Розробка першого уроку
Тема:
« Моя творчість тобі, рідний краю!»
Мета уроку:
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання:
План уроку:
І. Організацій момент. Вступне слово вчителя.
ІІ Основна частина:
ІІІ. Підсумок уроку.
Хід уроку
І. Організацій момент. Вступне слово вчителя.
- Діти, ви сьогодні третій раз у своєму житті стоїте на порозі захоплюючої країни – країни Знань. І за традицією, ми на першому уроці будемо говорити про щось рідне і близьке нашому серцю. Про що саме вам допоможе відповісти віршована загадка.
Красивий, щедрий, рідний край.
І мова наша солов'їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … ( Україна)
ІІ. Основна частина уроку.
Одна Україна – і двох не буває,
Місця, де ми народились, - святі:
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
Вишневу свою Україну,
Красу її, вічно живу і нову,
І мову її солов'їну.
Сто морів, сто земель,
Облітав, обходив,
Крила свої натрудив.
Ми спитали в журавля: - Де найкращая земля?
Журавель відповідає: - Краще рідної - немає!
Під віконцем калина? Серед лугу – лелека,
Тиха казка бабусі, І діброва далека…
Ніжна пісня матусі, А для нас – наше місто,
Дужі руки у тата, Що Костянтинівка зветься!
Під тополями хата,
Під вербою – криниця,
-Діти, а що для вас означає слово «Батьківщина»?
Спробуйте дібрати слова, які у вас асоціюються з цим словом.
Батьківщина
Дослідник 1: Донецька область – найбільший район вугільної промисловості. Крім кам'яного вугілля наша область забезпечує країну свинцем, ртуттю, твердими сплавами і прокатом кольорових металів.
Дослідник 2: На цей час в області нараховується 28 міст. Серед них і наше місто – місто Костянтинівка. Костянтинівка – це місто скло виробників, металургів, хіміків, яке з'явилося ще у 1870 році.
– Славиться наш край не тільки природними багатствами, а й працьовитими талановитими людьми. Сьогодні ми згадаємо видатних політичних, наукових, творчих особистостей Донбасу. Вони своєю діяльністю сприяли розвиткові та розквіту нашого регіону. Їх імена стали відомі не лише у нас на Україні. А і далеко за її межами. Наші дослідники допоможуть представити цих людей.
Дослідник 3:
Уроженець Донецької області Прокоф'єв Сергій Сергійович народився в селі Соснівка, нині це село Червоне Покровського району Донецької області. Відомий композитор та піаніст.
Дослідник 4: Василь Стус - поет, перекладач, дисидент, один з представників руху «шістдесятників». Хоч і народився Стус на Вінничині, але усе своє свідоме життя прожив у Донецьку, працював учителем, підземним на шахті, літредактором газети «Соціалістичний Донбас».
Дослідник 3: Наш земляк Биков Леонід Федорович народився в селі Знаменське Слов'янського району. Відомий актор, режисер, Заслужений артист України. Загинув у автокатастрофі. У Краматорську йому споруджено пам'ятник, а у 1994 році його ім'ям Міжнародний Астрономічний Союз назвав одну із малих планет.
Дослідник 4: Солов'яненко Анатолій Борисович – відомий співак,лірично - драматичний тенор, лауреат ленінської премії. З 1965 року працював у провідному Українському театрі опери та балету.
Дослідник 3: Володимир Сосюра, , народився в Дебальцеве в 1897 році, з ранніх років працював на шахтах Донбасу. Найвідоміше свій вірш «Любіть Україну» – Сосюра написав у 1944 році. Він миттєво став популярним на Батьківщині.
Дослідник 4: Бубка Сергій Назарович, український спортсмен ( легка атлетика), заслужений майстер спорту. Чемпіон Олімпійських ігор, Європи,переможець п'яти чемпіонатів світу у стрибках із шестом.
Дослідник 3: Подкопаєва Лілія – абсолютна чемпіонка зі спортивної гімнастики. Переможець Олімпійських ігор 1996 року.
Дослідник 4: Олекса (Олексій) Іванович Тихий (27 січня 1927 року, хутір Їжівка біля Дружківки Донецької області – 5 травня 1984 року, тюремна лікарня м. Пермі) – український дисидент, правозахисник, педагог, мовознавець, член-засновник Української Гельсінської групи. Виступав на захист української мови.
- Межі одного уроку не дозволяють нам згадати всіх талановитих земляків. Цей список можна було б продовжувати ще дуже довго. Завдяки цим талановитим людям увесь світ взнав, яка багата на таланти українська земля.
Фізпауза: ( або діти виконують веселу дитячу пісню « Я школярочка»
Україна, ( розвести руки)
Рідний край. ( руки догори)
Поле, річка, ( повороти вліво- вправо)
Синій гай. (нахили)
Любо стежкою іти ( ходьба на місці)
Тут живемо я і ти! ( беруться за руки)
ІІІ Закріплення матеріалу:
Фарби дасть мені матуся,
Малювати я … ( навчуся).
Намалюю рідний край –
Дім в селі, ставок і …( гай),
Синє небо, жовте … (сонце)
Заглядає у …(віконце),
Чорнобривці і квітниках,
Полуниці на грядках,
І хліба вже чималі,
В небі линуть … (журавлі).
Тут і гори, і долини,
Тут річки, моря, рівнини,
Тут тварини і птахи,
Ось струмок сховавсь в мохи.
Мати в аркуш подивилась,
Посмішка в очах з'явилась.
І сказала мати сину:
І я вірю, Матір Божа
Україні … (допоможе).
-Що намалював хлопчик?
Кому він показав малюнок?
Чи сподобався мамі малюнок? З яких слів про це дізнаємось?
3.Робота в парах З'єднай прислів'я. (Діти працюють з картками)
В чужім краю як прапор, шануй.
Кожному мила мов квітка в травневім саду.
Людина в ріднім краю, своя сторона.
Рідну землю, звичаю не знаю.
У рідній стороні і сонце ясніше світить.
- Хто з вас хоче поділитися своїми планами на майбутнє.
ІV. Підсумок уроку. Складення віночка мрій.
- Для того, щоб ваші мрії здійснилися, ми за давньою українською традицією сплетемо віночок мрій. Український вінок – це символ щастя. У кожного з вас на парті лежить стилізована квітка, давайте її наклеїмо і побажаємо один одному здійснення мрій, щоб кожен з вас обрав і пішов любим для нього шляхом, приносячи радість людям і прославляючи рідну землю.