Розробка уроку на тему "Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі. Історія графічної культури. Дизайн і його тенденції".

Про матеріал
План-конспект уроку на заявлену тему, з модуля "Графічний дизайн" для 10-11 класу. Мета уроку: • формування предметних компетентностей: забезпечити засвоєння знань про поняття «графіка», «графічний дизайн», «візуальна комунікація». • формування ключових компетентностей: ◦ спілкування рідною мовою: уміння формулювати запитання та дискутувати; уміння оперувати термінами і поняттями з основ графічного дизайну; ◦ спілкування іноземними мовами: уміння використовувати іноземні джерела інформації; ◦ уміння вчитися: навички конструювати власну освітню траєкторію; ◦ ініціативність і підприємливість: уміння брати відповідальність за результат роботи на уроці.
Перегляд файлу

Тема: Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Історія графічної культури. Дизайн і його тенденції.

Мета:

  •              формування предметних компетентностей: забезпечити засвоєння знань про поняття «графіка», «графічний дизайн», «візуальна комунікація».
  •               формування ключових компетентностей:
    •             спілкування рідною мовою: уміння формулювати запитання та дискутувати; уміння оперувати термінами і поняттями з основ графічного дизайну;
    •             спілкування іноземними мовами: уміння використовувати іноземні джерела інформації;
    •             уміння вчитися: навички конструювати власну освітню траєкторію;
    •             ініціативність і підприємливість: уміння брати відповідальність за результат роботи на уроці.

Обладнання: комп’ютери з доступом в мережу Інтернет, інтерактивна дошка.

Тип уроку: Комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  •        привітання
  •        перевірка присутніх
  •        перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду

Різновид мистецтва, назва якого походить від грецького слова, що в перекладі означає «пишу, дряпаю, малюю» - це …(Графіка)

Графіка поділяється на такі різновиди:


  • станкова — твори, що мають самостійний характер
  • прикладна: книжкова та газетно-журнальна
  • плакатна
  • промислова
  • архітектурна
  • комп'ютерна

ІІІ. Повідомлення теми. Організація спільного з учнями формулювання мети й завдань уроку

Темою нашого уроку сьогодні є «Історія графічної культури. Дизайн і його тенденції».

Простір, у якому ми живемо, наповнений предметами різноманітного призначення. Усі вони утворюють предметне середовище. Людина цілеспрямовано формує предметний простір залежно від своєї мети, бажань та уявлень, а одним із основних засобів такої цілеспрямованої трансформації в сучасну епоху є дизайн. Дизайн стосується всіх сфер нашого буття: одягу, оселі, архітектури, промислових виробів, меблів, автомобілів, книжок, реклами, озеленення ландшафтів, вулиць і т. д., - тобто всього, що оточує людину і над чим працював людський розум і руки.

IV. Мотивація навчальної діяльності

  • Перегляд відео «Що таке комп'ютерна графіка?»

Сьогодні ми розглянемо з вами такі питання:

  1. Історія графічної культури
  2. Комп’ютерна графіка
  3. Дизайн і його тенденції

V. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується інтерактивна дошка)

 

  1. Історія графічної культури

Графіка — вид образотворчого мистецтва, для якого характерна перевага ліній і штрихів, використання контрастів білого і чорного та менше, ніж у живописі, використання кольору. Твори можуть мати як монохромну, так і поліхромну гаму.

 

Графіка поділяється на такі різновиди:

  • станкова — твори, що мають самостійний характер
  • прикладна: книжкова та газетно-журнальна
  • плакатна
  • промислова
  • архітектурна
  • комп'ютерна

 

До станкової графіки відносяться твори графічного мистецтва, що мають самостійне значення. Вони не пов'язані з літературним текстом і не мають вузького практичного призначення. Станковою ця група графіки називається по аналогії зі станковим живописом, твори якої створюються на спеціальному верстаті - мольберті.

Графіку можна вважати основою всіх образотворчих мистецтв. Адже основним засобом створення художнього образу у графіці виступає найпростіший для людини спосіб відтворення побаченого — лінія, штрих, які творять контур предмету або фігури.

Малюнок — це найдавніший вид графіки. Основою для малюнку слугували:

  • вологий пісок
  • пласке каміння
  • волога глина

У Стародавній Греції головними виразними якостями графіки були лінії і силуети.

З епохи Відродження малюнок набуває самостійного значення у формі ескізів, альбомних замальовок, етюдів, які виконуються із застосуванням багатьох засобів:

олівця, крейди, вугілля, пера, пензликів, різних сортів чорнил, туші, акварелі.

Ускладнення графіки йшло разом з винаходом нових фарб — акварелі, гуаші, пастелі, темпери.

 

  1. Комп’ютерна  графіка

 

Комп’ютерна  графіка — це  розділ інформатики, у якому вивчаються методи створення й опрацювання зображень за допомогою комп’ютера.

 

Засоби комп’ютерної графіки


    Апаратні

                              Програмні


  • Відео-карта
  • Монітор
  • Принтер
  • Сканер
  • Плотер
  • Цифрова фотокамера
  • Графічний планшет

 

  • Програми перегляду графічних зображень
  • Графічні редактори
  • Програми розпізнавання графічних зображень
  • Програми спеціалізованого опрацювання графічних зображень

Використовується комп'ютерна графіка майже в усіх сферах діяльності людини:

  • У науці й техніці
  • У медицині й освіті
  • Рекламному бізнесі
  • Індустрії розваг тощо

 

Розрізняють два основні методи створення та кодування графічних зображень:

 


Растровий

Векторний


 

  1. Дизайн і його тенденції

 

Графічний дизайн — художньо-проектна діяльність по створенню гармонійного та ефективного візуально-комунікативного середовища.

Графічний дизайн вносить інноваційний внесок у розвиток соціально-економічної та культурної сфер життя, сприяючи формуванню візуального ландшафту сучасності.

Графічний дизайн можна класифікувати за категоріями вирішуваних завдань:

  • Типографія, каліграфія, шрифти, книжкове оформлення;
  • Фірмовий стиль (корпоративний стиль), у тому числі фірмові знаки, логотипи, брендбуки;
  • Візуальні комунікації, в тому числі системи орієнтації;
  • Плакатна продукція, в тому числі рекламні плакати;
  • Візуальні рішення для упаковок продукції;
  • Завдання веб-дизайну;
  • Візуальний стиль телевізійних передач.

Основні продукти графічного дизайну:

  1. книжкові макети та ілюстрації
  2. корпоративний стиль компанії - логотип
  3. сувенірна продукція
  4. рекламні та інформаційні плакати
  5. буклети, брошури, календарі
  6. графічне рішення листівок
  7. упаковки, етикетки, обкладинки
  8. UI UX дизайн (веб-сайти та мобільні додатки)

 

Тенденція — можливість тих чи інших подій розвиватися в даному напрямку.

Візуальна комунікація — зв'язок шляхом засобів візуалізації, що визначається як передача ідей та інформації у формах, які можна прочитати або розглянути.

Візуальна комунікація частково або повністю покладається на зір, і в основному представлена ​​або виражена двовимірними зображеннями. Вона включає в себе: знак, типографіку, графіку, графічний дизайн, ілюстрацію, промисловий дизайн, рекламу, цифрову анімацію, електронні ресурси.

VI. Практична робота «Створіть презентацію «Дизайн і його тенденції»»

Послідовність виконання роботи

  1.                   Розмісіть роботу на Google-диску, надайте доступ, для перегляду і редагування учителю і 2 однокласникам.
  2.                   Перегляньте проектну роботу своїх друзів. Додайте коментарі. Порівняйте змістовну частину і оформлення.
  3.                   Оцініть власну роботу і переглянуті роботи.

VIІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

Дайте відповіді на запитання

  1.                   Як ви розумієте поняттям «графіка»?
  2.                   На які різновиди поділяється графіка?
  3.                   Комп’ютерна  графіка це …
  4.                   Назвіть засоби комп’ютерної графіки.
  5.                   Візуальна комунікація це …

VIII. Домашнє завдання

Здійснити пошук інформації з теми «Історія графічної культури», підготувати виступ (текстовий документ, презентація тощо).

IX. Оцінювання роботи учнів

docx
Додано
20 січня 2022
Переглядів
569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку