Тема уроку: «Спорт у моєму житті».
Задачі: Розвивати мовні навички в різних ситуаціях. Розвивати навички аудіювання, а також читання. Удосконалити увагу та мовну здогадку.
Виховувати позитивне відношення до спорту, повагу до спортсменів та дотримуватись здорового способу життя.
Спорядження: картинки, картки, роздатковий матеріал.
Тема уроку: «Спорт у моєму житті».
Задачі: Розвивати мовні навички в різних ситуаціях. Розвивати навички аудіювання, а також читання. Удосконалити увагу та мовну здогадку.
Виховувати позитивне відношення до спорту, повагу до спортсменів та дотримуватись здорового способу життя.
Спорядження: картинки, картки, роздатковий матеріал.
Хід уроку
ǀ. Початок уроку
Введення в мовне середовище
а) організаційний момент. Бесіда про погоду.
- What season is it now?
- What are spring months?
- What is the weather like?
б) фонетична зарядка.
«I like sport»
1. I like wrestling, 2. I prefer ski-jumping,
I like baseball, I prefer fencing,
I like cricket, I prefer ski-diving,
I like basketball. I prefer horse-racing.
3. I am fond of sport, 4. Sports is fun,
I am good at sport, For everyone!
I am keen on game,
I am keen on race.
ǀǀ. Основна частина уроку.
T. Children, do you enjoy sports?
Ps Yes, we do
T. Thank you. No I propose playing s game. Look at this word (gymnastics). You should make up words connected with sports, which begin with the letters forming the word gymnastics.
Pupils’ansevers: golf, yachting, motor-racing, net, an athletics, skating, sport, tennis, trunks, ice-hockey, cricket, skyting, sky-diving.
T. Thank you. And now match the following words to the pictures.
Використання роздаткового матеріалу.
Робота в мережі P->Ch.
Використання таблиці, де учні повинні знайти відповідність слів і речень по темі «Спорт».
Робота в мережі P->Ch.
Table 1 1.Baseball 2.Cricket 3.Tennis 4.Athletics 5.Golf 6.Motor-racing 7.Yachting 8.Hokey 9.Skyting 10.Rugby 11.Figure-skyting 12.Ski-jumping |
Table 2 1.Football 2.Golf 3.Basketball 4.Badminton 5.Water polo 6.Chess 7.Ping-pong
|
A sport survey (yes,no)
1. Do you like sport?
2. Do you play a sport in your free time?
3. Do you watch sport on TV?
4. Do you go to sport events?
Учні повинні дати відповіді на питання, потім скласти в таблицю:
|
People like sport People don’t like sport People play a sport in their free time People watch sport on TV People go to sport events |
|
|
|
|
|
|
|
T. I see that most of the pupils like sports. And now tell me if sports really help you to keep fit.
Робота в режимі ->Ch.
Making up the dialogues:
Situation 1
One of you in an interviewer. The other is a famous sportsperson. Ask and answer questions.
Situation 2
One of you is an American student who has come to your school, the other is a pupil of that school. Ask and answer questions.
T. And now I want to know how well you know the world of sports. You should put the words in the correct column. Work in pairs.
Swimming, gloves, crash helmet, course, football, racket track, ring, boots, pool motor-racing clubs, tennis, net, court, golf, pitch track, trunks, boxing, goals, costume, shorts, whistle, vest.
Sport |
Place |
Equipment |
|
|
|
Now children, we’ll read the text «Olympic Games».
Try to answer the questions:
ІІІ. Заключення.
а) Підведення підсумків уроку.
б) Домашнє завдання: читання тексту.