Розробка уроку " Письмо великої букви А"

Про матеріал
Розробка уроку з навчання грамоти за прописом М. Д. Захарійчук для 1 класу
Перегляд файлу

 Письмо великої букви А

 

Мета: навчати створювати форму букви А з різних матеріалів, тренувати  в підготовчих графічних вправах, учити писати букву «А» в рядку, рівномірно розміщуючи; звернути увагу на нахил першого і другого елементів; розвивати увагу, вміння порівнювати предмети, виховувати охайність, уважність.

Обладнання: плакат «Правильно сиди під час письма», картки з друкованими та рукописними літерами; кольорові олівці.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна.

 

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

   1. Гра « Чарівні листочки»

- Діти, сьогодні ідучи до школи я назбирала чарівних листочків.( Вчитель роздає дітям листочки, на яких написані позначки голосних та приголосних звуків). Назвіть звуки, які записані на листочках.

2. Повторення вивченого про звук А.

Слухання вірша.

А маленька наша Алла

Рушничок на річці прала.

Мама Аллі говорила:

- Ти б його уже сушила!

Але Алла тільки прала,

як сушить - вона не знала.

 

-Як звати маленьку дівчинку?(Алла)

-Яким звуком починається це ім’я?

- Який це звук?

- Якою буквою позначається звук А?

- Чим цікаве слово «Алла» ?

- Яку букву треба писати на початку слова ?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Робота за малюнками в прописі ( с. 18)

а) Давайте пригадаємо героїв казки « Ріпка» та червоним олівцем обведемо їх.

- Які з героїв не входять до цієї казки ?

б) Наступні герої наводили лад у своїх шафах. Обведіть того, хто працював старанно.

в) В чудовому квітковому орнаменті заховалися букви а. Знайдіть їх та обведіть синім олівцем.

г) Пригадаємо написання маленької букви а внизу сторінки.

Пальчикова гімнастика

Вправа «Качалочка». Прокачайте олівець між пальчиками. Намагайтесь, щоб він не впав.

2.Порівняння друкованої та рукописної літер.

  • А тепер ми зіставимо велику букву А і рукописну.
  • Що у них спільного?
  • А що відмінного?
  • Викладіть велику літеру А з олівців.

3.Написання прямих похилих лінії із заокругленням знизу.

  • Велика рукописна буква А складається з трьох елементів  - великої прямої лінії, заокругленої внизу ліворуч.
  • Подивіться, як пишу: починаю писати вище рядкової лінії, веду з нахилом униз, торкнувшись, нижньої рядкової лінії піднімаюся вгору до міжрядкової.
  • Напишіть рядок такого елемента. Але не забувайте про правила сидіння за партою.
  •  Другий елемент: починаю писати від верхньої міжрядкової лінії веду вниз пряму похилу лінію, що біля нижньої рядкової лінії заокруглюю праворуч.
  • Напишіть елементи в повітрі.
  • Виконайте вправу в зошиті.

4.Пальчикова гімнастика

Вправа «Квіти»


Наші червоні квіточки

Розтуляють пелюстки.

Вітерець трошки дихає,

Пелюстки колише.

Наші червоні квіточки

Пелюстки колише.

Затуляють пелюстки.

Вони тихо засинають

І головкою кивають.

 


 5.Написання великої літери А

  • Подивіться, як пишу: починаю писати нижче рядкової лінії, веду з нахилом униз, теж заокруглюючи. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюю праворуч і веду вгору до міжрядкової лінії. Не відриваючи руки, починаю писати від верхньої міжрядкової лінії веду вниз пряму похилу лінію, що біля нижньої рядкової лінії заокруглюю праворуч. Перекреслюю ці лінії третьою лінією, що лежить на верхній рядковій лінії.
  • Напишіть букву А в повітрі.
  • Виконайте вправу в зошиті.

Учитель нагадує, як правильно сидіти за партою під час письма, як тримати ручку, як розмістити на парті зошит. Усі букви слід писати похило, подібно до похилої лінії. Після цього учні починають писати.

 6.Фізкультхвилинка

Раз, два - всі присіли, (присісти)

Потім вгору підлетіли  (підстрибнути) 

Три, чотири - нахилились,

(нахиляння тулуба вперед) 

Із струмочка гарно вмились      

(імітація умивання)

П'ять, шість - всі веселі

Крутимось на каруселі, (покрутитися)

Сім, вісім - в поїзд сіли,

Ніжками затупотіли(затупотіти)

Дев'ять, десять - відпочили

І за парти дружно сіли.

7. Написання поєднання великої і маленької букви.

-Тепер пропишемо велику та маленьку літери. Відстань між буквосполученнями має бути однаковою, букви не повинні виходити за рядкову лінію.

Учні пишуть , а учитель стежить за правильним написанням

  • Виконайте вправу в зошиті
  1. Закріплення вивченого матеріалу

а)Удосконалення навичок письма малої та великої літери.

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія

    Вправа «Відкритий мікрофон»

  • Яку літеру ви навчилися писати?
  • З яких елементів  вона складається?
  • Які слова пишуться з великої літери?

 

 

docx
Додав(-ла)
Хижняк Лариса
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку