Розробка уроку на тему " Народні промисли України"

Про матеріал
Урок проведено у вигляді ярмарку, де відбулася зустріч з майстрами народного промислу, які проживають на території Врадіївщини. Учні поділилися виробами, що зберігаються в родинах.
Перегляд файлу

 

Народні промисли України

 

 

Картинки по запросу картинки на тему народні промисли україни

 

Солопова Л.І.

Вчитель географії

 Врадіївської ЗОШ №1

Миколаївської області

 

 

 

 

 

Тема уроку: НАРОДНІ ПРОМИСЛИ         УКРАЇНИ.

Навчально-розвивальна мета: Удосконалити та систематизувати знання учнів про народні промисли України, географію їхнього виникнення та поширення. Розвивати вміння працювати з інформацією, самостійно здобувати знання, працювати в групі, удосконалювати вміння застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для створення пошуку, обробки та презентації результатів роботи. Розвивати навички підприємницької діяльності.

Формування ключових компетентностей через наскрізні змістовні лінії:

-«Екологічна безпека та сталий розвиток»: розуміння єдності та гармонії між природним середовищем, розвитком  матеріального виробництва та рівнем зростання соціальних стандартів населення.

- «Громадянська відповідальність»: формування споживчої поведінки, орієнтований на національного виробника.

- «Здоров’я і безпека» : формування знань про безпечність товарів і послуг.                                             

- «Підприємництво і фінансова грамотність» : оцінювати можливості для організації підприємницької діяльності у своїй місцевості

Виховна мета: Виховувати загальнокультурну грамотність, почуття власної національної ідентичності, поваги до культурного вираження народних майстрів. Виховувати любов до рідного краю, бажання вивчати минуле, берегти та примножувати традиції українського народу.

Очікуванні результати навчально-пізнавальної діяльності учнів:

Знаннєвий компонент : учні називають  ознаки поняття народні промисли, основні види народних промислів в Україні, місцеві народні промисли.

Діяльнісний компонент: учніпоказують на карті центри найвідоміших промислів в Україні.

Оцінно-ціннісний компонент: : учні оцінюють перспективи розвитку народних промислів України. Оцінюють можливості організації підприємницької діяльності у своїй місцевості.

Тип уроку: формування нових знань, умінь навичок.

Форма уроку: урок дослідження, урок ярмарок.

Обладнання: підручник, атлас, учнівські  презентації, виставка продукції народних промислів України, фотоматеріали, інструменти та матеріали для роботи у творчих групах.

                                                Хід уроку.

Епіграф :  «Будь- яка діяльність або бездіяльність призведе до певного результату…Тільки якого?»   Т.Мартинюк

Даний вислів стосується не лише нашого уроку але й кожного з нас протягом всього життя. Важливо, щоб ви розуміли, що кожна хвилина вашого життя проектує ваше майбутнє. Тому міркуємо швидко, працюємо активно, цілеспрямовано.

     1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

2.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Пропонуємо учням роздивитися виставку виробів «Українська народна творчість» та визначити тему уроку.

Здавна українці розвивали народні промисли. Їх  головною метою було забезпечення побутових потреб населення. Однак характерне для українців поєднання практицизму з почуттям прекрасного перетворило народні промисли на невід’ємну складову української культури. Відродження, збереження і розвиток народних художніх промислів є одним з пріоритетних обов’язків сучасної української держави. Сьогодні ми проводимо дослідження народних промислів України і проводимо віртуальну ярмарку-продаж продукції народних промислів.

   3.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

  Прийом проблемне завдання («Аналіз ситуації»)

Охарактеризувати два види виробів народного мистецтва та визначити різницю між ними (предмет народного мистецтва та предмет промисловості однакового призначення)

Наприклад, проста склянка і склянка у формі квітки, простий рушник та рушник вишиванка, сталева ложка та дерев’яна розписана ложка….

  Прийом власний досвід

На канікулах ви побували на екскурсії в Карпатах які сувеніри зацікавили вас? Поясніть чому саме такі вироби є народною візитною карткою цього регіону?

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

  Прийом - випереджувальне  завдання учнів

 Учні класу поділені на декілька груп : дослідники народного промислу і маркетологи.

 Згадаємо хто такі маркетологи.

Маркетолог - це спеціаліст з вивчення смаків покупців і просування товару. Досліджує, яка продукція буде користуватися великим попитом і чому, оцінює ринок конкретних товарів і послуг. Проводить ретельний моніторинг галузі, організує роботу інтерв'юерів, з'ясовують уподобання покупців.

Мета наших маркетологів ознайомитись з продукцією народних промислів  в різних куточках України і інвестування в розвиток підприємств  народного промислу.

Мета дослідників – розкрити роль народних промислів в економіці країни і провести рекламну компанію своєї продукції.

Виступи учнів дослідників

Слово вчителя:  Вишиванки завжди були нашим національним символом, нашою гордістю та автентичною ознакою. Однак, сьогодні навіть голлівудські зірки хочуть відчути себе частинкою України. Серед найновіших модних тенденцій – жовто-сині кольори, віночки і, звичайно, справжні українські вишиванки!

Актори та музиканти з’являються у вишитих сорочках на вулицях, дизайнери використовують українські орнаменти у своїх колекціях. І все це недаремно, повірте!

культуракультура

Адже вишита українська сорочка – це не просто одяг, це справжній оберіг. Ось вам один із фактів про цей витвір мистецтва, який ви, можливо, не знали .
 

Першим модником, котрий поєднав вишиванку з буденним одягом став Іван Франко, котрий одягав вишиванку із сучасним вбранням. Саме у такому вигляді письменник зображений на 20-гривневій купюрі.

http://www.uamodna.com/assets/articles/image/iz6egc16/item_big.jpg

 

  1.               Учнівська презентація « Вишиванка спадок нації – душа українського народу»

Слово вчителя : Давнє ремесло гончарство отримало поетичну характеристику «божественної професії», оскільки, згідно з віруваннями, саме із глини, що в руках гончара перетворюється на мистецький виріб, Бог зробив людину. Кажуть, що глиняний посуд здатен перетворювати негативну енергію власника на позитивні потоки і направляти їх у потрібне русло То як воно розвивалося на території нашої держави розкажуть нам наші дослідники в презентації: «Глина для гончара, що пісня для солов'я»

https://etnoxata.com.ua/image/catalog/stat3/13_07_16/g2.jpg

 

  1.               Учнівська презентація «Глина для гончара, що пісня для солов'я» (зародження  гончарства на Україні,  екологічні якості глиняного посуду)

Слово вчителя: Ковальство – одне з найцінніших, найважливіших ремесел. Має свою багатовікову історію. Українці з великою пошаною і водночас із певною упередженістю ставилися до ковалів як до чарівників-добродіїв, що володіють складним і таємничим мистецтвом перетворення металу на ті чи інші речі. В них бачили захисників від нечистої сили, "ковалів людської долі".

Поступово ковальство перетворилось в екзотичне ремесло, яке передбачає художню обробку метала.

Картинки по запросу картинки художественная ковка металла

  1.               Буклет – реклама : володар вогню та таємниці ковальства.

Слово вчителя:Є в Україні одне цікаве  Закарпатське село Іза,  яке вважають столицею лозоплетіння. Навіть вказівник населеного пункту оздоблено корзиною, яка є символом добробуту, достатку та головним витвором мозолястих рук талановитих ізян.

З уст в уста передають мешканці невеликого, але ошатного села легенду про свого далекого предка. Кажуть, що колись на цих землях жив чоловік на ім’я Іван Кашко. Пішов він одного разу на річку, нарубав лози й виплів із неочищеного пруття кошик для грибів. Згодом, щоб купити буханець хліба, продав виріб на ринку. Непогано заробивши, бідняк зрозумів, що корзина – річ потрібна в господарстві, а отже, можна почати серійне виробництво такої продукції.. А одружившись, навчив ремесла синів та онуків. Відтак поступово мистецтвом лозоплетіння оволоділи й інші ізяни. Традиція передавалася наступним поколінням, і люди починали дедалі більше фантазувати, вигадувати візерунки, а кошики продавати та збагачуватися. І так уже повелося в сучасній Ізі, що не знати як плести кошики –ганьба.

Картинки по запросу пасхальний кошик фото

 

Писанка – одна із стародавніх форм українського народного розпису, символ весни, сонця, повернення природи до життя. Із давніх-давен яйце, як і дерево, вважалося символом весняного пробудження природи, зародження життя, продовження роду.

 

У дохристиянські часи писанка виконувала роль оберега. Ця традиційна функція, як і найдавніший орнамент, частково збереглася й досі: трикутники, спіралі, клинці, трироги і свастики – все це знаки різних ритуалів і священих магічних чисел, котрі в свідомості сучасників не втратили оберегового значення.

 

Писанка

  1.               Відео презентація «Пасхальний кошик і різнокольорова писанка»

 

Слово вчителя:Врадіївщина здавна славилась гончарством.

В Адамівці Врадіївського району мешкає династія народних умільців Нагурних: тато Микола Миколайович, син Олександр, доньки Таня та Люба займаються декоративним розписом, гончарством, виготовленням керамічної іграшки. Вони учасники виставок й фестивалів районного, обласного, всеукраїнського та міжнародного рівнів

  1.               Розповідь про народні промисли свого краю, знайомство з роботами майстрів.

Слово вчителя: Українські народні витинанки - яскравий своєрідний вид народної творчості,що має глибокі і багаті традиції. Їм притаманні силуетне зображення, чіткий візерунок, дзеркальна симетрія.

Були по козацьких поселеннях Миколаївщини майстри витинанок, бо майже кожна оселя на свята прикрашалась витинанками.

.

  1.               Майстер клас по народному промислу витинанка( виготовлення оберега для воїна АТО)

Картинки по запросу витинанки на тему миру

 

 

 

5.  УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

- Маркетологи ознайомившись з рекламною акцією дослідників і з'ясувавши  уподобання покупців роблять віртуальну  закупку продукції народних промислів України.

- Впроваджують  віртуальні інвестиції  в розвиток найбільш перспективних виробництв.

- Картографічний калейдоскоп «Міста народних промислів України».  Картографи, слухаючи дослідників, повинні за допомогою кольорових наклейок позначити головні центри народних промислів, самостійно обираючи колір для певної галузі.

 

   6.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ : Опрацювати параграф. Провести аналіз походження прізвищ учнів нашої школи, які є похідними від назв народних промислів.

Провести дослідження до нової теми «Українські та імпортні продукти в споживчому кошику вашої родини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Географія 9 клас (Стадник О.Г., Довгань Г.Д.)
Додано
6 квітня 2021
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку