Розробка уроку на тему "Поняття про числівник"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови та літератури з теми "Числівник" для 3 класу за підручником Большакової І.О., Прістінської М.С.
Перегляд файлу

Тема. Поняття про числівник.

Мета: ознайомити учнів з новою частиною мови – числівником. Дати початкове уявлення про числівник, ознайомити з його функцією в мові, вчити розрізняти числівники в мовленні, правильно ставити до них запитання. Розвивати мовлення учнів. Виховувати любов до рідної мови, бажання її вивчати.

Очікувані результати:

Розрізняти числівники в тексті.

Утворювати, читати і записувати числівники.

Висловлювати власні думки з приводу почутого, аргументувати їх, спираючись на власний досвід.

Правильно читати числові вирази.

 

Хід уроку

І. Емоційне налаштування:

Дзвенить струмочком рідна мова,

Усі слова знайомі в ній,

Але писати кожне слово

У мові правильно зумій!

Криголам

- Яким ви уявляєте наш урок? Що це?

У – успіх, уважність, усмішка.

- Без чого ми не зможемо обійтись на уроці?

Р – радість, розуміння,  рух, робота

- Що він нам принесе?

О – ознайомлення,  океан знань, організованість.

- І наші очікування.

 К – користь.

 

ІІ. Основна частина

Давайте пригадаємо на скільки частин мови поділені слова? (10)

- А скільки самостійних частин мови ви знаєте? (6) 

- Пригадаймо, які з них ми вже вивчили? (Іменник, прикметник)

Завдання на картках.

Підкреслити іменники однією рискою, а прикметники – хвилястою. З одним словом на вибір скласти речення.

 Парта, сильний, великий,  олівець, білий, радість, сім, людина, прозоре.

  • Яке слово зайве?
  • Що воно означає?
  • Де ми зустрічаємося з цифрами в житті?
  • Скільки днів було у січні?
  • Скільки днів у лютому?
    • Скільки має годин доба?
    • Скільки днів у тижні?
    • Скільки метрів у кілометрі?... і подібне.

Сьогодні ми будемо вивчати нову частину мови – числівник і повинні навчитися розпізнавати числівники в тексті, правильно вживати їх у мовленні.

1. Введення в тему.  Робота з підручником  - с. 26

Числівник - це самостійна частина мови, яка означає число, та називає кількість або порядок предметів при лічбі. Відповідає на питання: скільки? котрий? котра? котре? котрі?

Зошит прошу відкривати та дату гарно написати

7 лютого   

Класна робота

 Хвилинка каліграфії.

Щоб правильно, гарно слова написати,

Нам з’єднання букв слід усім пригадати,

Одна лиш хвилинка для цього дається,

Подивимось зараз, кому не вдається

Ч ч Чч чи сл ів ни к число числівник 

Вправа №  1 – с. 26

-  Знайдіть та випишіть числівники. 

-  Складіть речення з одним із них.

Цікава інформація.

— Числівник — чи не найменша за кількістю слів частина мови, яка нараховує їх усього кілька десятків.

На шлях історії числівники «загубили» категорії роду, числа і виокремились в особливий клас слів. У середині XVIII століття Михайло Ломоносов у своїй граматиці вперше назвав числівники особливою частиною мови. Такими вони є і до сьогодні. За частотою вживання серед інших слів числівник займає у нашому мовленні восьме місце.

Людині часто доводиться щось лічити: години, дні, гроші, роки тощо, тобто встановлювати кількість предметів, позначати її на письмі відповідними цифрами.

Звідки взялися цифри? Як виникла лічба? Виявляється, потребу у цьому породило саме життя. Звичайно, первісна людина не користувалася такими словами: «один», «три», «чотири» тощо. Для того, щоб порахувати предмети, досить було показати їх на пальцях. Загнувши всі пальці на одній руці, переходили на другу. А коли пальців не вистачало, продовжували лічбу на тих же пальцях, але вже по другому колу. У сиву давнину люди рахували десятками. Вчені вважають, що десяткова система числення (якою, до речі, користуємося і ми) пішла від десяти пальців на руках.

 

Вправа № 2  - с. 26

-  Пограй у парі у гру «Числівники про мене». 

-  Називай числівник і розповідай, як він пов’язаний із твоїм життям.

Хвилинка відпочинку

Фізкультхвилинка Раз, два, три

 https://www.youtube.com/watch?v=9GU7Kn_b6oc

Вправа №  3 

Прочитай текст.

- Порівняй малюнок і текст.

- Чи відповідає малюнок тексту? Чому?

- Що не так?

- Запиши числівники.

-  Склади свій список продуктів, уживаючи числівники.

 

Вправа №  4

-  Запиши числівники за зразком.

1 – 11 (один - одина̍дцять) , 2 -12 (два - дванадцять)…

 

3. Домашнє завдання

Вправа №  5 - Працюємо самостійно вдома. 

-  Прочитай числові вирази різними способами. 

-  Запиши їх, уживаючи прийменники від, до.

 

ІІІ. Заключна частина

 Рефлексія. Метод «Шість капелюхів».

Білий – Що я дізнався про числівник?

Червоний – Які почуття викликає числівник?

Жовтий – Для чого нам потрібен числівник?

Чорний – Що було б, якби не було числівника?

Зелений – Що позначає числівник?

Синій – Де ми можемо використовувати отримані знання?

 

doc
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
773
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку