Тема. Мішані числа.
Мета: відпрацювати навички застосування правил додавання і віднімати мішаних чисел, дробові частини яких мають однакові знаменники та виконання завдання, що передбачають застосування цих правил.
Тип уроку: застосування знань, навичок, умінь.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
Цей етап уроку можна провести в ігровій формі.
Учитель. Любі діти! На перерві один з учнів 5 класу Петрик Тяп-Ляпкін розв'язав деякі вправи з домашнього завдання і попросив мене оцінити його відповідь. Але я не мав часу це зробити, тому допоможіть мені, будь ласка, перевірити й оцінити роботу цього п'ятикласника. (На дошці вже написані деякі вправи з домашнього завдання, в яких «зроблені» найбільш поширені серед учнів помилки):
№ 749. 2) 6 + 7 = 13.
№751. 1) 7+ 2= 9; 2) 9+ 12 = 21 = 1; 3) 1 – = ;
4) 8 – 3 = 5; 5) 16 – 6 = 10.
Під час «перевірки» учні повторюють правила додавання і віднімання цілих чисел і супутні їм (перетворення неправильного дробу на мішане число і навпаки), намагаються встановити причини тих чи інших помилок, одночасно закріплюючи знання правил.
II. Відпрацювання навичок
Цей урок повністю присвячений додаванню і відніманню мішаних чисел і перетворенню неправильних дробів на мішані числа і навпаки, тому бажано розв'язати якомога більше задач, що передбачають застосування цих правил.
Усні вправи
1) ; 2) ; 3) ; 4) ?
1) – 1 = ; 2) 1 + 3 = 5; 3) 2 + = 3?
1) □ + □ = 1; 2) □ + □ + □ = 1; 3) □ + □ + □ + □ = 1.
Вправи для письмового виконання
№№ 750 (парні); 753; 755; 757; додаткова № 1.
Додаткова задача
Знайдіть пропущені числа (рис. 121).
III. Домашнє завдання
п. 26, №751 (5; 7; 8; 9; 10); 754; 756; повторити № 730 (1).