Тема. Звуки [л], [л׳], позначення їх буквою «ел». Звуковий аналіз слів із твердими і м’якими приголосними. Мала буква л. Читання складів, слів.
Мета. Ознайомити учнів з буквою «Л», «л»(«ел») та її звуковим значенням; закріплювати вміння розрізняти функціональне значення звука і букви,
вдосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів;
розвивати фонематичний слух, усне мовлення, увагу, спостережливість;
виховувати почуття дружби й товариськості.
виховувати бережливе ставлення до тварин.
Обладнання. фішки на позначення голосних і твердих та м'яких приголосних звуків; таблиця з друкованими великою і малою буквами Лл; складові таблиці; предметні малюнки, макет квітки.
ілюстрації до казки «Колосок».
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Хід уроку:
І. Організаційна частина.
1. Психологічний настрій.
- Уроки бувають різні:короткі й довгі, цікаві й не дуже, сумні й веселі. Я хочу подарувати добрий урок. Урок, який вчить нас жити за законами краси, за законами добра.
Якщо людина серце добре має,
Вона іде у світ добро творить,
В її очах любов і ласка сяє,
Така сонечком горить!
2. Давайте привітаємо наших гостей:
Я всміхаюсь сонечку:
Я всміхаюсь дощику:
Друзям усміхаюся:
- Зичу всім добра! (діти)
3. Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми помандруємо лісовою стежкою разом з допитливим оленятком. Воно приготувало для вас багато цікавих завдань. Оленятко прийшло в гості не саме, а принесло чарівну квіточку. Воно буде слідкувати за вашою роботою. Тим учням, які будуть активно працювати на уроці, воно буде дарувати пелюсточку із своєї чарівної квіточки.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
– Послухайте вірш, назвіть слова, в яких є звук [л],[л'].
Літом ластівка літає,
Ластів 'ят малих навчає:
«Не лінуйтесь, ластів'ята,
Вчиться літечком літати,
Бо, як літо відлітує,
Ми за море помандруєм».
Звук [л] – приголосний (язичок торкається піднебіння і створює перешкоди для повітря), твердий.
Звук [лꞌ] – приголосний, м’який.
4. Розглядання предметних малюнків і визначення позицій звуків у словах:
ластівка, лелека, орел, голуб.
5. Гра «День і ніч».
На команду «ніч» учні заплющують очі і слухають. Вчитель називає окремі звуки, а учні з’єднують їх у слова. На команду «день» називають ці слова.
[л, и, с, е, н', а], [л', і, с], [з, о, з, у, л', а], [л, о, с'], [л, и, с]
Лис Микита в лісі жив.
Лис Микита ліс любив.
Лиш прокинеться він рано –
Ліс шумить йому гілками.
Лише сонечко зійде –
Лис Микита лісом йде.
Робота з підручником с. 54
Лебідь Лисиця Собака Ліс
ІV. Фізкультхвилинка.
(Пісня «Лисички» з танцювальними рухами).
V. Ознайомлення з буквою Л («ел»)
- Стомилось наше оленя, сіло на пеньочок і замислилось: «Яка ж буква, що позначає цей цікавий звук [л]»?
- А це ж буква Л («ел»).
1. Розгляд та аналіз букви. Визначення місця букви в алфавіті.
2. Слухання вірша. Пошук схожості з навколишніми предметами .
Лев, лисиця і орел
Дуже люблять букву «Л»
З букви «Л» для цирку
Змайстрували гірку,
Щоб катались звірі
І жили у мирі.
3. Гра «Виправ помилку».
- Оленя вчилось писати, переплутало букви. Знайди зайву.
Л Л Л В Л Л
Л О Л Л Л Л У Л Л
4. Утворення та читання складів.
- Оленя принесло вам у подарунок чарівну квітку. Просить вас утворити і прочитати склади:
– Ведмедик розповів усім учням лісової школи, що вже знаєте багато букв і вмієте читати. А оленя не повірило йому і вирішило переконатися в цьому саме. Махнуло своїм маленьким хвостиком і витерло букви в словах. Поверніть букви словам і прочитайте їх.
…іна …имони ми…о
ма…ина н…ва ли…а
VІ. Робота з «Букварем» с. 55
ІІІ. Рефлексія.
Гра «Склади букву».
В конвертах елементи вже вивчених букв. Учні складають букву «л», використовуючи тільки її елементи.
За допомогою смайликів оцініть:
- свою роботу на уроці
- загальне враження від уроку