Клас: 7
Тема. Коло і круг. Дотична до кола. Розв'язування задач.
Цілі уроку: перевірити засвоєння учнями основних понять теми «Коло і круг»; формувати вміння: відтворювати формулювання означення, властивості, ознаки дотичної та властивості дотичних; розвивати вміння учнів застосовувати знання з теми до розв’язування задач; розвивати творче та логічне мислення; підвищувати інтерес до геометрії; виховувати самостійність та відповідальність, культуру спілкування.
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Наочність і обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, презентація, комп’ютерна гра «Спіймай мене», програма MyTest, тест до даної теми, смайл «Радість», картки з задачами для роботи в парі та для самостійної роботи, збірники завдань.
Епіграф уроку: Коло – найпростіша і найдосконаліша фігура. Прокл
План уроку:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
IV. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І УМІНЬ ДО РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
4. Самостійне розв’язування задач
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП (слайд 1)
Учитель: Нумо, діти, підведіться!
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
- Подивіться на екран, я на дошку прикріпляю смайл «Радість» (слайд 2), усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день, а я бажаю всім нам гарного настрою, легких, але цікавих задач.
- Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.
Щоб не просто слухали, а чули.
Щоб не просто дивилися, а бачили.
Щоб не просто відповідали, а міркували.
Дружно і плідно працювали.
Активізація пізнавальної діяльності (комп’ютерна гра «Спіймай мене») (слайд 3)
(слайд 4) Формулювання теми і мети уроку разом з учнями.
(слайд 5) (учні записують в зошит)
(слайд 6) Обговорення епіграфу. Коло – найпростіша і найдосконаліша фігура. Прокл
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Прийом «Бліц-опитування» (слайди 7-11)
Вставити пропущені слова:
Прийом «Мозкова атака»
Усні задачі практичного змісту.
(слайд 14) Пригадуємо. Властивість дотичної: дотична до кола перпендикулярна до радіуса цього кола, проведеного в точку дотику.
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Виконання тесту в програмі MyTest. (слайд 16)
IV. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І УМІНЬ ДО РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
«Мозковий штурм»
Учні виконують малюнок у зошиті, записують скорочену умову та разом з вчителем (робить записи на дошці) складають план та оформлюють розв’язання задачі . (слайди 18-21)
На якій відстані видно маяк, якщо спостерігач знаходиться в повітряній кулі на висоті 4 км над Землею і дивиться на об’єкт під кутом 600. (врахуйте, що радіус Землі 6370 км)
Хвилинка відпочинку для очей
Подивились вправо, вліво, вгору, вниз, собі на ніс!
Намалюйте коло в одну сторону, а потім в іншу.
Знову вправо, знову вліво і покліпали очима!
(100°, 40°, 40°)
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
Перевір себе! (слайд 27)
Запитання: Від чого залежить, радіус кола і якого розміру буде коло?
Вправа «Незакінчене речення» (слайди 28-29)
Рефлексія (слайд 30)
Учні продовжують речення:
На уроці я...
• дізнався...
• зрозумів...
• навчився...
На наступному уроці я хочу...
Вчитель підводить підсумок уроку та оцінює учнів.
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (слайд 31)