Розробка уроку на тему:" Технологія виготовлення робіт в техніці кінусайга"

Про матеріал
Розробка містить матеріали по проведенюнюуроку в японській техніці "Кінусайга".Технології 9 клас.
Перегляд файлу

 

 

Тема уроку:

«Технологія виготовлення робіт в техніці кінусайга»

 

Мета уроку:

Навчальна: узагальнити знання про історію розвитку клаптикового шиття та декорування; дати уявлення про види клаптикового шиття та декорування − печворк, артишокові техніка, кінусайга, квілтінг, текстильну мозаїку, аплікацію;

Корекційно-розвивальна: розширити уявлення про про тканину, її види і використання, формування уявлень про прийоми роботи з клаптиками; розвиток пізнавальної діяльності на основі формування загально трудових умінь, розвиток зорового, тактильного сприймання на основі формування перцептивних дій, корекція ручної координації на основі шиття та декорування з клаптиків, розвиток просторової уяви;

Виховна: виховувати естетичний смак, бережливість, працелюбність, дбайливість, охайність, сприяти формуванню та розвитку пізнавального інтересу і нахилів учнів до предмету;

Тип уроку: комбінований

Наочні посібники, інструменти і матеріали:

Зображення виробів в техніці кунусайга, пензлики, ножиці, зубочистки, клей,  роздатковий матеріал (картки, технологічні картки), проектор, дошка слайди.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент:

 - перевірка наявності учнів;

 - перевірка готовності до уроку;

 - перевірка наявності робочого одягу;

 - визначення психологічного настрою учнів.

ІІ. Загально-корекційна частина.

Доброго дня діти. Раді бачити вас на своєму уроці. Епіграфом сьогоднішнього заняття я вирішила взяти слова великого педагога В.Сухомлинського «Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості.» А де ж узяти світ краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості? Створити, любі мої, створити власними руками додавши частинку тепла вашого серця…

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів (чуттєвого досвіду, опорних умінь тощо)

 Переш ніж розпочати нову тему я хочу перевірити, як ви засвоїли вивчене на попередніх уроках:

  1. Фронтальне опитування:

Скажіть мені будь ласка, любі мої над якою темою ми з вами закінчили? Чому ми навчилися під час вивчення теми холодний фарфор? Які правилаа безпеки під час роботи з холодним фарфором?

  1. Індивідуальне опитування:

1.Коли винайшли холодний фарфор?

2. З чого складається холодний фарфор?

3. За допомогою чого можна додати кольорів масі для ліплення?

4. Хто першим розпочав виготовлення фарфору? І як давно?

 

Молодці справилися.

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема нашого уроку досить цікава це «Технологія виготовлення робіт в техніці кінусайга». Ця тема вам вже знайома, але я хочу сьогодні повторити вивчене, як раз і розберемося, чи залишилось у вашій пам’яті пройдене раніше.

V. Мотивація навчальної діяльності.

Японська мудрість каже: «Сонце не знає правих. Сонце не знає неправих. Сонце світить без мети когось зігріти. Той, хто себе знайшов, подібний до сонця». Кожен може розуміти ці слова по різному, але я вважаю, що кожна людина має найти себе у творчості, присвятити хоч трохи свого вільного часу натхненній праці. І хто знає може це буде маленький крок у діло вашого життя.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

А зараз, друзі мої, я запрошую вас у подорож до країни сходу сонця Японії . Японська культура є однією з найбагатших на планеті. З причини довгої ізольованості Японії від решти світу, через свої географічні та політичні особливості, її культура і донині залишається загадковою та незбагненною.

Прагнення знаходити красу в кожній речі і схилятися перед цією красою – ось одне з особливих рис японського національного характеру. Гармонія з природою, витончена простота, природність, стриманість, витончений смак – сьогодні, як і багато століть тому, є основними особливостями філософії японців. А як ви думаєте, чого саме до Японії я вас сьогодні запрошую?

Так звісно в Японію ми подорожуємо, щоб знову зануритися у світ японського мистецтва кінусайга.

Саме в Японії, де виміром краси є поєднання людини та природи, могла народитися така техніка, як кінусайга. Мешканці Японії не тільки тонкі шанувальники прекрасного в усіх його напрямках, але й відомі також своїм бережливим ставленням до всього, що їх оточує, майстерно перетворюючи старі речі на нові. Основним матеріалом для техніки кінусайга є старі кімоно, яким надається «друге життя».

 Як народжуються неповторні картини? Робота починається з добору маленьких клаптиків кімоно. Потім розробляється проект майбутньої картини на папері, кожен фрагмент зображення розфарбовується певним кольором. Після чого паперовий ескіз розрізають, нумерують, вирізують шовковий елемент за формою фрагмента. Усі лінії переносять на дерев’яну поверхню, основу картини. По цих лініях прорізують жолобки, які заповнюють шовковими клаптиками відповідного тону та кольору. Це дуже кропітка праця. Навіть у Японії небагато майстрів, що працюють в цій техніці.

В європейському ж варіанті мистецтво кінусайга носить прикладний характер. Часто цю техніку називають «печворк  без голки». В основі технології лежить аплікація. Так само, як і в кінусайга, клаптики тканини накладають на пласку чи об’ємну поверхню, а краї заправляють у заздалегідь зроблені розрізи. Замість дерев’яної основи використовують пінопласт або пінополістирол. За допомогою даної техніки можна виготовити чудове панно чи картину, що стануть прикрасою будь-якого інтер’єру. Кінусайга може бути основою для декорування шкатулок, меблів, обкладинок книг. Досить широке її застосування в області виготовлення сувенірних пасхальних яєць, ялинкових іграшок, валентинок. Пропоную вам подивитися на деякі вироби у цій техніці (слайди)

 

VІІ. Осмислення вивченого. Робота з зошитами, картками.

Щоб підвести невеличкий ітог усьому сказаному мною і закріпити ваші знання я пропоную вам розділитися в пари спробувати скласти порядок виготовлення поробки у цій техніці. (робота в парах з картками). На картках ви бачите етапи роботи, прошу вас скласти за порядком виконання. Молодці, дуже добре.

Етапи виконання роботи в техніці кінусайга:

  1. Вибрати композицію.
  2. Перенести малюнок на пінопластову основу.
  3. Прорізати контури малюнка.
  4. Заповнити тканиною всі елементи композиції.
  5. Прикрасити виріб декоративними матеріалами.

 

VІІІ. Формування умінь та навичок учнів. Практична робота.

А зараз найцікавіше, починаємо творити. зараз

Все необхідне для роботи ви бачите у себе на столі але перед початком я хочу повторити правила безпеки. (ножиці, фарби, клей, голка). Тож уперед. Пропоную вам сьогодні створити колективну поробку.

 Творчість – це потужна сила, за допомогою якої ми прориваємося крізь буденність та робимо кожен день яскравим, неповторним, таким, яким бажаємо його бачити. Наповнюйте своє життя творчістю та креативом і кожен день, і все навколо стане особливим!

             Робіть спроби у творчості і обов’язково знайдете себе

  1. Аналіз завдань практичної роботи.
  2. Забезпечення необхідними матеріалами та інструментами.
  3. Правила техніки безпеки, організації робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи.
  4. Самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками.
  5. Контроль вчителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.
  6. Поточний інструктаж (індивідуальний, груповий).
  7. Самоконтроль та взаємоконтроль учнів.
  8. Підведення підсумків практичної роботи:

 - демонстрація кращих робіт;

 - аналіз недоліків у роботах та шляхи їх усунення;

 - оцінювання завдань практичної роботи.

ІХ. Закріплення знань та вмінь учнів (бесіда).

Ну що ж час добігає кінця і я хочу запитати, чи сподобалося вам наше сьогоднішнє заняття, чи маєте ви бажання ще працювати у даному напрямку не тільки під час уроків, а і у свій вільний час? А що ж ви сьогодні навчилися робити? З якими матеріалами попрацювали?

Х. підведення підсумків уроку:

 - аналіз характерних помилок, загальна оцінка виконаної роботи:

 - виставлення і мотивація балів.

ХІ. Прибирання робочих місць, майстерні.

doc
Додано
9 жовтня
Переглядів
169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку