Розробка уроку
розроблена відповідно до
Типової освітньої програми
підготувала:
вчитель початкових класів
Бербеничук Ганна Петрівна
ТЕМА: Звуки [ц], [ц`]. Буква Ц ц (це). Читання складів, слів, речень.
МЕТА: познайомити учнів із звуками, буквою, яка позначає ці звуки, вчити визначити звуки у слова; формувати вміння відтворювати послідовність звуків у словах; складати звукові моделі слів, розвивати навичку читання, пам'ять, увагу, мислення; збагачувати словниковий запас слів; виховувати пізнавальний інтерес, бажання вчитися.
ОБЛАДНАННЯ: ноутбук, телевізор, цеглинки Lego, предметні малюнки, картка з літерами Ц ц, звукові фішки, Буквар.
ОЧІКУВАЛЬНІ РЕЗУЛЬТАТИ: має уявлення про мовні звуки, вміє відтворювати послідовність звуків у словах, визначає кількість складів у слові та наголошений склад, читає вголос слова, речення, прості тексти.
КОМПЕТЕНТНОСТІ: мовно-літературна компетентність, соціальна, культурна.
НАСКРІЗНІ ВМІННЯ: читання з розумінням, висловлення своєї думки в усній формі, вміння співпрацювати, активність.
ХІД УРОКУ
І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Вправа « Обери настрій» ( обирають за допомогою цеглинок Lego)
У вас на партах лежать цеглинки. Пропоную обрати свій настрій за допомогою цеглинок.
Жовтий колір – веселий
Червоний – тривожний
Синій – сумний
ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Вправа «Мікрофон»
2. Мовна розминка
«Стежинка скоромовок» (колективне читання)
Вибіг Гришка на доріжку,
На доріжці сидить кішка.
Взяв з доріжки Гришка кішку,
Хай впіймає кішка мишку.
Фрукти корисні усім
І дорослим, і малим.
Будуть файні щоки
Від фруктових соків
3. Гра «Прочитай – естафету передай».
Учень читає з дошки слова (по двоє слів кожен), потім передає естафету наступному, називаючи його ім*я.
явір Ясочка мрія
яблуко ялинка моря
ясен ячнінь Марія
якір ягода поля
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Повідомлення теми і завдань уроку.
- Подивіться, будь ласка, на абетку і скажіть, скільки букв нам ще потрібно вивчити? Так, звичайно, декілька. То ж ви хочете дізнатися, яку ми будемо вчити наступну букву? Нумо, починаємо.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Виділення звуків [ ц ] [ ц' ]
На екрані телевізора зображені малюнки. (Робота за малюнками)
- Озвучте, будь ласка, малюнки.
- Який перший звук вимовляємо у кожному з цих слів?
Вимовимо звук [ц] і досліджуємо його утворення. При вимові цього звука струм повітря потрапляє на мовні перешкоди. Отже, цей звук є приголосним. В даних словах він приголосний твердий. Позначаємо його фішкою « - »
[ц]
–
А зараз озвучимо наступні малюнки.
Який кінцевий звук ми чуємо в кожному з цих слів?
Звук [ц’] вимовляємо м’яко у цих словах і позначаємо фішкою « = »
[ц’]
=
2. Ознайомлення з буквою Ц ц її алфавітною назвою.
Графічний аналіз букви Ц ц.
Приголосні звуки [ ц] [ ц’] на письмі позначаються великою і малою буквами
Ц ц ( це)
Два стовпці в траві лежать,
знизу перекладина.
Братик мовить «Буква «це»
у траву покладена».
- Разом зі мною «надрукуємо» букву ц («це») у повітрі. (Учні разом із учителем «прописують» букву в повітрі.)
3. Робота з цеглинками Lego
Викладемо букву Ц (це) з цеглинок.
4. Відгадування загадок. Звуковий аналіз слів-відгадок.
Кольорова – маленька,
малим дітям солоденька
(Цукерка)
Довгі вуха, куций хвіст,
Невеличкий сам на зріст.
На городі побував,
Там капусти пожував
(Заєць)
Фізкультхвилинка (відео)
V. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ (ст. 6-7, друга частина)
1. Визначення букви ц(це) у словах:
левиця, цирк; розгляд звукових моделей.
2. Читання складів у групі ;
читання слів ланцюжком.
3. Вправа «Читай і вимовляй виразно останній звук»
Заєць, кравець, молодець, стілець, горобець.
4. Словникова робота
Кравець – це фахівець з пошиття одягу, професія людини, яка робить, ремонтує, змінює та створює моделі одягу професійно, особливо костюми та чоловічий одяг.
5. Робота в парах
(один учень читає слово, а інший ставить запитання до нього), потім міняються ролями).
Цукор, цукровий, цукерка, цукрувати, цукерниця.
6. Вправа « Поміняй місцями звуки»
Синиця – суниця [и ] [у ]
7. Робота з фразеологізмами
Велике цабе! – впливова людина, начальник.
Як цуцик. – маленький, лякливий.
Гімнастика для очей
8. Робота з текстом
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Інтерактивна вправа « Незакінчені речення»