Розробка уроку "Списування. Досліджую прикметники із суфіксами -ськ, -зьк, -цьк"

Про матеріал
Урок розроблено відповідно до підручника К.Пономарьової та Л. Гайової "Українська мова та читання. 4 клас. Частина 1". У розробці уроку ви знайдете матеріал для перевірки навички списування та критерії його оцінювання.
Перегляд файлу

Урок 47

Тема. Списування. Досліджую прикметники із суфіксами – ськ-, -зьк-, - цьк

Очікувані результати:

  • ставить уточнювальні запитання відповідно до мети слухання; [4 МОВ 1.1];
  • самостійно контролює виконання загальних правил письма; [4 МОВ 3.3];
  • нарощує швидкість письма, безвідривно поєднуючи елементи букв та букви між собою, зберігаючи розбірливість; [4 МОВ 3.1];
  • декодує (тлумачить) повідомлення у простих медіатекстах, виявляє очевидні ідеї; [4 МОВ 1.4];
  • правильно вимовляє і записує прикметники на –ський, –цький, – зький; [4 МОВ 4.1];

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Сіроокі дівчатка,

Ясноокі хлоп’ята,

Заспокойтеся, сядьте,

Час вже починати.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Вправа “Наші передбачення”

  • Що,на вашу думку ми будемо вчити?
  • Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  • Чому хочете навчитись?
  • Що нового хочете дізнатись?
  • Що треба зробити для здійснення наших передбачень?

 

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

1. Оголошення вчителем плану уроку.

  • Контрольне списування
  • Дослідження прикметників із суфіксами -ськ, -зьк, -цьк.

IV. КОНТРОЛЬНЕ СПИСУВАННЯ

  • Списати текст. За сигналом вчителя починаємо писати. Перші три хвилини списуємо на швидкість. За сигналом вчителя припиняємо списування і відмічаємо вертикальною лінією місце, де закінчили писати.
  • Потім дописуємо текст до кінця.
  • Під час списування дотримуємося правил охайного письма. Пишемо уважно. Перевіряємо написане. Охайно виправляємо помилки.
  • Порядок оцінювання списування:

 - перевірка здійснюватиметься за показниками: форми, розміру, нахилу, поєднання літер; культури оформлення письмової роботи і швидкості письма.

- дотримання норм за кожним із зазначених шести параметрів  оцінюватиметься двома балами (в сумі – 12 балів). Норма швидкості письма для учнів  4 класу – 36-45 знаків за хвилини.

 

Рідкісна гостя

Діти жили в селі недалеко від лісу. На узліссі під ялинкою вони влаштували пташину їдальню. Гілки ялини захищали годівницю від завірюхи. Їжу для птахів діти готували з осені. Сьогодні діти йшли вузькою стежиною відвідати друзів. На скатертині снігу видно лисячі, пташині сліди. У будиночку вже снідала синиця. З гущавини лісу летіла до годівниці зграйка щиглів. Раптом на верхівці ялини з’явилася білка. Звірятко огляділося навкруги і стрибнуло на пташиний будиночок. Рідкісна гостя вправно стала об’їдати ягідки з горобини. (79 слів)

Фізкультхвилинка

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за вправою 1 — 2 с. 74  - коментовано:

  • Утворення прикметників згідно з правилом правопису суфіксів -ськ, -зьк,

-цьк.

2. Коментоване виконання вправи 3 с.74.

  • Утворення прикметників з власних назв

3. Робота з медіа джерелами:

  • Робота в парах за світлиною до вправи 4 с. 75
  • Читання та обговорення тексту про Олімпійські ігри за вправою 6 с.75
  • Складання усного висловлення за завданням вправи 7 с.75

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

1. Вправа “Наші передбачення”

  • Чи справдились наші передбачення? Як ви оцінюєте свою роботу на уроці за п’ятибальною шкалою?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виконати вправу 8 с. 75; вивчити правило с. 74.

 

 

 

doc
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку