Розробка уроку.Тема "Що означає бути громадянином своєї держави"

Про матеріал

Тема "Що означає бути громадянином своєї держави"

Мета: сформувати у учнів уявлення про поняття «громадянин», «громадянський обов'язок»; творити умови для розвитку критичного мислення при розв'язанні правових ситуацій; сприяти вихованню поваги до морального досвіду поколінь, поважне ставлення до прав людини.

Перегляд файлу

Тема "Що означає бути громадянином своєї держави"
Мета: сформувати у учнів уявлення про поняття «громадянин», «громадянський обов’язок»; творити умови для розвитку критичного мислення при розв’язанні правових ситуацій; сприяти  вихованню поваги до морального досвіду поколінь, поважне ставлення до прав людини.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Основні поняття:громадянство,апатриди, біпатриди.
Очікувані результати:
Після уроку учні можуть
- пояснювати терміни;
- аналізувати юридичні ситуації;
- критично мислити в нестандартних правових випадках.
Хід уроку

І. Рефлексія
Перевірка домашнього завдання
- Правовий диктант
А)права дитини        б)громадянські права       г)політичні права
Д)культурні права      е)права і свободи людини
Є)Загальна декларація прав людини.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Основна частина.
 Вивчення нового матеріалу:
       1 План уроку
1. Що означає бути громадянином держави.
2. Як набути громадянства України.
3. За яких підстав припиняється громадянство України.
1.1 Розповідь вчителя (1 питання)
1.2 Робота з термінами
- громадянство; - іноземець; - апатрид; - біпатрид;

учні висловлюють своє бачення , що означає бути громадянином:
~ Коли людина бере участь у подіях, пов’язаних з життям країни, вона є її громадянином, і про це потрібно пам’ятати завжди.
~ Бути сином або дочкою своєї країни означає робити все для її процвітання.
~ Бути громадянином означає відповідальним за долю країни.
~ Під громадянськістю розуміється уміння берегти свою країну.
~ Кожна людина забов’язана виконувати свій громадянський обов’язок.
~ У громадян України є обов’язок любити країну, захищати її, поважати її символи, культуру, мову, традиції.
~ Справжній громадянин наділений не тільки громадянськими якостями, але й громадянськими почуттями: почуттям любові, відповідальності, причетності, гордості за свою країну, провини.
~ П’ятикласники можуть теж виконати свій громадський обов’язок: берегти природу, шанувати традиції, символи, культуру та ін.
~ Не обов’язково бути дорослим, щоб виявити свої громадські почуття.
        1.4 Самостійна робота
Прочитайте статтю 4 Конституції України і поясніть :
- Що таке єдине громадянство?
- Чому більшість держав не дають права своїм громадянам стати біпатридами ?
2.1Розповідь вчителя ( 2 питання )
2.2 Колективна робота ( конспектування)
- Підстави набуття громадянства України:
А)за народженням
Б)за територіальним походженням :
В)внаслідок прийняття до громадянства ;
Г)внаслідок поновлення в громадянстві ;
Д)внаслідок встановлення опіки над громадянами визнаними недієздатними.
  2.3 Робота в парах
Розв’язування юридичних задач
1) Семирічний Вася народивсь в сімї громадян України. Одного разу він запитав у вчительки «Маріє Іванівно , у мене ж нема паспорта , то що – я не громадянин України?»Вчителька відповіла
2) Громадянин Естонії звернувсь до президента України з проханням надати йому громадянство України й отримав відповідь , що ,згідно з законодавством України
3) Колишня громадянка України після 7 років проживання в Ізраїлі повернулася в Україну . Комісія при президенті з питань громадянства задовольнила її прохання і вона
4) У пари апатридів ,які проживають в Україні, народилась дитина. Батьки збентежені – невже і їхня дитина залишатиметься особою без громадянства , аж доки вони не набудуть громадянства України. Юрист їм відповів
5) Мойсеєнко Валентина – громадянка України , народила двох дівчаток. Батько дитини – громадянин Сирії Аль Махмед постійно проживає в Україні. Він впевнений , що його доньки стануть громадянами
6) Під час відвідування батьків , які проживають у Білорусі, у громадян України Іваненків народилась донька. Вони вважають її громадянкою
      2.4 За допомогою методу «Карта ідей» дайте відповідь на такі питання : «Що спільного і відмінного між»:
- підставами набуття громадянства за народженням і походженням
- прийняттям до громадянства та поновленням в громадянстві
- виходом з громадянства та втратою громадянства
- громадянством та підданством.

    3.1 Розповідь вчителя (3 питання)
     3.2 Робота в парах
Розгляньте юридичні ситуації
1)Громадянин Білорусі хоче прийняти громадянство України. Він вільно розмовляє українською мовою , має власне кафе в Україні . не порушував закони України. Яких умов йому ще слід дотриматись щоб стати громадянином України?
2)Особа без громадянства проживає в Україні останні 4 роки , має власну квартиру . отримує пенсію , вивчила українську мову , не притягувалась до юридичної відповідальності , подала заяву про прийняття до громадянства України. Яку відповідь вона отримає?
3) Батьки Антона К. (14 років ) переїжджають на постійне місце проживання в Росію , змінюючи при цьому громадянство України на російське. Антон не бажає переїжджати, змінювати громадянство і хоче далі жити в Україні з бабусею.Як буде вирішена ситуація.? Чи буде врахована думка дитини?
4)У сімї громадян України , що перебувають на заробітках в Італії , народилась дитина. Громадянином якої країни буде дитина?
     3.3 Метод «Мозковий штурм» .
Продовжіть речення
«Громадянство України для мене це - ……..»
     3.4 Дискусія «Подвійне громадянство – за і проти»

ІV. Підсумки уроку
V. Заключна частина.
Домашнє завдання     
    *вивчити параграф
*Відповісти на питання «Навіщо вам паспорт якщо Ви вже маєте свідоцтво про народження?» 

doc
Додано
19 липня 2018
Переглядів
3447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку