Розробка уроку-подорожі величними і визначними місцями рідного краю.

Про матеріал
Розробка уроку допоможе дітям розуміти значення держави та державної мови у житті нашого народу, розширити уявлення учнів про український побут, символи України, безмежну красу її природи.
Перегляд файлу

Тема: Україна – рідний край. (урок – подорож по читанню)

Мета:  вчити розуміти значення держави та державної мови у житті нашого народу, розширити уявлення учнів про український побут, символи України, безмежну красу її природи;

            розвивати вміння зосереджувати свою увагу, аналізувати, порівнювати, сприяти накопиченню морально-естетичного досвіду, розвивати творчі здібності, навички читання і мовлення;

           виховувати любов до Батьківщини, викликати почуття гордості за неї, прививати любов до ближнього і бажання творити добро.

Обладнання:

  1. Символи України.
  2. Карта України.
  3. Паляниця на вишитому рушнику.
  4. Українські костюми.
  5. Виставка малюнків учнів «Рідні краєвиди»
  6. Українські народні пісні.
  7. Виставка книг про Батьківщину.
  8. Виставка творів юних поетів.
  9. Портрети Т.Шевченка, Л.Українки, І.Франка,П.Тичини, В.Сухомлинського.
  10. Кінофільм «7 чудес України»
  11.  Слайди на екрані.
  12.  Додатки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Вступна частина (звучить запис української народної мелодії).

Учитель: Так повелося на Україні, що з давніх давен дорогих гостей зустрічають хлібом сіллю, в українських костюмах. (учениця в українському костюмі з хлібом сіллю на рушнику)

Учениця: Гостей дорогих стрічаєм

                  Круглим, пишним короваєм.

                  З рушником берем таріль

                  Коровай кладем і сіль.

                  Шанобливо хліб підносим

                  І вклонившись щиро просим

  • Любий госте наш, приймай

      Хліб гостинний-коровай!

     (хліб учениця кладе перед гостями)

Учитель: Сьогодні у нас незвичайний урок читання, урок-подорож по Україні під назвою «Україна - рідний край». (на екрані слайд)

Україна – це той край, де ми народилися, живемо, вчимося, працюємо, відпочиваємо, бешкетуємо.

  • Як ще можна назвати Україну?
  • Яка вона для кожного з нас?

(відповіді учнів)

Учитель: В усьому світі кожен зна

                 Є Батьківщина лиш одна

                  І в нас вона одна єдина

                  Це наша славна Україна.

                  Не забувай Шевченка слів

                  Про горду славу козаків.

                  Не забувай, що ти дитина –

                  землі, що зветься Україна.

1 учень:    Моя Батьківщина – це вишневий цвіт,

                  І верби над ставом й калина.

                  Моя Батьківщина – це мрії політ.

                  Це рідна моя Україна!

2 учень:    Моя Батьківщина – це наша сімя.

                  Затишний куточок і хата.

                  Це мама, татусь, бабця, дідусь ну і я,

                  Всі рідні і друзів багато.

3 учень:    Моя Батьківщина – це злагода й мир

                    То небо бездонне й чудове.

                 Це пісня чарівна, що лине до зір.

                Що кожного з нас народила.

Учитель: - Ось ми і готові до подорожі. В добру путь!

ІІІ. Основна частина

  1. Перша зупинка « Туристична» (на екрані слайд)

Учитель: - Перша наша зупинка в нашій рідній Кегичівці. Кегичівка – це той куточок, в якому ви народились.

Моя Кегичівщино мила –

Колиска дитинства мого,

Голубко моя сизокрила,

Я часточка серця твого.

Моя Кегичівщино мила,

Із щедрих твоїх колосків

Росте наша міць, наша сила

І пам'ять минулих віків.

  • А зараз фото – сесія про пам’ятники Кегичівки. (на екрані слайди пам’ятників, учень – фото – кореспондент читає назви пам’ятників)
  1. Пам’яті жертв голодомору.
  2.  Пам’ятник ліквідаторам Чорнобильської  АС.
  3. Пам’ятник на честь 20 - річчя Незалежності України.
  4. Меморіал Слави.
  5. Пам’ятник на честь 100-річчя Кегичівщини.
  1. Поетична зупинка  (на екрані слайд)

Учитель: Наступна наша зупинка в Кегичівці, в нашому ліцеї.

Славиться Україна видатними людьми. Але всі відомі видатні люди колись також були малими. Ось такими , ще малими зараз, але в майбутньому видатними є учениці нашого ліцею, які пишуть вірші: Свірідова Віта і Устименко Наталя. (вірші у виконанні авторів) (додаток 1)

Учитель: Пригадаємо видатних письменників України. (на екрані)

  • Назвіть їх. ( Т.Шевченко, І.Франко, Л.Українка, П.Тичина, В.Сухомлинський)

Опрацювання тексту В.Сухомлинського « Що найтяжче журавлям» (Веселий струмочок. Видавництво ранок 2 клас. 2008 рік)

а) читає учитель, учні кладуть голови на парти, закривають очі, слухають і уявляють;

б) запитання:

-  куди відлітали журавлі?

-  де саме зимували журавлі?

-  що найтяжче журавлям?

в) читання учнями в особах.

Учень: Облітав журавель, сто доріг, сто земель.

             Ми спитали журавля:

  • Де найкращая земля.

             Журавель відповідає:

Усі:   -   Краще рідної немає.

  1. Мальовнича зупинка  (на екрані слайд)

Учитель: А зараз виїжджаємо на природу. Не можна не згадати про красу української природи.

1 учень:  Моя Батьківщина – це край неозорий,

                Мамина пісня і стежка до школи.

                Ласкаве проміння, що кидає сонце

                Калина квітуча як раз під віконцем.

 

2 учень: Ліси і поля, річки і моря.

                Все це України квітуча моя.

                Тут батько і мати мене колисали

                І кращого краю я в світі не знаю!

Учитель: Запрошую на виставку малюнків. Наш екскурсовод проведе екскурсію по малюнкам словами із вірша С.Шевченка « Намалюю Україну»

а) -  учениця читає вірш напам’ять;

б) – питання:

- Що змалював поет словами?

в)  читання мовчки;

г)  хорове читання;

д)  ланцюжкове читання.

4. Пісенна зупинка  (фізкультхвилинка) (на екрані слайд)

Учитель: тепер активний відпочинок. Слухаємо красиву українську пісню і танцюємо (учні виконують рухи під музику)

5.Символічна зупинка  (на екрані слайд)

 Учитель: Після такої веселої зупинки, переходимо до важливого питання. Говорячи про Україну не можна не згадати її символи.

( на екрані з’являються по черзі гімн, прапор, герб)

  • Що таке гімн?

1 учень: Державний гімн ми знаємо усі

                Це клич один з мільйона голосів.

                Це наша клятва, заповідь священна.

 

2 учень: Хай чують й друзі, й вороги,

                Що Україна вічна, незнищенна

                Від неї ясне світло навкруги.

Учитель: - Як називається герб?

1 учень:  Багато літ минуло вже з тих пір,

E:\My Albums\06S0502i.bmp                Коли за герб ішли в вогонь і воду.

                Він вистояв, здолав усіх невір

                І знову став гербом мого народу.

 

2 учень:  Герб український символ України.

                Немає в ньому ні початку ні кінця

                Пройшов випробування він і нині

                Є символом моєї Батьківщини.

Робота над віршем О. Олеся « Наш прапор»

а) читання учителем;

E:\My Albums\06S0501i.bmpб) хорове читання;

в) вибіркове читання;

г) питання:

- Якого кольору прапор?

- Що означає синій колір?

- Що жовтий?

6. Столична зупинка  (на екрані слайд)

Учитель: Наша подорож не може бути завершеною, якщо ми не побуваємо в столиці України.

  • Яка столиця України?
  • Хто заснував Київ?
  • Які ще великі міста знаєте?
  • Яка найбільша річка?
  • Яку територію займає Україна? (на екрані 603 700 км )
  • Скільки людей проживає на Україні? ( на екрані 46 млн.чол.)

1 учень: Київ – місто історичне,

E:\Мои рисунки\школа\УКРАЇНА\Киев2.jpg                Йому вже багато літ.

                А воно красиве, вічне

                Серед зелені і квіт.

2 учень: З нього почалась держава.

                У прадавні ще часи.

                В ньому наша міць і слава

                В ньому предків голоси.

3 учень: Молодій, красуйся променисто

                Височій, слітай під небеса

                Києве, чудове наше місто,

                України гордість і краса.

Учитель: Ви любите чудеса? Увага на екран. ( фільм « Сім чудес України » про пам’ятники давнини, славетні місця України)

  1. Софія Київська.
  2. Києво – Печерська Лавра.
  3. Кам’янець.
  4. Херсонес.
  5. Хотинська фортеця.
  6. Хортиця (острів козаків).
  7. Софіївка (парк)

ІV. Підсумок уроку. (звучить музика)

Учитель:  Яка для нас наша Україна? ( на екрані схема)

 

                                                   НАЙКРАЩА

       НАЙМИЛІША                                                                НАЙРІДНІША

 

НАЙДОРОЖЧА                БАТЬКІВЩИНА                    НАЙСВЯТІША

 

 

                      НАЙСВІТЛІША                   НАЙУЛЮБЛЕНІША

 

Учитель:  - Закінчується наш урок – подорож по Україні. Ми повертаємось в рідну Кегичівку, в наш Кегичівський ліцей до друзів і вчителів. На згадку про подорож дарую учням сувеніри – закладки у вигляді українських хлопчиків і дівчаток.

  • Не має до мене запитань?

1 учениця: Готуючись до цього уроку ми своїми руками зробили віночки, які носять справжні україночки – це елемент українського костюму.

2 учениця: Віночок це просто краса, це оберіг, бо в ньому є сила, яка знімає головний біль. Вплетені в нього квіти – це лікарські рослини.

Учитель: Давайте на довгу пам'ять про наш урок подаруємо нашим гостям учителям ці оберіги, нехай у них ніколи не болить голова. (вручання віночків гостям)

Учитель: (звучить музика)

Ще малий, але сміливець!

Сам біжить у гай…

І, мій хлопче, українець –

Те запам’ятай.

Ще мала, а по барвінок

Вже ходила в гай…

Ти, дівчатко , українка -

Теж не забувай!

Вирина стежина рідна

З теплої трави.

Мати наша – Україна,

Не забудьте ви!

Дякую за гарну працю.

Завантаження...
doc
Додано
2 липня 2018
Переглядів
772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку