Розробка уроку Стихійні лиха та їх наслідки.

Про матеріал

Розробка уроку + презентація

МЕТА: Продовжити знайомити учнів із небезпеками навколішнього середовища, цього разу природними: навчати правил безпечної поведінки в ситуації стихійного лиха.

Перегляд файлу

ТЕМА  Стихійні лиха та їх наслідки.

МЕТА: Продовжити знайомити учнів із небезпеками навколішнього середовища, цього разу природними: навчати правил безпечної  поведінки  в ситуації стихійного лиха.

 Тип уроку комбінований

 

Зміст роботи

Перевірка домашнього завдання.

Бесіда.

  1. Назвіть основні типи небезпек навколо нас.
  2. Розкрийте поняття антропогенної небезпеки.
  3. Поясніть щотаке техногенна небезпека?
  4. Які небезпеки можуть існувати вдома?

 

Виступи учні.в Учні читають підготовлені випереджувальні повідомлення про стихійні лиха

На карту після кожного повідомлення прикріплюють прапорець у місці стихійного лиха.Після завершення на мультимедійній дошці змінюються картини різних стихійних катастроф.

Слово вчителя:

Наука і техніка за роки існування цивілізації пішла дуже далеко, але людство досі не може протистояти стихійним лихам. Воно навчилось їх інколи передбачати, усувати їхні наслідки, але подолати їх не під силу сучасній пюдині.

До стихійних лих належать: повені, цунамі, шторми, землетруси, виверження вулканів, сходження лавин, урагани, пилові бурі.

Зупинити стихію здебільшого неможливо, але можна  її передбачити. Наприклад для того щоб прогнозувати землетруси- одне з найстрашніших стихійних  лих, сейсмологи розробили спеціальні прилади. Землетруси породжують не менш страшні стихіуні лиха: зсуви, лавини,- супроводжуються виверженням вулканів, на морі можуть виникати цунамі, висота яких сягає 20- 50 метрів.

Сили підземних поштовхів раніше вимірювалися за 9-ти бальною шкалою Ріхтера, але зараз користуються 12-ти бальною шкалою  Меркаллі.

Близько 40% всіх стихійних лих становлять повені.В Україні найбільша небезпека повені  існує в західних районах.

Дуже сильних руйнувань завдають атмосферні вихори або смерчі. У Європі їх називають  тромбами, на північноамериканському континенті – торнадо. Смерч засмоктує все що зустрічається на шляху. Він може залишити смугу руйнувань на сотні кілометрів завширшки. Зазвичай смерчі виникають на  відкритих рівних просторах суходолу. У нашій країні такими територіями є степи Донбасу.

Колективне обговорення: Учні обговорююють   правила безпечної поведінк під час стихійного лиха.

Завдання: Учні об’єднуються в групи: кожна має своє завдання.

1)  Безпечна поведінка людей якщо об’явили про наближення урагану.

2)Безпечна поведінка людей якщо об’явили про  сходження сігової лавини.

3)Безпечна поведінка людей якщо об’вили про наближення пилової бурі.

Моделювання надання першої допомоги потерпілому під час стихійного лиха.

Підведення підсумків уроку. Записуємо висновки.

 

Домашнє завдання. Виставлення оцінок.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Стихійні лиха та їх наслідки

Номер слайду 2

Завдання: Знати: приклади стихійних небезпек, алгоритм поведінки в надзвичайних ситуаціях, наслідки надзвичайних ситуацій; Вміти: дотримуватися правил безпечної поведінки в небезпечних ситуаціях; правил звернення до служб в надзвичайних ситуаціях.

Номер слайду 3

Актуалізація знань. Вправа «Мозковий штурм» = Назвати відомі вам види природних небезпек. = Чи відомі вам небезпечні природні явища?

Номер слайду 4

Вивчення нового матеріалу. На Землі існують три основних середовища: повітря, земля, вода. Вони перебувають у постійному русі. Іноді переміщення в шарах атмосфери , морях або надрах Землі посилюється до такої міри, що виникають стихійні лиха, які призводять до величезних руйнувань і людських жертв.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

П Р И Р О Д Н І С Т И Х І Ї Водні шторм Атмосферні ураган Земні зсуви Доповніть схему «Природні стихії»

Номер слайду 14

Дати відповідь на запитання. Як можна дізнатися про наближення стихійного лиха? До яких наслідків можуть призвести небезпечні ситуації? Розподіліть їх у таблиці.

Номер слайду 15

3. 3. 2. 2. 1. 1. Наслідки небезпечних ситуацій природного походження для господарства та економіки країни Наслідки небезпечних ситуацій природного походження для здоров’я та життя людини

Номер слайду 16

Жертви повеней За даними ЮНЕСКО, під час повеней у ХХ столітті загинуло більше 9 млн. осіб. У нашій країні повені спостерігалися у басейні Дніпра, Дністра, Прип’яті, Західного Бугу, Тиси. Повені у Закарпатті у 1998, 1999, 2001, 2008 роках за своїми наслідками (жертвами і збитками) стали найбільшими надзвичайними ситуаціями в Україні після Чорнобильської катастрофи.

Номер слайду 17

Як уберегтися від грозових розрядів? у цей час небезпечно бути у воді і біля води; під час грози не слід мати біля себе металеві предмети, радіоприймач; мокрий одяг під час грози небезпечний; у людину яка пересувається блискавка потрапляє частіше; не стійте під деревом, особливо небезпечний дуб. потрібно йти повільно, не користуватися парасолькою; коли їдеш на велосипеді чи мотоциклі – слід зупинитися і заховатися у безпечне місце (добротну будівлю); у квартирі вимкнути електроприлади, відключити антену; під час грози забороняється користуватися мобільними телефонами.

Номер слайду 18

Якщо ви знаходитесь у приміщенні: перед початком грози ліквідувати протяги; закрити всі димарі (кульова блискавка «полюбляє» саме цей шлях проникнення у приміщення); розмовляти по телефону під час грози не рекомендується.

Номер слайду 19

Правила поведінки під час урагану Дії в приміщенні щільно закрити вікна, двері; з дахів, балконів забрати предмети, які при падінні вниз можуть заподіяти травми; закрити приміщення з тваринами; зробити запас їжі, води; підготувати аварійне освітлення, віключивши електроприлади, газ; загасити вогонь у печах; при змозі зв’язатися зі знайомими, друзями, сусідами й повідомити, що ви перебуваєте вдома.

Номер слайду 20

Правила поведінки під час повені Якщо повінь застала вас у будинку: не піддаватися паніці; перенести м’які речі й електроприлади на верхні поверхи або горище; зробити запас харчів (які можна вживати без теплової обробки), питної води; приготувати ліки(проти простудні, серцеві препарати, матеріали для перев’язки, ліки для хронічно хворих членів родини); взяти ліхтарик, свічки, сірники.

Номер слайду 21

Дії на вулиці укритися в найближчому приміщенні; при змозі зв’язатися зі знайомими та родичами; не підходити до дерев, опор ліній електропередач.

Номер слайду 22

Правила поведінки під час бурі, смерчу зайти в приміщення; закрити вікна і кватирки на засувки; забрати з балконів і лоджій предмети, які можуть бути скинуті вітром; закрити газ, виключити електроприлади; якщо негода застала людину на відкритій місцевості, необхідно сховатися в глибокій канаві або яру.

Номер слайду 23

Безпечні місця Небезпечні місця Клас Закріплення знань Робота в групах Вказати безпечні і небезпечні місця під час надзвичайних ситуацій

Номер слайду 24

Назвіть служби які діють в Україні по ліквідації наслідків стихійних лих. Які стихійні лиха можуть статися у твоєму районі, області, місті?

zip
Додано
14 січня 2019
Переглядів
1876
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку