Письмо великої букви А
Мета: навчати створювати форму букви А з різних матеріалів, тренувати в підготовчих графічних вправах, учити писати букву «А» в рядку, рівномірно розміщуючи; звернути увагу на нахил першого і другого елементів; розвивати увагу, вміння порівнювати предмети, виховувати охайність, уважність.
Обладнання: плакат «Правильно сиди під час письма», картки з друкованими та рукописними літерами; кольорові олівці.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань.
1. Гра « Чарівні листочки»
- Діти, сьогодні ідучи до школи я назбирала чарівних листочків.( Вчитель роздає дітям листочки, на яких написані позначки голосних та приголосних звуків). Назвіть звуки, які записані на листочках.
2. Повторення вивченого про звук А.
Слухання вірша.
А маленька наша Алла
Рушничок на річці прала.
Мама Аллі говорила:
- Ти б його уже сушила!
Але Алла тільки прала,
як сушить - вона не знала.
-Як звати маленьку дівчинку?(Алла)
-Яким звуком починається це ім’я?
- Який це звук?
- Якою буквою позначається звук А?
- Чим цікаве слово «Алла» ?
- Яку букву треба писати на початку слова ?
1.Робота за малюнками в прописі ( с. 18)
а) Давайте пригадаємо героїв казки « Ріпка» та червоним олівцем обведемо їх.
- Які з героїв не входять до цієї казки ?
б) Наступні герої наводили лад у своїх шафах. Обведіть того, хто працював старанно.
в) В чудовому квітковому орнаменті заховалися букви а. Знайдіть їх та обведіть синім олівцем.
г) Пригадаємо написання маленької букви а внизу сторінки.
Пальчикова гімнастика
Вправа «Качалочка». Прокачайте олівець між пальчиками. Намагайтесь, щоб він не впав.
2.Порівняння друкованої та рукописної літер.
3.Написання прямих похилих лінії із заокругленням знизу.
4.Пальчикова гімнастика
Вправа «Квіти»
Наші червоні квіточки
Розтуляють пелюстки.
Вітерець трошки дихає,
Пелюстки колише.
Наші червоні квіточки
Пелюстки колише.
Затуляють пелюстки.
Вони тихо засинають
І головкою кивають.
5.Написання великої літери А
Учитель нагадує, як правильно сидіти за партою під час письма, як тримати ручку, як розмістити на парті зошит. Усі букви слід писати похило, подібно до похилої лінії. Після цього учні починають писати.
Раз, два - всі присіли, (присісти)
Потім вгору підлетіли (підстрибнути)
Три, чотири - нахилились,
(нахиляння тулуба вперед)
Із струмочка гарно вмились
(імітація умивання)
П'ять, шість - всі веселі
Крутимось на каруселі, (покрутитися)
Сім, вісім - в поїзд сіли,
Ніжками затупотіли(затупотіти)
Дев'ять, десять - відпочили
І за парти дружно сіли.
-Тепер пропишемо велику та маленьку літери. Відстань між буквосполученнями має бути однаковою, букви не повинні виходити за рядкову лінію.
Учні пишуть , а учитель стежить за правильним написанням
а)Удосконалення навичок письма малої та великої літери.
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія
Вправа «Відкритий мікрофон»