Тема. Площа. Площа прямокутника.
Мета: вдосконалити знання учнів про поняття площа і площа прямокутника; навчити застосовувати знання про площу прямокутника та її властивості під час розв'язування задач на комбінації геометричних фігур.
Тип уроку: застосування та вдосконалення знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
Математичний диктант
Варіант 1 [2]
II. Актуалізація опорних знань
III. Вдосконалення вмінь
На цьому уроці бажано навчити учнів розв'язувати задачі:
Розв'язання вправ
№ 589
56а = 5600м2 = 80м · х м; х м = 5 600 : 80 = 70 м.
Відповідь. 70 м.
№597
Відповідь. 52 см.
№591
Вказівка. Розбити фігуру на 2 прямокутники (див. рис. 84):
Тоді
1) S = S1 + S2 = 6 · 8 + 18 · 15 = 48 + 270 = 318 (см2);
2) S = S1 + S2 = 1116 + 6(11 – 8) = 176 + 18 = 194(см2).
Відповідь. 318 см2; 194 см2.
№599
S = a · b, b = 26 см, отже, S = 26a. Якщо а збільшиться на 4 см,
то а1 = а + 4, тоді S1 = a1 · b = 26(а + 4) = 26а + 26 · 4 = 26a + 104(см2).
Отже, збільшиться на 104 см2.
№ 600
S = ab; P = 2(a + b); a1 = 4a, b1 = 4b,
тоді: S1 = a1b1 = 4a · 4b = 16ab; P1 = 2(a1 + b1) = 2(4a + 4b) = 2 · 4(a + b).
Отже, площа збільшиться в 16 разів, а периметр — у 4 рази.
№ 593
1) 500м · 400м = 200000 (м2) = 20 (га) – площа городу;
2) 20 · 260 = 5 200 (кг) = 5 т 200 кг – треба гороху;
3) 5 т < 5т 200кг.
Відповідь. Не вистачить.
№ 595
1) 16 м 50см – 12м = 1650 см – 1200 см = 1980 000 см2 = 198 (м2) – площа теплиці;
2) 198 · 30 = 5940 (кг) — огірків збере фермер.
Відповідь. 5 940 кг.
IV. Домашнє завдання
п. 20, №№ 592, 594, 596, 598, 601.