Мета: навчитись визначати рід і число прикметників за іменниками;
розширити знання учнів про зв'язок прикметників з
іменниками;
розвивати уміння розпізнавати рід і число прикметників;
формувати орфографічні та каліграфічні навички;
збагачувати словниковий запас;
викликати інтерес до уроків української мови;
виховувати культуру спілкування в грі і на уроці.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Створення емоційного настрою.
Слайд 1
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Сьогодні ми з вами повинні дещо пригадати, а для цього відгадайте загадку (сл. 2)
2. Технологія «Шість цеглинок» (сл. 3-11)
На екрані слова в кольорових табличках, діти піднімають цеглинку відповідного до виконаного завдання кольору.
3.Гра «Мікрофон» повторення знань про прикметник сл.12
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Каліграфічні канапки (сл.13)
Іі із під між ін різ
Іній ірис індик ніжно
2. Прочитайте вірш
Сиплеться іній з беріз
В пору чудову ранкову.
Хтось на верхів’я заліз
Й швидко вдягає обнову.
ІІІ. Повідомлення теми та мети
Сьогодні на уроці ми працюватимемо над розпізнаванням роду і числа прикметників у сполученні з іменниками, визначимо родові закінчення прикметників., виконуючи різні цікаві завдання. (сл.14)
ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу
Висновок: (сл. 18)+ підручник с. 163
Папір (який?) біл...
Хустинка (яка?) біл...
Молоко (яке?) біл...
Хмари (які?) біл...
V. Закріплення та осмислення знань
1. Розшифруйте прислів’я і поясніть значення виразу (сл. 20)
2. Виберіть із даної групи тільки прикметники чоловічого роду і з перших букв утворіть слово. (сл.21-22)
Додаткоі вправи;
Хто частини мови знає, зайве слово відшукає.
Червона |
Синій |
Дорогий |
Круглий |
Чисті |
торт |
Кондитер |
Веселі |
Велика |
Пухнасте |
випік |
морозне |
Скласти з зайвих слів речення, доповнити його прикметниками.
2. Робота в парах
На картках вписати відповідне закінчення прикметників, визначити число і рід прикметників.
Ягідн… кисіль, кабачков… ікра, домашн… хліб, куряч… котлети, молочн… каша, червон… борщ, смажен… філе, варен… яйце,
печен… груші.
3. Розподільний диктант
Страва «Знайди своє слово»
І ряд – ж.р..
ІІ рід – ч.р.
ІІ ряд – с.р.
Вчитель читає прикметники, записати їх у відповідні колонки, якщо ж учитель читає прикметник у множині, треба плеснути в долоні.
Пухнасте, смачна, давнє, круглий, білі, чудовий, синя, чарівне, сміливі, щаслива, порожні, вечірній.
4. Деформоване прислів’я
V. Підсумок уроку
1. Виберіть із даної групи тільки прикметники чоловічого роду і з перших букв утворіть слово. (сл.21-22)
1. Що таке прикметники?
2. Назви приклади прикметників?
3. Як змінюються прикметники?
4. За допомогою чого ти віднесеш прикметники до певного числа, роду?
VІ. Домашнє завдання.