Урок з основ здоров'я спрямований на формування вмінь правильно добирати їжу, знати складові їжі; вчити дітей планувати свої дії щодо визначення якості їжі; виховувати прагнення берегти власне здоров'я.
Тема: Складові їжі.
Мета:Продовжувати формувати вміння правильно добирати їжу, знати складові їжі; вчити дітей планувати свої дії щодо визначення якості їжі; виховувати прагнення берегти власне здоров’я.
Обладнання:Таблиця «Складові їжі», «Обери здоровий спосіб життя», «Ознаки здоров’я», «Харчування та здоров’я», картки із завданнями, конверти з кольоровими малюнками, ноутбук або мультимедійна дошка.
Тип уроку : комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Посміхнемося один одному, щоб нам було приємно спілкуватися.
Девіз уроку:
(Діти читають девіз уроку разом з вчителем).
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини!
II.Перевірка домашнього завдання
ІII. Актуалізація опорних знань.
(Вчитель загадує загадку).
Коли воно є, - марно тратимо, не дбаємо,
А коли його не стане – віддали б усе,
Щоб повернути назад.
(Здоров’я).
IV. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
(Таблиця «Обери здоровий спосіб життя»).
V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Самостійна робота
4.Робота в групах.
(Вчитель роздає учням картки із завданням )
І група:
Написати основні правила здорового харчування. Що потрібно їсти. Відповідь обґрунтувати.
(Їжа має бути свіжою і містити всі необхідні речовини, мінерали та вітаміни. Не слід надмірно їсти).
ІІ група:
Написати, які продукти шкідливі для здоров’я. Що не потрібно їсти. Відповідь обґрунтувати.
(Протягом дня слід вживати продукти тільки однієї групи з чотирьох основних. Необхідно більше вживати газованих напоїв зі штучними барвниками).
ІІІ. група:
Яка перша допомога при харчових отруєннях.
(Потрібно поміряти температуру, зробити клізму, промити шлунок і негайно викликати лікаря).
VI.Осмислення,узагальнення та систематизація знань
1.Слово вчителя.
- Діти, про раціональне харчування говорить народна мудрість.
2.Бесіда за змістом прислів’їв.
(Вчитель роздає учням картки із завданням)
І. група:
«Гадай не гадай – борщу наливай: миску з’їси – здоров’я додаси».
ІІ. група:
«Людина не живе, щоб їсти, а їсть, щоб жити».
ІІІ. група:
«Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють».
3.Гра «Вибери мене».
(Вчитель роздає учням картки з малюнками різних продуктів харчування )
І. група.
ІІ. група.
ІІІ. група.
VII. Підсумок уроку
Звернення вчителя.
- Діти, про що ми з вами сьогодні говорили на уроці? Зверніть увагу на монітор.
- Які поживні речовини людина отримує з їжею?
- Яка їжа належить до здорової і корисної?
VIII.Домашнє завдання
1.Прочитати текст на ст.31-34 підручника і дати відповіді на запитання
2. Слово вчителя.
Запам’ятайте, любі діти!
Здоров’я бережіть, доки малі,
І мудрими ідіть по цій Землі.
Хай кожен з вас запам’ятає,
Що без здоров’я щастя не буває!
1