Розробка уроку на тему "Взаємодія кисню зі складними речовинами( повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози)"

Про матеріал
Завдання: дидактична: • створити умови для усвідомлення й осмислення учнями нової навчальної інформації; • сформувати поняття учнів про хімічні властивості кисню із складними речовинами; • розкрити значення хімічних процесів у житті людини;
Перегляд файлу

 

Хімія 7 клас

Урок 32

Тема. Взаємодія кисню зі складними речовинами( повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози).

 

Завдання:

дидактична:

  • створити умови для усвідомлення й осмислення учнями нової навчальної інформації;
  • сформувати поняття учнів про хімічні властивості кисню із складними речовинами;
  • розкрити значення хімічних процесів у житті людини;

розвивальна:

  • розвивати пізнавальні навички індивідуальної роботи з текстом, у групі, уміння слухати інтерес, логічне мислення, дослідницькі навички;
  • розвивати предметну і ключові компетентності учня, його екологічну культуру, навички безпечного поводження з речовинами, роль хімічних знань у поясненні природи речовин і суті хімічних явищ;
  • розвивати вміння записувати хімічні рівняння реакцій сполучення і розставляти коефіцієнти у реакціях;
  • стимулювати розвитку учнів до самоосвіти.

виховна:

  • виховувати загальної культури, світоглядні орієнтири, екологічного стилю мислення і поведінку,
  • формувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та любов до рідного краю;
  • формувати пізнавальний інтерес до предмета, творче ставлення до практичного використання знань із хімії.

Тип уроку: комбінований.

Базові поняття і терміни: повне окиснення, метан, гідроген сульфід, глюкоза, реакції сполучення, окиснення.

Обладнання: опорний конспект, опорні схеми, періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, мультимедійна презентація «Взаємодія кисню зі складними речовинами»; комп’ютер, мультимедійний проектор, відео досліди взаємодії кисню із  метаном, гідроген сульфідом та глюкозою. 

Форми і методи роботи: індивідуальна та групова робота, розповідь учителя з використанням презентації, тренувальні вправи.                                       

 

Хід уроку

І Організаційний момент

  • вітання;
  • організація уваги;
  • перевірка чергових;
  • перевірка готовності до уроку;
  • відсутні.

ІІ Перевірка домашнього завдання

  1. §19 ст.136-142
  2. ст..143 письмово дати відповіді на питання №10-11

ІII Актуалізація опорних знань (Слайд 1-3)

Робота з карткою.

Встановіть співвідношення між поняттям і  визначенням

 

А) Оксиди

Б) Повільне окиснення

В) Вибух

Г) Дихання

Д) «Горючий газ»

1) дуже швидке горіння речовин

2) сукупність процесів, які забезпечують потрапляння в організм кисню і виділення з нього органічних речовин із вивільненням енергії, що міститься в них, необхідної для життєдіяльності

3) це суміш кисню з воднем у спів відношенні 1:2

4) бінарні сполуки хімічних елементів з Оксигеном

5) процес повільної взаємодії речовин  із киснем без утворення полум’я та великої кількості теплоти

Ключ: А-4, Б-5, В-1, Г-2, Д-3

 

Гра «Хімічне лото».

Готується гральна карта на аркуші паперу у вигляді таблиці та картки з паперу іншого кольору, кількістю й розміром відповідно до клітинок грального поля (таблиці).

Приклад завдання за темою «Окиснення»: Розташуйте на гральній карті 9 карток із основними ознаками реакцій горіння, повільного окиснення та вибуху. Завдання учнів підібрати правильно відповідність між реакцією окиснення та її ознакою.

Гральне поле:

Горіння

Повільне окиснення

Вибух

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картки:

Теплота виділяється поступово

 

Відбувається дуже швидко

 

Виділяє велику кількість теплоти

 

Відбувається швидко

 

Енергія, що виділяється призводить до руйнівних наслідків

 

Відбувається повільно

 

Супроводжується вибуховою хвилею

 

Не супроводжується полум’ям

 

Супроводжується полум’ям

 

Приклад заповненої картки учня:

Горіння

Повільне окиснення

Вибух

Відбувається швидко

Відбувається повільно

Відбувається дуже швидко

Виділяє велику кількість теплоти

Теплота виділяється поступово

Енергія, що виділяється призводить до руйнівних наслідків

Супроводжується полум’ям

Не супроводжується полум’ям

Супроводжується вибуховою хвилею

 

ІV Мотивація навчальної діяльності

 

Ви вже знаєте, що кисень вступає в реакцію сполучення з простими речовинами і окислює їх. А чи взаємодіє кисень зі складними речовинами? Давайте сьогодні всі разом спробуємо знайти відповіді на це питання.

 

V Оголошення теми та постановка завдань уроку  (Слайд 4-5)

Тема. Взаємодія кисню зі складними речовинами( повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози)VІ Первинне засвоєння й осмислення навчального матеріалу.

Розповідь вчителя (Слайд 6)

В кисні можуть горіти і складні речовини. І, що саме цікаве, під час горіння складних речовин продуктами реакції є оксиди всіх елементів цієї речовини.

Наприклад під час горіння метану CH4 утворюється два оксиди: карбон(ІV) оксид і гідроген оксид:

CH4 + 2O2 = CO2↑ + 2H2O (Слайд 7)

Також з киснем взаємодіє газ який має запах тухлих яєць –  сірководень і продуктами реакції є два оксиди: сульфур(IV)оксид та гідроген оксид:

2H2S + 3O2 = 2SO2↑ + 2H2O (Слайд 8)

Вам уже відомо, що підчас дихання окислюється глюкоза. Ця реакція за певних умов може протікати і у виноградному цукрі і цукрі, що міститься  у деяких інших плодах:

С6Н12О6 + 6О2  6СО2 + 6Н2О (Слайд 9)

Всі інші реакції, що протікають за участі кисню ми розглянемо надалі на наступних уроках хімії.

 

VІІ Закріплення й систематизація знань і вмінь   (Слайд 10)

Давайте дамо разом відповіді на питання поставленні на початку уроку:

  • Чи взаємодіє кисень зі складними речовинами?
  • З якими складними речовинами кисень може вступати в хімічну реакцію?
  • Які продукти реакції окиснення складних речовин киснем?
  • Де в побуті використовують метан?

 

VІІІ Застосування знань і вмінь  (Слайд 11)

Дай відповіді на питання (усно) ст. 136

8. У результаті горіння невідомої речовини утворилися карбон(ІV) оксид, вода і азот. З яких елементів могла складатися ця речовина?

9. У який спосіб можна довести, що при горінні метану утворюється вуглекислий газ?

IX Домашнє завдання (Слайд 12)

  1. §18 ст.134-136 опрацювати
  2. впр. № 10 ст. 136 письмово «Як ви вважаєте, чому під час горіння деяких речовин, наприклад вугілля, не утворюється полум’я»

 

X Рефлексія (Слайд 13)

Прийом «Підіб’ємо підсумки»

На уроці я...

- дізнався...

- зрозумів...

- навчився...

- найбільший мій успіх - це...

- найбільші труднощі я відчув...

- я не вмів, а тепер умію...

- я змінив своє ставлення до...

- на наступному уроці я хочу...


Література

  1. Григорович О.В. Хімія: підручник, для 7 класу загально освіт. навч. зал. /О.В. Григорович. – Х.: Вид-во «Ранок», 2015. – 192с.
  2. Навчання хімії в загальноосвітньому навчальному закладі: методичний посібник для вчителів / О.В.Харченко, В.Г.Лелеко;  за заг. ред. Л.Д.Покроєвої, С.Є.Вольянської. – Харків: 2015.–176с.

Джерела Інтернет

  1. http://interactive.ranok.com.ua/
  2. http://cheacher.ru/175-urok-28-tema.-ponjattja-pro-oksidi-okisnennja.html
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. фертак наталя
    Дякую , дуже змістовно і цікаво
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
28 листопада 2020
Переглядів
898
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку