Розробка уроку. Тема. "Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта."(6клас)

Про матеріал

навчальна: сформувати поняття об'єкта в програмуванні; приклади властивостей об'єктів та їх значень.

розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички;

виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Перегляд файлу

 

Тема. Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта.

Цілі:

  • навчальна: сформувати поняття об’єкта в програмуванні; приклади властивостей об’єктів та їх значень.
  • розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Які об'єкти в середовищі Scratch ви знаєте?
  2. Які властивості об'єктів середовища Scratch ви знаєте?
  3. Які дії можна виконувати над об'єктами в середовищі Scratch?

ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

У 5-му класі ви створювали проекти для виконавців у середовищі складання та виконання алгоритмів Scratch.

Нагадаємо, що і виконавці, і їх образи є програмними об'єктами середовища Scratch.

 

Файли, які відкривають і створюють у середовищі Скретч, називають проектами. Кожний проект містить:

 

 

 

 

Розробники комп'ютерних програм постійно покращують створені середовища. Ми працюватимемо із середовищем, яке:

 

 

 

 

Виконавців алгоритму в середовищі Скретч ще називають спрайтами.

Усі спрайти мають свої властивості: ім’я, положення на Сцені, розміри, напрямок, у якому вони будуть рухатися, колір костюма та інші.

Створити новий спрайт у проекті можна кількома способами, вибравши відповідну кнопку на панелі інструментів розділу Спрайти:

 

 

 

 

Бібліотека спрайтів у Scratch

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програмним об'єктом у середовищі Scratch є також і Сцена. Сцена має такі властивості: розмір (480 на 360 кроків виконавця), тло.

 

 

 

 

 

 

Якщо вибрати цей об'єкт, то на вкладці Тло можна змінити зображення на тлі Сцени.

 

 

 

 

 

Робота з підручником: § 17

V. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Вправа 1. Пори року.

Завдання. Створити проект, персонаж якого після введення користувачем з клавіатури номера якогось з місяців року, повідомлятиме про відповідну пору року (зима, весна, літо чи осінь) при зміні на належні тла сцени та образу самого персонажа.

 

  1. До нового проекту завантажити 4 зображення для сцени з різними порами року (зима, весна, літо, осінь), що збережена в папці:

D:\Навчання\6 клас\Урок 21\Сцени\

спрайт дівчинки та три її образи (одяг дівчинки має відповідати порам року: зима, весна, літо, осінь), що збережена в папці:

D:\Навчання\6 клас\Урок 21\Спрайт\

  1. Створіть змінну n, величина якої буде номером місяця.
  2. На вкладці Скрипти спрайта дівчинки почніть створювати сценарій проекту. Спочатку перетягніть сюди вказівки, що нададуть користувачеві можливість вводити номери місяців з клавіатури. Приєднайте до цих вказівок блок умовного оператора, який у разі істинності заданого в ньому логічного виразу змусить дівчинку називати відповдну пору року, змінювати свій образ і повідомляти об'єкт Сцена про потребу змінити тло. На рисунку показано оператор для зимових місяців.

  1. Додайте до свого скрипту аналогічні оператори для решти пір року.

  1. На вкладці Скрипти об'єкта Сцена складіть сценарій змінення фонів. Кожний з чотирьох скриптів починайте з команди-заголовка, що відповідає певній порі року.

  1. Збережи результат у файлі Пори року в папці:

D:\6-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 21\

  1. Закрий всі відкриті вікна.
  2. Повідом вчителя про завершення роботи.

 

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.
  4. Вправи для очей.

VI. Підбиття підсумків уроку

  1. Що таке спрайти в середовищі Scratch?
  2. Які властивості мають програмні об'єкти в середовищі Scratch? Як їх можна переглянути?
  3. Якими способами можна створити новий спрайт у середовищі Scratch?
  4. Які властивості має об'єкт Сцена? Якими способами можна змінити тло Сцени?

VІІ. Домашнє завдання

Підручник § 17 ст.

VІІІ. Оцінювання роботи учнів

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сапіга Назар
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
19009
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку