Розробка уроку " ОБ"ЄМНА АПЛІКАЦІЯ З ПАПЕРУ "КВІТКА СОНЦЯ"

Про матеріал

Ніколи не перестануть дивувати нас своєю красою квіти. Вони – постійні супутники нашого життя. Вони на клумбах, у кімнаті, на вишитих рушниках, ними розмальований посуд. Із засушених роблять ікебани, напої, відвари. Віддавна вони були для людини символом її почуттів, думок. Про них складали легенди, оповідання, їх оспівували у піснях і поемах…Квіти завжди, а тим більше у давні часи, мали ритуальну значимість, яка нині згадується в родинних обрядах. Мова квітів відома у всіх країнах світу.

А якщо квіти зробити власноруч?

Перегляд файлу

 

Тема.  Об’ємна аплікація з паперу «Квітка сонця »

Мета : - вчити різним прийомам  обробки паперу під час створення            

               аплікації, удосконалювати вміння і навички учнів у процесі            

               розмічання;

        -   розвивати  дрібну моторику рук, творчі якості особистості;

       - виховувати точність, акуратність, посидючість, естетичний           смак ;

Об’єкт праці : об’ємна  аплікація з кольорового паперу

Обладнання:  кольоровий папір,  картон, ножиці, клей, лінійка, олівець, зубочистка або шпажка або сірник,  фотографії із зображенням соняшника

 

                                                 Хід   уроку

Епіграф до уроку «Гарно робити - це значить оточувати себе гарними речами, які приносять радість і насолоду. Недарма кажуть: красиво робити - красиво жити. Щоб принести більше радості собі і людям - роби речі красиво!»

 

І. Організаційний етап

1.1.  Перевірка   готовності учнів до уроку

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

    2.1. Розгадування загадки

Він виріс  гінко біля хати,

Серед городини в цвіту

І, мов хотів найвище стати,

Підвів голівку золоту. (М.Щербак)

    2.2. « Цікавинки» про соняшник

Інформація для вчителя

Батьківщина соняшника-Мексика. Саме звідти у 1510 році його завезли іспанці і посіяли в Мадридському ботанічному саду. Соняшники  вирощували як квіти, які дарували світським дамам і прикрашували палаци. Із їх насіння пізніше німці пробували готувати каву, але вона була не смачна,  англійці пробували відварювати головки соняшника – цього взагалі не можна було їсти.   До Російської імперії «квітку сонця» привіз Петро І із Голландії, і вона також тільки прикрашала клумби. І так, може, було б і до цих пір, якби не Данило Семенович Бокарєв, який 1841 року здогадався,як можна здобувати олію із соняшника. Саме  з того часу  соняшник став солідною олійною рослиною. А декоративні «квіти сонця» милують людське око на клумбах.

 

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

 

IV. Підготовчий етап

 

4.1.Перегляд фотографій із зображенням соняшника, визначення особливостей будови квітки, стебла, листя

Інформація для вчителя

Соняшник-однорічна висока(до 3 метрів) рослина з прямостоячим стеблом  із черговим розміщенням великими цілісних  листків. На  його верхівці утворюється велике суцвіття – кошик. Плід у соняшника – сім’янка.

4.2.Демонстрація готового виробу.

Завдання: - знайти відмінності у будові справжнього соняшника та   

                  аплікації;

                - запропонувати ідеї щодо вдосконалення виробу.            

     4.3.  Ознайомлення з технологічною картою виготовлення виробу.                

             Інструктаж щодо виконання роботи

     4.4. Інструкція  з БЖД  (Вимоги до безпечної роботи з папером ,   

              ножицями та клеєм)

 

V. Практична робота

 

                         Технологічна карта виготовлення виробу

 

№ з/п

Послідовність  виконання

               операцій

                        Зображення

1.

Виготовлення пелюсток

 

1) Розмітити  та вирізати із жовтого кольорового паперу 25  прямокутників розміром  2 х 4см.

 

 

 

 

 

 

2)  У кожному прямокутнику за допомогою ножиців   заокруглити два краї (підвернути кожен край).Від основи пелюстки зробити розріз посередині до центра розміром  1 см.

 

 

 

 

 

 

 

3) Накладаючи розрізані частинки одна на одну склеїти їх

 

          1)

 

     2)    

 

  1.  

 

2.

Виготовлення «сім’янок »

 

1) Розмітити та вирізати із чорного кольорового паперу 50-60  смужечок розміром 5 мм х 10см (або використати папір для квілінгу)

 

 

 

 

 

 

 

2)  Кожну із смужок намотати на зубочистку або сірничок або шпажку, край зафіксувати клеєм.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3) « Сім’янку  » обережно зняти з сірничка

 

1)       

 

 

 

2)

 

 

     3) 

 

 

3.

Виготовлення листків та стебла

1)За допомогою шаблону розмітити та вирізати із зеленого кольорового паперу   два  симетричні листочки. На краєчках зробити « зубчики».

2) Скласти  кожен листочок навпіл, зеленим кольором до середини,  вирізати середину у формі овалу із загостреними краями.  Відступаючи від середини 8 мм  гострим краєм ножиців   прописати з двох сторін лінії, аналогічні лініям середини. Розрівняти листочок, продавити прописані лінії.

3) Вирізати черешки та стебло.

 

 

1)

 

 

 

 

 

          ( Вигляд зі зворотної сторони)

4.

Виготовлення   «кошика» соняшника

  1. Із білого паперу вирізати круг із радіусом 4  см – це основа. Змащуючи клеєм  краєчок кожної пелюстки наклеїти перший ряд.

 

 

 

 

2) Таким же чином наклеїти пелюстки другого ряду, слідкуючи, щоб кожна пелюстка заходилася між двома попередніми ( у шаховому порядку).

 

 

 

 

 

 

 

 

3) Змащуючи серединку клеєм наклеїти « насіння». Дрібні деталі легенько нанизувати на сірник або зубочистку  і ставити на серединку.

 

  1.  

 

 

 

2)     

 

 

 

 

     3)

 

 

 

 

5.

З’єднання деталей аплікації

 

1). Розмітити деталі на картоні формату А4. Наклеювати у такій послідовності:

  • стебло;
  • листки;
  • черешки;
  • кошик.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

                            Готовий виріб

 

 

VI. Підсумок уроку

6.1 Контроль за якістю виготовлених виробів.

6.2 Організація виставки робіт. Оцінювання робіт

6.3 Прибирання робочого місця

* Урок розрахований на дві години :

  •  перша година – виготовлення пелюсток, сім’янок , листків;
  • друга година – виготовлення кошика та з єднання деталей виробу.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мунтян Світлана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 березня 2018
Переглядів
5147
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку