Розробка уроку на тему "Закінчення іменників жіночого роду на -а (-я) в орудному відмінку однини."

Про матеріал
: ознайомити учнів з особливостями закінчень іменників жіночого роду на -а (-я) в орудному відмінку однини; виробити вміння правильно писати закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку за допомогою засвоєного правила; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати мовні явища, розвивати спостережливість, зв’язне мовлення учнів, інтерес до вивчення мови, вміння виділяти істотні ознаки, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; формувати навички самоосвітньої діяльності, виховувати спостережливість, любов до творчості Т. Г. Шевченка.
Перегляд файлу

Тема:  Закінчення іменників жіночого роду на -а (-я) в орудному відмінку однини.

Мета:   ознайомити учнів з особливостями закінчень іменників жіночого роду на -а (-я) в орудному відмінку однини; виробити вміння правильно писати закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку за допомогою засвоєного правила; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати мовні явища, розвивати спостережливість, зв’язне мовлення учнів, інтерес до вивчення мови, вміння виділяти істотні ознаки, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; формувати навички самоосвітньої діяльності, виховувати спостережливість, любов до творчості Т. Г. Шевченка.

Обладнання: таблиця – опора, роздатковий матеріал (завдання - інструкції), презентація, калина, портрет Т. Г. Шевченка, виставка книг.

Хід уроку:

І. Організація класу

Створення емоційного позитивного настрою.

  •             Зберімо все необхідне для уроку. Що ви візьмете з собою на урок (уважність, розум, наполегливість, повагу до друзів, радість, старанність, дружбу, кмітливість; швидкість мислення; винахідливість; витримку і взаємодопомогу).

- Сьогодні у нас не просто урок української мови. Ми будемо працювати у творчій дослідницькій лабораторії. Ви спробуєте себе у ролі юних дослідників української мови. Отже,  у нас сьогодні урок-дослідження.

  •             Що означає слово «досліджувати» - виясняти, пізнавати, розглядати, знайомитись.
  •             Сьогодні на уроці я бажаю вам бути впевненими, творчими, активними, спостережливими.

- Для гарної роботи, потрібно дещо пригадати.

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

  1.          Вправа «Мозковий штурм»
  •         Яку частину мови ми зараз вивчаємо?
  •         Що таке іменник?
  •         Як змінюються іменники? (Іменники змінюються за числами  і відмінками.)
  •         Що можемо сказати про рід іменників? (Іменники належать до одного з родів: чоловічого, жіночого, середнього.)
  •         Якими членами речення можуть бути іменники? (Іменники можуть бути головними членами речення - підметом і присудком).
  •         Скільки відмінків в українській мові? (7) Назвіть їх.
  •              Сьогодні на уроці ми будемо працювати з орудним відмінком. Він допоможе нам дізнатися  про особливості відмінювання іменників жіночого роду із закінченням -а, (-я)  в однині, щоб не припускатися помилок.

Матеріал для уроку я підібрала з творів  дуже відомої людини, з творчістю якої ми знайомилися на уроках читання.  Хто це, ви дізнаєтеся, коли запишете каліграфічну хвилинку.

  1.          Каліграфічна хвилинка

Г Т Ш  Та ар ра ас

Т. Г. Шевченко був добрий за вдач…(ею).

- Яке закінчення запишемо?

III. Вивчення нового матеріалу.

  • Відкриємо підручник на с. 52 вправа 1.
  • Допоможіть Читалочці правильно написати закінчення у виділених словах. Для цього скористайтеся таблицею с. 53.
  • Проведемо дослідження с. 53.
  • Зачитаємо правила на с. 53
  • Зачитаємо цікаву інформацію про Італію, вставляючи пропущені закінчення у словах вправи 3.
  • Розгляньте світлину вправи 6. Чи відома вам ця споруда? Як ви гадаєте, скільки їй років?
  • Зачитаємо інформацію про цю споруду на с. 55 впр.7.
  • Які враження справили на вас світлина та текст про Колізей?

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

  • А чи добре ви засвоїли тему уроку покаже вправа «Орфографічні вітрила».

Я читатиму уривки з творів Тараса Шевченка, а ви будете виписувати тільки іменники жіночого роду в орудному відмінку.

 

Тече вода із-за гаю
Та по-під горою;
Хлюпощуться качаточка
Поміж осокою.

 

І яр, і поле, і тополі,

і над криницею верба

Нагнулася, як та журба…

 

А той кишенею трясе,

Виймає гроші і не лічить,

Неначе старцеві дає.

 

Дивлюсь, у темному садочку,

Під вишнею у холодочку

Моя єдиная сестра.

 

Попрощалось ясне сонце

З чорною землею.

Виступає круглий місяць

З сестрою зорею.

 

Буде легше в глухім полі

Сироті лежати.

Буде над ним його мила

Калиною  стояти.

V. Домашнє завдання.

Вправа 9 стор. 55, вивчити правило стор. 53.

VІ. Підсумок уроку.

- Ось ми й виконали всі поставлені завдання.

- Що нового ви дізналися на цьому уроці? Чи  все вам вдалося?

- Оцініть будь ласка свою роботу на уроці за допомогою Лего.

C:\Users\user\Downloads\самооцінювання гусениця.png

 

docx
Додано
1 грудня 2021
Переглядів
1287
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку