Розробка уроку по темі "Сила струму. Амперметр".

Про матеріал
Розробка уроку фізики по темі "Сила струму. Амперметр" для учнів 8 класу. Тип уроку - комбінований.
Перегляд файлу

План - конспект уроку фізики у 8 класі.

 

Тема уроку: Сила струму. Амперметр

 

    Мета уроку: сформувати уявлення учнів про кількісну характеристику електричного струму – силу струму; ознайомити з особливостями та правилами вимірювання сили струму за допомогою амперметра; формувати навички розв’язування задач; розвивати логічне мислення та пізнавальний інтерес учнів; виховувати прагнення поглиблювати свої знання.

Розвивати математичну компетентність, тобто вміння застосовувати математичні методи для розв’язання фізичних задач.

Розвивати соціальну і громадську компетентність – вміння активно працювати в групах, ефективно співпрацювати в команді.

Розвивати екологічну грамотність і здорове життя – вміти застосовувати набуті знання та навички для збереження власного здоров’я та здоров’я  інших.

Під час уроку проведено наскрізну змістову лінію в концепції екологічної безпеки та сталого розвитку – використання енергозберігаючої  лампочки замість звичайної для збереження ресурсів країни.

Тип уроку: комбінований урок

Обладнання: мультимедійний засіб навчання, методичні посібники, амперметр.

 

Структура уроку:

 

  1. Організаційний момент – 2хв
  2. Актуалізація опорних знань – 6хв
  3. Мотиваційний момент – 2хв
  4. Вивчення нового матеріалу – 13хв
  5. Закріплення  вивченого матеріалу – 20хв
  6. Підведення підсумку уроку, домашнє завдання – 2хв

 

 

 

Хід уроку:

  1. Організаційний момент

Привітання, перевірка готовності до уроку. З яким настроєм ви прийшли на урок?

 

  1. Актуалізація опорних знань

Метод роботи «експрес- контроль»  в формі тесту.

 

Тест. Дія електричного струму. Природа струму в металах.

 

 1. В лампах вольфрам розжарюється струмом. Яка дія струму спостерігається в цьому випадку?

              а) хімічна    б) теплова   в) фізіологічна   г) світова

  2. Якщо намотати на цвях провід і приєднати його кінці до акумулятору, то цвях намагнічується. Яка дія струму спостерігається в цьому випадку?

а) механічна    б) хімічна    в) магнітна    г) фізіологічна

 3. При допомозі електричного струму отримують чисту мідь. Яка дія струму спостерігається в цьому випадку?

а) хімічна    б) теплова    в) механічна    г) світлова

 4. Робота електричного вентилятора. Яка дія струму спостерігається в цьому випадку?

а) теплова    б) механічна    в) світова    г) фізіологічна

 5. Яка дія струму спостерігається при застосуванні електрофорезу?

а) хімічна    б) фізіологічна    в) теплова    г) магнітна

 6. Які умови необхідні для існування електричного струму?

а) наявність електричного поля                                                               

           б) наявність замкнутого електричного кола

в) наявність вільних заряджених частинок

 7. Про яку швидкість йде мова, коли кажуть про швидкість розповсюдження електричного струму у провіднику?

а) про швидкість руху окремих електронів

б) про швидкість розповсюдження  електричного поля

 8. Напрямок струму умовно   прийнято вважати...

а) від "+" до " - " б) від " - " до "+"

 9. Що може вимушувати рухатись електрони в металах впорядковано в одному напрямку?

а) атоми    б) електричне поле    в) світло    г) повітря

 10. Електричний струм це –

а) напрямлений рух заряджених частинок     б) хаотичний рух заряджених  

                                                                                 частинок  

Діти роблять тест на листочках, після закінчення міняються листочками з сусідом по парті та відбувається взаємоперевірка. Один учень відповідає на питання тесту біля інтерактивної дошки, на якої є цей тест.

  1. Мотиваційний момент.

        Ребус для визначення теми уроку.

Лиса стручок

  1. Вивчення нового матеріалу.

Методи форми – словесні (бесіда, пояснення, наочні (використання мультимедійних засобів навчання)

Правильно! Тема сьогоднішнього уроку «Сила струму»

Презентація з пояснюваннями,  яка показується на інтерактивній дошці.

Електричний струм – це напрямлений рух заряджених частинок.

1. З якою швидкістю рухаються електрони в провіднику під дією електричного

поля? Під дією електричного поля електрони рухаються напрямлене і це зумовлює появу електричного струму. Електрони рухаються повільно, їх швидкість v=2-5мм/с.

2. Чому електрична лампочка загоряється миттєво, коли ми натискаємо на

вимикач? Електричне поле поширюється в провіднику з швидкістю v=300 000 000 м/c. Тому вважають що рух електронів виникає одночасно в усіх точках електричного кола.

Дії електричного струму можуть виявлятися різною мірою — сильніше чи слабше.

Тому вводять таку фізичну величину, яка б характеризувала електричний струм у колі.

Досліди показують, що інтенсивність (ступінь дії) електричного струму залежить від заряду, який проходить у електричному колі протягом 1 с.

Для оцінювання й порівняння електричних зарядів, що протікають через провідник, була введена спеціальна фізична величина сила струму.

Сила струму – це фізична величина, що характеризує електричний струм і чисельне дорівнює заряду, який проходить через поперечний переріз провідника за одиницю часу.

q заряд, який проходить через поперечний переріз провідника

t час

 

  Одиниця сили струму в СІ ампер:

Ця одиниця названа на честь французького вченого Андре-Марі Ампера. Ампер одна з основних одиниць СІ.

 

Кратні й частинні одиниці сили струму:

1 мкА = 110-6 А

1 мА = 110-3 А

1 кА = 1103 А

 

При роботі з електричним струмом не можна:

  •   торкатись оголеного проводу, особливо стоячи на землі, сирій підлозі тощо;
  •   користуватися несправними електротехнічними пристроями;
  •   збирати, розбирати, ремонтувати електротехнічні пристрої, не від'єднавши їх від джерела струму.

 

Цікаві факти про блискавку

 

 • Спалах блискавки товщиною в кілька сантиметрів має енергію, достатню, щоб запалити 1 000 000 електричних лампочок по 100 Ват.

  • Вдаряючи в піщаний ґрунт, блискавка сприяє утворенню скла. Після грози в піску можна знайти смужки скла.

  • Енергія грозової хмари розміром 10х10 км  і висотою  5 км  приблизно дорівнює енергії атомної бомби, скинутої на Хіросіму.

Температура блискавки може досягати більше ніж 27 000 градусів за Цельсієм. Це в п’ять разів гарячіше, ніж поверхня Сонця.

Доречі – ми повинні користуватися енергозберігаючими лампочками замість звичайних, для того щоб зберігати ресурси нашої країни.

  Амперметр – прилад для вимірювання сили струму, підключається в електричне коло послідовно.

 

Правила, яких необхідно дотримуватися  під час вимірювання сили струму амперметром:

1. Амперметр вмикають у коло послідовно

2. Клему амперметра, біля якої стоїть знак «+», потрібно з’єднувати з проводом, що йде від позитивного полюса джерела струму, клему зі знаком «–» із проводом, що йде від негативного полюса.

 

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.

Форми і методи роботи – практичні (робота з методичними посібниками).

Завдання 147.

Перевести кратні та дольні одиниці сили струмув СІ.

1мА = 0,001А = 10-3А

1кА =_____=______А

1мкА = ______ = ______А

1МА = _______  = _______А

Завдання 148.

 

  1. Скільки Ампер в 25 мА?

А) 250А       Б) 2500А      В) 0,025А       Г) 0,25А

   

 2. Скільки міліампер в 0,25А?

           А) 250мА     Б) 25мА     В) 2,5мА     Г) 0,25мА

    

 3. Скільки в 0,25мА мікроампер?

            А) 25мкА    Б) 250мкА    В) 2,5мкА    Г) 0,25мкА

Завдання 149.

 

  1. Яка ціна поділки шкали амперметру, який показано на малюнку?
  2. На яку максимальну силу струму розрахований даний амперметр?
  3. Яку силу струму показує амперметр?
  4. Чи зміниться показ амперметру, якщо його увімкнути в інше місто в електричному колі?
  5. Покажіть на рисунку напрямок струму.

 

Завдання 153.

 

Робота в групах.

Кожна група отримує завдання з однієї колонки(всього 5 груп). Після розв’язання завдань 1 член команди розкриває розв’язок всьому класу.

 

I

 

 

4 А

 

q

120 Кл

180Кл

240 Кл

 

900 Кл

t

600с

1хв

 

0,5хв

2,5хв

 

Задача 33.

Сила струму, який протікає по спіралі електричної плитки, дорівнює 5А. Скільки електронів проходить через поперечний перетин спіралі протягом 5 хв?

Дано: Сі Розв’язання

I  = 5A

t = 5хв 300с N=кількість електронів

е = 1,6х10-19Кл

                                                  I=   формула сили струму

N-? Виразимо невідомий заряд

                                                  q=I x t

                                                  

 q = 5x300=1500 (КЛ)

                                                   тепер можна порахувати невідому кількість           електронів  N=1019

Відповідь N = 937.5x1019

Додаткові завдання (на розсуд вчителя)

  1. Зад. 36. Визначте силу струму в електричній лампі, якщо за 10 хв через її спіраль проходить електричний заряд 300 Кл.
  2. Зад.38. Скільки часу триває блискавка, якщо при її електричному розряді протікає заряд 25 Кл при силі струму 25кА?
  3. Завдання з методичного посібника 150.

 

 

 

5.Підведення підсумку. Домашнє завдання

§27, ОК - 21 вчити, задача 35 – середній рівень

                                  Задача 39 – достатній рівень

 Який настрій на кінець уроку?


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  

                                   
                                  

                                    

                                             

                        

                              

                                     

                             

                                    

 

 

 

                        

                              

                                     

                             

                                    

 

 

 

 

                                         

2


 

                          

 

 

 

 

                                                                                

                   

 

 

 

                                                                           

 

 

 

 

                                                                            

 

 

 

                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

                          

 

 

 

                          

 

 

 

                                                                                

                   

 

 

 

                                                                           

 

 

 

                                                                            

 

 

 

 

                                            

 

                                                                                

                   

 

 

 

                                                                           

 

 

 

 

                                                                            

 

 

 

                                            

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
10 березня 2020
Переглядів
1231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку