Тема. Письмо малої букви ф. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень , слів. Списування слів, поданих друкованим шрифтом.
Тема. Письмо малої букви ф. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень , слів. Списування слів, поданих друкованим шрифтом.
Мета : навчити писати рядкову букву ф («еф»), поєднувати її з іншими буквами в складах, словах; удосконалювати навички правильної вимови , каліграфічного письма; продовжувати роботу над правильним поєднанням букв; розвивати вміння зіставляти графічну форму друкованих і рукописних букв, усне зв’язне мовлення, виконувати звуко-буквений аналіз слів; збагачувати словниковий запас; виховувати у дітей охайність, старанність, дисциплінованість, інтерес до навчання.
Навчальні цілі : учень/учениця впізнає і розрізняє букви на позначення голосних і приголосних звуків ; читає склади і слова з буквою ф ; виконує звуко-буквений аналіз слів; вміє правильно поєднувати букви у склади, слова.
Обладнання : каса букв, картки з друкованими і рукописними буквами, фішки для звукових моделей, малюнки із зображеннями.
Тип уроку : урок письма малої літери.
Перебіг уроку
Пролунав уже дзвінок, починається урок.
На уроці не куняй, а знання мерщій хапай..
- Гей, качки, мерщій сюди,
Що за красень у воді?
Сам рожевий і стрункий,
А погляньте – дзьоб який!
- Га-га-га! – кричить гусак. –
Не впізнав себе, дивак!
(Фламінго)
— Яку букву вивчали на уроці читання? Покажіть її.
— Які звуки вона позначає на письмі?
— З поданих слів знайдіть і зачитайте лише ті, які «загубили» літеру ф («еф»).
..арба, жира..а, коро..а, теле..он, ..іалка, Со..ійка, ..онтан, ..арта, ве..сна.
— Як ви гадаєте, яку букву будете писати сьогодні на уроці?
— Сьогодні ви будете не тільки писати малу букву ф («еф»), а й навчитеся поєднувати її з іншими буквами, будете писати слова, робити звуковий аналіз, складати речення та зображувати їх графічно.
— Рядкова буква ф («еф») складається з трьох елементів: двох овалів і довгої прямої лінії
- Чи одинакові за формою велика та мала літери Ф,ф?
(Очікую відповідь: так.)
(Очікую відповідь: ні.)
- Дітки, а на що схожа мала літера ф? (ключик, фонтан, сову)
Алгоритм написання букви ф :
- Зараз ми спробуємо написати літеру на дошці мокрим пензлем. (2-3 учні)
Руки на парти, пальці в кулак,
Зробимо вправу ми, дітоньки, так:
Пальці стискаємо і розтискаємо,
Мов пластилін розминаємо.
Будемо вправу з вами кінчати.
Буде тепер нам легше писати.
1) Обведення поданих у зошиті пунктирних зображень літери.
- А зараз розгорніть зошит на ст.52 і обведіть пунктирне зображення літери ф.
2) Писання літери самостійно .
- А зараз самостійно напишіть малу літеру ф . Подивіться, чи ваша написана літера така, як літера – зразок.
Встаньте діти , посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній,
В різні боки нахиліться,
Веретеном покрутіться,
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
Назвіть приголосні звуки, голосні.
Викладіть на планшетах фішками.
- Скільки складів у цьому слові? (2)
- Який склад наголошений? (1)
- Які слова є, щоб у них була літера ф («еф»)?
(Фонтан, фламінго, футбол, фарба, потрфель, жирафа, фіалка, фішка.) Запишіть їх.
Софійка має фломастери.
- Правильно!
XV. Підсумок уроку.
- От і завершується наш урок. Працювали ви старанно, виконували завдання у зошитах охайно. Молодці!
-Діти, з якою літерою ми познайомилися на сьогоднішньому уроці?
(Очікую відповідь: З літерою ф).
-Які звуки позначає літера ф?
(Очікую відповідь: [ф], [ф’].)
- До побачення !
1