Біологія 9 клас урок №43 Дата проведення уроку
Тема уроку . Спинний мозок.
Освітні цілі: закріпити знання учнів про будову нервової системи, вивчити будову спинного мозку людини.
Основні поняття і терміни: центральна нервова система; головний, спинний мозок; периферична нервова система; провідні шляхи; рефлекторна і провідникова функції
Обладнання: таблиця «Спинний мозок і схема клітинного рефлексу».
Структура уроку, основний зміст і методи роботи.
Актуалізація опорних знань учнів.
Які є способи регуляції функцій організму?
Що таке нервова система?
Що таке подразливість?
Що таке подразники?
Що таке нервові імпульси?
Яка будова нейрона? Що таке аксони? Що таке дендрити? Які є види нейронів?
Що таке збудження? Що таке гальмування?
Які є види рефлексів? З чого складається рефлекторна дуга?
1). Охарактеризуйте будову центральної нервової системи.
2. Що належить до периферичної нервової системи?
Що називають нервовими закінченнями?
II. Вивчення нового матеріалу.
• сіра речовина (складається з 3% тіл рухових нейронів і 97% тіл вставних нейронів);
• біла речовина (складається з нервових волокон). (Розповідь учителя з використанням таблиці і мал. на с. 180.)
7. Будова спинномозкових нервів:
(Розповідь учителя з використанням таблиць і схем.)
8. Функції спинного мозку:
9. Регуляція головним мозком діяльності спинного мозку.
(Розповідь учителя з використанням таблиці «Схеми колінного рефлексу».)
ПІ. Закріплення знань учнів про будову і функції спинного мозку.
IV. Домашнє завдання. Вивчити §