Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Розробка уроку на тему: "Поняття про інформацію. Сприймання людиною інформації. Види інформації"

Про матеріал
Розробка уроку на тему: "Поняття про інформацію. Сприймання людиною інформації. Види інформації". В конспекті детально описані всі етапи уроку для 2 класу за методикою НУШ.
Перегляд файлу

Урок 2. Поняття про інформацію. Сприймання людиною інформації. Види інформації.

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів з тим, як людина сприймає інформацію;
  • розвивальна: розвивати спостережливість, пам’ять, мовлення;
  • виховна: виховувати старанність, наполегливість, любов до природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.

Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця знань, GCompris.

Хід уроку

І. Організаційний етап

 Всі почули ми дзвінок,

 Він покликав на урок.

 Кожен з нас приготувався,

 На перерві постарався.

 Зараз сядуть лиш дівчата,

 А за ними і хлоп'ята.

Доброго дня, любі діти. Сьогодні на уроці ми з вами з'ясуємо, що ж таке «інформція», як же людина сприймає інформацію. Також дізнаємось – які види інформації. Отримаємо нові вміння під час практичної роботи на комп'ютері.

Практична вправа «Коло очікувань»

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. За допомогою чого ми отримуємо інформацію?
  2. Наведіть приклади корисної інформації.
  3. Наведіть приклади некорисної інформації.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Якими органами ми чуємо голос пташок, вдихаємо запах їжі, відчуваємо її смак, відрізняємо холодне від гарячого, тверде від рідкого, слизьке від шорсткого? Поміркуйте, які органи чуття допомогли нам прочитати задачі? (Учні відповідають.)

— Отже, за допомогою цих органів людина сприймає інформацію.

— Тема сьогоднішнього уроку — «Як людина сприймає інформацію». Ви дізнаєтесь про те, яке значення в житті людини мають органи чуття, виконаєте багато цікавих завдань.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)

Протягом усієї історії свого існування люди, спілкуючись з природою та між собою, набували знань про навколишню дійсність і про самих себе. Все те, що ми пізнаємо – це є інформація. Інформація як знання або як відомості про явища та різноманітні за своєю природою об’єкти (фізичні, хімічні, біологічні, соціальні, економічні тощо), набуваються шляхом спостереження.

Природними засобами спостереження людини є органи чуттів людини, передусім зір і слух. Спочатку різноманітні відомості просто накопичувалися людством. А вже маючи їх у достатній кількості, люди помічали, що існують певні закономірності, які можна узагальнити та обґрунтувати.

Поміркуйте:

  • Як ми розуміємо, що праска гаряча, а лід холодний?
  • За допомогою чого ми дізнаємось, що лимон кислий, а морозиво солодке?
  • Звідки ми знаємо, коли музика лунає занадто гучно?
  • Як ми розуміємо, що у мами «втекло» молоко на плиті?

Дійсно, всю цю інформацію ми отримуємо за допомогою органів чуття.

А давайте назвемо ці органи: вуха (слухова інформація), ніс (нюхова), очі (зорова), язик (смакова), шкіра (дотикова інформація).

Види інформації за способом сприйняття

Для людини інформація поділяється на види залежно від типу рецепторів, що сприймають її.

  •                  Зорова — сприймається органами зору. Ми бачимо все довкола.
  •                  Слухова — сприймається органами слуху. Ми чуємо звуки довкола нас.
  •                  Дотикова — сприймається тактильними рецепторами.
  •                  Нюхова — сприймається нюховими рецепторами. Ми відчуваємо аромати   довкола.
  •                  Смакова — сприймається смаковими рецепторами. Ми відчуваємо смак.

 

Вправа в онлайн-середовищі Learning «Органи чуття»

 

V. Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся.

Руки в сторони розвів —

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки стати.

 

VІ. Формування вмінь та навичок

Повторення правил роботи за комп’ютером

1. Правила поведінки за комп’ютером.

2. На якій відстані від екрана монітора треба сидіти?

 

Робота за комп’ютером

Працюємо у програмі «Сходинки до інформатики» вправа «Стрільці по яблуках»

 

Релаксація (вправи для профілактики порушення зору та короткозорості)

 

Гра «Органи чуттів та інформація».

 

VІІІ. Підбиття підсумків уроку

Фронтальне опитування

  1. Що ми вивчали на сьогоднішньому уроці?
  2. За допомогою яких органів чуття людина сприймає інформацію?
  3. Що вам сподобалось на цьому уроці?

 

Ви дуже добре попрацювали сьогодні на уроці. Я дякую вам за активність і бажаю вам успіху. До нових зустрічей!

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 січня
Переглядів
278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку