Урок 2. Поняття про інформацію. Сприймання людиною інформації. Види інформації.
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.
Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця знань, GCompris.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Всі почули ми дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з нас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп'ята.
Доброго дня, любі діти. Сьогодні на уроці ми з вами з'ясуємо, що ж таке «інформція», як же людина сприймає інформацію. Також дізнаємось – які види інформації. Отримаємо нові вміння під час практичної роботи на комп'ютері.
Практична вправа «Коло очікувань»
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Якими органами ми чуємо голос пташок, вдихаємо запах їжі, відчуваємо її смак, відрізняємо холодне від гарячого, тверде від рідкого, слизьке від шорсткого? Поміркуйте, які органи чуття допомогли нам прочитати задачі? (Учні відповідають.)
— Отже, за допомогою цих органів людина сприймає інформацію.
— Тема сьогоднішнього уроку — «Як людина сприймає інформацію». Ви дізнаєтесь про те, яке значення в житті людини мають органи чуття, виконаєте багато цікавих завдань.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)
Протягом усієї історії свого існування люди, спілкуючись з природою та між собою, набували знань про навколишню дійсність і про самих себе. Все те, що ми пізнаємо – це є інформація. Інформація як знання або як відомості про явища та різноманітні за своєю природою об’єкти (фізичні, хімічні, біологічні, соціальні, економічні тощо), набуваються шляхом спостереження.
Природними засобами спостереження людини є органи чуттів людини, передусім зір і слух. Спочатку різноманітні відомості просто накопичувалися людством. А вже маючи їх у достатній кількості, люди помічали, що існують певні закономірності, які можна узагальнити та обґрунтувати.
Поміркуйте:
Дійсно, всю цю інформацію ми отримуємо за допомогою органів чуття.
А давайте назвемо ці органи: вуха (слухова інформація), ніс (нюхова), очі (зорова), язик (смакова), шкіра (дотикова інформація).
Види інформації за способом сприйняття
Для людини інформація поділяється на види залежно від типу рецепторів, що сприймають її.
Вправа в онлайн-середовищі Learning «Органи чуття»
V. Фізкультхвилинка
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторони розвів —
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик відшукати,
Треба нам навшпиньки стати.
VІ. Формування вмінь та навичок
Повторення правил роботи за комп’ютером
1. Правила поведінки за комп’ютером.
2. На якій відстані від екрана монітора треба сидіти?
Робота за комп’ютером
Працюємо у програмі «Сходинки до інформатики» вправа «Стрільці по яблуках»
Релаксація (вправи для профілактики порушення зору та короткозорості)
Гра «Органи чуттів та інформація».
VІІІ. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
Ви дуже добре попрацювали сьогодні на уроці. Я дякую вам за активність і бажаю вам успіху. До нових зустрічей!