Розробка уроку навчання грамоти (письмо) для 1-го класу. Тема. Письмо малої букви ф. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень , слів.

Про матеріал

Тема. Письмо малої букви ф. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень , слів. Списування слів, поданих друкованим шрифтом.

Перегляд файлу

Тема. Письмо малої букви ф. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень , слів. Списування слів, поданих друкованим шрифтом.

Мета : навчити писати рядкову букву ф («еф»), поєднувати її з іншими буквами в складах, словах; удосконалювати навички правильної вимови , каліграфічного письма; продовжувати роботу над правильним поєднанням букв; розвивати вміння зіставляти графічну форму друкованих і рукописних букв, усне зв’язне мовлення, виконувати звуко-буквений аналіз слів; збагачувати словниковий запас; виховувати у дітей охайність, старанність, дисциплі­нованість, інтерес до навчання.

Навчальні цілі : учень/учениця впізнає і розрізняє букви на позначення  голосних  і приголосних звуків ; читає склади і слова з буквою ф ; виконує звуко-буквений аналіз слів; вміє правильно поєднувати букви у склади, слова.

Обладнання : каса букв, картки з друкованими і рукописними буквами, фішки для звукових моделей, малюнки із зображеннями.

 

Тип уроку : урок письма малої літери.

                                                          Перебіг уроку

  1. Організація класу до уроку.
  1. Привітання

Пролунав уже дзвінок, починається урок.

На уроці не куняй, а знання мерщій хапай..

  • Доброго дня , діти, мене звати Анжеліка  Михайлівна,  і сьогодні я проведу у вас урок навчання грамоти ( письмо) .
  • Подивіться, чи є у вас на партах все необхідне : зошит, ручка.
  • Сьогодні, до нас завітав незвичайний гість, а хто він , ви дізнаєтеся, відгадавши загадку :

- Гей, качки, мерщій сюди,

Що за красень у воді?

Сам рожевий і стрункий,

А погляньте – дзьоб який!

 - Га-га-га! – кричить гусак. –

Не впізнав себе, дивак!

(Фламінго)

  • Подивіться, на зображення. Це-фламінго. Це дуже гарний птах. У нього невелика голова, але масивний дзьоб. Тіло вкрите пір’ям, хвіст короткий. Фламінго славиться своїм рожевим забарвленням. Вони дружні і завжди тримають вкупі : і їдять, і купаються, і чепуряться, і відпочивають усі разом. Ходять фламінго , кумедно дрібочучи ногами, ніби танцюють.
  1. Актуалізація опорних знань учнів.

— Яку букву вивчали на уроці читання? Покажіть її.

— Які звуки вона позначає на письмі?

— З поданих слів знайдіть і зачитайте  лише ті, які «загубили» літеру ф («еф»).

..арба, жира..а, коро..а, теле..он, ..іалка, Со..ійка, ..онтан, ..арта, ве..сна.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

— Як ви гадаєте, яку букву будете писати сьогодні на уроці?

— Сьогодні ви будете не тільки писати малу букву ф («еф»), а й навчитеся поєднувати її з іншими буквами, будете писати слова, робити звуковий аналіз, складати речення та зображувати їх графічно.

  1. Показ зразка писаної літери ф в сітці зошита.

Рядкова буква ф («еф») складається з трьох елементів: двох овалів і довгої прямої лінії

  1. Аналіз графічної будови букви з переліком її елементів.

- Чи одинакові за формою велика та мала літери Ф,ф?

(Очікую відповідь: так.)

  • А за розміром?

(Очікую відповідь: ні.)

- Дітки, а на що схожа мала літера ф? (ключик, фонтан, сову)

  1. Засвоєння конфігурації літери ф.
  1. Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів.

Алгоритм написання букви ф :

  1. Починаємо писати від середини робочого рядка.
  2. Ведемо криву вверх, не доводячи до верхньої рядкової лінії заокруглюємо вліво, і далі ведемо криву похилу вниз.
  3. Не доводячи до нижньої рядкової лінії, заокруглюємо вправо-вверх, з’єднуємо з початокм крвої і ведемо поєднувальний штрих вверх до верхньої рядкової лінії.
  4. Не відриваючи руки пишемо другий елемент. Ведемо пряму подовжену вниз до підрядкової .
  5. Відриваємо перо ручки і починаємо писати третій елемент трохи нижче рядкової лінії від другого елемента.
  6. Заокруглюємо вверх-вправо, ведемо криву похилу вниз, не доводячи до нижньої рядкової лінії , заокруглюємо вліво-вверх і з’єднуємо з початком кривої.
  1. «Письмо учнями у повітрі з орієнтацією на показ вчителя (тричі).
  • Візьміть , діти, у руки ручки і разом зі мною пишемо малу букву ф у повітрі під рахунок : і – раз –і, два, і-три-і.

- Зараз ми спробуємо написати літеру на дошці мокрим пензлем. (2-3 учні)

  1. Пальчикова гімнастика

Руки на парти, пальці в кулак,

Зробимо вправу ми, дітоньки, так:

Пальці стискаємо і розтискаємо,

Мов пластилін розминаємо.

Будемо вправу з вами кінчати.

Буде тепер нам легше писати.

  1. Вправи з письма

1) Обведення поданих у зошиті пунктирних зображень літери.

- А зараз розгорніть зошит на ст.52    і обведіть пунктирне зображення літери ф.

2) Писання літери самостійно .

- А зараз самостійно напишіть малу літеру ф . Подивіться, чи ваша написана літера така, як літера – зразок.

  1. Фізкультхвилинка

Встаньте діти ,  посміхніться,

Землі нашій  поклоніться

За щасливий день вчорашній,

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться,

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

 

  1. Написання складів з літерою ф.
  • Діти погляньте на дошку і прочитайте склади з літерою ф. На дошці — малюнок сонечка, у середині — буква ф («еф»), на промінцях — а, о, і, и, у, е. Під керівництвом учителя діти читають  і записують прямі та обернені склади (  у прописі)

H:\Читання складів.jpg

  1. Звуко-буквений аналіз слова «Портфель»
  • Прочитайте слово , яке записане у 4 робочому рядку. (портфель)

Назвіть приголосні звуки, голосні.

Викладіть на планшетах фішками.

- Скільки складів у цьому слові? (2)

- Який склад наголошений? (1)

 

  1. Добір  слів зі звуком (ф) запис у зошиті .

      - Які слова є, щоб у них була літера ф («еф»)?

(Фонтан, фламінго, футбол, фарба, потрфель, жирафа, фіалка, фішка.) Запишіть їх.

  1. Списування з рукописного тексту ( запис у робочому зошиті)

      Софійка має фломастери.

  1. Робота з малюнками у зошиті.
  • Діти , розгляньте будь ласка малюнки вгорі  на ст. 52.
  • Що зображено на малюнку? (фламінго, портфель)

- Правильно!

     XV. Підсумок уроку.

  1. Гра « Впіймай м’ячик»

- От і завершується наш урок. Працювали ви старанно, виконували завдання у зошитах охайно. Молодці!

-Діти, з якою літерою ми познайомилися на сьогоднішньому уроці?

(Очікую відповідь: З літерою ф).

-Які звуки позначає літера ф?

(Очікую відповідь: [ф], [ф’].)

- До побачення !

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Пірко Анжеліка
Додано
8 березня 2019
Переглядів
3973
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку