Розробка уроку на тему "Ілюстрація. Цифрове мистецтво. Сучасна реклама та фірмовий стиль: напрямки, стилі, тренди".

Про матеріал
План-конспект уроку на заявлену тему, з модуля "Графічний дизайн" для 10-11 класу. Мета уроку: • формування предметних компетентностей: забезпечити засвоєння знань про поняття «Ілюстрація», «цифрове мистецтво», «реклама», «фірмовий стиль». • формування ключових компетентностей: ◦ спілкування рідною мовою: уміння формулювати запитання та дискутувати; уміння оперувати термінами і поняттями з основ графічного дизайну; ◦ спілкування іноземними мовами: уміння використовувати іноземні джерела інформації; ◦ уміння вчитися: навички конструювати власну освітню траєкторію; ◦ ініціативність і підприємливість: уміння брати відповідальність за результат роботи на уроці.
Перегляд файлу

Тема: Ілюстрація. Цифрове мистецтво. Сучасна реклама та фірмовий стиль: напрямки, стилі, тренди.

Мета:

  •              формування предметних компетентностей: забезпечити засвоєння знань про поняття «Ілюстрація», «цифрове мистецтво», «реклама», «фірмовий стиль».
  •              формування ключових компетентностей:
    •             спілкування рідною мовою: уміння формулювати запитання та дискутувати; уміння оперувати термінами і поняттями з основ графічного дизайну;
    •             спілкування іноземними мовами: уміння використовувати іноземні джерела інформації;
    •             уміння вчитися: навички конструювати власну освітню траєкторію;
    •             ініціативність і підприємливість: уміння брати відповідальність за результат роботи на уроці.

Обладнання: комп’ютери з доступом в мережу Інтернет, інтерактивна дошка.

Тип уроку: Комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  •        привітання
  •        перевірка присутніх
  •        перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду

Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Повідомлення теми. Організація спільного з учнями формулювання мети й завдань уроку

На сьогоднішньому уроці ми з вами продовжуємо графічний модуль та розглянемо тему «Ілюстрація. Цифрове мистецтво. Сучасна реклама та фірмовий стиль: напрямки, стилі, тренди».

IV. Мотивація навчальної діяльності

Ми попрацюємо над наступними питаннями:

  1. Ілюстрація. Цифрове мистецтво
  2. Сучасна реклама та фірмовий стиль: напрямки, стилі, тренди
  3. Тренди по створенню фірмового стилю

 

V. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується інтерактивна дошка)

  1. Ілюстрація. Цифрове мистецтво

Ілюстрація — зображення, що супроводжує текст літературного твору, газетної статті тощо з метою полегшення для читача візуалізації змісту.

До винаходу книгодрукування рукописні книги ілюструвалися художниками вручну.

  • Перша техніка ілюстрацій, що з'явилася після винаходу книгодрукування, був дереворит
  • У 16–17 століттях були розроблені методи гравюр і офортів
  • У 18 столітті з'явилася літографія, значно підвищивши якість зображень

Окремим різновидом ілюстрацій є:

 

технічні малюнки                        діаграми                    схеми                     графіки

Комп'ютерне мистецтво або цифрове мистецтво  — напрямок медіа-мистецтва, заснований на використанні комп'ютеру, інформаційних технологій, як основи для художнього твору.

Головна спрямованість досліджень у галузі цифрового мистецтва у споріднених галузях, а саме: естетиці, філософії, музикознавстві, інформаційний дизайн, тривимірні технології.

  1. Сучасна реклама та фірмовий стиль: напрямки, стилі, тренди

Реклама — популяризація товарів, видовищ, послуг і т. ін. з метою привернути увагу покупців, споживачів, глядачів, замовників тощо, поширення інформації про когось, щось для створення популярності, а також візуальна та інша медіа-продукція — плакати, оголошення, відеокліпи, що використовуються як засіб привертання уваги потенційних споживачів.

Реклама буває:

  • масова (газети і журнали), радіо та ТБ,  площини (бігборди);
  • адресна (поштова розсилка, e-mail, тату);
  • інтерактивна (кіоск, веб-сайт);
  • нетрадиційна (тату,  рекламні повітряні кулі, візки з товаром);
  • нетоварна (соціальна, пропагандистська).

 

Відповідно до законодавства України реклама — це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Реклама – популяризація товарів, видовищ, послуг і т. ін. з метою привернути увагу покупців, споживачів, глядачів, замовників і т. ін.

Реклама – поширення відомостей про кого-, що-небудь для створення популярності.

Реклама – плакат, оголошення і т. ін., що використовуються як засіб привертання уваги покупців, споживачів.

Глобальними факторами розвитку реклами є потреби виробництва, торгівлі та фінансів, форма державного правління, цілі різноманітних релігійних конфесій, політиків та простих громадян. Реклама справедливо визначається як частина загальнолюдської культури.

Нетоварна реклама. Пропагує які-небудь ідеї та цілі, та аж ніяк не конкретний товар. Наприклад, нафтова компанія оголошує про свою здатність бурити нафтові свердловини без забруднення навколишнього середовища. До нетоварної відноситься також некомерційна реклама, спрямована на зміну поведінкової моделі (боротьба зі СНІДом, наркотиками) і популяризацію соціальних проблем, пропаганду здорового способу життя тощо).

Фірмовий стиль – це набір колірних, графічних, словесних, типографських, дизайнерських, постійних елементів (констант), що забезпечують візуальну і змістову єдність товарів (послуг) усієї вихідної від фірми інформації, її внутрішнього оформлення.

Основними цілями фірмового стилю можна назвати ідентифікацію виробів і вказівку на зв'язок їх з фірмою, виділення цих товарів з загальної маси аналогічних товарів її конкурентів. Наявність фірмового стилю свідчить про впевненість його власника в позитивному враженні, яке він справляє на споживача.

До числа основних елементів фірмового стилю відносяться:

  • фірмовий комплект шрифтів
  • товарний знак
  • фірмові кольори тощо

Носії фірмового стилю: атрибути діяльності фірми, ділова поліграфія, різні форми реклами і просування, друковані видання, засоби візуальної ідентифікації, архітектурне середовище компанії, внутрішній і зовнішній дизайн будівель, вивіски, сувенірна продукція.

В остаточному варіанті, робота зі створення фірмового стилю повинна бути представлена у вигляді такої інформації в декількох форматах на електронному носії:

  1. Логотип у кольорі й у чорно-білому варіанті (якщо такий передбачений) з розшифровкою кольорів і шрифтів.
  2. Основні текстові шрифти також з розшифровкою.
  3. Макети візитних карток, бланків і іншої поліграфічної продукції в границях обговореного друкованого формату.

Які ж саме елементи створюють фірмовий стиль? До них можуть бути віднесені: товарний знак, фірмовий лозунг, фірмовий колір або поєднання кольорів, фірмовий комплект шрифтів, фірмові поліграфічні константи, єдине музичне оформлення, що супроводжує всі рекламні об'яви, фірмовий блок — об'єднані в композицію знак і логотип, а також різні надписи.

Визначимо  основні функції товарних знаків:

1. Відрізнити одне підприємство від іншого, співставити товар з його виробником. Таким чином товарний знак захищає його власника від конкурентів.

2. Гарантувати якість товарів, позначених товарним знаком. Паралель "фірмовий товар — товар якісний" обумовлює більшу популярність товарів, позначених фірмовим знаком у порівнянні з їх анонімними аналогами.

3. Третя функція знака - естетична. Часто фірмовий знак використовується як елемент оформлення різних упаковок або навіть самого виробу, підвищуючи його естетичну цінність.

4.  Четверта функція фірмового знака — рекламна. У візуальній рекламі саме знак інколи несе основне навантаження.

 

Які основні вимоги до товарного знака?

  • Простота
  • Індивідуальність (оригінальність)
  • Зовнішній вигляд, а для словесного знаку ще і звучність, легкість вимовлення
  • Охороноздатність

 

  1. Тренди по створенню фірмового стилю

(перегляд прикладів трендів в презентації)

VI. Практична робота «Створіть презентацію “Фірмовий стиль найбільших компаній України”»

Послідовність виконання роботи

  1.                   Розмісіть роботу на Google-диску, надайте доступ, для перегляду і редагування учителю і 2 однокласникам.
  2.                   Перегляньте проектну роботу своїх друзів. Додайте коментарі. Порівняйте змістовну частину і оформлення.
  3.                   Оцініть власну роботу і переглянуті роботи.

VIІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

Дайте відповіді на запитання

  1.                   Як ви розумієте поняттям «Ілюстрація»?
  2.                   Назвіть різновиди ілюстрацій?
  3.                   Цифрове мистецтво це …
  4.                   Як ви розумієте поняттям «Реклама»?
  5.                   Фірмовий стиль це …

VIІI. Домашнє завдання

Здійснити пошук інформації з теми «Сучасна реклама», підготувати виступ (текстовий документ, презентація тощо)

IX. Оцінювання роботи учнів

docx
Додано
20 січня 2022
Переглядів
1412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку