Розробка уроку на тему: « І.Франко. Казка «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру»

Про матеріал
Розробка уроку на тему: « І.Франко. Казка «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру» містить матеріал, який допоможе: перевірити та поглибити свої знання з теми; працювати в групах; розвивати комунікативні та соціокультурні компетентності учнів; інтелектуальні і пізнавальні здібності; виховувати інтерес до навчання. Рекомендований для використання на уроках української літератури у 5 класі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Розробка уроку на тему:

« І.Франко. Казка «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру»

містить матеріал, який допоможе:
перевірити та поглибити свої знання з теми;
працювати в групах;
розвивати комунікативні та соціокультурні компетентності учнів; інтелектуальні і пізнавальні здібності;
виховувати інтерес до навчання.
Рекомендований для використання на уроках української літератури у 5 класі.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: І.Франко. Казка «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру.

Мета:опрацювати ідейно – художній зміст казки,охарактеризувати образ Лиса, сприяти розвитку навичок виразного читання казки, характеристики її героїв; артистичним здібностям учнів;

сприяти вихованню культури мовлення учнів, усвідомлення позитивного ставлення до доброго й красивого в житті й негативного до зла.

Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь та навичок.

Епіграф уроку: Брехні слухають, а брехунів бють                                                   

 Обладнання: підручник, малюнки учнів до твору, мультфільм «Фарбований Лис»

Хід уроку

І.Вступна частина

1.Організаційний момент

Анкета «Пізнай себе» ( Анкета має виховне спрямування. Вона спонукатиме учнів задуматися над своєю поведінкою, дасть змогу вчителеві виявити, чи досягається мета на уроках української літератури)

Запитання анкети:

  1. Чи любиш ти казки?
  2. Чи подобаються тобі  тварини?
  3. Що ти відчуваєш, коли бачиш, як ображають слабших або тварин?
  4. Чи доводилось тобі говорити неправду? Що ти тоді відчував?
  5. Як ти ставишся до людей, які часто говорять неправду?

2. Актуалізація опорних знань

1) Слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з казкою І. Франка «Фарбований Лис». Ми будемо вчитися характеризувати образ Лиса, пояснювати причини його вчинків, шукати схожість у характері звірів і людських якостей.

2) Бліц - опитування

- Назвіть героїв казки

- Яка казка вважається літературною?

- Чим відрізняється літературна від народної казки?

Літературна казка –

Народна казка - 

3.Мотивація навчальної діяльності

Я очікую, що ви будете правильно висловлювати свої думки, злагоджено працювати. І в кінці  уроку ми повинні з вами відповісти на питання :  Чого вчить нас цей твір? Проти яких людських вад спрямована ця казка?

ІІ. Основна частина

1.Повідомлення теми та мети уроку

2. Сприйняття та усвідомлення матеріалу  

А зараз я пропоную вам переглянути мультфільм «Фарбований Лис». Чи відповідає сюжет мультфільму змісту казки? Які розбіжності ви помітили?

 Схожості -

 Відмінності - 

 Яка тема та ідея казки?

Тема -

Ідея -

Для подальшої роботи на уроці клас ділиться на групи. Кожній групі дається окреме завдання. Після його виконання учень кожної групи  дає відповіді на поставлені завдання

Завдання для І групи:

  1. Скласти  інформаційне  гроно  до  образу   Лиса

 

 

 

 Лис Микита

  1. Пояснити  прислів’я:

 Хто бреше, тому легше, а хто правдує, той бідує

Правду сховаєш, та сам з ями не вилізеш

  1.  Відтворіть у малюнку персонажа з казки

Кабан. Треба нарити картоплі, моркви та всякої городини й принести цареві       

Завдання для ІІ групи:

1.  Скласти асоціативний ряд «Чого вчить і що виховує казка

 І. Франка «Фарбований лис».

Чесність...

  1. Пояснити  прислів’я:

 Слова в кишені не носить

  Що буде, те й буде, а ти, Марку, грай

  1. Відтворіть у малюнку персонажа з казки

Мавпа Фрузя. Друзі звірі! Чи пам’ятаєте ви, який сьогодні день? Рівно рік тому до нас з’явився наш добрий і справедливий цар Остромисл! Треба це відсвяткувати! Давайте влаштуємо бенкет і великий концерт! Вовки, Ведмеді, Лисички! Збирайтеся до хору!

Завдання для ІІІ групи:

  1. Визначте, які риси характеру Лиса Микити є негативними, а які -  позитивними. Відповіді надати за допомогою прийому «Доміно».

Хвалькуватість  

  1. Пояснити  прислів’я: 

Утік, не втік, а побігати можна

 Сміливого й чорти бояться

  1. Відтворіть у малюнку персонажа з казки

Лис Микита(в оточенні інших лисів). Я такий сміливий, вигадливий, кмітливий, нічого не боюся. І з полювання ніколи не повертався з порожніми руками. А що ви собі думаєте? Досі я ходив по селах, а завтра в білий день піду до міста й просто з торговиці курку вкраду!

Яка різниця між головними та другорядними героями твору. Давайте заповнимо таблицю:

Головні герої казки

Другорядні герої казки

Лис Микита

Вовк, Вовчиця, Ведмідь, Кабан, Олень, Мавпа Фрузя

Зачитайте уривок з казки

 

Та й справедливість його була така, як звичайно у звірів: хто був дужчий, той ліпший, а хто слабший, той ніколи не виграв справи.

Жили собі звірі під новим царем зовсім так, як і без нього: хто що зловив або знайшов, той їв, а хто не зловив, той був голоден. Кого вбили стрільці, той мусив загинути, а хто втік, той Богу дякував, що жиє.

Про що свідчить цей уривок?

Підсумок учителя.

Отже, казка вчить нас чесності, справедливості, щирості,  доброти, сміливості.

 Саме в цьому реченні автор розкриває нам головну думку казки — бажання вищого жити за рахунок нижчого.

ІІІ. Заключна частина

1.Рефлексія

- поясніть, як ви зрозуміли епіграф до уроку (прислів’я)

-  Проти яких людських вад спрямована ця казка?

- Які риси характеру повинна мати людина?

2.Домашнє завдання

3.Оцінювання учнів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 жовтня
Переглядів
155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку