Розробка уроку. Тема: "Моя творчість тобі, рідний краю!"

Про матеріал
Мета заходу: поглибити знання учнів про Україну; вчити учнів з повагою ставитися до рідної землі;ознайомити учнів з видатними земляками, їх роллю в прославленні рідної землі; формулювати уявлення учнів про творчу особистість, про можливість кожної дитини розкрити власні здібності та уподобання; розвивати мовлення учнів, творчу уяву; виховувати патріотичні почуття приналежності до українського народу, почуття любові та гордості до рідної землі, пошану до трудівників Донбасу.
Перегляд файлу

 

 

Розробка першого уроку

Тема:

« Моя творчість тобі, рідний краю!»

 

 

s8.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета уроку:

  • поглибити знання учнів про Україну;
  • вчити учнів з повагою ставитися до рідної землі;
  • ознайомити учнів з видатними земляками, їх роллю в прославленні рідної землі;
  • формулювати уявлення учнів про творчу особистість, про можливість кожної дитини розкрити власні здібності та уподобання;
  • розвивати мовлення учнів, творчу уяву;
  • виховувати патріотичні почуття  приналежності до українського народу, почуття  любові та гордості до рідної землі, пошану до трудівників Донбасу.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання:

  • мапа Донецької області;
  • фото видатних діячів Донеччини;
  • мультимедійна презентація «Моя країна – Україна»»;
  • картки для парної роботи;
  •  індивідуальний роздатковий матеріал.

План уроку:

І. Організацій момент. Вступне слово вчителя.

ІІ Основна частина:

  1. Моя країна – Україна. ( презентація)
  2. Костянтинівка – частина Донецького краю.
  3. Видатні особистості Донеччини.
  4. Розвиток поетичних вмінь ( творча робота).
  5. Робота в парах.
  6. Хвилинка фантазії.

ІІІ. Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організацій момент. Вступне слово вчителя.

- Діти, ви сьогодні третій раз у своєму житті стоїте на порозі захоплюючої країни – країни Знань. І за традицією, ми на першому уроці будемо говорити про щось рідне і близьке нашому серцю. Про що саме вам допоможе відповісти віршована загадка.

Красивий, щедрий, рідний край.                                      b2ec3779a0b3e62fe18cfb1755300.jpg

І мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься … ( Україна)

ІІ. Основна частина уроку.

  1. Мультимедійна презентація «Моя країна  - Україна!»
  2.  Гра «Мікрофон»
  • Від побаченого відео у вас, мабуть, виникли певні емоції, які можна висловити тільки поетичними рядками.
  • У рідному краї серце співає –

Одна Україна – і двох не буває,

Місця, де ми народились, - святі:

Хто рідну оселю свою забуває,

 Той долі не знайде в житті.

  • Любіть Україну, у сні й наяву,

Вишневу свою Україну,

 Красу її, вічно живу і нову,

І мову її солов'їну.

  • Облітав журавель

 Сто морів, сто земель,

 Облітав, обходив,

 Крила свої натрудив.

Ми спитали в журавля: - Де найкращая земля?

Журавель відповідає: - Краще рідної -  немає!

  • Що таке Батьківщина?                           В чистім полі – пшениця,

Під віконцем калина?                             Серед лугу – лелека,

Тиха казка бабусі,                                   І діброва далека…

Ніжна пісня матусі,                                  А для нас – наше місто,

Дужі руки у тата,                                      Що Костянтинівка зветься!

 Під тополями хата,

Під вербою – криниця,

  1. Побудова асоціативного куща:

-Діти, а що для вас означає слово «Батьківщина»?

Спробуйте дібрати слова, які у вас асоціюються з цим словом.

 

                                                  Батьківщина

 

  1. Донецька область на мапі України. Костянтинівка – рідне місто ( Слово дослідникам)
  • На південному сході нашої країни розташована Донецька область. Площа її – 26, 5 тис. кв. км. Населяє її 4622, 9 тис. осіб. Обласний центр – місто Донецьк.

Дослідник 1: Донецька область – найбільший район вугільної промисловості. Крім кам'яного вугілля наша область забезпечує країну свинцем, ртуттю, твердими сплавами  і прокатом кольорових металів.

Дослідник 2: На цей час в області нараховується 28 міст. Серед них і наше місто – місто Костянтинівка. Костянтинівка – це місто скло виробників, металургів, хіміків, яке з'явилося ще у 1870 році.

  1. Видатні особистості Донеччини. ( Слово дослідникам)

– Славиться наш край не тільки природними багатствами, а й працьовитими талановитими людьми. Сьогодні ми згадаємо видатних політичних, наукових, творчих особистостей Донбасу. Вони своєю діяльністю сприяли розвиткові та розквіту нашого регіону. Їх імена стали відомі не лише у нас на Україні. А і далеко за її межами. Наші дослідники допоможуть представити цих людей.

Дослідник 3:

 

портрет Прокофьева.jpg Уроженець Донецької області Прокоф'єв Сергій     Сергійович      народився в селі Соснівка, нині це село Червоне   Покровського району Донецької області. Відомий композитор та піаніст.

 

Картинки по запросу портрет василя стуса               

 

 

леонід биков.jpgДослідник 4: Василь Стус -  поет, перекладач, дисидент, один з представників руху «шістдесятників». Хоч і народився Стус на Вінничині, але усе своє свідоме життя прожив у Донецьку, працював учителем, підземним на шахті, літредактором газети       «Соціалістичний Донбас».

Дослідник 3:  Наш земляк Биков Леонід Федорович народився в селі      Знаменське Слов'янського району. Відомий     актор, режисер,                    Заслужений артист  України.   Загинув у автокатастрофі. У Краматорську йому споруджено пам'ятник, а у 1994 році його ім'ям Міжнародний Астрономічний Союз  назвав  одну із малих планет.          

Дослідник 4: Солов'яненко Анатолій Борисович –     відомий співак,лірично -соловьяненко анатолій.jpg драматичний   тенор, лауреат ленінської премії. З 1965 року  працював у провідному Українському театрі опери та балету.                                                                                                                                 

Картинки по запросу портрет володимира сосюри         Дослідник 3: Володимир Сосюра, , народився в Дебальцеве в 1897 році, з ранніх років працював на шахтах Донбасу. Найвідоміше свій вірш «Любіть Україну» – Сосюра написав у 1944 році. Він миттєво став популярним на Батьківщині.

бубка.jpgДослідник 4: Бубка Сергій Назарович, український                                    спортсмен ( легка атлетика), заслужений майстер спорту. Чемпіон         Олімпійських ігор, Європи,переможець п'яти чемпіонатів   світу у стрибках із шестом.

 

подкопаєва.jpg  Дослідник 3: Подкопаєва Лілія – абсолютна чемпіонка зі  спортивної  гімнастики. Переможець Олімпійських ігор  1996 року.

Картинки по запросу портрет олекси тихогоДослідник 4: Олекса (Олексій) Іванович Тихий (27 січня 1927 року, хутір Їжівка біля Дружківки Донецької області – 5 травня 1984 року, тюремна лікарня м. Пермі) – український дисидент, правозахисник, педагог, мовознавець, член-засновник Української Гельсінської групи. Виступав на захист української мови.

- Межі одного уроку не дозволяють нам згадати всіх талановитих земляків. Цей список можна було б продовжувати ще дуже довго. Завдяки цим талановитим людям увесь світ взнав, яка багата на таланти українська земля.

Фізпауза: ( або діти виконують веселу дитячу пісню « Я школярочка»

клебан бик.jpgУкраїна, ( розвести руки)                                                   

Рідний край. ( руки догори)

Поле, річка, ( повороти вліво- вправо)

Синій гай. (нахили)

Любо стежкою іти ( ходьба на місці)

Тут живемо я і ти! ( беруться за руки)

ІІІ Закріплення матеріалу:

  1. У пошуках поетичного хисту.  Колективна творча робота: складання вірша.
  • Спробуйте хором доповнити вірш, добираючи останнє слово:

Фарби дасть мені матуся,

Малювати я … ( навчуся).

Намалюю рідний край –

Дім в селі, ставок і …( гай),

 Синє небо, жовте … (сонце)

Заглядає у …(віконце),

Чорнобривці і квітниках,

Полуниці на грядках,

І хліба вже чималі,

В небі линуть … (журавлі).                                     

Тут і гори, і долини,

www.megainet.info_2746_1-sentyabrya-stihi.jpgТут річки, моря, рівнини,

Тут тварини і птахи,

Ось струмок сховавсь в мохи.

Мати  в аркуш подивилась,

Посмішка в очах з'явилась.

І сказала мати сину:

  • Я молюсь за …( Україну)

І я вірю, Матір Божа

Україні … (допоможе).

 

-Що намалював хлопчик?

Кому він показав малюнок?

Чи сподобався мамі малюнок? З яких слів про це дізнаємось?

 

  1. Конкурс юного художника. Розгляд виставки малюнків учнів «Моє місто».

 

 

3.Робота в парах З'єднай прислів'я. (Діти працюють з  картками)

В чужім краю                                                  як прапор, шануй.

Кожному мила                                               мов квітка в травневім саду.

Людина в ріднім краю,                                  своя сторона.

Рідну землю,                                                 звичаю не знаю.

У рідній стороні                                             і сонце ясніше світить.

  • Про що говорять всі ці прислів'я?
  • Як ви ставитесь до своєї Батьківщини?
  • Що може і повинен кожен із вас уже зараз зробити для своєї країни?
  1. Хвилина фантазії. Ким хочу бути?
  • Майбутнє нашої землі у ваших руках, бо вам надалі жити і розвивати нашу Батьківщину. І від того , яку дорогу ви оберете в майбутньому, залежатиме  прийдешнє «завтра» кожного з вас зокрема і держави в цілому.  

- Хто з вас хоче поділитися своїми планами на майбутнє.

images.jpg

images (1).jpg

ІV. Підсумок уроку. Складення віночка мрій.

Венок.jpg                                         -   Для того, щоб ваші мрії здійснилися, ми за давньою        українською традицією  сплетемо віночок мрій. Український вінок – це символ щастя. У кожного з вас на парті лежить стилізована квітка, давайте її наклеїмо і побажаємо один одному здійснення мрій, щоб кожен з вас обрав і пішов любим для нього шляхом, приносячи радість людям і прославляючи рідну землю.                                                                               

docx
Додано
18 липня 2019
Переглядів
738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку