Тема: Ілюстрація. Цифрове мистецтво. Сучасна реклама та фірмовий стиль: напрямки, стилі, тренди.
Мета:
Обладнання: комп’ютери з доступом в мережу Інтернет, інтерактивна дошка.
Тип уроку: Комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду
Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Повідомлення теми. Організація спільного з учнями формулювання мети й завдань уроку
На сьогоднішньому уроці ми з вами продовжуємо графічний модуль та розглянемо тему «Ілюстрація. Цифрове мистецтво. Сучасна реклама та фірмовий стиль: напрямки, стилі, тренди».
IV. Мотивація навчальної діяльності
Ми попрацюємо над наступними питаннями:
V. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується інтерактивна дошка)
Ілюстрація — зображення, що супроводжує текст літературного твору, газетної статті тощо з метою полегшення для читача візуалізації змісту.
До винаходу книгодрукування рукописні книги ілюструвалися художниками вручну.
Окремим різновидом ілюстрацій є:
технічні малюнки діаграми схеми графіки
Комп'ютерне мистецтво або цифрове мистецтво — напрямок медіа-мистецтва, заснований на використанні комп'ютеру, інформаційних технологій, як основи для художнього твору.
Головна спрямованість досліджень у галузі цифрового мистецтва у споріднених галузях, а саме: естетиці, філософії, музикознавстві, інформаційний дизайн, тривимірні технології.
Реклама — популяризація товарів, видовищ, послуг і т. ін. з метою привернути увагу покупців, споживачів, глядачів, замовників тощо, поширення інформації про когось, щось для створення популярності, а також візуальна та інша медіа-продукція — плакати, оголошення, відеокліпи, що використовуються як засіб привертання уваги потенційних споживачів.
Реклама буває:
Відповідно до законодавства України реклама — це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Реклама – популяризація товарів, видовищ, послуг і т. ін. з метою привернути увагу покупців, споживачів, глядачів, замовників і т. ін.
Реклама – поширення відомостей про кого-, що-небудь для створення популярності.
Реклама – плакат, оголошення і т. ін., що використовуються як засіб привертання уваги покупців, споживачів.
Глобальними факторами розвитку реклами є потреби виробництва, торгівлі та фінансів, форма державного правління, цілі різноманітних релігійних конфесій, політиків та простих громадян. Реклама справедливо визначається як частина загальнолюдської культури.
Нетоварна реклама. Пропагує які-небудь ідеї та цілі, та аж ніяк не конкретний товар. Наприклад, нафтова компанія оголошує про свою здатність бурити нафтові свердловини без забруднення навколишнього середовища. До нетоварної відноситься також некомерційна реклама, спрямована на зміну поведінкової моделі (боротьба зі СНІДом, наркотиками) і популяризацію соціальних проблем, пропаганду здорового способу життя тощо).
Фірмовий стиль – це набір колірних, графічних, словесних, типографських, дизайнерських, постійних елементів (констант), що забезпечують візуальну і змістову єдність товарів (послуг) усієї вихідної від фірми інформації, її внутрішнього оформлення.
Основними цілями фірмового стилю можна назвати ідентифікацію виробів і вказівку на зв'язок їх з фірмою, виділення цих товарів з загальної маси аналогічних товарів її конкурентів. Наявність фірмового стилю свідчить про впевненість його власника в позитивному враженні, яке він справляє на споживача.
До числа основних елементів фірмового стилю відносяться:
Носії фірмового стилю: атрибути діяльності фірми, ділова поліграфія, різні форми реклами і просування, друковані видання, засоби візуальної ідентифікації, архітектурне середовище компанії, внутрішній і зовнішній дизайн будівель, вивіски, сувенірна продукція.
В остаточному варіанті, робота зі створення фірмового стилю повинна бути представлена у вигляді такої інформації в декількох форматах на електронному носії:
Які ж саме елементи створюють фірмовий стиль? До них можуть бути віднесені: товарний знак, фірмовий лозунг, фірмовий колір або поєднання кольорів, фірмовий комплект шрифтів, фірмові поліграфічні константи, єдине музичне оформлення, що супроводжує всі рекламні об'яви, фірмовий блок — об'єднані в композицію знак і логотип, а також різні надписи.
Визначимо основні функції товарних знаків:
1. Відрізнити одне підприємство від іншого, співставити товар з його виробником. Таким чином товарний знак захищає його власника від конкурентів.
2. Гарантувати якість товарів, позначених товарним знаком. Паралель "фірмовий товар — товар якісний" обумовлює більшу популярність товарів, позначених фірмовим знаком у порівнянні з їх анонімними аналогами.
3. Третя функція знака - естетична. Часто фірмовий знак використовується як елемент оформлення різних упаковок або навіть самого виробу, підвищуючи його естетичну цінність.
4. Четверта функція фірмового знака — рекламна. У візуальній рекламі саме знак інколи несе основне навантаження.
Які основні вимоги до товарного знака?
(перегляд прикладів трендів в презентації)
VI. Практична робота «Створіть презентацію “Фірмовий стиль найбільших компаній України”»
Послідовність виконання роботи
VIІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія
Дайте відповіді на запитання
VIІI. Домашнє завдання
Здійснити пошук інформації з теми «Сучасна реклама», підготувати виступ (текстовий документ, презентація тощо)
IX. Оцінювання роботи учнів