Урок "Радянський Союз. Виклики міжвоєнного часу"

Про матеріал
Мета: сформувати в учнів уявлення про революційні події в Росії, про нову економічну політику в радянській Росії та про комуністичний режим; проаналізувати добу «воєнного комунізму» в радянській Росії, характеризувати політику непу та Комінтерну, нацизм та комунізм; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою; формувати інтерес до вивчення теми. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  оперувати хронологічним та понятійним матеріалом;  показувати на карті кордони СРСР;  аналізувати добу «воєнного комунізму» в радянській Росії;  характеризувати політику непу та діяльність Комінтерну;  характеризувати нацизм та комунізм;  висловлювати власну думку щодо теми уроку. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, атлас, історична карта.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Радянський Союз. Виклики міжвоєнного часу.

Мета: сформувати в учнів уявлення про революційні події в Росії, про нову економічну політику в радянській Росії та про комуністичний режим; проаналізувати добу «воєнного комунізму» в радянській Росії, характеризувати політику непу та Комінтерну, нацизм та комунізм; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою; формувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                оперувати хронологічним та понятійним матеріалом;
  •                показувати на карті кордони СРСР;
  •                аналізувати добу «воєнного комунізму» в радянській Росії;
  •                характеризувати політику непу та діяльність Комінтерну;
  •                характеризувати нацизм та комунізм;
  •                висловлювати власну думку щодо теми уроку.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, атлас, історична карта.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Розташуйте події у хронологічній послідовності.

2 А. «Пивний путч» (8 листопада 1923 р.)

1 Б. Виникнення НСДАП (1919 р.)

4 В. «Кришталева ніч» (з 9 на 10 листопада 1938 р.)

3 Г. «Ніч довгих ножів» (30 червня 1934 р.)

  1. Тестування у форматі «Так – ні».
  1. У Першій світовій війні Німеччина втратила 4 млн осіб загиблими та 2 млн пораненими. –
  2. Під  час Першої світової війни Німеччина не зазнала руйнувань від бойових дій. +
  3. Революція 1918 – 1919 рр. у Німеччині отримала назву Вереснева. –
  4. Ліворадикальні сили активно виступали за політику Установчих зборів. –
  5. НСДАП з 1919 року очолив Адольф Гітлер. –
  6. Спроба А. Гітлера захопити владу в Баварії отримала назву «Пивний путч». +
  7. Вважається, що історію німецького нацизму започаткувала «ніч довгих ножів». –
  8. Адольф Гітлер очолив уряд, убивши свого попередника. –
  9. Держава Адольфа Гітлера отримала назву Третій рейх. +
  10.         Спеціальна частина міста, яку виділяли для примусового поселення певної групи населення за расовими, релігійними або національними ознаками – це гетто. +
  11.         Офіційною політикою Третього рейху на 1933 р. був антисемітизм. +
  12.         Головним завданням у зовнішній політиці А. Гітлер вважав підтримку та посилення впливу на міжнародному ринку. –
  1. Взаємоперевірка.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Аналіз літературного джерела.
  • Прочитайте вірш.

 

  • Яким подіям він присвячений?
  • Яке відношення, на вашу думку, мають ці події до теми нашого уроку?
  • Пригадайте, що саме призвело до Голодомору 1932 – 1933 рр.?
  • Сьогодні ми пригадаємо події, що стали причиною Голодомору 1932 – 1933 рр. та познайомимося з іншими подіями в Радянському Союзі, що йому передували. Також проаналізуємо капіталізм, лібералізм, консерватизм, націоналізм та тоталітаризм.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 60  підручника.
  • Сформулюйте висновки про наслідки Першої світової війни для радянської Росії.
  • Порівняйте людські втрати Росії та Німеччини. (Німеччина: 2 млн вбитими, 4 млн пораненими. Росія – 1,8 млн та 5 млн)
  • Що завадило Росії продовжити участь у Першій світовій війні? (Жовтневий переворот)
  1.  Кероване читання (с. 60 – 61 підручника).
  • Під час вивчення історії України ви вже зустрічалися з поняттям «воєнний комунізм».
  • Пригадайте, які серед запропонованих положень розкривають основні заходи політики «воєнного комунізму».
  1. Мілітаризація праці +
  2. приватизація промисловості
  3. продовольча розкладка +
  4.  випуск конвертованого червонця
  5. дозвіл вільної торгівлі
  • Визначте причини провалу політики більшовиків 1918 – 1921 рр.
  • Охарактеризуйте заходи, що передбачала політика непу.
  • Що передбачала «договірна федерація»?
  • Коли до влади прийшов Йосип Сталін? (1929 р.)
  • Підберіть кілька слів-іменників, якими можна охарактеризувати політику Йосипа Сталіна.
  1. Робота в малих групах.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 62 – 64 та виконайте завдання.

1-ша група – скласти план до тексту.

2-га група – скласти хронологію подій.

3-тя група – скласти словничок нових понять та термінів.

4-та група – скласти 6 – 7 запитань до тексту.

  • Дайте відповіді на запитання:
  • Як ви розумієте словосполучення «імпортозамінна індустріалізація»?
  • Що передбачав перший п’ятирічний план?
  • Чим відрізнялася друга п’ятирічка від першої?
  • Охарактеризуйте результати другої п’ятирічки.
  • З якою метою було запроваджено колективізацію? До чого вона призвела?
  • Чим відзначалися 1937 – 1938 рр.?
  1. Робота в парах.
  • Користуючись текстом на с. 64 підручника, визначте головний напрямок зовнішньої політики Радянського Союзу.
  1. Робота в малих групах.
  • Опрацюйте текст вашої групи підручника на с. 65 – 69 підручника та складіть по одному запитанню до тексту інших груп.

1-ша група – с. 65 – 66.

2-га група – с. 66.

3-тя група – с. 67 – 68.

4-та група – с. 68 – 69.

  1. Аналіз ілюстрації (с. 69 підручника).
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Виправте помилки.
  • «Воєнний комунізм» - це зовнішня політика радянської влади, запроваджена в роки першої світової війни.
  • Протягом 1918 – 1921 рр. в Росії відбувалася громадянська війна між «червоними» та «чорними».
  • Союз Радянських Соціалістичних Республік було проголошено у 1921 р.
  • Прийшовши до влади у 1925 р., Йосип Сталін оголосив про початок непу.
  • Основним результатом другої п’ятирічки був Голодомор.
  • 1929 – 1933 рр. увійшли в історію Радянського Союзу як роки «великого терору».
  1. Робота в парах.
  • Складіть таблицю «Лібералізм та консерватизм у ХІХ та першій половині ХХ ст.: основні програмові засади».
  1. Підсумки уроку.
  1. Прийом «Три М».

Учням пропонується назвати три моменти, які у них вийшли добре в процесі уроку, і запропонувати одну дію, яке поліпшить їх роботу на наступному уроці.

  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 13, 14 підручника.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Карпенко Світлана Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бурлака Ангеліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
4553
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку