Стрітівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
Урок з основ здоров’я в 8 класі
Учитель основ здоров’я
Садовська Людмила Борисівна
УРОК № 9
Тема. БЕЗПЕКА ХАРЧУВАННЯ.
Традиційні і сучасні системи харчування. Вибір харчових продуктів.
Мета: дати уявлення про безпеку харчування, систематизувати знання про вибір харчових продуктів; ознайомити з традиційними та сучасними системами харчування, особливостями різних національних кухонь; вчити; розвивати здоров’яформувальну компетентність; виховувати свідому потребу в дотриманні правил харчування для здоров’я.
Обладнання: епіграфи до уроку, правила роботи, стікери у формі яблук, малюнок тарілки, корзини, презентація «Традиційні і сучасні системи харчування», назви страв, національних кухонь, товар в упаковці (сметана, консервована риба, макарони, згущене молоко), музичний супровід до притчі.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання.
Ось дзвінок нам дав сигнал –
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок основ здоров’я починаймо.
- Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня. Сьогодні у нас урок незвичайний. До нас завітали гості. Давайте повернемося до них і привітаємось.(-Доброго Вам дня!)
ІІ. Перевірка виконання учнями домашнього завдання.
Завдання до класу.
Установіть відповідність між означення фізичних якостей)
(Витривалість, сила, гнучкість, швидкість, спритність).
Здатність напруженням м’язів робити фізичні рухи.(сила)
Здатність витримувати значне фізичне або моральне навантаження, фізичні вправи чи роботу тривалий час, не знизуючи інтенсивності. (Витривалість).
Здатність робити рухи з максимальною амплітудою в суглобах. (Гнучкість)
Здатність виконувати максимальну кількість відносно простих рухів (вправ) за мінімальний час. (швидкість)
Швидка реакція, координація точних рухів. (Спритність)
Розгляньте фотоілюстрації. Хто з підлітків витриваліший? Який підліток під час навчання швидше втомлюватиметься? Чому? (слайд)
ІІІ. Повторення правил. (2 хв.)
- Щоб співпраця була цікавою, плідною, я пропоную прийняти правила.
Правила роботи:
1. Бути чесними.
2. Бути толерантними.
3. Не критикувати, а допомагати.
4. Один говорить – всі слухають.
5. Правило піднятої руки.
6. Дотримуватись регламенту.
7. Бути активним і позитивним.
ІV. Мотивація навчання учнів і повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Проголошення та обговорення епіграфів уроку
«Здоров’я набагато більше залежить від наших звичок і харчування, аніж
від лікарського мистецтва» (Джон Леббок, британський енциклопедист,
біолог).
«Людина народжується здоровою, всі хвороби приходять з їжею» (Гіппо-
крат, давньогрецький лікар).
— Чому, на перший погляд, простий фізіологічний процес, харчування,
в усі часи було предметом вивчення й обговорення? Сформулюйте тему і за-
вдання уроку за епіграфами.
V. Вправа «Очікування».
Мета: визначити сподівання і очікування учнів щодо уроку.
Хід вправи.
- Тема уроку відома і хочу вас запитати: «Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?»
Учні на стікерах-яблучках записують свої очікування від уроку. Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їх на малюнок «Тарілка».
VI. Сприйняття та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.
Презентація
VIІ. Осмислення, узагальнення та систематизація знань.
Вправа 1. Питання.
- Діти, розкажіть про вашу улюблену страву. Чи належить вона до однієї з національних кухонь? Якщо так, то до якої?
Вправа 2. Прибери зайву страву» (виконується по колу, учні по черзі підходять до столу на якому розташовані картки з назвами страв української та інших національних кухонь та прибирають картки з назвами страв не українських кухонь):
Борщ, плов, вареники, суп харчо, пельмені, пампушки, куліш, гречана каша зі шкварками, гарбуз, спагеті.
Перевіряємо, (вчитель коментує перевірку: плов – узбецька страва, суп харчо – грузинська, пельмені – російська, спагеті – італійська).
Тож, як бачите кожен народ має свої традиційні страви та кулінарні уподобання, які подобаються і нам.
Вправа3. «Відгадай страву».
Пропоную вам пограти в чудову гру: «Відгадай страву»:
Вправа 4. «Оцінюємо упаковку товару». Робота в групах.
Мета: визначити яка інформація міститься на упаковці певних товарів та продуктів, чи є є вона повною та достовірною.
Обладнання: упаковки товарів.
Хід роботи:
Учні об’єднуються в групи. Отримають упаковки товарів. Описують, роблять висновок: який із запропонованих товарів ви придбали б в залежності від того наскільки повну інформацію про цей товар дає упаковка?
№ п/п |
|
Упаковка №1 |
Упаковка №2 |
1 |
Назва продукту |
|
|
2 |
Маса продукту |
|
|
3 |
Склад продукту (чи є вміст харчових добавок) |
|
|
4 |
Харчова та енергетична цінність |
|
|
5 |
Строки придатності до споживання |
|
|
6 |
Умови зберігання продукту |
|
|
7 |
Інформація про фірму виробника |
|
|
8 |
Умови використання, приготування |
|
|
9 |
Застереження щодо використання продукту певними категоріями населення |
|
|
Оздоровлювальна вправа 5. Руханка «Фізкультхвилинка
Пальчикова гімнастика.
Квасимо капусту
Руками імітуємо відповідні рухи:
- Ми капусту шаткували!
(двічі) – прямими, напруженими долонями імітуємо рухи сокири: уверх-униз.
- Солі в неї ми поклали!
(двічі) – пальці зібрані “щіпкою”, “солимо капусту”.
- Ми капусту м’яли, дерли!
(двічі) – енергійно стискаємо пальці в кулачки, то одночасно на двох руках, то по черзі.
- Смачну моркву туди терли!
(двічі) – пальці однієї руки зжаті в кулак і здійснюють ритмічні рухи уверх-униз по долоні другої руки. Після цього міняємо руки. .
Вправа 6 «Установити відповідність». Робота у парах.
(про зберігання продуктів в холодильнику…)
VIІІ. Підсумок уроку.
«Притча про крамницю бажань».
Одній жінці приснився дивний сон. На вулиці незнайомого міста – крамниця з вивіскою: «Тут здійснюються ваші мрії». Заходить жінка до крамниці, а за прилавком – сам Господь Бог. Жінка запитала:
Бог простягнув жінці малесеньку торбинку.
- Який висновок з цієї притчі ми можемо зробити відповідно до теми сьогоднішнього заняття? (висловлювання по колу). Яких правил роботи ми дотримувалися сьогодні найкраще? А які правила найчастіше порушувались?
(Я поклала своє яблуко до корзини, бо я переконалася (вся), що …, бо я зрозумів (ла)…, отримав(ла) відповідь на моє питання…)
IX. Домашнє завдання
Обов’язкове:
y опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§ 5, с. 40-41);
підготувати повідомлення про інші національні кухні.
Х. Завершення уроку.
Вправа «Павутинка»
Мета. Зробити підсумки уроку
- Сьогодні на уроці я дізнався (-лася)...
- Найцікавішим завданням було...
- Я вважаю, що вітаміни…
- Чого навчились на уроці?
- Чи стануть вітаміни твоїми «друзями»?
- Які слова нові ви відкрили на уроці?
Отже, діти , бажаю вам, щоб ви завжди смакували смачну та корисну їжу. Дякую за роботу! Молодці!
Вправа «Побажання».
Мета. Створити добрий настрій, зняти втому.
Стати в коло, взятися за руки і проказати тричі:
«Хай нам і гостям сьогодні пощастить!»