Розробка уроку на тему «Спинний мозок. »

Про матеріал
Освітні цілі: закріпити знання учнів про будову нервової системи, вивчити будову спинного мозку людини.
Перегляд файлу

Біологія 9 клас      урок №43       Дата проведення уроку

Тема уроку .    Спинний мозок.

Освітні цілі: закріпити знання учнів про будову нервової системи, вивчити будову спинного мозку людини.

Основні поняття і терміни: центральна нервова система; головний, спинний мозок; периферична нервова система; провідні шляхи; рефлекторна і провідникова функції

Обладнання: таблиця «Спинний мозок і схема клітинного рефлексу».

Структура уроку, основний зміст і методи роботи.

Актуалізація опорних знань учнів.

Які є способи регуляції функцій організму?

Що таке нервова система?

Що таке подразливість?

Що таке подразники?

Що таке нервові імпульси?

Яка будова нейрона? Що таке аксони? Що таке дендрити? Які є види нейронів?

 Що таке збудження? Що таке гальмування?

 Які є види рефлексів? З чого складається рефлекторна дуга?

 

1). Охарактеризуйте будову центральної нервової системи.

2. Що належить до периферичної нервової системи?

Що називають нервовими закінченнями?

 

II. Вивчення нового матеріалу.

 

  1.  Поняття про рухові центри ( соматична  та вегетативна системи)
  2. Зовнішня будова спинного мозку:

 

  •         оболонки спинного мозку (тверда, павутинна, м'яка);
  •         борозни спинного мозку (задня і передня);

 сіра речовина (складається з 3% тіл рухових нейронів і 97% тіл вставних нейронів);

 біла речовина (складається з нервових волокон). (Розповідь учителя з використанням таблиці і мал. на с. 180.)

  1. Розміщення сірої та білої речовини у спинному мозку. (Бесіда з використанням таблиці.)
  2. Відділи спинного мозку: шийний, грудний, поперековий, крижовий. (Розповідь учителя з використанням таблиці.)
  3. Розміщення вставних і рухових нейронів у сірій речовині, висхідні й низхідні провідні шляхи в білій речовині.

 7. Будова спинномозкових нервів:

 

  • задні корінці побудовані з чутливих нервових воло­кон;

 

  • передні корінці побудовані з рухових нервових воло­кон.

(Розповідь учителя з використанням таблиць і схем.)

8. Функції спинного мозку:

  •        рефлекторна — здійснює складні рухові рефлекси;

 

  • провідникова — проводить збудження від периферії тіла до головного мозку і у зворотному напрямку.

9. Регуляція головним мозком діяльності спинного мозку.
(Розповідь учителя з використанням таблиці «Схеми колінного рефлексу».)

ПІ. Закріплення знань учнів про будову і функції спинного моз­ку.

  1. Розгляньте поперечні зрізи відділів спинного мозку, знайдіть, де знаходиться біла і сіра речовина і в якій кіль­кості.
  2. Визначте, де знаходяться провідні шляхи спинного мозку.
  3. Визначте по схемі колінного рефлексу напрямок руху нер­вових імпульсів.

IV. Домашнє завдання. Вивчити §

 

docx
Додано
5 квітня 2020
Переглядів
589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку