Розробка уроку "Німеччина"

Про матеріал
Мета: сформувати в учнів уявлення про Німеччину після Першої світової війни; створити умови для розуміння причин та наслідків приходу до влади нацистів; проаналізувати внутрішню політику часів Веймарської республіки та нацистів; визначати особливості нацистського режиму в Німеччині; розглянути події в Німеччині після Першої світової війни; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою; формувати інтерес до вивчення теми. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  показувати на карті нові кордони Німеччини;  аналізувати внутрішню політику часів Веймарської республіки та нацистів;  характеризувати процес встановлення диктатури А. Гітлера в Німеччині.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Німеччина

Мета: сформувати в учнів уявлення про Німеччину після Першої світової війни; створити умови для розуміння причин та наслідків приходу до влади нацистів; проаналізувати внутрішню політику часів Веймарської республіки та нацистів; визначати особливості нацистського режиму в Німеччині; розглянути події в Німеччині після Першої світової війни; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою; формувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати дати, пов’язані з темою уроку;
  •                показувати на карті нові кордони Німеччини;
  •                аналізувати внутрішню політику часів Веймарської республіки та нацистів;
  •                характеризувати процес встановлення диктатури А. Гітлера в Німеччині.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Історичний диктант.
  1. Криза 1919 – 1920 рр. в Італії увійшла в історію під назвою… («червоний дворіччя»).
  2. На виборах у листопаді 1919 р. перемогу отримали… (соціалісти).
  3. Італійський фашизм виник у … (1919 р.)
  4. У листопаді 1921 р. фашисти створили… (Національну фашистську партію).
  5. Її очолив… (Беніто Муссоліні).
  6. «Похід на Рим» відбувся … (27 жовтня 1922 р.)
  7. З 1925 р. гаслом фашистів стало… («Усю владу фашистам!»)
  8. «Хартію праці» було прийнято у… (1927 р.)
  9. У 1929 р. Муссоліні уклав з Папою Римським… («Латеранський конкордат»).
  10.                      Італію було проголошено імперією… (9 травня 1936 р.)
  11.                      «Сталевий пакт» закріпив союз Італії з… (Німеччиною).
  12.                      У квітні 1939 р. Італія окупувала… (Албанію).
  1. Взаємоперевірка.
  2. Робота з історичною картою.
  • Проаналізуйте історичну карту.
  • Покажіть на карті об’єкти агресії фашистської Італії.
  • Покажіть кордони Італії станом на 1939 р.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю».
  • Позначте правдиві, на вашу думку, твердження зеленим кольором, хибні – червоним.
  • Адольф Гітлер був ув’язнений через пиво. +
  • Адольф Гітлер став автором своєрідної «біблії» нацистів. +
  • У 1922 р. у Німеччині нулі на банкнотах домальовували банки. +
  • Свою державу А. Гітлер називав Третій світ. –
  • «Кришталева ніч» - це масові пограбування нацистами євреїв. +
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота в парах.
  • Користуючись текстом підручника на с. 53, викресліть неправдиві наслідки Першої світової війни для Німеччини.
  • Великі демографічні втрати.
  • Від грипу-«іспанки» померло майже півмільйона осіб. –
  • Втрата Ельзасу, Лотарингії, Саарських шахт, Західної і частини Східної Пруссії тощо, а також колоній.
  • Повернення Ельзасу та Лотарингії, багатих на залізну руду і вугілля. –
  • Нарощення потужності металургійної промисловості. –
  • Сума репарацій становила 132 млрд золотих марок.
  • Розруха в промисловості та сільському господарстві.
  • Дорожнеча, голод.
  • Зростання робітничого руху.
  1. Кероване читання (с. 54 – 55 підручника).
  • Опрацюйте текст підручника та виконайте завдання.
  1. Запишіть конспект, користуючись шаблоном.

Листопадова революція

Хронологічні межі: 1918 – 1919 рр.

Причини: соціально-економічна криза, відсутність дієвої влади, національне приниження у наслідок поразки Німеччини.

Початок: повстання військових моряків у місті Кілі.

  1. Виправте помилки.
  • Вибори до Установчих зборів у місті Веймар ініціювали ліворадикальні сили.
  • Веймарська конституція закріпила в Німеччинні монархію.
  • Окупація Францією та Італією Руру майже не позначилася на економіці Німеччини.
  • Густав Штреземан очолював Робітничу партію Німеччини.
  • «Пивний путч» став причиною падіння влади Націонал-соціалістичної робітничої партії Німеччини.
  1. Перегляд відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=Fv_rwmMwMsA

  • Перегляньте відеоролик.
  • З якою метою Гітлер захопив заручників у пивній в Мюнхені?
  • До чого призвів «Пивний путч»? Чому?
  1.  Самостійна робота з текстом підручника.
  • Користуючись текстом підручника, визначте відповіді на запитання.
  • Як «план Дауеса» влинув на економічне становище Німеччини?
  • Чому економічна криза стала кризою Веймарської республіки?
  • Які методи обрав Гітлер для отримання влади?
  1. Робота в малих групах.
  • Опрацюйте текст підручника (с. 56 – 59) та  виконайте завдання.

1-ша група – скласти  хронологію подій, які привели А. Гітлера до одноосібної влади в Німеччині.

2-га група – скласти кілька запитань до тексту.

3-тя група – скласти перелік заходів А. Гітлера після встановлення його одноосібної влади.

  • Що передбачав указ «Про охорону народу і держави»?
  • Коли відбулася «ніч довгих ножів»? (30 червня 1934 р.)
  • З якою метою її було здійснено?
  • Яке гасло поширилося з приходом до влади А. Гітлера? («Один народ, одна держава, один вождь»)
  • З якою метою було створено гестапо?
  • Як нацисти називали свою державу? (Третій рейх)
  • Охарактеризуйте внутрішню політику Третього рейху.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота з історичною картою.
  • Проаналізуйте історичну карту.
  • Порівняйте кордони Німеччини на початку Першої світової війни, після Першої світової війни та кордони Третього рейху.
  • Покажіть на карті атласу об’єкти територіальної експансії Німеччини  в 1935 – 1939 рр.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Всесвітня історія\Європа у 1933_1939 рр..jpg

  1. Доповніть речення.
  • Після Першої світової війни Німеччина…
  • Листопадова революція тривала…
  • Веймарську конституцію було прийнято…
  • Вождем НСДАП з 1921 р. став…
  • А. Гітлер став популярним унаслідок…
  • А. Гітлер став одноосібним правителем Німеччини…
  • У внутрішній політиці Третього рейху переважали…
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю».
  • Перевірте, чи правильно ви позначили твердження на початку уроку.
  • Адольф Гітлер був ув’язнений через пиво. +
  • Адольф Гітлер став автором своєрідної «біблії» нацистів. +
  • У 1922 р. у Німеччині нулі на банкнотах домальовували банки. +
  • Свою державу А. Гітлер називав Третій світ. –
  • «Кришталева ніч» - це масові пограбування нацистами євреїв. +
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацюйте § 12 підручника.

 

docx
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
3686
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку