Розробка уроку + презентація
МЕТА: Продовжити знайомити учнів із небезпеками навколішнього середовища, цього разу природними: навчати правил безпечної поведінки в ситуації стихійного лиха.
ТЕМА Стихійні лиха та їх наслідки.
МЕТА: Продовжити знайомити учнів із небезпеками навколішнього середовища, цього разу природними: навчати правил безпечної поведінки в ситуації стихійного лиха.
Тип уроку комбінований
Зміст роботи
Перевірка домашнього завдання.
Бесіда.
Виступи учні.в Учні читають підготовлені випереджувальні повідомлення про стихійні лиха
На карту після кожного повідомлення прикріплюють прапорець у місці стихійного лиха.Після завершення на мультимедійній дошці змінюються картини різних стихійних катастроф.
Слово вчителя:
Наука і техніка за роки існування цивілізації пішла дуже далеко, але людство досі не може протистояти стихійним лихам. Воно навчилось їх інколи передбачати, усувати їхні наслідки, але подолати їх не під силу сучасній пюдині.
До стихійних лих належать: повені, цунамі, шторми, землетруси, виверження вулканів, сходження лавин, урагани, пилові бурі.
Зупинити стихію здебільшого неможливо, але можна її передбачити. Наприклад для того щоб прогнозувати землетруси- одне з найстрашніших стихійних лих, сейсмологи розробили спеціальні прилади. Землетруси породжують не менш страшні стихіуні лиха: зсуви, лавини,- супроводжуються виверженням вулканів, на морі можуть виникати цунамі, висота яких сягає 20- 50 метрів.
Сили підземних поштовхів раніше вимірювалися за 9-ти бальною шкалою Ріхтера, але зараз користуються 12-ти бальною шкалою Меркаллі.
Близько 40% всіх стихійних лих становлять повені.В Україні найбільша небезпека повені існує в західних районах.
Дуже сильних руйнувань завдають атмосферні вихори або смерчі. У Європі їх називають тромбами, на північноамериканському континенті – торнадо. Смерч засмоктує все що зустрічається на шляху. Він може залишити смугу руйнувань на сотні кілометрів завширшки. Зазвичай смерчі виникають на відкритих рівних просторах суходолу. У нашій країні такими територіями є степи Донбасу.
Колективне обговорення: Учні обговорююють правила безпечної поведінк під час стихійного лиха.
Завдання: Учні об’єднуються в групи: кожна має своє завдання.
1) Безпечна поведінка людей якщо об’явили про наближення урагану.
2)Безпечна поведінка людей якщо об’явили про сходження сігової лавини.
3)Безпечна поведінка людей якщо об’вили про наближення пилової бурі.
Моделювання надання першої допомоги потерпілому під час стихійного лиха.
Підведення підсумків уроку. Записуємо висновки.
Домашнє завдання. Виставлення оцінок.