Розробка уроку "Шануй Батьківщину"

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку до Дня знань для класного керівника, класовода, вчителя та вихователя. Матеріал містить інтерактивні вправи та завдання з літературного читання, природознавства, образотворчого та музичного мистецтва.
Перегляд файлу

ДОДАТКИ

C:\Users\olya\Desktop\fon-flag-ukrayini-kalina-sonyashnik-pshenitsya.png

C:\Users\olya\Desktop\gerb-ukrainy-s-kalinoj-i-tsvetami.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета уроку:

  • формування предметних компетентностей:

доповнити і поглибити знання учнів про Батьківщину. Формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвивати зв’язне мовлення, комунікативні здібності, образне мислення, уяву, виховувати любов до Батьківщини, почуття гордості за неї;

  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися, формувати здатність сприймати мету, яку ставить учитель;

  • комунікативної:

удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування, уміння налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, групі. Будуючи відповідним чином свої висловлювання;

  • інформаційної:

розвивати вміння знаходити  з тексту потрібну інформацію;

  • соціальної:

удосконалювати навички роботи в парі, в групі, в колективі;

  • загальнокультурної:

сприяти дотриманню норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.

Міжпредметні зв’язки: літературне читання, природознавство, образотворче мистецтво, музичне мистецтво.

Обладнання уроку: карта України, плакат до свята першого дзвоника, державні символи України, макети бджілок, кольорові кульки, аркуші паперу для малювання. Презентація « Рід, родина, Батьківщина», плакати про Україну, макет вогню.

C:\Users\olya\Documents\для валі с\картинки\6610.jpg                                    ХІД УРОКУ

І. Вступна частина

Учитель: Добрий день, шановні друзі!

                Знову дзвоник нас зібрав.

                Влітку в полі, в саду, в лузі

                Було  безліч у вас справ.

                Але вересень шумливий

                В школу двері нам відкрив,

                Ось побачиш, скільки зможеш

                Ти здійснити справжніх див!

 В новім навчальнім році я бачити вас дуже рада.

Всі засмаглі і рум’яні, відпочили всі за літо.

Головне, що всі здорові: тож запрошую всіх вас на перший урок у 2-А клас.

  • Чому ж ми сьогодні зібрались на свято? І з чим на лінійці нас всіх привітали?

Учень: Цей день незвичайний приходить до нас,

             І всім до навчання ставати вже час.

Зібрались всі разом знання вшанувати,

Бо трішки набридло вже відпочивати.

C:\Users\olya\Desktop\130920865____________9e986_e66e40b2_orig__6_.pngУчитель:підведемо підсумки літнього відпочинку незвичайно. Колись у сиву давнину люди збиралися разом біля вогнища для того. Щоб погрітися і скласти якісь плани на майбутнє. Потім вогнище стало символом сім’ї – родина збиралася біля нього, щоб обговорити як пройшов день. Розпланувати відпочинок. Порадитися в справах.

  • Чи можна нас назвати сім’єю? ( Так, шкільною)

Давайте ж і ми створимо коло навколо вогнища, бо саме воно є символом тепла, дружби, надії, взаємоповаги, і пограємо в гру.

 

Гра « Тепло дитячих долонь»

C:\Users\olya\Desktop\2-А\DSC_0723.JPGЯ впевнена, що ви сумували за своїми шкільними друзями і вам є про що сказати один одному. Давайте станемо в коло і через потиск руки побажаємо своїм однокласникам всього найкращого. Продовжіть речення: « Я бажаю тобі…» і передайте тепло своїх долонь сусіду справа чи зліва.

  • Дітки, я побажала усім щастя. А що вам треба для щастя? ( діти відповідають: мама, тато, сім’я… ). А   також рідна домівка і рідна земля – Батьківщина! Слово «батьківщина» утворилося від рідного слова – батько.

Інтерактивна гра « Шифрувальник»

На картках написано зашифровані прислів’я, розшифруйте та поясніть їх.

1 картка

Бать на ків щи       чи по ться нає   з     м»ї сі.

2 картка

Ків Бать щи ну,  як  і    ків бать,  на     ні чужи        ен     деш знай.

3 картка

ди на Лю     зеб     Бать ни ків щи, ощ     м»я сі     без      лі зем.

 

6. Мотивація навчально – виховної діяльності учнів. Створення проблемної ситуації  « Хвилини поезії»

Послухайте уривок вірша і ви відразу здогадаєтеся про що йтиме мова на уроці.

Як не пишатись цією землею!

Багато чого нас пов’язує з нею.

Це наше дитинство і наша любов.

Це те, що згадуємо ми знову і знов.

Це батько і мати, це наша родина!

Пишайся, дитино, це твоя …Україна.

  • Про яке почуття  до України говорять ці рядки? ( відповіді учнів)

Щоб був ти щасливим, тобі заповім:

Шануй Батьківщину всім серцем своїм!

C:\Users\olya\Desktop\image.jpgОтже, діти, сьогодні у нас на уроці піде мова про країну, в якій ми живемо. І про вас, малих школяриків, які зростають у державі Україна.

 

7. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні у класі дуже багато квітів. Вони додають усім святкового настрою. І на дошці у нас теж була чарівна квітка – семицвітка – квітка пізнання. Та

C:\Users\olya\Desktop\klipart-simvoli-ukrayini-fon-prapor-kviti.pngТа поки ми були на лінійці вітерець – пустунець розвіяв усі пелюстки. Щоб повернути їх, треба виконати різні завдання.

  • Діти, допоможемо квітці – семицвітні? Тож до роботи.

Ось перша пелюстка.

 

 

http://www.playcast.ru/uploads/2016/11/24/20635211.pngІнтерактивна вправа   « Капелюшкова дискусія»

Людина без батьківщини, як соловей  без пісні, як …

Продовжіть цей ряд. ( як сонечко без промінців, як бджілка без квітки, як хмарка без дощику…) Є слова, що можуть зникнути лише тоді, коли зникне народ, що їх створив. До таких слів належить прекрасне і вічне слово – Україна.

Друга пелюстка.

Що означає слово « Україна»? Які поняття та асоціації виникають у вас із цим словом? Ось для мене – це наш рідний край, наша дорога і мила  Вітчизна, ніжна пісня матусі.     ( Учні називають слова асоціації)

C:\Users\olya\Desktop\0_8b8cf_6de8c08_M.pngC:\Users\olya\Desktop\pickling-salt.jpghttp://nachalo4ka.ru/wp-content/uploads/2015/01/sunduk-s-sokrovishhami.pngC:\Users\olya\Desktop\wheat_PNG50.pngC:\Users\olya\Desktop\wheat_PNG50.pngC:\Users\olya\Desktop\wheat_PNG50.pngУ доборі слів – асоціацій  нам допоможе ця чарівна скринька. ( у скриньці: колоски пшениці, калина, верба, сіль…) Діти на дотик називають ці предмети.

C:\Users\olya\Desktop\1449213201_rjab5.pngC:\Users\olya\Desktop\1449213201_rjab5.pngУчитель: Україна – це тихі води та ясні зорі, зелені сади і білі хати, лани золотої пшениці, степи і гори, ріки і долини, хліб і цукор. І де б ми не жили: біля високих гір або Чорного моря,  у місті чи в селі, це все зветься одним словом – Україна! Україна – це наша Батьківщина. Тут живуть наші рідні. Усі вони – громадяни України. Кожен із вас теж громадянин цієї країни. Бо живеш на цій землі. Знаєш співучу українську мову, любиш і шануєш своїх батьків, свою землю, рідний край.

C:\Users\olya\Desktop\ukrayinska-simvolika-prapor-Ukrayini-kviti-zhovto-sinya-strichka.pngТретя пелюстка.

Давайте спробуємо підібрати риму до вірша про Україну.

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна найкраща … у світі.

Моя Україна – це ліс і озерця.

Безмежні степи і чарівні … джерельця.

Красиві пейзажі і гори високі.

Маленькі струмочки і річки  глибокі.

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже   сучасні.

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня … весела.

Це щира, багата, як світ її мова,

Крилата така, мелодійна, … чудова.

Її обереги – верба і калина,

Найкраща у світі   – моя   Україна.

Бо нам найрідніші Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, її не …. кохати.

Моя Україна – козацькая слава!

Така волелюбна і мирна … держава.

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати ...відкрила.

C:\Users\olya\Desktop\283613857_w640_h2048_goroshek.jpgВітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі - … єдина.

http://kira-scrap.ru/KATALOG/RAZNOE/2/0_66e07_d3ef1c2e_M.pngЧетверта пелюстка.

C:\Users\olya\Documents\для валі с\картинки\59fc05e3055766af64c79807c1b24472.gifМетод піктограм. Малюємо вірш.

http://poradoval.ru/d/923785/d/04b16261427122fd41b8390c388e1aa3.pngНаші кульки у класі двох кольорів. І це не випадково. Чому, на вашу думку, ці кольори тут? Що вони нагадують? ( відповіді учнів).

C:\Users\olya\Desktop\Без названия.jpg

 

 

 

 

Учитель: Так. Наш прапор має ці кольори. Давайте намалюємо цей віршик.

 

http://rylik.ru/uploads/posts/2016-03/1458730215_vector-paints-brushes-collection-1-07.jpgСьогодні вранці сонце золоте

Купалося у синьому ставочку.

Я уявила – прапор наш цвіте

 Між вербами в зеленому віночку.

Малюю прапор. Змішую фарби

 І вже у мене виросла травичка.

Зелений. Жовтий, ніжно – голубий.

Трава. І сонце, і жива водичка.

Робота в групах. Гра « Що я бачу?»

Ваше  завдання: прочитайте вірш і намалюйте картину яку ви уявили і побачили.

C:\Users\olya\Desktop\bed58f302a5ea3e9326ea49796cf8821--bee-clipart-bee-jewelry.jpgП’ята пелюстка. Робота  із загадкою.

Відгадайте загадку:

У вишневому садку чути пісеньку таку:

  • Джу - джу- джу, - на весь садок –

Нам нектар, а вам медок.

Аж тремтять довкруг гілки,

То збирають мед … бджілки.

Шоста  пелюстка.

  • Ви вдома також потрудилися, наче  бджілки, і вивчили вірші про Україну. Отже, розпочинаємо «пряму трансляцію» концерту « Ми – діти держави Україна!»
    1. C:\Users\olya\Desktop\7f5cc8ad0b2b1e22f9b1f071dfew--sumki-aksessuary-chemodan-starinnye-karty.jpgУ всьому світі – кожен знає:                                             

Є Батьківщина лиш одна.

C:\Users\olya\Desktop\th (2).jpg2.І нас вона одна – єдина -

Це наша славна Україна.

3. Не забувай Шевченка слів

Про горду славу козаків.

4. Не забувай, що ти дитина

Землі, що зветься Україна.

5. Звідки ти і хто такий?

6. Україна – дім це мій.

7. І яку ти знаєш мову?

8. Українську, чорноброву.

9. Де живеш, Алінко?

10. В тополиній Україні.

11. Ким ти станеш, як зростеш?

12. Вибір є у нас без меж.

13. Але завжди будемо вірні

C:\Users\olya\Documents\для валі с\kvitu.gifНашій матері – Вкраїні.

14. Ми всі діти українські,

Український славний рід.

15. Мої рідні, рідна мова.

Рідний край наш над усе.

16. Щоб про це ми не забули

Ні на хвилю, ні на мить.

17. Хай Господь святий із неба

Нас, малих. Благословить.

18. Щоб ми в школі виростали.

Вершини знань усі здолали.

Фізкультхвилинка « Бджілки» ( під пісню Аліни Гросу )

Жу-жу-жу, маленька бджілка

Жу-жу-жу, з листа на гілку,

Жу-жу-жу, я з бджілкою дружу.

Жу-жу-жу, маленькі крила,

Наче в човника вітрила,

Жу-жу-жу, я з бджілкою дружу.

 

Бджілка, бджілка, бджілка,

Бджілка!

Бджілка, бджілка, бджілка,

Бджілка!

 

Жу-жу-жу, маленька мушка

Сіла з носика на вушко,

Жу-жу-жу, я з мушкою дружу.

Жу-жу-жу, наїлась меду,

Злиплась, так тобі і треба,

Жу-жу-жу, я з мушкою дружу.

 

Мушка, мушка, мушка,

Мушка!

Мушка, мушка, мушка,

Мушка!

 

Мухи і бджоли літають навколо,    |

Мухи і бджоли.                    |

Мухи і бджоли не ходять до школи, |

Не ходять до школи.               | (2)

 

Це класно!

 

Щось навколо стало тихо,

От і я собі на втіху

Запросила в гості всіх комах.

Треба друзів зустрічати

Та чомусь не мусить тато,

Встигне тільки вимовити, ах!

 

Бджілка, мушка, бджілка,

Бджілка!

Бджілка, мушка, бджілка,

Бджілка!

 

Бджілка! Бджілка!

 

Перегляд і обговорення мультфільму « Це наше і це твоє». Чому я його вибрала?

-         Бо дуже вже наша школа стає схожою 1 вересня на вулик із бджілками, які злітаються з усього селища і навіть із навколишніх сіл до нас. І не просто пошуміти, а щоб невтомно працювати аж 9 місяців. А які прислів’я про бджілок ви знаєте?

  • Бджоли раді цвіту, а люди – літу.
  • Бджола мала, а й та працює.
  • Бджола не кит – вона мала, але великі її діла.
  • Весняна бджола найщасливіша.
  • Допався, як бджола до меду.
  • Летіло як бджола, а сіло як муха.

Інсценізація вірша Дмитра Павличка « Школа»

Наче вулик наша школа.

Вся вона гуде, мов рій.

І здається, що довкола

Розквітають квіти мрій.

 

Бігають, сміються діти,

Та – лиш дзвоник задзвенить -

Стане тихо, наче в квіти

Поховались бджоли вмить.

 

 ( Діти проговорюють слова вірша, повторюючи за вчителем , показуючи слова жестами)

« Жаль!» - жалілася бджола, -

Я  у хаті не жила.

Я не вчилася у школі,

Бо збирала мед у полі.

Але з дітками дружу.

http://www.tufishop.com.ua/images/watermarked/1/detailed/36/Kosmetichka-kosmetika.pngЇм співаю: « жу -   жу -  жу – у…»

 

C:\Users\olya\Desktop\priroda_book1.jpgСьома пелюстка. Що ми знаємо про бджіл? Попрацюйте в групах. Прочитайте інформацію про бджілок і розкажіть своїм однокласникам, виберіть головне, важливе.

 

У бджолиному вулику панує дисципліна. Кожна комаха виконує свою роботу. Вартові  пускають у вулик лише бджілок тільки зі своєї  сім’ї, перевіряючи їх на запах. У сім’ї існує своя цариця бджіл – матка. Робоча бджола змінює свої обов’язки протягом життя. Спочатку прибирає у вулику , потім годує личинок, потім будує стільники. Далі охороняє вулик і лише наприкінці життя збирає нектар.

зміст бджіл

Як бджоли спілкуються між собою?

Вони спілкуються за допомогою танцю. Якщо танець по колу, то це означає, що їжа на відстані  80 метрів від вулика. Якщо танець з помахами – їжа на відстані понад 80 метрів. Чим швидше танцює бджілка, чим більшу кількість помахів крильцями робить, тим далі від вулика їжа. А сила помахів повідомляє про кількість їжі.

 

Чи є у бджілок вороги?

Так. Це птахи бджолоїд і сорокапуд, щіпавки, міль, метелик «Мертва голова», оси, які крадуть мед. А ще різні хвороби, від яких бджілки гинуть.

Бджоли мають жало з отрутою. Отрути в однієї бджоли досить, щоб убити мишу. А укуси багатьох комах можуть убити велику тварину.

 

  • За народними уявленнями, бджоли водяться тільки у добрих людей, а лихих не люблять.
  • Бджолиний мед – одні з найперших ліків, використовуваних людиною.

 

Робота над віршем « Ну й гарно все придумав Бог»

http://s46.radikal.ru/i114/0908/e9/5e1b02b5bf87.pngНу й гарно все придумав Бог:
як тато й мама — то удвох.

А як бджола — то у гурті,
сова — в дуплі й у самоті.

Придумав рибок ціле море,
Карпати-гори й хмари-гори.

Придумав сонце-соняха вгорі,
а зорі засвітив, як ліхтарі.

І місяця поставив на сторожі
лілеї, чорнобривчика і рожі.

А щоб забути геть про все сумне,
придумав Бог тебе й мене!

Учитель: щоб на ваших обличчях з’явилася посмішка, радість бджілки пропонують пограти в гру « Сюрприз у діжці».

Мета:  вчити дітей узгоджувати свої рухи, дії, радіти спільному успіху.

C:\Users\olya\Desktop\th (2).jpgЗавдання: кожна група одержує з’єднані між собою кольорові стрічки (кількість стрічок відповідає кількості дітей у групі). У центрі з’єднання стрічок прив’язаний на мотузці сюрприз – цукерка. По команді всі діти різних груп повинні одночасно взяти в праву руку      ( ліва рука за спиною) одну із стрічок і всі разом опустити сюрприз у діжку, не торкаючись її руками. Потім всі гуртом крикнути: « У нас вийшло!»

  • Чи гарна у вас команда?
  • Що було найтяжче у грі?
  • Що привело до успіху?

Вправа « Енергізатор» ( вправа виконується сидячи, діти виконують певні рухи)

Учитель: -  якщо ви знаєте, що треба берегти природу, економити чисту воду,  дайте один одному руку.

  • Якщо ви вважаєте, що кожен повинен любити і  піклуватись про нашу Батьківщину – Україну. – плесніть у долоні.
  • Якщо ви вивчаєте рідну мову,  дбаєте про  її чистоту, бережете українську пісню, - сплетіть руки вгорі.
  • Якщо ви впевнені, що треба з повагою ставитися до Герба, Прапора  і Гімну, - встаньте.

Гра « Уяви собі» ( прийом емпатійної аналогії за методикою теорії розв’язування винахідницьких завдань – ТРВЗ)

Учитель: в якому образі ви уявляєте Україну?

  • Уявіть себе в образі України.
  • Про що ти мрієш?
  • З ким товаришуєш?
  • Чим пишаєшся…
  • Чого боїшся?

На дошці написано початок відповіді.

Я мрію про…

Я товаришую з…

Я пишаюсь…

Я боюся…

Учитель: А я уявляю Україну деревом, якому тільки 27 років, але у нього довге коріння, як історія нашої Батьківщини, міцний стовбур – як славні традиції українського народу, гілочки на дереві – це міста і села, а листочки це ми з вами.

Інтерактивна гра «Займи позицію»

  • Як ви вважаєте, чи може бути у людини дві Батьківщини? Чому? (діти обирають ту чи іншу позицію і доводять її правильність)

Учитель: Одна Батьківщина і двох не буває.

Місця, де родився, завжди святі.

C:\Users\olya\Desktop\c94556f39ec68031dd5032abcf58d03c.jpegХто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.

C:\Users\olya\Desktop\2-А\DSC_0710.JPGhttp://pidrychnuk.com.ua/tovar_foto/1523_1436907360.jpgТак, Батьківщина у нас одна. На цій землі ви зробили свій перший крок, вимовили перші слова, почули мамину колискову, пішли стежкою до школи.

Вправа «З Україною в серці»

Учитель: Я впевнена, що ви любите нашу країну. Поділіться думками, чим вам дорога Україна? За що ви її любите? Свої думки запишіть на стікерах у вигляді серця. Створимо разом велике серце, яке буде наповнене любов’ю  до України та щирістю дитячих

Флешмоб «Стрічка єднання»

C:\Users\olya\Desktop\2-А\DSC_0731.JPGМи -  єдині! Кожен із вас є часточкою цілого: класу, школи, родини, неньки – України. ( звучить запис пісні « Мова єднання», діти стають у тісне коло, а вчитель обв’язує їх синьо – жовтою стрічкою. Тісне коло – символ єднання класної родини, шкільної родини, єдності неньки – України.)

Учитель: Давайте помріємо… Мрія завжди красива. Не дивлячись на те, що відбувається зараз в Україні, я сподіваюсь, що майбутнє нашої держави буде створене кращими людьми, а ці люди – це ви.

Я вірю, Вітчизно, ти станеш на ноги.

Махнуть золотистим крилом рушники,

І щастя затмить всі печалі й тривоги

На вічні роки і прийдешні віки.

Я бачу квітучу, щасливу країну,

Де кожна людина працює, творить,

C:\Users\olya\Desktop\148097032568.jpgДе може навчитись кохати, радіти,

E:\Новая папка (3)\12345.pngДе кожна хвилина – то святості мить.

Перегляд музичного фільму          « Україна – це ти»

Учитель: Діти, пропоную вам цікаву справу. Ми з вами зараз дізнаємося, хто в нашій країні головний. Як ми дізнаємося? Нам допоможе ось ця « чарівна скринька». Кожен із вас зазирне до неї і побачить найважливішу людину в нашій країні. (діти по черзі підходять до скриньки ( там лежить дзеркальце) і з’ясовують, посміхаючись, що ця людина – це кожен із них.) Отже, головні в нашому великому, могутньому  будинку, який називається Україна – це всі ми.

C:\Users\olya\Desktop\2-А\DSC_0735.JPGУчитель: Пам’ятайте, діти, ви – майбутнє України. Україна – це ви! Тож своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями прославляйте її. Будьте працьовитими, як бджілки, будьте радісними і допитливими, дружними і жаданими. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть вашу неньку - Україну!

                  Звучить пісня « Злагода»

Творче пізнавальне завдання

C:\Users\olya\Desktop\gerb-prapor-ukrayini-z-kvitami-pshenitseyu-kalinoj.pngЗнайдіть разом із батьками цікавинки про бджілок, про їхні звичаї і традиції. Як вони живуть у вуликах, як їм вдається працювати так дружно та злагоджено?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 січня
Переглядів
486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку