План-конспект уроку на заявлену тему, з модуля "Графічний дизайн" для 10-11 класу. Мета уроку:
• формування предметних компетентностей: забезпечити засвоєння знань про поняття «психологія сприйняття реклами», «інфографіка».
• формування ключових компетентностей:
◦ спілкування рідною мовою: уміння формулювати запитання та дискутувати; уміння оперувати термінами і поняттями з основ графічного дизайну;
◦ спілкування іноземними мовами: уміння використовувати іноземні джерела інформації;
◦ уміння вчитися: навички конструювати власну освітню траєкторію;
◦ ініціативність і підприємливість: уміння брати відповідальність за результат роботи на уроці.
Тема: Реклама. Психологія сприйняття реклами. Інфографіка.
Мета:
Обладнання: комп’ютери з доступом в мережу Інтернет, інтерактивна дошка.
Тип уроку: Комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду
Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Повідомлення теми. Організація спільного з учнями формулювання мети й завдань уроку
Сьогодні ми з вами обговоримо дуже цікаву тему на сьогоднішній час, а саме «Реклама. Психологія сприйняття реклами». Ви дізнаєтесь різні секрети маніпуляції та навчитесь використовувати інфографіку в повсякденному житті.
IV. Мотивація навчальної діяльності
Ми попрацюємо над наступними питаннями:
V. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується інтерактивна дошка)
Зараз у торгівлі дуже велика конкуренція і в умовах максимальної перенасиченості ринку проста інформація про товар і його споживчі властивості не може зробити вирішального впливу на поведінку людини.
Тому в рекламному бізнесі придумують нові підходи до споживача, створюють нові методи впливу на свідомість людини.
В даний час в рекламі фактор тиску на психіку людини різко посилився. Необхідною умовою в процесі рекламування стало використання різних психологічних і соціологічних прийомів.
Для того щоб впливати в рекламі на людину, необхідно встановити з ним прямий і непрямий зв'язок. А так як реклама розрахована на велику кількість людей, тому для її донесення, в основному, використовують масові засоби інформації: радіо і телебачення, газети і журнали, кіно, Інтернет.
При розміщенні реклами товарів і послуг кожен рекламодавець, перш за все, здійснює відбір необхідних засобів реклами, роблячи вибір між газетами, журналами, радіо, телебаченням, засобами зовнішньої реклами, реклами на транспорті. При виборі засобів реклами необхідно думати про те:
Психологічний вплив реклами здійснюється по етапах: залучення уваги, збудження інтересу, переконання, прийняття рішення.
На сприйняття реклами може вплинути безліч чинників, причому як позитивно, так і негативно. Наприклад:
Залежно від психології кожної людини і сприйняття реклами буде відбуватися по-різному. Наскільки буде сприйнята реклама залежить від: кола інтересів передбачуваного покупця, його потреб, соціального та матеріального становища, професії, освіти, віку.
Велике значення має процес запам'ятовування реклами.
Ступінь запам'ятовування залежить від повторення рекламного повідомлення. Часто можна почути, як людина говорить: «Одну й ту ж рекламу показують сто разів». Хочеш того ти чи не хочеш, але мимоволі запам'ятовуєш!
Існує ще один метод впливу на свідомість людини - навіювання.
В. Шефнер писав: «Словом можна вбити. Словом можна врятувати, словом можна полки за собою повести». Навіювання - це свого роду гіпноз. Вплив навіювань в загальному сприйнятті реклами виявляється особливо ефективно, коли словесна інформація супроводжується яскравими, образними уявленнями.
Способи залучення уваги в рекламі
Розмір. Великі зображення великого розміру відразу виділяються в рекламному полі. Тут можна використовувати великі шрифт та ілюстрації. Крім того, велика площа символізує про фінансову спроможність, зміцнюючи імідж компанії.
«Слова, які чіпляють». Такі слова, які є стереотипом з позитивним змістом (ефективний, економний, успішний, розкіш і т.п.). Ці слова багато в чому обумовлені системою цінностей цільової аудиторії, вихованням, власним соціальним досвідом.
Використання кольору. При всіх інших, рівних умовах, яскравий колір буде залучати більше уваги споживача, ніж нейтральний. Можна також використовувати яскраві, строкаті, оригінальні і барвисті рамки.
Вказівка ціни. Відсікання непотрібного споживчого сегмента.
Як підвищити ефективність сприйняття реклами
Приклад: рекламуючи спортивний інвентар, необхідно звернути увагу на роль фізкультури і спорту в життя людей, але не тільки молодого покоління, а також людей похилого віку, тому що їх здоров'я бажає кращого і з віком вони все більше говорять про ліки. І якщо це буде добре продуманий сюжет, то цей рекламний ролик не залишиться без уваги.
Наприклад, рекламуючи торговельну марку чаю, запропонувати телеглядачам взяти участь у літературному конкурсі: припустимо, написати частушки до святкового чаювання. Успіх такій рекламі гарантований.
Щоб ефективність сприйняття реклами була на порядок вище, з багатого словникового запасу потрібно вміти вибрати саме ті слова, які своїм значенням і смисловим відтінком найбільшою мірою будуть сприяти розкриттю рекламної ідеї. Звичайно ж, звертайте увагу правильності стилю і мови.
Перегляд відео «Секрети маніпуляцій»
Графічне подання відомостей, даних різних видів називають інформаційною графікою, або інфографікою.
Психологи твердять, що людина значно краще сприймає відомості, якщо вони подані з використанням: графічних зображень, комбінацією графіки, тексту, чисел.
Інфографіку широко використовують перш за все для покращення сприйняття великого обсягу відомостей, а також відомостей, що мають досить складну структуру.
Інфографіку часто створюють у графічному редакторі. Нескладну інфографіку можна створити в текстовому редакторі чи редакторі презентацій.
Також існує багато спеціальних онлайн-ресурсів для створення інфографіки. Наприклад:
Easel.ly (www.easel.ly) — пропонує набір безкоштовних шаблонів для створення інфографіки. Усі структурні елементи майбутньої інфографіки можна редагувати і налаштувати на свій смак. У цьому сервісі є також бібліотека готових форм, стрілок, покажчиків і ліній для створення блок-схем, легке налаштування колірних палітр і шрифтів. Також можна додавати власні зображення.
Infogr.am (infogram.com) — частково безкоштовний ресурс для створення схем, графіків і географічних карт з можливістю завантаження відео та фото для створення інтерактивної інфографіки. Усі дані для майбутньої інфографіки заносяться в таблицю. їх можна редагувати в будь-який момент, а вбудований генератор автоматично оновить готову інфографіку. Після завершення всіх правок результат можна опублікувати на сайті Infogram, вбудувати створену інфографіку в свій сайт або блог, а також поділитися посиланням із друзями, використовуючи соціальні мережі.
Venngage (venngage.com) — частково безкоштовний ресурс для створення і публікації інфографіки з досить простим у використанні набором можливостей. Для користувачів доступні готові схеми, теми оформлення, графіки та піктограми, також можна завантажити авторські зображення і тло. Серед додаткових можливостей є можливість створювати анімацію.
У всіх наведених прикладах ресурсів для створення інфографіки інтерфейс англомовний. На жаль, на даний час відсутні ресурси з україномовним інтерфейсом для створення інфографіки.
VI. Практична робота «Створіть презентацію «Секрети успіху інфографіки»»
Послідовність виконання роботи
VIІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія
Дайте відповіді на запитання
VIІI. Домашнє завдання
Здійснити пошук інформації з теми «Психологія сприйняття реклами», підготувати виступ (текстовий документ, презентація тощо)
IX. Оцінювання роботи учнів