Розробка уроку на тему «Електронна музика»

Про матеріал
Мета. Ознайомити з електронною музикою, електроінструментами та історією їх створення, знаходити відмінності між електронними і звичайними інструментами, розглянути особливості електронної музики, навчити розпізнавати на слух звучання електронних інструментів, ознайомити із творчістю К. Штокхаузен Розвивати вміння учнів уважно слухати музику, яку виконують електронні інструменти, та надавати характеристику тембральному забарвленню та особливостям звучання сучасних електронних інструментів, знаходити необхідну інформацію про різновиди електронних інструментів, розвивати вміння розпізнавати за зовнішнім виглядом та на слух електронні інструменти та порівнювати їх звучання зі звучанням звичайних інструментів. Виховувати ціннісне ставлення до електронної музики, інтерес до історії створення електронних інструментів.
Перегляд файлу

Урок  30

Тема: Електронна  музика

 Мета. Ознайомити з електронною музикою, електроінструментами  та   історією їх створення, знаходити  відмінності   між  електронними і звичайними інструментами,   розглянути   особливості електронної музики, навчити    розпізнавати на слух звучання електронних  інструментів, ознайомити    із    творчістю К. Штокхаузен

Розвивати вміння учнів уважно слухати музику, яку виконують електронні інструменти, та надавати характеристику   тембральному забарвленню та особливостям звучання    сучасних електронних інструментів, знаходити необхідну інформацію про різновиди електронних інструментів, розвивати вміння розпізнавати за зовнішнім   виглядом   та   на   слух електронні інструменти та порівнювати їх звучання зі звучанням звичайних інструментів.

Виховувати ціннісне ставлення до електронної музики, інтерес до історії створення електронних інструментів.

Тип уроку: комбінований, урок поглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна   дошка, ілюстрації до музичних творів та пісні або мультимедійна    презентація,   зображення   музичних   електронних    інструментів.

Основні поняття для засвоєння: електронна музика, електроінструменти та їх відмінність від звичайних, особливості   електронної    музики.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • К. Дебюссі, «Місячне світло» в електронній обр. Ісао Томіта;
  • саундтрек до к/ф «Мамай» А. Загайкевич
  • «Жити, щоб веселіш» муз. А. Олєйнікової вірші Н. Іванової.

Хід уроку

Вхід під музику К. Штокхаузен, цикл «Звук. 24 години дня. Година №13. Космічні пульси»

  1. Організаційний момент. Мотивація до навчання.

Сьогодні на вас чекає зустріч із електронними музичними   інструментами   нового    покоління.

2. Актуалізація опорних знань. Парне опитування.

  • Що ви знаєте про електронну музику і її виникнення?
  • Розкажіть про електронні музичні інструменти.
  • Назвіть відомі вам інструменти, які мають пару - свій електронний аналог.

Елктронна  музика не  має  меж, її  звуки  народжуються  на  всіх  континентах. Чимало  нових  стилів   і  течій  з’явилися  на  батьківщині  надсучасних  технологій  - в Японії. Легендою  японської  електронної  музики  вважають  композитора й виконавця  Ісао  Томіта, який створює   на  синтезаторі   електронні  композиції   для  театру, кіно  та  телебачення. З  цією  метою  він  заснував  електронну  музичну  студію, де  він  записує  електронні  аранжування  класичної  музики, зокрема  «Танок  сніжинок» Клода  Дебюсі, «Картинки з виставки»  Модеста  Мусоргського. Його  інтерпретації  знайомих  мелодій   вражають  неперевершеним, абсолютно  новим  звучанням.

В  одному  з інтерв’ю  митець  зазначив: «Раніше  музикант  міг  оперувати  тільки  звуками  існуючих  інструментів. Однак  композитор не міг  створювати  звуки сам. Але  синтезатор  пропонує  нам  таку  саму  палітру  звуків, як і  палітра  фарб  у художника. А звуки синтезатора неможливо  уявити  заздалегідь. І в цьому   - море  можливостей. Візьмемо  для  прикладу  картини  Сальвадора  Далі. Іноді  в  них  поєднуються  реалістичні і фантастичні  образи. Так  само   в електронній  музиці».

Музичний  словничок

 Синтезатор – електронний  музичний  інструмент, який  синтезує звуки  за  допомогою  генераторів  звукових  хвиль.

 Інструмент    має  кілька  різновидів: цифрові, віртуальні, аналогові. Синтезатор у  вигляді   корпусу  з  клавіатурою називається  клавішним  синтезатором.

Слухання  музики.

Слухання К. Дебюссі «Місячне світло» (для  фортепіано з  відеорядом картин Клода Моне в електронній обр. Ісао Томіта)

  • Які  відчуття  викликає  електронна  музика?
  • Схарактеризуйте  її  особливості.
  • Які  засоби  виразності  переважають?
  • Порівняйте  фортепіанну і електронну   версії музики  К.Дебюссі:  чим   вони  відрізняються?
  • Доберіть  репродукції  пейзажів  відомих   художників, які  відповідають  характеру  музики.
  • Вигадайте  їм  назви.

Серед  українських  музикантів, які  створюють  електронну  музику  поряд із академічними  жанрами, вирізняється  молодий  композитор  Алла  Загайкевич. Вона  успішно  опанувала  сучасні  технології  звукоутворення. У  своїх  оригінальних  творах   вона  поєднує   комп’ютерні  засоби  із  звучанням  традиційних  інструментів. За  саундтрек  до  кінофільму  «Мамай» А.Загайкевич  була  нагороджена Національною  премією ім.. О.Довженка.

  • Пригадайте, що таке саундтрек?

Музичний  калейдоскоп

 Різновид  цифрових  інструментів   - домашній  синтезатор   -  призначений  для  аматорського  музикування  і  доступний  навіть  дитині. Залежно  від  кількості  регістрів  він  імітує  тембри  багатьох  інструментів, здатний  варіювати різні  оркестрові   звучання, здатен  автоматично  виконувати  інструментальний  супровід  мелодії. На  такому  синтезаторі  можна  співати  караоке. Натискаючи  спеціальні  кнопки  під  час  руху  від  нижніх  клавіш   до  верхніх, музикант – виконавець  може   змінювати  тембр, наприклад,  від  віолончелі до флейти, а також  додавати   за  бажанням  ритм  ударних – барабанів  чи  литавр.

Фізкультхвилинка «Релаксація. Музика океану».

Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу (за   вибором вчителя).

Виконання пісні  «Школярочка» муз. В.Завального, сл. Л. Листопад 

Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

  • Що ви знаєте про електронну музику і її виникнення?
  • Розкажіть про електронні музичні інструменти.
  • Розкажіть про свої враження від уроку.

Домашнє завдання.

  • Опишіть  можливості  синтезатора  як  музичного  інструменту нового  покоління.
  • У  вільний час  ознайомтесь з музикою Алли  Загйкевич. За  можливості  перегляньте  фільм  «Мамай» (реж. О. Саніч, 2002 р.)
  • Самостійно  віднайдіть  електронні обробки  класичної  музики. Обміняйтеся  записами  з однокласниками. Поміркуйте, в оформленні  яких  музичних  шкільних  заходів їх  можна  застосувати.

14. Вихід  класу  під   композицію   К. Штокхаузен, цикл «Звук. 24 години дня. Година №13. Космічні пульси»

 

doc
Додано
30 березня 2020
Переглядів
2421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку