Розробка уроку у 7 класі "Австралія – найменший материк Землі. Історія відкриття і дослідження."

Про матеріал
Розробка уроку у 7 класі "Австралія – найменший материк Землі. Історія відкриття і дослідження."
Перегляд файлу

Тема.  Австралія – найменший материк Землі. Історія відкриття і дослідження.

Мета:

навчальна – визначити географічне положення Австралії, ознайомити учнів з історією відкриття, заселення Австралії європейцями,  особливостями рельєфу, корисними копалинами;

виховна – формувати в учнів навичок групової роботи, почуття відповідальності, взаємодії, підтримки, бажання пізнивати нове, невідоме;

розвивальна – розвивати географічне мислення, вміння аналізувати і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, розвивати навчання самостійної роботи з картою, підручником, додатковою інформацією (слайди, інтернет).

Облалнання: фізична карта Світу, фізична карта Австралії, атласи, зошити з практичних робіт, портрети мореплавців (слайди), мультимедійна дошка, слайди.

Тип уроку:  комбінований.

Форма проведення: урок-подорож

Обладнання: портрети дослідників Австралії, малюнки герба та прапора Австралії, фізична карта Австралії, підручник, атласи, ілюстрації, слайд-шоу , презентація «Австралія»

 

Девіз уроку: «Слухати й записувати – теж наука».

 

Епіграф: Ось вона, ця Австралія, якась пародія на світові закони, або вірніше, виклик, кинутий в обличчя всьому світові.

Жуль Верн «Діти капітана Гранта».

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент (слайд 1)

Прийом «Психологічний настрій»

1. Привітання

Привітаємось. Я – з вами,

Ви зі мною і з гостями.

Всі до мене поверніться,

Один одному всміхніться,

Ми сідаємо за парти –

Урок уже почати варто.

3. Створення відповідного психологічного настрою (слайд 2)

Сьогодні на уроці нам потрібні уважні, розумні, організовані, кмітливі, а ще дуже дружні й веселі діти.

Пильно поглянули мені в очі. Взяли від мене уважність, працьовитість, організованість. Повернулись один до одного, посміхнулись, налаштувались на роботу. Відчули потребу працювати? Успіхів Вам!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 3)

Сьогодні на уроці діють п’ять правил:

  • Правило піднятої руки.
  • Співпраця в парі.
  • Уміння слухати.
  • Працювати творчо.
  • Працювати активно.

Учитель. Ти на Землі живеш, (слайд 4)

                Тож пізнавай її!..

Ти, як Колумб,

Відкрий щодня нову країну,

Материк чи річку край села.

 На Землі існує багато цікавих куточків. Навряд чи ви зумієте відвідати їх усі протягом життя. Однак, на щастя, ви можете здійснити уявні подорожі на різні материки на уроках географії.

Фрагмент з гри «Поле Чудес»

      На дошці закрите слово «АВСТРАЛІЯ». Учитель ставить питання і якщо учні відповідають правильно, по одній літері відкриває все слово. (слайд 5)

  • За яким планом складається характеристика материка?
  • Чому вивчення будь-якої території починається з навчання її географічного положення?
  • Найповноводніша річка Африки?
  • Найбільша пустеля світу?
  • Крайня південна точка Африки?
  • Який материк омивається двома океанами Тихим та Індійським?
  • Який материк найменший за розміром?
  • Які материки росташовані на південній півкулі?
  • Які материки перетинаються Південним тропіком?

Учитель. Молодці!!!! (слайд 6)

             Лежить забута долею і часом

Велика латка на блакитнім тлі.

Згори надщерблена,

надгризена з долини,

На колір сухаря,

пожовклого з нудьги.

                                                           Зоя Когут (поетеса з української

                                                                               діаспори Австралії)

Ви здогадалися, що подорожувати будемо материком, найменшим за площею (7,7 млн км2),— Австралією. Немає такої дитини, яка б не мріяла побувати на цьому континенті. Герой твору Жуля Верна стверджував: «Цей край — найцікавіший на всій земній кулі! Його виникнення, природа, рослини, тварини, клімат — усе це дивувало і дивує... Найчудовіша, найнелогічніша країна з усіх, які коли-небудь існували! Земля парадоксальна, адже заперечує всі закони природи».200 років тому мандрівникові потрібен був рік, щоб дістатися материка. Сьогодні 35 годин — і ви в Сіднеї (з двома пересадками в Делі й Сінгапурі). «Terra Australia incognita» — у подорож кличе далека, загадкова, південна, невідома земля.

ІV. Актуалізація опорних знань

Учитель.  На летючий корабель потрібен квиток, який ви отримаєте за знання.

Гра «Знавець карти»

1.Учень — «знавець карти» запитує про розташування географічних об'єктів. Той, хто відповідає, витягує тестове завдання зі скриньки «Африка». Впоравшись із двома завданнями, учень отримує квиток «Australia». Щасливої подорожі!

Тести для контролю (слайд 7)

1. Молоді гори Африки:

а) Драконові;   б) Капські;   в) Атлаські.

2. Найвища вершина Африки:

а) г. Тубкаль;   б) г. Кенія;   в) влк. Кіліманджаро.

3. Над Африкою переважають повітряні маси:

а) екваторіальні й тропічні;   б) тропічні й помірні;   в) помірні й полярні.

4. Крайні північ і південь Африки лежать у поясах:

а) тропічних;   б) субтропічних;   в) екваторіальних.

5. Найповноводнішою річкою Африки вважається:

а) Ніл;   б) Конго;   в) Замбезі.

6. Найбільшу площу материка займає зона:

а) пустель і напівпустель;   б) вологих екваторіальних лісів;   в) саван і рідколісся.

7. Найбільш розвиненою державою Африки вважається:

а) Єгипет;   б) Алжир;   в) ПА.

(слайд 8)2. Учитель.  Отже, ви готові до подорожі. (На фоні повільної тихої музики.) Ви зараз знаходитесь на борту Летючого корабля. З вами летить журналіст часопис «Глобус». Він підійде до вас і запитає, що цікавого ви хотіли б побачити на цьому материку.

     Журналіст. Що цікавого ви хочете побачити в Австралії? Людка м

Відповіді учнів (випереджальні завдання)

1-й учень. Кажуть, що цей материк «чудернацький»: зараз у нас зима, а там літо.

2-й учень. Дерева взимку скидають не листя, а кору.

3-й учень. Материк найнижчий, найвища точка — усього 2228 м г. Косцюшко.

4-й учень. Побачити евкаліпт — дерево висотою 100 м і товщиною до 10 м. Кажуть, що його листя не дає тіні, бо завжди розміщене ребром до сонця, а деревина не горить і не гниє.

5-й учень. Давніх тварин, які не збереглися на жодному материку — качкодзьоба і єхидну, які відкладають яйця, а дітей годують молоком.

6-й учень. Сумчастих тварин — коалу і кенгуру. Коали дуже повільні, люблять спати або їсти, не злізають з дерева, поки не з'їдять усе листя, а кенгуру там стільки, що заважають транспорту.

7-й учень. Мрію побачити чудовий підводний світ коралів, морських зірок, риб Великого бар'єрного рифу, кажуть, якщо забруднення вод не зупинити, то йому і загрожує загибель.

     Журналіст. Так, бачу, ви багато знаєте про материк. А чи відомо вам, хто вперше відкрив материк? Чому ще до сьогодні Австралією номінально править англійська королева?..

Учитель. Вам пощастило, з вами летить відомий австралійський історик. Сімак Юлія Сергіївна (слайд 9) Вона  вам розповість про історію відкриття материка. Австралія, внаслідок її віддаленості від Європи, була відкрита пізніше за інші заселені материки. Першими до материка дійшли голландці. У першій половині ХVІІ ст. вони дослідили північне, західне і південно-західне узбережжя материка. В середині ХVІІ ст. голландський мореплавець Абель Тасман обійшов Австралію з півдня і відкрив великий острів, який пізніше назвали на його честь. Голландія була на той час невеликою країною. Вона не могла освоїти відкриті землі, тому приховувала відомості про них. Уже на той час голландці розуміли, що знайдена ними земля є новим південним материком.

(слайд 10)Лише у другій половині ХVІІ ст. біля берегів з’явилися англійці. Під час навколосвітньої експедиції відомий мореплавець Джеймс Кук відкрив східне узбережжя Австралії. Відразу Австралія була проголошена британськими володіннями.

Після проголошення уряд Великобританії почав освоєння материка в досить оригінальний спосіб – сюди почали висилати на каторгу злочинців. Материк перетворився на величезну колонію. Перше англійське поселення було засноване у 1788 році на південному сході Австралії саме як колонію каторжників. Пізніше тут виросло місто Сідней.

З часом англійці зрозуміли, що використовувати материк можна ефективніше. (слайд 11)Почалося дослідження внутрішніх районів. Новим поштовхом для дослідження природних умов і ресурсів стало відкриття тут великих родовищ золота. (слайд 12)Австралію почала трусити «золота лихоманка». З усіх-усюд сюди прибували нові люди, збільшувалося населення, відкривалися університети, музеї, театри, бібліотеки, почали виходити газети. Незважаючи на найгірші прояви людського єства, золота лихоманка дала могутній поштовх дослідженню й освоєнню материка, розвитку економіки Австралії.

(слайд 13)У 1814 році (близько 200 років після відкриття) англійський мореплавець Матью Фліндерс запропонував назвати материк Австралією  від латинського australis – південний. До цього нововідкрита земля називалася Новою Голландією.

Активно материк почав заселятися у ХІХ ст. Українці почали селитися в Австралії з 1820 р.

  1. Відкриття материка

Гра «Зачароване слово» (слайд 14)

За допомогою слайдів на мультимедійній дошці, карти атласу, довідників, виконайте завдання. Встановивши правильну відповідність, розшифруйте  слово. На виконання завдання відводиться до 5 хвилин. 

 

1.Іспанський мореплавець

 Луїс Торрес

     1660 рік

 

а) відкрив східне узбережжя Австралії

та оголосив відкриті землі володіннями Великої Британії, відкрив Великий Бар’єрний риф;

 

 

И

 

2. Голандський мореплавець Вілем Янсзон 1606 рік

 

б) дістався південних берегів Австралії, відкрив острів на південь від Австралії. Довів, що материк дійсно існує, відкрив ділянку узбережжя Нової Зеландії;

 

 

Д

 

3. Голландський мореплавець Абель Тасман 1642-1644р

 

в) проплив вузькою протокою вздовж південного берега Нової Гвінеї, довів, що Нова Гвінея – це острів, а на південь від нього пролягає невідома земля;

 

Є

 

4. Англійський мореплавець Джеймс Кук

1770 р.

 

г) Висадився на західному узбережжі півострова Кейп-Йорк. Став першим європейцем, який дістався австралійських земель. Назвав відкриті землі Новою Голландією;

 

 

 Х

 

5. Англійські мореплавці 1788 р.

 

д) Обійшли навколо Австралії, відкрили протоку, запропонували сучасну назву

 

А

 

6. Англійські дослідники Метью Фліндерс і Джордж Басс 1797-1798 р.

 

 

ж)Заснували перше англійське поселення як колонію каторжників

 

Н

 

ВІДПОВІДЬ:  1в,  2г,  3а,  4б,  5ж,  6д.

                         Є    Х    И    Д    Н    А(слайд 15)

Учитель. Це один з видів тварин  який є на материкові. Тварини, які мешкають на материку, вирощують своїх дитинчат у сумках, окремі ссавці відкладають яйця, а вигодовують малят молоком. Це континент, де «найстрашніший звір» — кролик, а «найстрашніший птах» — звичайний горобець.                                                                                                                                           

Отож, я пропоную розпочати мандрівку загадковим материком. Усю нашу подорож нас будуть супроводжувати гіди, які нам розкажуть про загадкову Австралію.

Учень. Погляньте! Узбережжя... А будівлі які високі, аж до хмар. А он якась схожа на велетенський  порізаний апельсин, який поклали просто на Землю. Так це ж Сідней, це ж Австралія! (слайд 16)

 

V. Вивчення нового матеріалу

Учитель. Так, ви вже на материку Австралія. Які особливості географічного положення материка Австралія. Познайомить нас 1 гід. (слайд 17)

 1. Фізико-географічне положення.

Розповідь першого гіда за картою

Площа Австралії — 7,687 млн. км2. Це найменший материк. Відносно нульового меридіана Австралія лежить у Східній півкулі. Південний тропік проходить через середину материка. Тому, це континент тропічних широт зі спекотним літом. Береги Австралії омивають води: на заході — Індійського океану, на сході — Коралового і Тасманового морів Тихого океану.              Австралія достатньо віддалена від інших материків, а з Євразією її з’єднує тільки «міст» Великих Зондських островів.               Береги Австралії розчленовані слабо, тому вона має мало заток, сприятливих для будівництва портів. Загальна довжина берегової лінії – 19,7 тис.км. Найбільші затоки – Карпентарія (на півночі) і Велика Австралійська затока (на півдні). Найбільшими півостровами є Арнем – Ленд та Кейп – Йорк (знаходяться на півночі). Торресова протока (на півночі) відділяє Австралію від другого за площею острова Землі  Нова Гвінея, а Бассова протока (на півдні) відокремлює від материка острів Тасманія. Територія материка омивається водами Індійського (захід) і Тихого (схід) океанів. На півночі і північному заході знаходяться неглибокі Арафурське і Тім орське моря, а з північного  й південного сходу -  Коралове і Тасманове моря. (слайд 18)

     У Кораловому морі, вздовж північно-східного узбережжя материка, простягається найбільший у світі кораловий риф – Великий Бар’єрний риф, його протяжність понад 2 тис. км. Своєрідна краса коралових колоній. Вони нагадують чагарники, тому їх називають кораловими садами. Там оселяються морські зірки, морські їжаки, слимаки, молюски. Серед молюсків найцінніші перлові скойки, що досягають розміру понад 1м. В їхніх стінках утворюються дорогоцінні перлини. (відеоролик Великий Бар’єрний риф)

      Учитель. І щоб краще її вивчити, вас доставлять на різні частини континенту. Для цього потрібно скласти карту Австралії.

 

5. Географічний практикум

а) Скласти контур Австралії з частин.

 

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/05/16/article-2325491-19CFD91B000005DC-420_964x593.jpg

 

 

http://australianism.ru/DESIGN/SITE/images/map.jpg

 

 

 куди саме — ви дізнаєтесь, витягнувши картки з написами координат крайніх точок.

  1. Завдання. Визначити, яка це крайня точка. (слайд 19)

Для подальшого вивчення Австралії клас поділяється на групи:

1група. Знаходить на карті крайні точки Австралії і визначає їхні географічні координати, також визначає  протяжність материка із

2 група заходу на схід і з  1 група півночі на південь.

Відповідь:

Північна – мис Йорк – 110пд.ш. 1420 сх.д.

Південна – мис Південно – Східний – 390 пд.ш. 1470 сх.д.

Протяжність з півночі на південь: 1) 390 пд.ш - 110пд.ш. = 280

                                                             2) 280 * 111км = 3108 км

 

2група. Східна – мис Байрон – 280 пд.ш 1540 сх.д.

Західна – мис Стіп – Пойнт – 270 пд.ш. 1130 сх.д.

Протяжність з заходу на схід: 1)1540 сх.д. - 1130 сх.д.= 410

                                                                                  2) 410 * 100км = 4100км

(Географічні координати крайніх точок і протяжність материка учні записують у зошит)

2. Практична робота 8

Позначення об'єктів на контурній карті.

4. Фізкультхвилинка(слайд 20)

Ми географи — дослідники малі,

Любим крокувати по Землі.

На захід, на схід поглядаєм,

На північ і південь аж присідаєм.

Налларбор рівнину зустріли

І гору Косцюшко підкорити зуміли.

У річці Мюррей плавати хотілось,

Та вже дуже потомились,

Тому за парти ми сідаємо

І знову в подорож рушаємо.

 Вчитель. Зверніть увагу на фізичну карту Австралії. Які форми рельєфу переважають на материку? Чому?

Розповідь другого гіда за презентацією (слайд 21)                                В основі Австралії лежить Австралійська платформа. Це найнижчий материк, його середня висота над рівнем моря лише 215 м. На заході, в межах щита територія дещо припіднята й утворює невисоке Західноавстралійське плоскогір’я. На схід від плоскогір’я, в межах давнього прогину знаходиться Центральна низовина.                                                                                                                                                          (слайд 22)Східна частина в межах давнього поясу складчастості зайнята невисокими горами — Великим Вододільним хребтом. Пересічна висота гір не перевищує 1000 м. Лише на Півдні знаходяться Австралійські Альпи, які подекуди долають двохтисячну відмітку. Це єдиний район в Австралії, де протягом усього року в затінених ущелинах подекуди лежить сніг. Найвищою вершиною материка є г. Косцюшко (висота 2228 м), яку відкрив у середині ХІХ ст. польський натураліст, а тому назвав її на честь національного героя Польщі.

(слайд 23) Австралія багата бокситами, залізними, мідними, урановими рудами, в надрах материка є кам’яне і буре вугілля, нафта, газ та інші корисні копалини.              В Австралії  немає сучасного зледеніння та діючих вулканів що для нас – туристів дуже приємно.

Вчитель. А зараз на основі почутого  і за допомогою підручника ми заповнимо  порівняльну геоморфологічну  таблицю двох материків Африки та Австралії. (слайд 24)

 

Ознаки порівняння

Африка

Австралія

Що складає основу

Африкано – Аравійська платформа

Австралійська платформа

Плоскогір’я

Східно - Африканське

Західно – Австралійське

Низовини

-

Центральна низовина

Гори

- висота

Атлас, Драконові, Капські

3000 – 4000м

Австралійські Альпи

Понад 2000м

Вулкани

Кіліманджаро

відсутні

Землетруси

Часті

відсутні

Вчитель. Який висновок можна зробити:   на відміну від Африки Австралія немає високих молодих гір, діючих вулканів і зледеніння.

 А, що стосується клімату розкаже нам слідуючий гід.

Розповідь третього гіда за картами атласу (слайд 25)

Австралія — найбільш посушливий материк світу. Опадів тут випадає у п’ять разів менше, ніж в Африці, а температура повітря така ж висока. Цьому є причина. Австралія одержує велику кількість сонячної енергії, оскільки розташована у тропічних широтах. Північна частина материка знаходиться у жаркому тепловому поясі, Південна — у помірному.             

Вчитель. Відгадайте загадку: По якій дорозі півроку їздять на коні, а півроку – без коня? (По річці)

Зверніть увагу, як позначені ріки та озера на фізичній карті Австралії. Що це означає? 

Розповідь четвертого гіда за картою(слайд 26)                  В Австралії такі ріки називають кріками, і майже всі вони пересихають. Найдовша річка на материку — Мюррей із притокою Дарлінґ. Під час дощу вона  широко розливається. Повінь наступає надзвичайно швидко і триває лічені години. Води всіх річок використовують для зрошення.                                                        (слайд 27)Мало на материку й озер, і майже всі вони солоні. Найбільшим є оз. Ейр, живих організмів у ньому немає, мабуть, за це його назвали «мертвим серцем Австралії».Нестачу поверхневих вод природа частково компенсувала багатством підземних, що залягають у численних артезіанських басейнах. На Центральній низовині артезіанські колодязі — це, практично, єдине джерело прісної води.

5. Учитель. А зараз пропоную вам здійснити подорож природними зонами Австралії. Розпочнемо з пустель.               (слайд 28)

Розповідь п ятого гіда демонстрація слайд-шоу      Пустелі Австралії не схожі на африканські. Джерела води зустрічаються рідко, а перехід через пустелю надто важкий.                             Ранок. Повітря чисте і свіже, а небо таке прозоре, що майже біле. Під крилом туристичного літака — тривожна  земля червоно-іржавого кольору. Такий колір піщаній пустелі надають сполуки заліза, на які багаті її піски. Місцеві жителі називають пустелю «червоне серце Австралії». На рухомих піщаних грядах і кам’янистих розсипах рослин майже немає, але пустеля не виглядає так мертво, як Сахара. Вона покрита колючими злаками, чагарниками із низькорослих евкаліптів і колючих акацій —скребами.                Найбільш посушливе місце Австралії — околиці оз. Ейр. Навколо — глиняна пустеля, покрита білою корою. За свою суворість це місце одержало назву «мертве серце Австралії».              У пустелях Австралії водяться змії, ящірки, страуси ему і декілька видів кенгуру. Зустрічаються кенгуру заввишки 2 метри, а є розміром із кроля. Дж. Кук був здивований чудернацьким виглядом невідомої йому тварини, яка високо стрибала на довгих задніх ногах. Він спитав у австралійців, як називається ця тварина. «Кенгуру», — відповіли вони. Так і почали називати цю тварину європейці. І тільки значно пізніше Кук дізнався, що слово «кенгуру» означає — «не розумію».

Розповідь шостого гіда  (слайд 29)                     Цю природну зону я пропоную проїхати на джипі. (Прикріплює аплікацію джипа до карти. Розповідає текст під музику.)               Ми їдемо через савану, між високими травами та милуємося навколишнім пейзажем. Трави савани незвичайні, нагадують «трав’яні дерева», що мають досить товстий стовбур, зверху пухка копа із вузьких, довгих листків, які стирчать у всі боки. Стовбур — як у дерева, а листя — як у трави — звідси і назва «трав’яне дерево».              Більшість тварин Австралії мешкають у савані. Ось зграєю пронеслись безкрилі птахи — страуси ему. Нешвидко біжить вомбат, який нагадує нашого хом’яка. Стрибають кенгуру. На червоному й бурому ґрунті ростуть акації, казуарини з безлистими гілками, пляшкові дерева. Під час злив у їхніх стовбурах збирається велика кількість вологи.

  (слайд 30)  Ми продовжуємо свою мандрівку і в’їзджаємо у світлий евкаліптовий ліс. Виявляється,  із кожних чотирьох дерев материка три — евкаліпти. У них міцна деревина, листя сухе і жорстке, сіруватого кольору, а до його складу входять ефірні олії. Евкаліпт використовують у медицині та парфумерії. Він є дуже вогнестійким. Від обгорілого чорного, мертвого, стовбура евкаліпта через деякий час виростають молоді пагони, і дерево продовжує своє життя. На гілках евкаліптів сидять симпатичні сумчасті ведмежата коала — улюбленці австралійців.

7. Вологий тропічний ліс

Розповідь сьомого гіда за ілюстраціями (слайд 31)                                А зараз ми побуваємо у вологому тропічному лісі. Океан зелені. Вона розлита всюди. Могутні дерева верхнього ярусу, серед яких вічнозелений бук, фікуси з жорстким глянцевим листям, евкаліпти. Одразу кидається в очі великий різновид евкаліптових дерев з ланцетоподібним блакитним листям, яке розташоване ребром, щоб врятуватись від палючих сонячних променів. Тут є евкаліпти з дуже гарною червонною і рожевою деревиною, з приємним запахом. А ось і дерева нижнього ярусу — деревоподібна і трав’яниста папороті. Серед них виділяється «трав’яне дерево». З його волокон плетуть мотузки.                                                                                                                                                                        Крізь лісові тунелі повільно несуть свої щедрі води річки. Будьмо обережними, тому що тут водяться крокодили. Спостерігаємо, як грається в прозорій воді качкодзьоб. Ця чудова тварина Австралії виводить своє потомство з яєць, як птахи, а годує їх молоком, як ссавці.                                          Своєрідне пташине населення: лірохвіст — птах з чудовим ліроподібним хвостом, чорний лебідь, райський птах, що має яскраве пір’я, папуга какаду. Австралія є батьківщиною зелених папуг, які там живуть великими зграями.

Гра «Чорна скринька» (слайд 32)

        Кожна команда отримує по «чорній скринці». Ваше завдання, прочитавши опис сказати – що в чорній скринці?

 Завдання для 1 групи

  • Це дерево з оригінальним стовбуром, кора з якого сповзає стрічками і звисає лахміттям. Його важка і щільна деревина надзвичайно міцна й особливо цінується в суднобудуванні; з листя виготовляють лікувальну олію. (Евкаліпт)

Завдання для 1 групи

  • У цієї тварини шкіра вкрита голками, а на лапах великі кігті. Довгим і клейким язиком вона ловить мурашок та інших дрібних комах. У разі небезпеки згортається і миттю заривається в землю ( Єхидна)

 3.«Географічна мозаїка» (слайд 33)

Гондвани, найнижчий, є, материк, частиною, планети, нашої, материк, Австралія.

(Австралія – найнижчий  материк  нашої планети, є частиною  Гондвани.)

(слайд 34)Великий,  Бар’єрний,  риф, материка, вздовж, найбільший, північно-східного, кораловий, у,  світі, риф,  кораловий, узбережжя, простягається.

(Вздовж північно-східного узбережжя материка, простягається найбільший у світі кораловий риф – Великий Бар’єрний риф)

4. «Реклама» (слайд 35)

     Учитель.    А зараз  завдання від телеканалу « 1+1»:

  • Складіть рекомендації туристам, які побажають здійснити подорож  в Австралію. Або запропонувати  рекламу, поетичні рядки чи пісню про цей дивовижний материк.

(слайд 36) Кому набридло вдома працювати,

В Австралію  нехай поїде він,

З страусом  пробіжиться навздогін,

А з кенгуру  поміряє свій ріст.

В  Австралії  Великий є  бар’єрний риф,

І озеро, яке пересихає.

Якщо Австралію  ти серцем  не відчуєш,

Усе життя своє змарнуєш! Подорожуй разом з нами! Наш номер телефону 0951002621 Чекаємо!!!

1.Інсценізація. (слайд 37)

  (Звучить музика.)Вбігає  Піраті каже:

 Може, ви хочете зайнятися серфінгом на всесвітньо відомих пляжах? Спробувати м'ясо кенгуру або Веджімайт? Або подивитися якісь відомі і невідомі всьому світу пам'ятки? Погодувати кенгуру або какаду з рук? Або відчути місцевий стиль життя? І що-завгодно ще. Чудова країна, яку описав Френк Баум в казці "Мудрець з країни Оз" і Олександр Волков в "Чарівнику Смарагдового міста", - це і є сучасна Австралія. Чи багато ви знаєте про Австралію?   Це все  ви зможите дізнатися тоді , коли  відвідайте  Австралію.

   VII. Підсумок уроку

  Учитель.  Дякую. Молодці! Після такої реклами неодмінно потрібно відвідати Австралію.  Сподіваюсь, що ви уважно слухали цікаві розповіді наших гідів про природу Австралії, тому що зараз я пропоную вам гру "Що зайве?"

(слайд 38) Ви зараз прочитаєте  представників тваринного і рослинного світу, і ви визначєте, що зайве в даному переліку.

1. Кускус, вомбат, лев, єхидна, кенгуру.

2. Акація, евкаліпт, пляшкове дерево, фікуси, алое.

3. Сміттєві кури, лірохвіст, сумчастий диявол, зебра, папуга.

4. Пума, коала, качкодзьоб, собака динго, страус ему.

5. Евкаліпт, пляшкове дерево, акація, баобаб.

6. Пустелі, савани, тайга, вологі ліси.

7. Крокодил, кенгуру, анаконда, кобра.

 4. «Плутанина» (слайд 39)

Визначити зайве:

а) відкривачі й дослідники Австралії: Вілен Янсон, Джеймс Кук, Фернан Магеллан;

б) Австралія — найпосушливіший, найменший, найжаркіший континент;

в) в основі материка лежить Австралійська платформа, землетруси характерні лише для сходу континенту;

г) з півночі на південь, на заході континенту простягнувся Великий Вододільний хребет;

д) Австралія — материк, бідний на паливні корисні копалини.

1. Прийом «Прес-конференція»

Учитель.  Чи цікавою була подорож? (слайд 40)

Материк цей найменший у світі.

Ви  пізнали уже його, діти?

Це -  Австралія, познайомились,

Де усе навпаки-усвідомили.

Тут зимою літо буває,

 У дерев зовсім тіні немає.

І скидають не листя, а кору

В підходящу для кожного пору.

Коли будем країну вивчати,

Вам захочеться там побувати.

Ну, а поки що нагадаю

На уроці ми в мандри рушали.

У південній півкулі самій

Розмістивсь материк в самоті.

Він далеко від інших існує

Тому всіх своїм світом дивує.

Мис Йорк – точка північною буде,

Нехай кожен із вас не забуде,

Що такий і півострів буває,

Тільки спереду Кейп слово має.

Омивається суша морями

А із сходу багата горами.

Але ж звідки усе це відомо,

Кому стала Австралія домом?

Я назву вам людей знаменитих

Ними в світі багато відкрито

Джеймса Кука тут треба вивчати

Й про Тасмана не забувати.

Материк цей затоки дві має:

Карпентарія запливає, Австралійська Велика затока

Заплива зовсім з іншого боку.

З сходу теплу течію заносить

Вона опади не раз сюди приносить.

Тільки гори їм перешкоджають,

Дощі  в глиб материка не пропускають.

Має ще Австралія нагір’я,

З заходу існує плоскогір’я.

В центрі величезні дві пустелі

Та Центральні низовини лиш зелені.

Руд в Австралії багато дуже різних,

Мідні, нікелеві і залізні,

Кам’яне вугілля, гіпс та солі,

А також ще золота доволі.

Що я можу вам про клімат розказати,

Те, що жарко тут потрібно усім знати,

Й опадів у центрі дуже мало,

Навіть кілька років не бувало.

Із водою в них також проблема,

Влада цю вирішує делему.

Навіть з Антарктиди воду брали,

Океаном айсберг приганяли.

Річка Мюррей є найбільшою тут нині

І здебільшого тече лиш на рівнині.

В Австралійських Альпах витік має,

й так як Дарлінг не пересихає.

Є також тут водотоки-кріки

Дуже схожі це на наші з вами ріки.

Та води в них зовсім не буває,

Пройде дощ -  і води прибувають.

От природа австралійська - диво,

Все тут незвичайно і красиво.

Більшість видів – залишилися релікти.

Кенгуру, коали, евкаліпти.

Австралія – єдиний материк у світі,

Де є лише одна країна , діти.

Австралійський Союз вас чекає

Цікавіших країн не буває.

Про це на наступному уроці. До нових подорожей.

Вчитель. Молодці! Ви талановиті! Поверніться один до одного, подякуйте за співпрацю, потисніть руки один одному .  І отримуйте відповідні бали. (слайд 40,41)

VIII. Домашнє завдання (слайд 42)

Опрацювати відповідний параграф. Підготувати повідомлення (III piвень). Скласти кросворд за темою домашнього завдання (IV рівень).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Євлампієва Ірина Адольфівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Ротар Тетяна
До підручника
Географія 7 клас (Гілецький Й.Р., Чобан Р.Д., Сеньків М.І.)
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
2994
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку