Розробка уроку основ здоров’я в 9 класі. Тема: Сучасне уявлення про здоров’я. Взаємозв’язок фізичної,психічної, соціальної та духовної складових здоров'я.

Про матеріал
озробка уроку з основ здоров,я для учнів 9 класу.. Учні усвідомлять важливість і актуальність збереження здоров,я. Мета: 1.Ознайомити учнів з сучасним уявленням про здоров'я формувати уявлення про холістичний підхід до здоров'я. 2. Розвивати усвідомлення взаємозв’язку різних складових здоровя. 3.Виховувати активну позицію в навчальній діяльності та повсякденному житті.
Перегляд файлу

Розробка уроку основ здоров’я в 9 класі.

 

Тема: Сучасне уявлення про здоров’я. Взаємозв’язок фізичної,психічної, соціальної та духовної складових здоров'я.  

Мета:

1.Ознайомити учнів з сучасним уявленням про здоров'я формувати уявлення про холістичний підхід до здоров'я.

2. Розвивати усвідомлення взаємозв’язку різних складових здоровя.

3.Виховувати активну позицію в навчальній діяльності та повсякденному житті.

Обладнання: ілюстративний матеріал до теми, таблиця «Сучасне уявлення про здоров'я», презентація про здоров'я.

 Тип уроку: формування вмінь і навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вчитель закріплює на дошці смайл «Радість» та бажає всім приємного настрою, легкого закріплення теми.

ІІ. Активація опорних знань і практичного досвіду учнів.

На екрані ноутбуку зображені сюжети: яблуко в долоні, рукостискання, символічне серце та роза.

Питання: який спільний заголовок має бути пов'язаний із цими зображеннями? (фізичне, психічне,соціальне та духовне здоров'я.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

        Здоров'я – безцінний дар природи для людини, що є важливою умовою повноцінного і щасливого життя. Здоров'я допомагає успішно вирішувати основні життєві завдання: вчитися, працювати, спілкуватися, дружити, створювати сім'ю, виховувати дітей, здійснювати задумане, долати труднощі, та певні навантаження.

   Здоров'я людини – це набагато більше, ніж відсутність хвороб. Це і добре самопочуття, і енергійність, і здатність швидко відновлювати сили, й успішно справлятися з хворобами. Воно є багатогранним, де всі складові доповнюють один одного. Пропоную представити повну чашу, наповнену перлинами. Ці перлини це наше здоров'я. Наскільки інтенсивно ми  вибираємо перлини, настільки нам вистачить нашого здоров'я. тож цінуйте його і бережіть.

ІV. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

У сучасному світі важливого значення набуває самооцінка рівня здоров'я, цінність  поєднання всіх складових здоров'я в єдине ціле. Ви  навчитеся  практично самовизначати та оцінювати рівень вашого здоров'я за певними показниками.

 V. Вивчення нового матеріалу.

1. Здоров'я є безцінним здобутком не лише окремої людини, а й усього суспільства в цілому . Як життєдіяльність окремої людини значною мірою визначається станом її здоров'я, так і успішний розвиток суспільства загалом залежить від стану здоров'я населення тієї чи іншої країни. І логічно,що у разі збільшення у суспільстві частини людей із поганим здоров'ям, можливості його соціально-економічного розвитку обмежуються інколи можуть призводити навіть до краху.

    Здоров'я людини залежить, насамперед, від неї самої, її способу життя. Переважна більшість людей ставлять здоров'я на перше місце в рейтингу життєвих цінностей. Проте водночас багато несвідомо, а іноді і свідомо приносять здоров'я в жертву для досягнення інших цілей – навчання, роботи, кар'єри, отримання задоволення (наприклад, від куріння або вживання наркотиків). Часто це відбувається в молодому віці, адже багато людей починають усвідомлювати практичну цінність здоров'я пізніше, коли у них з’являються проблеми зі здоров'ям. Що  ж на вашу думку означає холістична модель здоров'я?

Картинки по запросу "холістична модель здоров'я це"https://history.vn.ua/pidruchniki/beh-health-basics-7-class-2015/beh-health-basics-7-class-2015.files/image002.jpg

2. Доповідь  І учня:

Що означає холістична модель здоровя? Термін холістична модель здоров'я - це свобода від болю, руйнівних пристрастей, егоїзму та духовного занепаду. У преамбулі Статуту Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ) зазначено, що здоров'я — це не лише відсутність хвороб або фізичних дефектів, а стан повного фізичного, психічного та соціального благополуччя. (на ікт зображено схему, яку презентує учень)

Картинки по запросу "холістична модель здоров'я це"

      Картинки по запросу "холістична модель здоров'я це"

3. Учень ІІ робить аналіз схеми №1. Учні доповнюють бесіду(вчитель – учень)Картинки по запросу "холістична модель здоров'я це"Картинки по запросу "холістична модель здоров'я це"Картинки по запросу "холістична модель здоров'я це"http://pres.in.ua/predmet-osnovi-zdorovya-meta-predmetu-meta/img3.jpg

Вчитель: тобто це поєднання духу, тіла та навколишнього середовища…недарма говорять, що недостатньо дбати про одну складову здоров'я, благополуччя досягається тільки при єднанні всіх складових здоров'я.  Холізм – цілісність.

4. Перегляд презентації.( учень ІІІ презентує роботу до теми – 1.5хв.)

«Взаємозвязок складових здоровя»

5. Робота з підручником та в зошитах.

(ст.. 17,схема тези в зошит; ст..20 – розбираємо таблицю в класі)

6. Руханка. Пропонуються вправи для очей, зап’ястків та тулуба(сидячи)

VІ. Осмислення, узагальнення та систематизація знань.

Практична робота № 2. Самооцінка рівня фізичного здоров'я

    Мета роботи: провести моніторинг власного здоров'я.

    ХІД РОБОТИ

         Завдання №1

а) Виміряти власні показники здоров'я задопомогою найпростіших методів діагностики.

 

п\п

          Показники здоров'я

Виміри власних показників здоров'я

    1

      Вага

 

    2

     Зріст

 

    3

     ЧСС-1 (частота серцевих скоро­чень до навантаження)

 

    4

 

     ЧСС-2 (частота серцевих скоро­чень після навантаження)

 

    5

     ЧСС-3 (частота серцевих наван­тажень після навантаження че­рез 3 хв)

 

    6

     ЧД-1 (частота дихання до навантаження)

 

 

    7

 

     ЧД-2 (частота дихання після навантаження)

 

 

          Висновки:

  Мій стан здоров'я______________________ (задовільний чи незадовільний)    Якщо мій стан здоров'я незадовільний, то я____________________________.

Критерії оцінювання:

  • Якщо в положенні сидячи частота пульсу становить 55-64 ударів за 1 хв - це показник відмінної натренованості; при 65-74 ударах - добрий рівень; 75-84 ударах - посередній; 85 і більше - незадовільний.

        Збільшення частоти пульсу вдвічі та більше свідчить про недостатньо треноване серце, його високу збудливість або наявність захворювання. Це сигнал для відвідування лікаря.

б) Завдання № 2. Виміряти показники здоров'я своє сім'ї.

 

Показники

Виміри показників

Виміри показників

Виміри показників

п\п

здоров'я

здоров'я

здоров'я

здоров'я

 

1

Вага

 

 

 

2

Зріст

 

 

 

3

ЧСС-1

 

 

 

4

ЧСС-2

 

 

 

5

ЧСС-3

 

 

 

6

ЧД-1

 

 

 

7

ЧД-2

 

 

 

          Висновки:

Стан здоров'я__________________________(задовільний чи незадовільний). За якими показниками визначили ___________________________________________________________________________________________________________________________________

  Тести

1. Виберіть критерії, за якими можна визначити рівень фізичної складової здоров'я:

а) фізичний розвиток;

б) уміння робити фізичні вправи;

в) самопочуття;

г) рівень інтелектуального розвитку.

2. Назвіть методи, які використовують для моніторингу здоров'я:

а) анкетування;

б) вимірювання показників;

в) спостереження за зовнішніми ознаками;

г) оцінювання поведінки.

3. Зазначте дії, які ви вважаєте відповідальними:

а) пити пиво;

б) двічі на день чистити зуби;

в) не втручатися в сварку однокласників;

г) постійно хвилюватися, весь час боятися небезпек.

 («+» чи «-»)

4. Які ознаки характеризують фізіологічну та соціальну зрілість?

5. Які причини спонукають хлопців і дівчат до шкідливих звичок?

6. Установіть взаємозв'язок між фізіологічною і соціальною зрілістю людини.

7. Чому фізіологічна зрілість у більшості юнаків і дівчат настає раніше, ніж соціальна?

8. Чому потрібно постійно стежити за рівнем свого здоров'я, проводити його моніторинг?

9. Чи може низький рівень здоров'я вплинути на самооцінку підлітка?

10. Чи може вплинути на поліпшення здоров'я оволодіння навичками моніторингу?

11. Тепер усі кажуть, що здоров'я - понад усе. Це данина моді чи нагальна потреба?

12. Чи можна назвати культурною людину, яка має шкідливі звички? Чому?

 

VІІ. Мозковий штурм.

 Перевір себе:

1. Назвіть основні цілі проведення моніторингу здоров'я.

2. Які методи використовують для моніторингу здоров'я?

3. Які критерії використовують під час моніторингу здоров'я?

4. Як за допомогою моніторингу можна підвищити рівень свого здоров'я?

5. Чи можна вважати обачною людину, яка не проводить моніторинг свого здоров'я? Чому?

VІІІ. Підбиття підсумків уроку. Домашнє завдання.

  1. Коментарі, щодо оцінювання роботи класу,  учнів на уроці.
  2. Домашнє завдання – вивчення та опрацювання  матеріалу за підручником.

 

docx
Додав(-ла)
Саксоник Игорь
Додано
30 липня 2020
Переглядів
1959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку