Розробка уроку на тему: '' Складові їжі ''

Про матеріал

Урок з основ здоров'я спрямований на формування вмінь правильно добирати їжу, знати складові їжі; вчити дітей планувати свої дії щодо визначення якості їжі; виховувати прагнення берегти власне здоров'я.

Перегляд файлу

 

Тема: Складові їжі.

Мета:Продовжувати формувати вміння правильно добирати їжу, знати складові їжі; вчити дітей планувати свої дії щодо визначення якості їжі; виховувати прагнення берегти власне здоров’я.

Обладнання:Таблиця «Складові їжі», «Обери здоровий спосіб життя», «Ознаки здоров’я», «Харчування та здоров’я», картки із завданнями, конверти з кольоровими малюнками, ноутбук або мультимедійна дошка.

Тип уроку : комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент.

    - Посміхнемося один одному, щоб нам було приємно спілкуватися.

Девіз уроку:  

(Діти читають девіз уроку разом з вчителем).

Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини,

Це ж чудово для людини!

 

II.Перевірка домашнього завдання

  • Діти, давайте пригадаємо,про що ми говорили на минулому уроці?
  • Для чого потрібно їсти?
  • Чому не можна обійтися без їжі?
  • Що вона дає для життя?

 

ІII. Актуалізація опорних знань.

  • Діти, а що таке здоров’я?
  • А які ознаки здоров’я?(Таблиця ознаки здоров’я)
  • Як ви зміцнюєте ваше  здоров’я?

 

(Вчитель загадує загадку).

  • Що це таке?

Коли воно є, - марно тратимо, не дбаємо,

А коли його не стане – віддали б усе,

Щоб повернути назад.

                                                  (Здоров’я).

  • Звичайно – це здоров’я!
  • Навіть народна мудрість говорить, що здоров’я – всьому голова.

 

 

 

     IV. Мотивація навчальної діяльності

 

          Слово вчителя

  • Для того, щоб зміцнити своє здоров’я людина веде активний спосіб життя, не має шкідливих звичок , дотримується режиму дня, а також велике значення має те, що і як вона їсть.

(Таблиця «Обери здоровий спосіб життя»).

 

  • Сьогодні на уроці ми з вами будемо говорити про складові їжі.

 

V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

 

  1. Робота з таблицею.
  • На малюнку ви бачите групи найкорисніших для дітей продуктів.(Таблиця «Харчування та здоров’я»).
  • Одні продукти постачають організму енергією, щоб можна було рухатися, добре думати і при цьому довге не стомлюватись. Інші є будівельним матеріалом для клітин, кісток, волосся, нігтів. Дуже смачні та корисні фрукти й овочі. В них найбільше вітамінів і мінеральних речовин. Вони допомагають рости і розвиватися, зміцнюють захисні сили.

 

  1. Розповідь.
  • До складу продуктів харчування входять: білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини, вода.
  • Білки містяться в м’ясі, рибі, яйцях, молоці, кефірі, квасолі, горосі.
  • Багаті на жири: масло вершкове, різні олії та інші продукти.
  • Вуглеводи є: в меді, цукрі, хлібі, картоплі, рисі, манці, вівсяних та інших крупах, фруктах і овочах.
  • Вітаміни –речовини, необхідні для життя людини, її росту та розвитку. Особливо необхідні вітаміни для дитячого організму. Існує багато вітамінів. Для зручності їх називають буквами латинського алфавітуA, B, C, D тощо. Вітаміни і мінеральні речовини не діють окремо.
  • Харчування – необхідна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів. Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. А ще здоров’я залежить від того, як швидко і часто ми їмо, настільки ретельно пережовуємо їжу. Отже, щоб бути здоровим, потрібно знати правила харчування. Харчування має бути раціональним.
  • Діти, що це означає?(Воно повинно бути різноманітним, з достатньою кількістю вітамінів, не надмірним.)
  • Харчові продукти спеціального приготування (солодощі, копчені ковбаси, м’ясні, і рибні консерви тощо) можуть бути небезпечними для дітей, а особливо корисними всі види круп, овочі м’ясо, риба та молочні продукти.
  • Не бажано приправляти страви гострими спеціями. Доцільно чергувати м’ясні страви з рибними.
  • У жодному разі не треба вживати багато солодощів і солодких напоїв, особливо у проміжках між їдою. Замість них рекомендується випити півсклянки яблучного або морквяного соку, багатого на вітаміни.
  1. Робота з підручником (с.31-34)

Самостійна робота

  • Розгляньте малюнки на ст..31. Для чого треба їсти? Що корисно? Що при цьому слід памятати?
  • Прочитайте самостійно текст на ст.32 і дайте відповідь на запитання:
  • Чим шкідливе недоїдання? Чим шкідливе переїдання?

 

  4.Робота в групах.

 

(Вчитель роздає учням картки із завданням )

І група:

Написати основні правила здорового харчування. Що потрібно їсти. Відповідь обґрунтувати.

(Їжа має бути свіжою і містити всі необхідні речовини, мінерали та вітаміни. Не слід надмірно їсти).

 

ІІ група:

Написати, які продукти шкідливі для здоров’я. Що не потрібно їсти.         Відповідь обґрунтувати.

(Протягом дня слід вживати продукти тільки однієї групи з чотирьох      основних. Необхідно більше вживати газованих напоїв зі штучними барвниками).

 

ІІІ. група:

Яка перша допомога при харчових отруєннях.

(Потрібно поміряти температуру, зробити клізму, промити шлунок і негайно викликати лікаря).

 

  • Молодці, діти, ви активно працювали в групах, давали правильні відповіді.
  •  

VI.Осмислення,узагальнення та систематизація знань

 

1.Слово вчителя.

 

 - Діти, про раціональне харчування говорить народна мудрість.

 

2.Бесіда за змістом прислів’їв.

 

(Вчитель роздає учням картки із завданням)

І. група:

«Гадай не гадай – борщу наливай: миску з’їси – здоров’я додаси».

ІІ. група:

«Людина не живе, щоб їсти, а їсть, щоб жити».

ІІІ. група:

«Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють».

 

3.Гра «Вибери мене».

 

(Вчитель роздає учням картки з малюнками різних продуктів харчування )

  • Діти, зараз ми з вами проведемо гру «Вибери мене». Кожна група отримує конверт. В ньому є 6 малюнків. Завдання для всіх груп: погрупувати малюнки на корисні та шкідливі продукти. Діти, ви свій вибір повинні обґрунтувати. 

І. група.

ІІ. група.

ІІІ. група.

  • Молодці, діти, ви працювали в групах дуже добре.

 

VII. Підсумок уроку

 

Звернення вчителя.

    -    Діти, про що ми з вами сьогодні говорили на уроці? Зверніть увагу на монітор.

-  Які поживні речовини людина отримує з їжею?

- Яка їжа належить до здорової і корисної?

 

VIII.Домашнє завдання

 

1.Прочитати текст на ст.31-34 підручника і дати відповіді на запитання

 

2. Слово вчителя.

 

 

  • Діти, закінчити урок, мені б хотілося такими словами:

 

Запам’ятайте, любі діти!

Здоров’я бережіть, доки малі,

І мудрими ідіть по цій Землі.

Хай кожен з вас запам’ятає,

Що без здоров’я щастя не буває!  

 

  • На цьому наш урок закінчено. До побачення. Успіхів вам у навчанні!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Розсоха Тетяна
Додано
10 січня 2019
Переглядів
668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку