Розробка уроку (+презентація) "Розпізнавання та добирання протилежних за значенням слів. Перетворення тексту шляхом заміни окремих слів на протилежні за значенням."

Про матеріал
Розробка уроку (+презентація) для 2 класу Тема уроку: Розпізнавання та добирання протилежних за значенням слів. Перетворення тексту шляхом заміни окремих слів на протилежні за значенням. Мета : - Учити учнів розпізнавати і добирати протилежні за значенням слова; - Формувати навички перетворення тексту шляхом заміни окремих слів на протилежні за значенням; - Розвивати критичне мислення , творчі здібності, увагу, спостережливість; - Збагачувати словниковий запас учнів; - Формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську; - Виховувати почуття товариськості.
Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема уроку. Розпізнавання та добирання протилежних за значенням слів. Перетворення тексту шляхом заміни окремих слів на протилежні за значенням.

Мета : учити учнів розпізнавати і добирати протилежні за значенням слова;

           Формувати навички перетворення тексту шляхом заміни окремих слів на протилежні за значенням;

Розвивати критичне мислення , творчі здібності, увагу, спостережливість;

Збагачувати словниковий запас учнів;

Формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську;

Виховувати почуття товариськості.

Хід уроку

І Вступна частина

  1. Організація класу .

Перед початком уроку учень отримує сонечко , вирізане з паперу. На звороті написано цифри 1,2,3, 4, 5. Кожна дитина ,отримуючи сонечко , сідає за парти, розставлені для проведення уроку в групах, відповідно отриманого номера.

  1. Гра « Створюємо настрій».  (слайд 1)

На  отриманому сонечкові дітки малюють посмішку.

Сьогодні у вас на душі сонячно. Отже, зумієте своїм теплом зігріти своїх друзів.

  1. Гра «Відгадай та поясни»

У кожної групи на парті лежить конверт з буквами. Дітям потрібно скласти слово.

1-а : КОРАБЕЛЬ

2-а : ПОДОРОЖ

3-я: МОРЯКИ

4-а :ВІТРИЛА

5-а: ЦІКАВА (слайд 2)

  • Поясніть , що об’єднує ці слова?
  • Сьогодні ми з вами будемо подорожувати по країні Слово. Нашими помічниками ,як завжди,  будуть Ґаджик та Родзинка, Читалочка та Щебетунчик. ( Малюнки героїв прикріплюємо на дошку(Додаток 1, 2, 3,4)).
  1. Робота в зошитах.

Каліграфічна хвилинка:  (слайд 3)

Кк Кк Кк ко ра аб ель корабель (слайд 4)

  • Назвати голосні звуки у слові  корабель;
  • Назвати приголосні звуки.
  • Поділити слово на склади.
  • Поділити слово для переносу.
  • Скласти звукову модель слова.
  • Скласти речення.
  1. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Слухання казки.

Два брати жили на світі,
Був один з них працьовитий,
А другий ледачий дуже.
Слухай казку про них, друже.
якщо один брат вставав,
Другий спать мерщій лягав.
Той стоїть, а той сидить.
Той мовчить, а той кричить.
Той хоробрий і правдивий,
Той брехливий, полохливий.
Той розумний, той дурний.
Той великий, той малий.
День і ніч брати сварились
І ніколи не мирились.
Все, що перший будував,
Другий миттю руйнував.
Кожен рать повів свою,
Стрілись вороги в бою.
Із високим стрівсь низький,
На товстого йшов тонкий.
Стрів білявого чорнявий,
Огрядного — худорлявий.
На сумного йшов веселий,
На тендітного — дебелий.
Ця кривавая війна —
Нині сива давнина.

  1. Бесіда:
  • Про кого ця казка?
  • Якими були брати?
  • Послухайте кінцівку цієї казки:
    Хоч брати вже й помирились,
    Після них слова лишились
    Дуже горді, незалежні,
    Абсолютно протилежні..
    (А. Свашенко)
  • Сьогодні на уроці ми будемо вчитися розпізнавати і добирати протилежні за значенням слова. ( Слайд 5)

ІІ Основна частина

  1. Робота з підручником ( Катерина Пономарьова 2-й клас) с. 44
  • Щебетунчик направляє наш корабель на острів Знавців мови. (слайд 6)
  • Прочитайте текст про його пригоду. Вправа 1 с.44.
  • Знайдіть поміж виділених у тексті слів, протилежні за значенням.
  • За пишемо їх у зошиті парами:

Голосно- тихо

Малий- великий

Здалеку- зблизька.

( учні по черзі пишуть на дошці)

2. Руханка «Море» (https://www.youtube.com/watch?v=602DoO6SuRE)

3.  Тренувальні вправи(вправа 3,4)

- На острові знавців мови Ґаджик зустрів двох чоловіків (Слайд 7).

Гаджик просить описати їх, використовуючи протилежні за значенням слова:

Високий – низький.

Веселий – сумний.

Товстий – худий.

  •       Знайомлячись з островом далі, Ґаджик  побачив тваринок, а Родзинка просить їх назвати.
  •       Так, це -  Мавпочка та Удав. (Слайд 8)
  •       Прочитайте опис Удава. Опишіть Мавпочку , адже вона за описом повністю протилежна . Тож яка Мавпочка?

                 УДАВ                                                        МАВПОЧКА

               Сумний                                                       Весела

              Мовчазний                                                   Балакуча

                Спокійний                                                 Рухлива

  

 4.Гра- змагання від Родзинки.

- Кожна група дітей отримує картку зі словами – антонімами. Хто швидше з’єднає всі слова?(Додаток 5)

5. Перетворення тексту.

- На острові настав вечір, щоб дізнатися , який він був , Читалочка просить змінити виділені слова на протилежні.

Сонечко піднялося. Защебетали пташенята. Земля прокидається . Настав ранок. (Слайд 9, 10)

ІІІ  Заключна частина.

  1. Ігри від Щебетунчика
  • Закінчується наша чудова подорож. Час уже повертатися. Нам Щебетунчик пропонує пограти в ігри:

а) «Скажи навпаки»

- Я називаю слово , а ви – навпаки:

Ніч, великі, широкі, стрибає, сміється.(додаток 6)

б) Гра з цеглинками(слайд 12)

2.  Рефлексивне  коло

- Скажіть про свій настрій.

- Що нового дізналися на уроці?

- Чого навчилися?

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

Додаток 2

Урок української мови 2 клас НУШ (за К.Пономарьовою)

 

 

Додаток 3

 

Додаток 4

 

 

 

 

Додаток 5

Гра – змагання від Родзинки

Родзинка пропонує позмагатися – хто швидше добере протилежне за значенням слово

      ЯСНО               ЛІТО     

 

ГОЛОСНО                             ДІВЧИНКА                

 

          ЗИМА                 ТЕМНО

 

ХЛОПЧИК                                     ТИХО

         РАНОК                      СМІЄТЬСЯ

 

МОКРИЙ                       ГОЛОДНИЙ

 

           СИТИЙ                                    ВЕЧІР

 

ПЛАЧЕ                                 ХОРОШИЙ

          ПОГАНИЙ                    СУХИЙ

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урокукраїнської мови

Номер слайду 2

Корабель. Подорож. Моряки. Вітрила. Цікава

Номер слайду 3

Каліграфічна хвилинка. Кк Кк ко ор ра аб ель корабель. Назвати голосні звуки у слові корабель. Назвати приголосні звуки. Поділити слово на склади. Поділити слово для переносу. Скласти звукову схему. Скласти речення.

Номер слайду 4

По морю пливе корабель.

Номер слайду 5

Тема уроку: Добираю протилежні за значенням слова.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Сонечко опустилося. Замовкли пташенята. Земля засинає. Настав вечір.

Номер слайду 10

Сонечко піднялося. Защебетали пташенята. Земля прокидається. Настав ранок.

Номер слайду 11

Сонценічмісяцьденьсвітлонебохмари

Номер слайду 12

Деньранокзимавечірнічсонцехолод

Номер слайду 13

довгікороткідорогиозеравузькігарніШирокі

Номер слайду 14

Смієтьсяплачерегочемовчитьстоїтьйдесміх

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Синяговська Юлія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
17 березня 2021
Переглядів
2729
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку