Хімія 7 клас
Урок 32
Тема. Взаємодія кисню зі складними речовинами( повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози).
Завдання:
дидактична:
розвивальна:
виховна:
Тип уроку: комбінований.
Базові поняття і терміни: повне окиснення, метан, гідроген сульфід, глюкоза, реакції сполучення, окиснення.
Обладнання: опорний конспект, опорні схеми, періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, мультимедійна презентація «Взаємодія кисню зі складними речовинами»; комп’ютер, мультимедійний проектор, відео досліди взаємодії кисню із метаном, гідроген сульфідом та глюкозою.
Форми і методи роботи: індивідуальна та групова робота, розповідь учителя з використанням презентації, тренувальні вправи.
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ Перевірка домашнього завдання
ІII Актуалізація опорних знань (Слайд 1-3)
Робота з карткою.
Встановіть співвідношення між поняттям і визначенням
А) Оксиди Б) Повільне окиснення В) Вибух Г) Дихання Д) «Горючий газ» |
1) дуже швидке горіння речовин |
2) сукупність процесів, які забезпечують потрапляння в організм кисню і виділення з нього органічних речовин із вивільненням енергії, що міститься в них, необхідної для життєдіяльності |
|
3) це суміш кисню з воднем у спів відношенні 1:2 |
|
4) бінарні сполуки хімічних елементів з Оксигеном |
|
5) процес повільної взаємодії речовин із киснем без утворення полум’я та великої кількості теплоти |
Ключ: А-4, Б-5, В-1, Г-2, Д-3
Гра «Хімічне лото».
Готується гральна карта на аркуші паперу у вигляді таблиці та картки з паперу іншого кольору, кількістю й розміром відповідно до клітинок грального поля (таблиці).
Приклад завдання за темою «Окиснення»: Розташуйте на гральній карті 9 карток із основними ознаками реакцій горіння, повільного окиснення та вибуху. Завдання учнів підібрати правильно відповідність між реакцією окиснення та її ознакою.
Гральне поле:
Горіння |
Повільне окиснення |
Вибух |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Картки:
Теплота виділяється поступово |
|
Відбувається дуже швидко |
|
Виділяє велику кількість теплоти |
|
||||
Відбувається швидко |
|
Енергія, що виділяється призводить до руйнівних наслідків |
|
Відбувається повільно |
|
||||
Супроводжується вибуховою хвилею |
|
Не супроводжується полум’ям |
|
Супроводжується полум’ям |
Приклад заповненої картки учня:
Горіння |
Повільне окиснення |
Вибух |
Відбувається швидко |
Відбувається повільно |
Відбувається дуже швидко |
Виділяє велику кількість теплоти |
Теплота виділяється поступово |
Енергія, що виділяється призводить до руйнівних наслідків |
Супроводжується полум’ям |
Не супроводжується полум’ям |
Супроводжується вибуховою хвилею |
ІV Мотивація навчальної діяльності
Ви вже знаєте, що кисень вступає в реакцію сполучення з простими речовинами і окислює їх. А чи взаємодіє кисень зі складними речовинами? Давайте сьогодні всі разом спробуємо знайти відповіді на це питання.
V Оголошення теми та постановка завдань уроку (Слайд 4-5)
Тема. Взаємодія кисню зі складними речовинами( повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози)VІ Первинне засвоєння й осмислення навчального матеріалу.
Розповідь вчителя (Слайд 6)
В кисні можуть горіти і складні речовини. І, що саме цікаве, під час горіння складних речовин продуктами реакції є оксиди всіх елементів цієї речовини.
Наприклад під час горіння метану CH4 утворюється два оксиди: карбон(ІV) оксид і гідроген оксид:
CH4 + 2O2 = CO2↑ + 2H2O (Слайд 7)
Також з киснем взаємодіє газ який має запах тухлих яєць – сірководень і продуктами реакції є два оксиди: сульфур(IV)оксид та гідроген оксид:
2H2S + 3O2 = 2SO2↑ + 2H2O (Слайд 8)
Вам уже відомо, що підчас дихання окислюється глюкоза. Ця реакція за певних умов може протікати і у виноградному цукрі і цукрі, що міститься у деяких інших плодах:
С6Н12О6 + 6О2 → 6СО2 + 6Н2О (Слайд 9)
Всі інші реакції, що протікають за участі кисню ми розглянемо надалі на наступних уроках хімії.
VІІ Закріплення й систематизація знань і вмінь (Слайд 10)
Давайте дамо разом відповіді на питання поставленні на початку уроку:
VІІІ Застосування знань і вмінь (Слайд 11)
Дай відповіді на питання (усно) ст. 136
8. У результаті горіння невідомої речовини утворилися карбон(ІV) оксид, вода і азот. З яких елементів могла складатися ця речовина?
9. У який спосіб можна довести, що при горінні метану утворюється вуглекислий газ?
IX Домашнє завдання (Слайд 12)
X Рефлексія (Слайд 13)
Прийом «Підіб’ємо підсумки»
На уроці я...
- дізнався...
- зрозумів...
- навчився...
- найбільший мій успіх - це...
- найбільші труднощі я відчув...
- я не вмів, а тепер умію...
- я змінив своє ставлення до...
- на наступному уроці я хочу...
Література
Джерела Інтернет