Тема: Урок-тренінг. Психологічний розвиток підлітка (7 клас)
Мета: ознайомлення учнів з особливостями інтелектуального та емоційного розвитку підлітків, орієнтування на сприйняття загальнолюдських цінностей.
Стартові завдання
І. Організаційний момент.
Вправа «Привітання»
Мета: формування позитивного настрою на спільну роботу; створення невимушеної, доброзичливої атмосфери в групі.
— Доброго дня! Я рада бачити кожного з вас і сподіваюся на творчу і плідну роботу. Для початку давайте привітаємося.
Доброго дня! Доброго дня!
Бажаю я вам успіху й добра!
Життя вам - довгого,
Щастя безхмарного,
Настрою - гарного!
Із цим гарним привітанням я хочу розпочати наш урок.
ІІ. Актуалізація теми:
Підлітковий вік - період суттєвих психологічних змін, розвитку інтелектуальної та емоційної сфер, появи нових потреб і можливостей, формування характеру і особистої системи цінностей.
Назва розділу, теми та їх завдання. - Повторення правил: "Ми це зможемо!" Вправа «Очікування». Учні пишуть на зірочках, що вони очікують від вивчення нового розділу, і прикріплюють до плаката навколо контура тіла
людини. По завершенні вивчення розділу зірочки прикріплюють всередині
контура тіла.
Вправа «Знайомство». Учні по черзі називають те, що вважають основною перевагою і найбільшим недоліком підліткового віку.
Об’єднатись в 3 групи (думки, почуття, потреби)і підготувати повідомлення
про:
2. Презентація груп.
3.Читання і обговорення вірша Т.Шевченка "Мені 13 минало..." за наведеним у підручнику планом ( ст. 144)
4. Руханка « Як живеш»
Вправа «Життєві цінності»
1. Слово вчителя:
"Цінності - це те, що є важливим для людини, за допомогою чого вона звіряє і оцінює будь-що у своєму житті, визначає власні пріоритети".
Навіть якщо не докладати жодних зусиль, цінності сформуються стихійно -під впливом обставин й оточення (батьків, друзів, фільмів, простої реклами). Та чи не є ця сфера занадто важливою, щоб дозволяти іншим людям чи обставинам вирішувати за нас?
До того ж, стихійно сформовані цінності нестійкі, людина може почуватися розгубленою, сама не знати, чого вона хоче. Вона легко піддається стороннім впливам, і цим може скористатися хто завгодно, наприклад, вмовити зробити те, що є небезпечним або вкрай невигідним для неї. Кожен має власну школу цінностей.
2. Мозговим штурмом визначити 10-20 найважливіших цінностей учасників.
Однак існує декілька десятків цінностей, спільних для всіх людей, незалежно
від того, у що вони вірять і де вони живуть.
Це, наприклад, дружба, любов, довіра, людяність повага. їх ще називають справжніми, вічними або загальнолюдськими цінностями.
3. Якщо людина надає перевагу справжнім цінностям, вона, як правило, виграє.
Прочитайте східну притчу "Найважливіші речі", й виконайте завдання.
Запитання для обговорення та роздумів
- Які за ваших цінностей більше схожі на велике каміння, які - на дрібне, а які - на пісок? - Запишіть, як ви можете більше дбати про "велике каміння".
Підсумок заняття
Можна купити дім, та не купиш затишку. Можна купити ліжко, та не купиш спокою". Тепер по черзі висловіть свою думку про те, які цінності для вас є найважливішими - матеріальні чи духовні й чому."
Завершення тренінгу
Невгамовні підлітки, завзяті
Ми веселі та затяті
Сили інтелект наш набуває
Він в майбутнє шлях нам відкриває.