Розробка уроку навчання грамоти (читання) 1 клас НУШ. За програмою О.Я. Савченко. До букваря К.І. Пономарьової

Про матеріал
Тема. Звуки [л], [л׳], позначення їх буквою «ел». Звуковий аналіз слів із твердими і м’якими приголосними. Мала буква л. Читання складів, слів.
Перегляд файлу

Тема.   Звуки [л], [л׳], позначення їх буквою «ел». Звуковий аналіз слів із твердими і м’якими приголосними. Мала буква л. Читання складів, слів.

 

Мета.  Ознайомити учнів з буквою «Л», «л»(«ел») та її звуковим значенням; закріплювати вміння розрізняти функціональне значення звука і букви,

            вдосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів;

    розвивати фонематичний слух, усне мовлення, увагу, спостережливість;

    виховувати почуття дружби й товариськості.

виховувати бережливе ставлення до тварин.

 

Обладнання. фішки на позначення голосних і твердих та м'яких при­голосних звуків; таблиця з друкованими великою і малою буквами Лл; складові таблиці; предметні  малюнки,  макет квітки.

ілюстрації до казки «Колосок».

 

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

                                                                               

   Хід уроку:

І. Організаційна частина.

1. Психологічний настрій.

- Уроки бувають різні:короткі й довгі, цікаві й не дуже, сумні й веселі. Я хочу подарувати добрий урок. Урок, який вчить нас жити за законами краси, за законами добра.

Якщо людина серце добре має,

Вона іде у світ добро творить,

В її очах любов і ласка сяє,

Така сонечком горить!

  •    Запрошую вас до співпраці. Пропоную вам вивчити нові слова, послухати, порозмовляти, пограти людина, поміркувати.

2. Давайте привітаємо наших гостей:

Я всміхаюсь сонечку:

  •    Здрастуй, золоте! (діти)

Я всміхаюсь дощику:

  •    Лийся, мов з відра! (діти)

                          Друзям усміхаюся:

-   Зичу всім добра! (діти)

3. Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми помандруємо лісовою стежкою разом з допитливим оленятком. Воно приготувало для вас багато цікавих завдань. Оленятко прийшло в гості не саме, а принесло чарівну квіточку. Воно буде слідкувати за вашою роботою. Тим учням, які будуть активно працювати на уроці, воно буде дарувати пелюсточку із своєї чарівної квіточки.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •         На уроці ми познайомимось з новою буквою, будемо читати склади, слова, речення з цією буквою.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.     Виділення звуків [л],[л'] з вірша.

– Послухайте вірш, назвіть слова, в яких є звук [л],[л'].

 Літом ластівка літає,

 Ластів 'ят малих навчає:

 «Не лінуйтесь, ластів'ята,

 Вчиться літечком літати,

 Бо, як літо відлітує,

 Ми за море помандруєм».

  1. Послідовне називання звуків у словах «лис» і «ліс». Спостереження за вимовою  звуків [л],[л']. Віднесення їх до приголосних, позначення фішками.

Звук [л] – приголосний (язичок торкається піднебіння і створює перешкоди для повітря), твердий.

   Звук [лꞌ] – приголосний, м’який.

  1. Порівняння вимови звуків [л] і [лꞌ].

Картинки по запросу звук л

 

 4. Розглядання предметних малюнків і визначення позицій звуків у словах:

ластівка, лелека, орел, голуб.

5. Гра «День і ніч».

 На команду «ніч» учні заплющують очі і слухають. Вчитель називає окремі звуки, а учні з’єднують їх у слова. На команду «день» називають ці слова.

 [л, и, с, е, н', а], [л', і, с], [з, о, з, у, л', а], [л, о, с'], [л, и, с]

  • Що об’єднує ці слова? (Звук  [л])
  1. Декламування вірша (одним із учнів)

Лис Микита в лісі жив.

Лис Микита ліс любив.

Лиш прокинеться він рано –

Ліс шумить йому гілками.

Лише сонечко зійде –

Лис Микита лісом йде.

  • Кого лисеня побачило на галявині?
  1. Гра «Впіймай звук [л]».
  •    Ще раз уважно послухайте віршик, і якщо почули слово зі звуком [л],  хлопайте в долоньки.
  1. Гра «Знайди місце»

Робота з підручником с. 54

  1.     Групова робота. Гра «Вилучи зайве».  Скласти речення із зайвим словом.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\9C142375.tmp   Лисиця) - Тваринний світ України   САМЫЕ УМНЫЕ И ДОБРЫЕ СОБАКИ - YouTube  Навіщо нам ліси? Неочевидна користь для економіки – Сучасний ...

             Лебідь                    Лисиця                  Собака                           Ліс

ІV. Фізкультхвилинка.

(Пісня «Лисички» з танцювальними рухами).

V. Ознайомлення з буквою Л («ел»)

- Стомилось наше оленя, сіло на пеньочок і замислилось: «Яка ж буква, що позначає цей цікавий звук [л]»?

- А це ж буква Л («ел»).

1. Розгляд та аналіз букви. Визначення місця букви в алфавіті.

2. Слухання вірша. Пошук схожості з навколишніми предметами .

Лев, лисиця і орел

Дуже люблять букву «Л»

З букви «Л» для цирку         

Змайстрували гірку,

Щоб катались звірі

І жили у мирі.

3. Гра «Виправ помилку».

 - Оленя вчилось писати, переплутало букви. Знайди зайву.

Л  Л  Л  В  Л  Л

Л  О  Л  Л  Л  Л  У Л  Л

4. Утворення та читання складів.

- Оленя принесло вам у подарунок чарівну квітку. Просить вас утворити і прочитати склади:

 

 

 

 

 

 

 

  1. Читання слів.

– Ведмедик розповів усім учням лісової школи, що вже знаєте багато букв і вмієте читати. А оленя не повірило йому і вирішило переконатися в цьому саме. Махнуло своїм маленьким  хвостиком і витерло букви в словах. Поверніть букви словам і прочитайте їх.

…іна                                       …имони                                        ми…о

ма…ина                                  н…ва                                              ли…а

VІ. Робота з «Букварем» с. 55

  1. Читання складів з буквою «ел»
  2. Знайти схему до слова.
  3. Прочитати назви малюнків.

ІІІ. Рефлексія.   

Гра «Склади букву».

В конвертах елементи вже вивчених букв. Учні складають букву «л», використовуючи тільки її елементи.

За допомогою смайликів оцініть:

- свою роботу на уроці

- загальне враження від уроку

Картинки по запросу смайлики  Картинки по запросу смайлики  Картинки по запросу смайлики  Картинки по запросу смайлики нейтральний вираз обличчя

 

 

docx
Додано
15 липня 2020
Переглядів
6853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку