Змінювання прикметників за родами і числами у сполученні з іменниками. Родові закінчення прикметників. Розрізнення роду.

Про матеріал
Матеріал до уроку за підручником «Українська мова та читання» для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) (Частина 1 - Варзацька Л. О., Зроль Г. Є., Шильцова Л. М.; Частина 2 - Чумарна М. І.)
Перегляд файлу

Тема. Змінювання  прикметників за родами  і  числами  у  сполученні  з

                      іменниками. Родові  закінчення  прикметників. Розрізнення  роду.

           Мета: навчитись визначати рід і  число прикметників за  іменниками;

                      розширити  знання  учнів про зв'язок  прикметників  з           

                      іменниками;

                      розвивати уміння розпізнавати рід і число  прикметників;

                      формувати орфографічні  та  каліграфічні навички;

                      збагачувати словниковий запас;

                      викликати інтерес до уроків української мови;

                      виховувати культуру спілкування в грі і на уроці.

Хід уроку

             І. Організація  класу  до уроку.

                Створення емоційного настрою.

                Слайд 1

          ІІ. Актуалізація  опорних знань.

  1. Вступне слово вчителя.

Сьогодні  ми з вами повинні дещо пригадати, а для цього відгадайте загадку (сл. 2)

  2. Технологія «Шість цеглинок» (сл. 3-11)

На екрані слова в кольорових табличках, діти піднімають цеглинку відповідного до виконаного завдання кольору.

           3.Гра «Мікрофон» повторення знань про прикметник сл.12

  • Яку частину мови ми вивчаємо?
  • Що таке прикметник?
  • З якою частиною мови найчастіше  прикметники пов’язані в реченні?

 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Каліграфічні канапки (сл.13)

  • Пропишіть склади і слова

Іі із під між ін різ

Іній ірис індик ніжно

2. Прочитайте вірш

Сиплеться іній з беріз

В пору чудову ранкову.

Хтось на верхів’я заліз

Й швидко вдягає обнову.

  •                  Знайдіть у тексті прикметники та іменники,з якими вони зв’язані.
  •                  Поставте питання від іменника до прикметника.
  •                  Визначте рід і число прикметників

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети

Сьогодні на уроці ми працюватимемо над розпізнаванням роду і числа прикметників у сполученні з іменниками, визначимо родові закінчення прикметників., виконуючи різні цікаві завдання. (сл.14)

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

  1. Добери прикметник до іменників, визнач рід і число прикметника (сл.15)
  • Висновок: Прикметник завжди стоїть у тому самому числі та роді, що й іменники, з якими він пов’язаний.
  1. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (сл.16)
  2. Робота з підручником с. 77 Впр. 162 (сл.17)
  • Які закінчення мають прикметники жіночого, чоловічого і середнього роду?
  • Які закінчення мають прикметники, що стоять у множині?

Висновок:   (сл. 18)+ підручник с. 163

  1. Гра «Кінцівки» (сл. 19)
  • Допишіть закінчення прикметників.
  • Визнач рід прикметника за закінченням.

 

Папір (який?) біл...

Хустинка (яка?) біл...

Молоко (яке?) біл...

 Хмари (які?) біл...

V. Закріплення та осмислення знань

1. Розшифруйте прислів’я і поясніть значення виразу (сл. 20)

2. Виберіть із даної групи тільки прикметники чоловічого роду і з перших букв утворіть слово. (сл.21-22)

 

Додаткоі вправи;

1. Гра «Зайве слово»

Хто частини мови знає, зайве слово відшукає.

Червона

Синій

Дорогий

Круглий

Чисті

торт

Кондитер

Веселі

Велика

Пухнасте

випік

морозне

Скласти з зайвих слів речення, доповнити його прикметниками.

2. Робота в парах

Страва «Хто швидше?»

На картках вписати відповідне закінчення прикметників, визначити число і рід прикметників.

Ягідн…      кисіль, кабачков…      ікра, домашн…      хліб, куряч…     котлети,  молочн…     каша, червон…     борщ, смажен…      філе, варен…     яйце,

печен…     груші.

 

3. Розподільний диктант

Страва «Знайди своє слово»

І ряд – ж.р..

ІІ рід – ч.р.

ІІ ряд – с.р.

Вчитель читає прикметники, записати їх у відповідні колонки, якщо ж учитель читає прикметник у множині, треба плеснути в долоні.

Пухнасте, смачна, давнє, круглий, білі, чудовий, синя, чарівне, сміливі, щаслива, порожні, вечірній.

4. Деформоване прислів’я

V. Підсумок уроку 

1. Виберіть із даної групи тільки прикметники чоловічого роду і з перших букв утворіть слово. (сл.21-22)

 

1. Що таке прикметники?

2. Назви приклади прикметників?

3. Як змінюються прикметники?

4. За допомогою чого ти віднесеш прикметники до певного числа, роду?

 

           VІ. Домашнє завдання.

docx
Додано
2 грудня 2021
Переглядів
2949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку