Розробка уроку "Письмо великої букви И "

Про матеріал
Розробка уроку з української мови за програмою Р.Б.Шияна та О.Савченко ,для учнів 1 класу на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ)
Перегляд файлу

Тема :Письмо великої букви И 

Мета. Навчальна: вчити писати велику букву И. Учити виконувати мовні завдання.

 Розвивальна: розвивати зв’язне мовлення учнів, аналітико-синтетичні вміння, фонематичний слух.

 Виховна: виховувати бажання дбати про своє здоров’я. Засоби навчання. Плакат «Правильно сиди під час письма», кольорові олівці, каса букв, картки з друкованими і рукописними буквами, лоточок з манкою, шнурочок. Інтеграція. Соціальна галузь.

Тип уроку. Комбінований.

 Перебіг уроку

І.Вступна частина.

Організація класу.

— Діти, подивіться одне одному в очі, посміхніться, передайте частинку свого гарного настрою іншим. Від ваших посмішок затишніше і світліше стало у нашому класі.

— Хто сьогодні посміхнувся вам?

Мені сьогодні посміхнулася матуся і в мене гарний настрій. А у вас?

 ІІ. Основна частина.

  1. Актуалізація опорних знань.
  2. Вправа «Міркуй, відповідай!». Учитель пропонує дітям декілька завдань на кмітливість і одночасно перевіряє, як вони навчилися слухати та виділяти певні звуки в словах.

— Доберіть слово, що починається на останній звук слова «пенал». (Ліс, листя, лелека, літо…)

— Згадайте назву тварини, у якій був би звук [и] у середині слова. (Тигр, лисиця, жирафа, миша, …)

— Доберіть слова, щоб перший звук був [л], а останній - [и]. (Леви, ластівки, лелеки, лисички, люди, лампи…)

— Яке слово утвориться, якщо до складу ми додати інші склади? (Миска, мило, мистецтво, миряни)

— Якщо до буквосполучення «ри», («си», «ти». «ди») додати один звук, яке слово утвориться? (Рис, син, тин, дим.)

— Складіть речення, у якому всі слова починалися би зі звуком [м]. Ми миємо машину милом. Марія миє малину. Матвій милується маленькими метеликами. — Знайдіть у класній кімнаті предмети, у назві яких останній звук [и]. (Шафи, парти, книжки, зошити, ручки, пенали, лінійки.) — Оцініть свою роботу.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

 Вправа «Слухняний ротик» (чистомовки). Ити-ити-ити, ити-ити-ити — воду відром носити. Ич-ич-ич, ич-ич-ич –розпускає хвіст павич. Ила-ила-ила, ила-ила-ила — лосиха воду пила. Ольга Придаток Вправа «Пригадай!». Коли сидиш за партою, стеж, щоб:

 Голова трималася прямо;

 Спина спиралася на спинку крісла;

 Ступні стояли на підлозі;

 Руки лежали на парті.

Правильно клади зошит.

Поклади зошит похило, щоб нижній кут сторінки, на якій писатимеш, був навпроти середини грудей.

Правильно тримай олівець / ручку.

 Тримай олівець / ручку трьома пальцями (великим, вказівним і середнім).

  1. Повідомлення теми та завдань уроку.

— Сьогодні навчимося писати велику букву И.

  1. Вивчення нового матеріалу. Пальчикова гімнастика. Пальці правої руки затиснути в кулачок. По черзі розгинати пальці, починаючи з мізинця. Енергійно ворушити ними. Виконати цю вправу лівою рукою; двома руками одночасно. Презентація букви. Порівняння друкованої та рукописної букви И. Робота з навчальним посібником .

Виконання завдань.

Учні наводять зображення предмета, у назві якого вони чують звук [и]. — Починаємо досліджувати. З яких елементів складається буква? Уважно подивіться на неї через лупу. Учні розглядають рукописні букву, визначають, що елементи великої букви вони вже писали. Велика буква має два елементи: перший схожий на елемент великої У, але більший, другий такий, як у великій букві А. — Оцініть свою роботу. Виконання завдання 2. Учні наводять букви. — Оцініть свою роботу. Пояснення вчителем написання великої букви И. Велика буква И складається з двох елементів: подовженої похилої лінії із заокругленням угорі та внизу, подовженої похилої лінії із заокругленням унизу. Пояснення написання. Починаємо писати букву трохи нижче від верхньої міжрядкової лінії. Спочатку пишемо перший елемент — подовжену похилу лінію із заокругленням угорі та внизу. Далі, не відриваючи руки, ведемо вгору праворуч з’єднувальну пряму лінію (більш похилу, ніж контрольна лінія) до верхньої міжрядкової. Потім, не відриваючи руки, по цій же лінії пишемо вниз у напрямку до нижньої рядкової лінії другий елемент — подовжену похилу лінію із заокругленням унизу праворуч, доводимо її до середини робочого рядка. Увага! Відстань між елементами вгорі й внизу однакова. Другий елемент майже до верхньої лінії робочого рядка збігається зі з’єднувальною лінією. Н. О. Янко «Методика навчання каліграфічного письма в початковій школі» Письмо в повітрі. — Пишемо під рахунок і-раз-і, два-і. Пишуть кілька елементів у повітрі. Прийом «Письмо букви на манці». Прописують у лоточку з манкою. Викладання букви зі шнурочка. — Оцініть свою роботу. Фізкультхвилинка.

 Виконання завдання 3. Написання великої букви И. (1 рядок) Учні розглядають сполучення букв И и у другому рядку, читають їх. Обводять зразок. У третьому рядку пишуть буквосполучення Ии. Аналогічно прописують буквосполучення Иа, Уи.

— Оцініть свою роботу.

  1. Закріплення вивченого матеріалу.

Гра «Прокидайся, уяво!» — Складіть з олівців букву И. — «Перетворіть» букву И на І. — А як це зробити? Використання стратегії «РАФТ». Учні складають невеличкі висловлювання від імені учня / учениці. Роль — учень / учениця. Аудиторія — алфавіт. Формат —повідомлення. Тема — новина дня. Сьогодні на уроці я навчився / навчилася розбірливо писати велику та малу букву И, и. Я дуже радий / рада, що мене похвалила / похвалив вчителька / вчитель. Твій / твоя шанувальник / шанувальниця. Заключна частина.

Оцінимо наш урок цеглинками LEGO: Синя. Я вже вмію.. Червона. Мені сподобалося… Помаранчева. Я можу похвалити себе за… Жовта. Я хочу подякувати… Зелена. Я хочу навчитися… Блакитна. Сьогодні мені не вдалося… 3. Рефлексія. — Що було цікавого на уроці? Яку букву ви навчилися писати? На що схожа ця буква? Які труднощі виникали під час написання буквосполучень?

docx
Додано
20 жовтня
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку