Тема. Мішані числа.
Мета: сформувати поняття «мішане число», «ціла і дробова частина числа»; формування алгоритмів виділення цілої частини з неправильного дробу та запису мішаного числа у вигляді неправильного дробу; навчити учнів застосовувати названі алгоритми під час розв'язування вправ.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань
Усні вправи
1) а + 7; 2) а – 7; 3) а – 7; 4) а : 7.
1) Зайдіть частку чисел 7 і 5.
2) Скільки шоколадок отримав кожен з 7 учнів, якщо між ними порівну поділили 5 шоколадок?
3) З якою швидкістю йшов пішохід, якщо за 7 годин він пройшов 5 км?
4) З 7 м тканини пошили 5 платтячок. Скільки метрів тканини пішло на кожне платтячко?
5) Розв'яжіть рівняння 6х = 5.
1) = 3; 2) = 3; 3) 3у = 6; 4) 6y = 3.
II. Формування знань
Матеріал уроку (поняття мішаного числа та алгоритми подання неправильного дробу у вигляді мішаного числа і навпаки) вчитель викладає близько до тексту підручника за планом:
Слід також мати на увазі, що учні дуже часто плутають, який компонент ділення з остачею чисельника на знаменник писати в цілу частину, який у чисельник, а який у знаменник. Тому на перших уроках можна запропонувати учням таку різнокольорову схему (рис. 118):
= 2 |
|
7 = = |
Рис. 118
III. Закріплення матеріалу. Формування вмінь учнів
Розв'язування вправ №№ 742; 744; 746; 759; 761; додаткові задачі №№ 1-6.
Оскільки алгоритми перетворень неправильного дробу на мішане число і обернений до нього є досить складними для запам'ятовування, не слід вимагати від учнів відтворювати їх (ці фрагменти тексту п. 26, виділені жирним курсивом). Треба домогтися від учнів розуміння алгоритмів і вмінь застосовувати їх, а для цього найкраще — розв'язати якомога більше відповідних прикладів.
Додаткові задачі
1) 2) 3) 4) 5)
IV. Підсумок уроку
Запитання до класу
1) ; 2) ; 3) .
V. Домашнє завдання
п. 26, №№ 743; 745 (1, 3, 5); 747; 760; 762.