Розробка уроку на тему "НОВОРІЧНІ СВЯТА"

Про матеріал
Мета: ♦ навчальна: формувати в учнів здатність розпізнавати життєвий зміст музики, особливості відображення зимової краси в музиці; засвоїти з ними поняття «челе¬ста»; ознайомити учнів із зимовими піснями; ♦ розвивальна: домагатися виразності у виконанні пісень, невимушеності рухів у процесі розкриття образу музичних творів; ♦ виховна: виховувати інтерес до музичного мистецтва..
Перегляд файлу

Урок № 17. НОВОРІЧНІ СВЯТА

Мета:

 навчальна: формувати в учнів здатність розпізнавати життєвий зміст музики, особливості відображення зимової краси в музиці; засвоїти з ними поняття «челе­ста»; ознайомити учнів із зимовими піснями;

 розвивальна: домагатися виразності у виконанні пісень, невимушеності рухів у процесі розкриття образу музичних творів;

 виховна: виховувати інтерес до музичного мистецтва..

Музичний матеріал: П. Чайковський «Танець феї Драже» (з балету «Лускунчик»), «Баба- Яга»; поспівка «На засніженім лужку»; Я. Степовий «Сніжинки»; гра «Впіймай у до­лоньку».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до народних пісень; «Музичний віно­чок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірш «Ми хмарою носилися» М. Вороного.

Обладнання: компютер; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Танець феї Драже»

П. Чайковського).

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Перевірка готовності класу до урок

 Музичне вітання

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Гра «Впіймай у долоньку»

 Як називають того, хто створює музику? {Поет, художник, композитор)

 Як називають того, хто виконує музику? (Виконавець, слухач, письменник)

 Як називають того, хто слухає музику? (Танцюрист, слухач, виконавець)

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Український народ радів зимі, великій кількості снігу, тому що сніг зігрівав матінку-землю, рослини взимку, а навесні, коли розтавав, на­поював вологою землю, щоб виростав гарний хліб. А ще зима — це найулюбле­ніша пора року для розваг дітей. Напередодні Нового року завжди святковий настрій. Ми чекаємо на казкові пригоди, зустріч із Дідом Морозом та Снігу­ронькою. Новорічний настрій ми почуємо сьогодні в музиці.

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

4.1. Слухання музики

Учитель. Сьогодні на урок до нас завітає Новорічна казка.

Однієї новорічної ночі дівчинка Марійка потрапила до казкової Країни со­лодощів — країни цукерок, чаю, кави та іншої смакоти. А господинею там бу­ла прекрасна фея Драже. І не обов’язково її бачити: якщо ви уважно послуха­єте музику, яку написав великий музичний казкар композитор Петро Ілліч Чайковський, то ви зможете намалювати її у своїй уяві.

Слухання «Танцю феї Драже» П. Чайковського (з балету «Лускунчик» )

 Яка фея Драже за характером — добра чи зла?

 Якими музичними фарбами композитор створив образ феї Драже?

4.2. Засвоєння нових знань Засвоєння понять

Щоб створити образ ніжної, тендітної, доброї феї казкової країни, ком­позитор написав партію для інструмента, що дуже рідко використовують. Це челеста.

 Що це за такий цікавий музичний інструмент — челеста?

Челеста схожа на фортепіано, але молоточки бігають не по струнах, а по металевих пластинах, що звучать як дзвіночки.

Учитель. Коли я слухаю цю музику, то уявляю, як під час танцю у сяйві новорічних вогнів казковим блиском переливається вбрання феї Драже.

 Чи допомагає цей інструмент розповісти про фею Драже?

4.3. Слухання музики

 Назвіть героїв казок, без яких не обходиться свято Новорічної ялинки.

 Про який казковий персонаж розповідає наступний твір П. Чайковського?

Слухання п'єси «Баба-Яга» П. Чайковського

 Про кого розповідає ця музика?

 Чим відрізняється музика цієї п’єси від танцю феї Драже?

Учитель. Завжди, у всіх казках Баба-Яга заважала героям робити доб­рі справи. Наприклад, так ідеться про неї в казці: «Уранці прокинулась Баба- Яга кістяна нога у своїй хатинці на курячих ніжках. Дивиться: немає Івана- царевича. Кинулася вона його наздоганяти. На залізній ступі скаче, тичкою поганяє, мітлою слід замітає, тільки вітер свистить, хмари розганяє...»

 Чи таку казку розповів П. Чайковський у фортепіанній п’єсі «Баба-Яга»?

 Якою Баба-Яга зображена у п’єсі?

 Як музика розповідає про характер Баби-Яги?

Але лісові мешканці не бояться Баби-Яги, а отримують насолоду від зимо­вих забавлянок. Тож виконаймо веселу пісеньку!

4.4. Вокально-хорова робота Виконання поспівки «На засніженім лужку» з показом напряму мелодіїу кожній фразі

Учитель. Як нам уже відомо, музика створює різні музичні образи.

 Як ви гадаєте, про кого йдеться у віршику М. Вороного?

Ми хмарою носилися Від подиху зими,

І весело крутилися Метелицею ми.

Послухайте пісню «Сніжинки» на музику Якова Степановича Степового.

Слухання та розучування пісні «Сніжинки» Я. Степового з використанням танцювальних рухів за змістом пісні

 3 ким би потоваришували Сніжинки — з Бабою-Ягою чи з феєю Драже?

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Сьогодні на урок до нас завітала казка. У кожній казці добрим героям завжди заважають злі. Але кожна казка завершується перемогою доб­ра, і тому ми наприкінці уроку виконали радісний та запальний танець. Отже, подякуймо нашій Мудрій Сові за те, що допомогла нам дізнатися про цікавий музичний інструмент — челесту.

 Який казковий образ сьогоднішнього уроку вам найбільше сподобався?

 Які засоби музичної виразності допомогли нам упізнати характери казко­вих персонажів?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Танець феі Драже»

П. Чайковського).

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
23 березня 2020
Переглядів
1017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку