»; українські народні пісні «Грицю, Грицю, до роботи»; «Ой єсть в лісі калина»; І. Карабиць «Пісня на добро» Тип уроку: інтегрований
|
||
|
|
|
|
Виховання людини триває майже все життя, але особливе значення воно має у період її росту й розвитку. Виховний вплив мистецтва на особистість починається з раннього віку. Любов до рідного народу, героїзм, любов до добра і ненависть до зла, виникають у свідомості ще зовсім маленької дитини під впливом перших казок, пісень, малюнків. Мистецтво вчить людину правильно розуміти високі і прекрасні почуття, необхідні людині.
Позитивною особливістю національного мистецтва є залучення учнів до прекрасного через різноманітні форми, які органічно вплітаються в повсякденне життя, побут, одяг, житло родини – розмальовані
декоративні тарілки, різьблені з дерева речі, художні вироби з глини, прикраси одягу, різні види тканини. Детальніше читай за посиланням…
Мета статті полягає у висвітленні психологічних та педагогічних передумов виховання патріотизму в учнів початкової школи на уроках музики. На сьогодні серйозне занепокоєння викликає байдуже ставлення молоді до рідної землі. Тому перед нами постає завдання виховувати почуття патріотизму ще з дитинства.
Основними завданнями патріотичного виховання молодших школярів є формування здатності дитини пізнавати себе, як члена сім’ї, учня жителя міста чи села; виховання у нього любові до рідного дому, школи, вулиці, країни,до рідного слова та державної мови, побуту і традицій… Детальніше читай за посиланням…
Тема: Музика мого народу. Я люблю свою країну – Україну
Мета: -формувати знання учнями історії народної пісні, вміння розрізняти народну й авторську пісню, визначати характер колискової; -розвивати вокально-хорові навички,
-виховувати повагу до народної пісні, патріотичні почуття, ціннісне ставлення до народної творчості
Тип уроку: введення в тему
Обладнання: музичний центр та диск, фортепіано, підручник, ілюстрації, портрет К.Стеценка Детальніше читай за посиланням…
У цьому блозі ви можете взяти для себе гарну підбірку пісень для різних видів свят. Музичні ігри онлайн, які можна використати під час дистанційного навчання . А також збірка найцікавіший бібліографічних фактів про великих композиторів, авторські роботи колег різних класів, розспівки для вокалу та багато цікавого… Детальніше читай за посиланням…
|
||
|
|
|
|
Провідна мета уроків мужності – закласти фундамент національної ідентичності в підростаючої особистості. Під час проведення уроків мужності доцільно організовувати зустрічі з учасниками бойових дій, волонтерами; відвідання військовослужбовців, які отримали поранення та проходять реабілітацію; виступи дитячих творчих колективів; написання листів солдатам у межах Всеукраїнської акції «Лист пораненому»тощо.
З метою якісної підготовки і проведення уроків мужності в початковій школі треба враховувати психо-фізіологічні вікові особливості молодших школярів. Учні даного віку мають незначний соціальний та моральний досвід, підвищену емоційність, вразливість і водночас пластичність до морально-етичних впливів, імпульсивність. Молодший школяр оволодіває елементарним умінням та навичками підтримки та
збереження міжособистісної злагоди, запобігання та мирного розв’язування конфліктів …
Детальніше читай за посиланням…
Народна пісня на уроках музичного мистецтва в початкових классах.
У цій статті ви дізнаєтесь про: вивчення української народної пісні в початкових класах. Її роль в розвитку творчої активності учнів молодших класів. Народна пісня як джерело дидактичних знань учнів. Методичні рекомендації щодо використання дитячого фольклору на уроках музики.
Український народ на перехрестях своєї долі ніколи не розлучався з рідною піснею, яка була йому служницею на пшеничному полі, в неволі на чужині.
Українська пісня пройшла випробовування на невмирущість і зараз чарує мільйони людських сердець, сіяючи дивовижною чудо квіткою у різнобарвному вінку світової народної творчості.
Народна пісня відіграє велике значення і в музичноестетичному вихованні учнів. Не забуваймо, що діти - майбутнє нашої вітчизни, і для них, ми зобов'язані повертати втрачені сторінки історії, зокрема пісенної,
відкрити доступ до…
Детальніше читай за посиланням…
Роль народної пісні в розвитку творчої активності учнів молодших класів
У музично-виховній роботі значне місце відводиться вивченню народної пісні. Властивість відгукуватися на найважливіші події народного життя, висока художність і доступність надають народнопісенній творчості важливого педагогічного значення, адже найкращі її зразки допомагають виховувати у дітей високі моральні якості, розвивають музичну пам'ять і художній смак, пробуджують інтерес і любов до прекрасного. Вже у першому класі учні починають співати різнохарактерні народні пісні, що знайомлять їх з навколишнім оточенням, природою, тваринним та рослинним світом, передають найтепліші почуття щирої любові матері до своєї дитини (українські народні пісні «Ходить сон коло вікон»…)
Народна пісня є благодатним матеріалам для розвитку здібностей учнів у різних видах творчості.
Детальніше читай за посиланням на сторінці 4…
З давніх-давен український народ вирізняється своєю музикальністю. Українська після здобула визнання в цілому світі. Народна лірика своїм походженням сягає в глибину століть. За допомогою мовних засобів, художньої уяви та фантазії людина вкладала в мелодії власні спостереження за природою, навколишнім світом, а також емоції та почуття, що вирвали в її серці.
«Наймолодшим» різновидом українських народних музично-поетичних творів є ліричні пісні. До родиннопобутових належать майже всі пісні про родинне життя, а також ті, що стосуються особистого життя людини (пісні про кохання, жіночу долю) Лірична побутова пісня присвячена темі сімейно- побутових стосунків.
Детальніше читай за посиланням…
Стаття на тему: «Виховання молодших школярів засобами української пісні в умовах Нової української школи» Автор Тетяна Коваль.
Метою статті є визначення ролі української народної пісні як одного з найефективніших засобів педагогічного впливу на особистість молодшого школяра; діагностика оціночних суджень учнів початкових класів щодо значення та ставлення їх до народнопісенної творчості; виокремлення форм виховної роботи в освітньому процесі школи I ступеня шляхом упровадження народних ігор на музично-фольклорній основі, інсценівок дитячих народних пісень, обрядів, фольклорних свят, конкурсів, вікторин, концертів, народно-пісенних проєктів. Детальніше читай за посиланням…
Протягом всіх найбільш критичних моментів новітньої історії нашої держави, безліч українських музикантів ніколи не залишались осторонь гострих питань, висловлюючи свою точку зору найбільш природнім для них способом – музикою. Саме музика була надійним помічником і мотиватором мітингувальників на Євромайданах по всій
Україні
Багато артистів самі вирушають до зони АТО, щоб особисто поспілкуватись з нашими солдатами та підняти їхній бойовий дух. Чимало концертів організовується також у військових госпіталях для поранених українських героїв..
підібрали для вас композиції, присвячені
українським військовим, написані про них та для них.
Детальніше читай за посиланням…
Соціально-мистецький проект #ПісніВійни – масштабна громадська ініціатива, завданням якої є пошук та запис на професійній студії звукозапису пісень, створених українськими воїнами, які воювали та досі воюють на сході України. Усі пісні записані у дуетах бійців-авторів із відомими українськими артистами та об’єднані в одному компакт-диску під назвою #ПісніВійни.
Надзавдання проекту – зберегти сучасну україномовну військову пісню як у контекстах музичної культури й патріотичного виховання, так і в контексті історії України.
Детальніше читай за посиланням…
15 українських народних пісень, які має знати кожен із нас.
Україна здавна славиться своєю співочістю. І це не просто слова, а підтверджені факти. Так, етнографи нарахували близько 200 тисяч українських народних пісень, а це більше, ніж у всіх інших націй! Найкращі фольклорні твори передаються з покоління в покоління, залишаючись повсякчас актуальними. Їх виконують як під час застіль, так під час Революцій.
До вашої уваги 15 українських народних пісень, які вже давно стали улюбленими.
Детальніше читай за посиланням…
Витоки української пісні сягають тих часів, коли закладалися головні підвалини існування українського народу. Буйноцвітна природа, зариблені чисті водні артерії, переповнені всякою живністю ліси і переліски, а головне — родючі землі. Все це — природна аура, в якій формувався і зростав український народ. Розвивався у праці й завдяки праці. Все це спонукало до пісні. І вона лунала: над біленькими хатами, безкрайніми степами, колосистими полями, дрімучими лісами і твердими, мов криця, горами.
Українська людина значною мірою випестувала світові землеробську і пісенну культури. Такою вона ввійшла в історію, такою бачив її знаменитий Боплан, такою вона проходить у класичних дослідженнях І. ЛиснякаРудницького, І. Нечуя-Левицького, великого Кобзаря і багатьох інших видатних і відомих науковців — істориків, етнографів, культурологів, літературознавців тощо.
Детальніше читай за посиланням…
Народні пісні протягом віків проходили ті самі шляхи розвитку, що й багато інших явищ сучасної науки. Віками не звертали на них жодної уваги, вчені ставилися до них із погордою, як і взагалі до мови простого народу, до його життя, звичаїв і звичок, як ставились із погордою і до самого народу. Лише під кінець минулого століття під впливом сентименталізму, що розвивався в літературі, і звернення до природи, а також під впливом нових напрямів у суспільних, історичних та філологічних науках у різних країнах почалося їхнє активне збирання.
Само собою зрозуміло, що перші збирачі народних пісень передусім звертали увагу на такі пісні, які найбільше відповідали їхнім науковим або політичним інтересам, чи, зрештою, пануючим у літературі смакам. Швед Макферсон видає поеми і пісні Оссіана, той знаменитий фальсифікат, який, незважаючи на це, був прабатьком романтичної школи і залишив свій слід на літературному колориті цілої епохи. Майже одночасно видає Персі незрівнянно цінніший, одначе далеко менше впливовий збірник шведських балад, і ми знову бачимо, як найвідоміші поети того часу один поперед
одним пишуть балади, комбінуючи в них сучасні їм суспільні, політичні і літературні погляди з формою народної шведської балади та з колоритом Оссіана (дивись особливо Бюргера — «Дикий мисливець», «Ленора», «Граф-розбійник»; Гете — «Лісовий цар», «Учень чародія» і «Наречена з Корінфа»).
Детальніше читай за посиланням…
Cто років тому – в лютому 1916 року — написаний статут „Пресової кватири”
Українських Січових Стрільців, який мав чітко окреслену мету: „...піднести українську свідомість і честь” і став своєрідною фабрикою пісень
Стрілецькі пісні — самобутнє духовне надбання українського народу, що відтворює одну з найяскравіших сторінок на скрижалях історії
національно–визвольних змагань у XX столітті. Серед найбільш відомих постатей в історії стрілецької пісні — сини греко–католицьких священиків Роман Купчинський, Лев Лепкий, Степан Чарнецький і селянський син Михайло Гайворонський. Українські
Січові Стрільці були першими українськими частинами
на бойовищах Східної Європи після Полтави 1709, вони мали велике значення для відновлення військових традицій, для зростання українського патріотизму, створення військового словництва, термінології, військового фольклору, пісні й музики (оркестру УСС), для устійнення форми українського однострою (мазепинка). Детальніше читай за посиланням…
Розбуджена у вогні Україна виникла нечувані до тоді здібності своїх синів — політичні, військові, економічні й мистецькі. Та коли з причин силової нерівності не всі задатки національного розуму встигли як слід розвинутися, бо ж Україна прокинулася окраденою у вогні, то здатність народу виливати свої радощі, болі й сподівання у піснях вибухла в роки нашого першого національного відродження могутнім феєрверком, в розмаїтті зблисків якого чітко вирізняються ліричні, жартівливі,
мінорні й трагічні тони.
Стрілецька пісня не має аналога ні у світовій, ні в українській військовій поезії. Козацький фольклор складався століттями, пісенність російських та європейських військових формувань Першої світової війни зводилась до маршів, бо навіть український
військовий фольклор Другої світової війни віддає певною спрощеністю,— тільки стрілецька пісня, виплекана на козацьких і народних традиціях, зуміла увібрати в себе за п'ять років визвольних змагань грім національного зриву…
Детальніше читай за посиланням…
Повстанські пісні завдячують своїм існуванням безпосередньо воякам УПА та їхнім попередникам – Січовим стрільцям. Останні були єдиним українським військовим формуванням за часів ЗУНР та мали велике значення для відновлення військових традицій, зростання українського патріотизму, створення військової термінології, фольклору, пісень і музики. В цих піснях найбільш виразно постає національна ідея боротьби за незалежність, за яку варто платити навіть власним життям.
За походженням повстанські пісні переважно були народними. Стрілецькі пісні користувалися популярністю серед вояків УПА, оскільки вони промовляли голосами лицарів, які виборюють для
своєї країни право Бути. Сьогодні ці пісні стали знаними завдяки переспівам сучасних виконавців.
Детальніше читай за посиланням…
Про нас, українців, у світі кажуть, що ми - співоча нація. У світових рейтингах нам відводять перші місця за милозвучністю і музичністю мови, за експресивністю і змістовністю пісень, за їх чарівною мелодійністю, за драйвовістю, магічністю, піднесеністю і атмосферністю музики.
На українських народних піснях - справді нашому безцінному надбанню - наголошується окремо і особливо. Навіть у ЮНЕСКО відзначили, що саме ми створили найбільшу кількість народних пісень у світі.
Етнографи нарахували близько 200 тисяч українських народних пісень, і ця цифра справді найбільша у світі! Хоча шанувальники народної творчості нараховують їх значно більше. Бо багато літературних пісень стали улюбленими, а відтак - народними. Утім, кожну пісню можна певною мірою вважати літературною, бо
створила її певна людина, вклавши туди частину свої душі. А народ відшліфував її, додавши по частинці і своєї душі. Ось такою душевністю, духовністю наші пісні зуміли прокласти шлях до душі всього людства…
Детальніше читай за посиланням…
Українська пісенна культура − одне з найцінніших духовних надбань народу за багатовікову його історію. Ставши невід’ємною складовою частиною кращих набутків світу, вона посіла в них справді визначне місце. У народних піснях відображено найрізноманітніші прояви життя трудового народу − його нелегку, але героїчну історію, тривалу й запеклу боротьбу з чужоземними поневолювачами, поміщиками, побут та уподобання трудящих.
Народна пісня − незатьмарене джерело життя і повсякденних турбот трудівників. Вона правдиво відгукувалась на найрізноманітніші події в житті простих людей.
Детальніше читай за посиланням…
Жодна нація за всю історію не має такої кількості пісень, яку створив український народ. В ЮНЕСКО зібрана дивовижна фонотека народних пісень країн усього світу. У фонді України там знаходиться близько 15,5 тисяч пісень. На другому місці перебуває Італія з кількістю 6 тисяч народних пісень.
Так, наприклад, у 1845 році німецький поет Фридрих у народознавчій книзі "Поетична Україна" авторитетно заявив: "У жодній країні дерево народної поезії не зродило таких величавих плодів, ніде дух народу не виявився в піснях так живо правдиво, як серед українців. Який подих туги, які глибокі, людяні
почування в піснях, що їх співає козак на чужині!
Яка ніжність у парі з мужньою силою пронизує його
любовні пісні... Справді, народ, що міг співати такі пісні й любуватися ними, не міг стояти на низькому ступені освіти. Детальніше читай за посиланням…
Реферат на тему: « Українська народна творчість: думи та історичні пісні» Історичні пісні та думи – жанри української народної творчості. Дуже специфічний за походженням жанр думи. Він притаманний тільки українській національній культурі. Появу українських дум учені дослідники пов'язують з козаччиною. Боротьба козаків із завойовникамитурками, татарами, життя бранців у турецькій неволі, тяжкий їх побут на галерах, морські походи козаків, козацькі повстання проти Польщі – усі ці події були мотивами українських дум. До кращих українських дум належать “Дума про козака Голоту”, “Дума про Марусю Богуславку”, “Дума про Самійла Кішку”, “Дума про Івана Богуна” та ін. За змістом думи дуже подібні до історичних пісень, а за виконанням – до плачів, голосінь. Автори дум невідомі.
Детальніше читай за посиланням…
Багату й цікаву сторінку народної творчості становлять українські історичні пісні. Вони утворюють своєрідний щоденник життя та подвигів нашого народу.
Історична пісня — це ліро-епічний твір, у якому відтворені Історичні подіїчи конкретні Історичні постаті та висловлено ставлення народу до них.
Історичні пісні поділяють на три тематичні
- пісні про боротьбу українського народу проти турецько-татарських загарбників (XIV-XVI ст.); - пісні про Визвольну війну 1648—1654 рр. під проводом Б. Хмельницького;
пісні про стихійні селянські повстання та їхніх героїв (XVII-XX ст.).
Детальніше читай за посиланням…
Особливу цінність для істориків - мають усні історичні твори — билини, думи, історичні, політичні й станові пісні, пісні-гімни. На відміну від інших різновидів та груп усних джерел, історичні твори розповідають про конкретних осіб, про значні суспільні події та явища, про конкретні факти, що були зафіксовані народною пам'яттю. Особливістю цих джерел є те, що вони тісно пов'язані з професійними виконавцями — співцями — талановитими творцями і хранителями героїчної історії нашого народу.
Усні джерела — це специфічний тип пам'яток, що зберігають історичні відомості в усній формі і передаються із покоління в покоління. Вони створюються і функціонують незалежно від наявності писемності, оскільки є продуктом усної творчості людини, хоча й можуть фіксуватися на письмі. Усні джерела невіддільні від історії українського народу. ..
Детальніше читай за посиланням…
Мета дослідження полягає у показі впливу традиційної української військової пісні на формування української самосвідомості, національної ідеї, у дослідженні спадкоємності на кожному етапі, у показі інтенсивності та характеру цього впливу, а також проведенні порівняльного аналізу змісту, особливостей, умов створення українських військових пісень. Першим етапом української військової пісні був козацький. Козацький військовий стан став одним з елементів української етнічної самосвідомості та державності. У цих піснях знайшли
відображення історичні події, специфіка козацтва, побут та вдача українців. Основною функцією пісні у була психологічна, яка давала змогу полегшувати всі незгоди військової служби та
бойових дій….
Детальніше читай за посиланням…
Пісні про Україну завжди актуальні. Щирі, душевні слова пробуджують в кожному з нас патріотизм до своєї країни. Надихають любити її ще більше!
Наша чудова країна цього року святкує свій 28-ий день народження. За ці роки Україна пережила чимало, проте для нас, українців, вона завжди буде улюбленою та найріднішою. Люкс ФМ вирішив пригадати, як гарно та ніжно відгукувались про Україну зірки естради за весь час нашої незалежності.
Ось підбріка сучасних патріотичних пісень, які вам сподобаються. Вмикай їх на повну гучність 24 серпня та не соромся відзначати це важливе державне свято!
Детальніше читай за посиланням…