Розробка уроку на тему: ВІЛ/СНІД: передбачити, уникнути, не захворіти

Про матеріал
Данний урок покликаний розширити базові знання про ВІЛ/СНІД, розвивати вміння аналізувати особливості поширення ВІЛ-інфекції серед молоді України, оцінювати своє ставлення до ВІЛ/СНІДу, усвідомлювати особливу небезпеку вживання наркотиків, яка існує через ризик інфікування ВІЛ.
Перегляд файлу

Тема уроку : ВІЛ/СНІД: передбачити, уникнути, не захворіти ( 7клас)

Мета уроку: розширити базові знання про ВІЛ/СНІД, розвивати вміння аналізувати особливості поширення ВІЛ-інфекції серед молоді України, оцінювати своє ставлення до ВІЛ/СНІДу, усвідомлювати особливу небезпеку вживання наркотиків, яка існує через ризик інфікування ВІЛ.

Тип уроку: комбінований з елементами тренінгу.

Форми роботи: фронтальне опитування, евристична бесіда, тренінгові вправи. Обладнання: картки-завдання, роздавальний матеріал (у формі дерев, вікон, паркана, долоні), малюнок будинку, червоні стрічки, ребус, презентація до уроку, мультимедійне обладнання.

Хід уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ 1. Привітання

Учням пропонується один одного привітати усмішкою і поділитися своєю енергією з сусідом через дотик долоні до долоні іншого.

2. Прийняття правил роботи на уроці

Учні обговорюють правила поведінки (взаємодопомога, вислуховувати один одного, не перебиваючи тощо).

2. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Фронтальнеопитування

— Що називаємо наркоманією?

— Які існують групи наркотиків?

— У чому небезпека психоактивних речовин?

— Які ознаки наркотичної залежності?

— Назвіть кроки до виникнення наркотичної залежності.

— Куди можуть звертатися наркозалежні люди по допомогу?

 

3. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ 4. АКТУАЛІЗАЦІЯ ТА МОТИВАЦІЯ ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Передозування — найпоширеніша причина смерті серед тих, хто вживає наркотики. Але разом із тим наркозалежні люди наражаються на небезпеку ВІЛінфікування.

Дітям

пропонується

розшифрувати

абревіатуру:

В—

 

С —

 

І —

 

Н —

 

Л—

д—

 

І —

 

На які органи впливає алкоголь, тютюн, наркотичні речовини?

На що впливає ВІЛ?

image 

Перед учнями на слайді з'являється ребус, потім відгадка: «Імунітет».

Для того щоб пригадати інформацію, учням пропонується пройти лабіринт «Мої знання про ВІЛ-інфекцію»

Учні повинні від прямокутника № 1 до № 16 пройти шлях і записати свій виграш номерами прямокутників, до яких вони рухалися. Потім учні зачитують свій порядок виграшних номерів (послідовність кроків).

5. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

ВІЛ — нова інфекція, яку офіційно визнали у світі після того, як 1981 року в США помер чоловік, уражений невідомим збудником, що отримав згодом назву ВІЛ.

— Які стадії розвитку має інфекція?

Захворювання має три стадії.

СТАДІЇРОЗВИТКУ

 

image

1.   «Період вікон» — 2-12 тижнів. (Людина не помічає, що інфікована.)

2.   Безсимптомний   період  —   від   6-ти   місяців   до   10   років.   (Відсутність симптомів або їх поява: втрата ваги, втомленість, пітливість тощо.)

3.   Стадія СНІДу — від 6 місяців до 2-х і більше років. (На тілі виникають пухлини, приєднуються інші інфекції, що призводять до смерті).

ВІЛ-інфекція — молода хвороба не лише тому, що виявили її відносно нещодавно, а й тому, що хворіють переважно молоді люди, віком і 4-25 років. Ін'єкційні наркотики — найкоротший шлях до ВІЛ-інфекцій.

Жертви ВІЛ-інфекцій. Демонструються портрети відомих людей, що стали жертвами ВІЛ, а також розглядаються шляхи їх зараження. Серед відомих людей:

Рок Хатсон —- актор;

Рудольф Нурієв — танцюрист;

Майкл Девіс — джазмен;

ФредіМеркюрі — співак, які інфікувались через нетрадиційну сексуальну орієнтацію, через спосіб життя. Також учням пропонують фото АйзекаАзимова — письменніжа-фангаста, Артура Еша— тенісиста, які були інфіковані через необережність під час надання медичної допомоги.

1 грудня — усесвітній день підтримки ВІЛ-інфікованих людей. Знаком підтримки є червона стрічка, що у квітні 1994 р. створив Франк Мур.

Його ідею підтримують багато відомих людей, що висловлюють своє толерантне ставлення до ВІЛ-позитивних людей. Є такі і в Україні:

Ані Лорак, Лілія Подкопаєва, Андрій Шевченко, Віталій та Володимир Клички та ін.

Темпи поширення ВІЛ-інфекції в Україні стрімкі. Україна посідає І місце за темпами поширення ВІЛ серед молоді.

 

6. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ      Виконання вправи «Знайомство»

 

Ім’я учня

 

 

 

 

Чи обговорювали проблему ВІЛ/СНІДу в родині, серед друзів?

 

 

 

 

 

Вправу виконують діти з учителем. Учням пропонується заповнити табличку «Знайомство», в яку діти повинні вписати ім'я учня й записати: «Чи обговорюються проблеми ВІЛ/ СНІДу в родині, серед друзів?» Дуже важливо, щоб учні включили до знайомства й учителя, який потім виконає роль тренера. Після завершення знайомства вчитель повідомляє, що бере на себе роль людини, яка обстежувалась і отримала результати ВІЛ-позитивнях аналізів. Потім учитель пропонує піднятися тим, хто з ними знайомився, потім піднятися тим, хто познайомився з цими учнями тощо. У кінці піднімаються всі учні. Учитель підводить учнів до фактів про загрозливе поширення ВІЛ-інфекції як чорнильної плями.

Для того, щоб учні могли сісти (убезпечити своє життя), їм пропонується пригадати всі шляхи, якими не передається ВІЛ, а потім, якими передається ВІЛінфекція.

Для допомоги учням демонструють слайди. Учні по черзі сідають. Після цього на завершення необхідно підвести учнів до думки, що потрібно боротися не з людиною, а з хворобою.

   Створення сенканів

Складають на картках-долонях. Необхідно скласти 5 рядків про ВІЛ-інфекцію.

1.  Поняття.

2.  Прикметник (2 слова).

3.  Дієслово (3 слова).

4.  Речення (4 слова).

5.  Іменник (1 слово).

(Можливо вислухати варіанти у 2-3>-х учнів.)

7. РЕФЛЕКСІЯ

Учитель розповідає про чоловіка, який із дитинства мріяв мати великий будинок, дружню родину та мешкати на березі моря. Йому довелося важко працювати у своєму житті, щоб нарешті придбати ділянку на березі моря. Він побудував великий будинок, навколо був ліс (дерева), від сусідів поставив паркан (паркан), але у своєму будинку він вирішив зробити лише одне вікно. Вікно мало виходити на море, а вид з нього мав милувати око господаря. Виросли діти, з'явились онуки, яким мало було одного вікна, вони додавали ще віконець.

Якщо на сьогоднішньому уроці ви щось для себе відкрили, дізналися про щось нове, то додайте «віконце» будинку, якщо ви не розібралися в якихось поняттях, ситуаціях, то додайте дерев, що є навколо будинку, а якщо ви вважаєте, що проблеми, які сьогодні розглядалися, вас не стосуються, то додайте парканчику до того, що є навколо будинку.

(Діти на дошці кріплять до готового малюнка будинку спікери.) На згадку про урок отримують червону стрічку.

8. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати відповідний параграф.


 

pdf
Додав(-ла)
Борщун Тетяна
Додано
20 липня 2022
Переглядів
650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку