Тема: Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Історія графічної культури. Дизайн і його тенденції.
Мета:
Обладнання: комп’ютери з доступом в мережу Інтернет, інтерактивна дошка.
Тип уроку: Комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду
Різновид мистецтва, назва якого походить від грецького слова, що в перекладі означає «пишу, дряпаю, малюю» - це …(Графіка)
Графіка поділяється на такі різновиди:
ІІІ. Повідомлення теми. Організація спільного з учнями формулювання мети й завдань уроку
Темою нашого уроку сьогодні є «Історія графічної культури. Дизайн і його тенденції».
Простір, у якому ми живемо, наповнений предметами різноманітного призначення. Усі вони утворюють предметне середовище. Людина цілеспрямовано формує предметний простір залежно від своєї мети, бажань та уявлень, а одним із основних засобів такої цілеспрямованої трансформації в сучасну епоху є дизайн. Дизайн стосується всіх сфер нашого буття: одягу, оселі, архітектури, промислових виробів, меблів, автомобілів, книжок, реклами, озеленення ландшафтів, вулиць і т. д., - тобто всього, що оточує людину і над чим працював людський розум і руки.
IV. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми розглянемо з вами такі питання:
V. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується інтерактивна дошка)
Графіка — вид образотворчого мистецтва, для якого характерна перевага ліній і штрихів, використання контрастів білого і чорного та менше, ніж у живописі, використання кольору. Твори можуть мати як монохромну, так і поліхромну гаму.
Графіка поділяється на такі різновиди:
До станкової графіки відносяться твори графічного мистецтва, що мають самостійне значення. Вони не пов'язані з літературним текстом і не мають вузького практичного призначення. Станковою ця група графіки називається по аналогії зі станковим живописом, твори якої створюються на спеціальному верстаті - мольберті.
Графіку можна вважати основою всіх образотворчих мистецтв. Адже основним засобом створення художнього образу у графіці виступає найпростіший для людини спосіб відтворення побаченого — лінія, штрих, які творять контур предмету або фігури.
Малюнок — це найдавніший вид графіки. Основою для малюнку слугували:
У Стародавній Греції головними виразними якостями графіки були лінії і силуети.
З епохи Відродження малюнок набуває самостійного значення у формі ескізів, альбомних замальовок, етюдів, які виконуються із застосуванням багатьох засобів:
олівця, крейди, вугілля, пера, пензликів, різних сортів чорнил, туші, акварелі.
Ускладнення графіки йшло разом з винаходом нових фарб — акварелі, гуаші, пастелі, темпери.
Комп’ютерна графіка — це розділ інформатики, у якому вивчаються методи створення й опрацювання зображень за допомогою комп’ютера.
Засоби комп’ютерної графіки
Апаратні
Програмні
Використовується комп'ютерна графіка майже в усіх сферах діяльності людини:
Розрізняють два основні методи створення та кодування графічних зображень:
Растровий
Векторний
Графічний дизайн — художньо-проектна діяльність по створенню гармонійного та ефективного візуально-комунікативного середовища.
Графічний дизайн вносить інноваційний внесок у розвиток соціально-економічної та культурної сфер життя, сприяючи формуванню візуального ландшафту сучасності.
Графічний дизайн можна класифікувати за категоріями вирішуваних завдань:
Основні продукти графічного дизайну:
Тенденція — можливість тих чи інших подій розвиватися в даному напрямку.
Візуальна комунікація — зв'язок шляхом засобів візуалізації, що визначається як передача ідей та інформації у формах, які можна прочитати або розглянути.
Візуальна комунікація частково або повністю покладається на зір, і в основному представлена або виражена двовимірними зображеннями. Вона включає в себе: знак, типографіку, графіку, графічний дизайн, ілюстрацію, промисловий дизайн, рекламу, цифрову анімацію, електронні ресурси.
VI. Практична робота «Створіть презентацію «Дизайн і його тенденції»»
Послідовність виконання роботи
VIІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія
Дайте відповіді на запитання
VIII. Домашнє завдання
Здійснити пошук інформації з теми «Історія графічної культури», підготувати виступ (текстовий документ, презентація тощо).
IX. Оцінювання роботи учнів