20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок "Хімія та продукти харчування"

Про матеріал
• Розкрити прикладне значення хімії, її позитивний та негативний вплив на життя та здоров’я людини • Показати значення хімії й використання хімічних знань у харчовій галузі, розкрити значення знань з хімії для складання власного раціону харчування; • Встановити позитивні та негативні аспекти вживання швидкої їжі. • Удосконалювати вміння ефективно використовувати засоби інформаційних технологій.
Перегляд файлу

Тренінг

  Тема.  Хімія та продукти харчування

 Мета й завдання:

  • Розкрити  прикладне значення хімії, її позитивний та негативний вплив на життя та здоров’я людини
  • Показати значення хімії й використання хімічних знань у харчовій галузі,  розкрити значення знань з хімії  для складання  власного раціону харчування;
  • Встановити позитивні та негативні аспекти вживання швидкої їжі.
  • Удосконалювати вміння ефективно використовувати засоби інформаційних технологій.

Обладнання: аркуші паперу А4, маркери, скотч, коктельні трубочки, стікери, фліп-чарт, мультимедійний проектор, комп’ютер.

 

                                       Хід тренінгу

  1. Знайомство

Учасникам  пропонується  назвати своє ім’я та  продовжити фразу «Якби я був (ла) стравою, то якою…?»

  1. Нагадування правил тренінгу
  • Говорити по черзі
  • Тут і зараз
  • Толерантність
  • Бути активним
  • Бути доброзичливим
  1. Очікування

Учасники пишуть свої очікування від тренінгу на грибочках - стікерах, озвучують та прикріплюють на фліп-чарт.

  1. Вправа «Думка по колу»

Учасники  по черзі передають мікрофон  відповідаючи на питання

«Як ви вважаєте, чи завжди та страва яка подобається(називають страву) є корисною для Вашого  організму.»

  1. Інформаційне повідомлення перегляд фільму «Шкідливі продукти»

Робота в групах

Учасники об’єднуються у три групи  сніданок, обід , вечеря, займають свої місця за столами. З надрукованого переліку  продуктів треба «приготувати страви» і визначити, які хімічні домішки, що знаходяться в продуктах, роблять страву шкідливою для організму людини. Кожна група презентує  свої страви, обґрунтовуючи відповідь.

Фільм «Хрюн и Степан  покупают   вредные  продукты»

  1. Руханка

 Учасники тренінгу  об’єднуються у дві групи (за хімічними  речовинами), вода і повітря. Відповідями на запитання будуть формули хімічних речовин.  Які кожна група повинна  скласти, тобто стати у правильному порядку. Тренер роздає карточки з хімічними елементами  та індексами.

  1. Яка речовина в організмі  людини і тварини  є основним  джерелом  енергії  для забезпечення метаболічних  процесів.                          (C6Н12 О6   глюкоза або  виноградний цукор.)
  2. Ця речовина є важливою  складовою нашого харчування. Сполука в великій кількості міститься в цукровому  буряці і  цукровій тростині. (С12Н22О11  сахароза, цукор)
  3. Всі живі  організми  побудовані  з білків. Життя  - це спосіб  існування білкових   тіл. Складіть  молекулярну  формулу  найпростішої  цеглинки     білків.                                                                                           (NH2-CH2-COOH  або  C2H5NO2 амінооцтова  кислота, гліцин)
  4. Вкажіть  формулу  речовини, яка значно  солодша  від  глюкози і  цукру. Підказка:  є складовою частиною меду.                              (С6Н12О6  - фруктоза)
  5. Ця речовина міститься в пророслих  зернах  ячменю, жита та інших зернових, виявлено  також у томатах в пилку та  нектарі ряду рослин. Використовують при виробництві дитячого  харчування,  так як  речовина не настільки солодка на смак як цукор.                 (С12Н22О11 – мальтоза, солодовий цукор).
  6. Харчова  добавка Е-260  для випічки кондитерських виробів, консервування  овочів, виробництва майонезів.  Підказка: небезпечним  для здоров’я  вважається  розчин , в якому  концентрація  цієї   речовини  більше 30% (опіки)                       (СН3СООН  або С2Н4О2 – оцтова кислота).
  7.  Ця речовина  має токсичну дію на органи дихання, травлення, статеву функцію, пригнічує функцію центральної  нервової системи. (С2Н5ОН  або С2Н6О – етанол, етиловий  спирт).
  8. Яка  отруйна  речовина може утворитися в шлунку під час споживання  гіркого мигдалю, кісточок вишень,  яблук, арикос?     (НСN – синильна  кислота, цианістий  водень)
  1. Робота в групах :  вправа « Захисти своє  здоров’я»

 Яйце  вважається  символом  таємниці  життя, зародження.  Загадковий ріст відбувається  всередині  закритої шкаралупи, і те, що  здається неіснуючим,  активно  розвивається  живе і росте,  тому яйце є емблемою  безсмертя.  Потрібно створити  захисну конструкцію для яйця (що уособлює  здоров’я),  щоб  воно не  розбилося, не покотилося. Взяти трубочки

1.група: по кількості макро, мікро хімічних елементів,

2 група: органічні і неорганічні сполуки, які на  Вашу думку  допомагають зберегти  здоров’я , або без яких  неможливо існувати. Відповідь  обґрунтувати.

 Підсумок: вплив хімічних  речовин на організм  людини може  бути, як шкідливим, так і  корисним.

 Шкідлива їжа давно вже стала  невід’ємною частиною буденного життя українців. Добре це чи погано? З одного боку добре, адже комфорт – головна мета прогресу.  В цьому й сенс: з’їсти менше, але наїстися. Вживання  шкідливих  продуктів призводить до цілої низки захворювань та порушення нормального фізіологічного стану організму людини.  Однак популярність закладів швидкого харчування не зменшується.

Зважаючи на швидкий темп життя, повністю відмовитися від  шкідливої  їжі ми не зможемо, тому відвідуючи заклади швидкого харчування, слід дотримуватись певних рекомендацій:  (вручення памяток «Шкідливі речовини» учасникам тренінгу.

Фільм « О вкусной и здоровой пище»

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 січня
Переглядів
176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку