Урок "Природні зони. Африка"

Про матеріал
Урок розроблений у вигляді географічної експедиції. Вивчення нового матеріалу відбувається при пошуку можливості існування міфічних представників рослинного та тваринного світу у різних природних зонах Африки.
Перегляд файлу

3(7) кл.

РОЗДІЛ ІІ. Материки тропічних широт

Тема 1. Африка

Урок №

Тема: Природні зони

Мета: формування знаннєєвих компетентностей в учнів щодо природних зон Африки, їх розміщення та специфічності; розвиток діяльнісних компетентностей: поглиблення практичних навичок роботи з картами, їх аналізу та визначенню закономірностей розміщення природних зон, зональних типів ґрунтів; формування ціннісних компетентностей: сприяння вмінню висловлювати власні судження про вплив природних чинників і господарської діяльності людини на економіку країн та екологічний стан природних зон, обґрунтування впливу природних чинників на виникнення природних вогнищ поширення епідемій.

Обладнання: фізична карта Африки, карта природних зон Африки,  підручники, атласи,  щоденник дослідження.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Налаштування на роботу (підручники, атласи, олівці)

  • Що ви знаєте про свята які припадають на 14 жовтня?

День захисника України – свято, що відзначається в Україні 14 жовтня у день святої Покрови Пресвятої Богородиці водночас з Днем Українського козацтва. А які народні прикмети осені ви знаєте?

► Яка погода на Покрову, такою буде і зима.

► Зранку вітер з півдня, а по обіді із півночі - початок зими буде теплим, але згодом похолодніє.

► Якщо в цей день сніг не покрив землю - не покриє в листопаді та грудні.

А у нас за вікном є сніг?

У нас холодно, але зараз ви будете мандрувати найжаркішим континентом Землі. Запрошую до Африки.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Прийом «Бліцопитування»

  1. Поясніть основні характеристики географічного положення Африки? ( Африка розташована в усіх 4 півкулях Землі, майже посередині її перетинає екватор.)
  2. Доведіть як, на ваш погляд, це позначається на природних особливостях материка? ( Більша частина Африки розташована в жаркому тепловому поясі, що визначає особливості її природних умов.)

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Прийом «Проблемне питання»

Сьогодні я запропоную вам тему уроку, яку назвала так: «Умдглебі конгамато марозі».

- Вам відомо, що це означає? (Ні чи так)

- А коли ми щось  не знаємо, то що ми робимо? Ми шукаємо відповідь в ….Інтернеті. Знайти самостійно відповідь.

Мифические существа из Африки » Интересные факты: самое ...

https://billionnews.ru/5512-mificheskie-suschestva-iz-afriki.html

Марози — Википедия

https://ru.wikipedia.org/wiki/Марози
Конгамато — Википедия

https://ru.wikipedia.org/wiki/Конгамато

Умдглеби — Википедия

https://ru.wikipedia.org/wiki/Умдглеби

Подивиться на аркуші на парті  - малюнки морозі, конгамато,  дерево умдглебі.

Проблемне питання.

В якій природній зоні вони можуть існувати умдглебі, конгамато,  марозі?

Сьогодні на уроці ми:

уточнимо - природна зона (поняття);

з’ясуємо - які особливості розміщення природних зон Африки;

надамо – характеристику природних зон;

доведемо - в якій природній зоні вони можуть існувати умдглебі, конгамато,  марозі.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Для того, щоб з’ясувати ці питання, нам потрібно вивчити природний світ материка, тобто природні зони Африки. Кожний географ – це мандрівник - дослідник. І ми з вами теж. А для того, щоб вирушати у подорож нам потрібні знання, які ми здобули на попередніх уроках.

У кожного мандрівника є «Щоденник дослідження». Є він і у нас. Перегортаємо сторінку (заповнити). Прізвище, предмет дослідження (Природні зони Африки) , об’єкт дослідження(«Умдглебі конгамато марозі»)  .

Ми готові до подорожі.

  1. Природна зона. Доповніть вислів додаючи пропущені слова.

Природна зона – один із великих …………………. Землі, основним чинником формування якого є …………………………………………………..

Поширення природних зон підпорядковане ………………………, вони змінюють одна одну від екватора до полюсів. На підняттях рельєфу виражена ……………………. поясність.

Пропущені слова: природних комплексів,  вертикальна, клімат (співвідношення тепла і вологи), широтній зональності.

Перевірка.

2.  Особливості розміщення природних зон Африки

Прийом «Картографічний практикум».

 Робота в парах

Карта атласу «Природні зони Африки»,«Кліматичні пояси». 

Заповніть таблицю.

Напрямок дослідження

Кліматичні пояси

Зональне розташування природних зон

Послідовно від

 екватора до

Північного полюсу

Екваторіальний

Субекваторіальний

Тропічний

Субтропічний

1.Вологі екваторіальні ліси

2.Перемінно-вологі листяні ліси

3. Савани та рідколісся

4. Пустелі і напівпустелі

5. Твердолисті ліси та чагарники

 

Послідовно від

 екватора до

Південного полюсу

Екваторіальний

Субекваторіальний

Тропічний

Субтропічний

1.Вологі екваторіальні ліси

2.Перемінно-вологі листяні ліси

3. Савани та рідколісся

4. Пустелі і напівпустелі

5. Твердолисті ліси та чагарники

Висновок (формують самостійно). Приклад.

Простежується широтна зональність на більшій частині території. Природні зони Африки, як і кліматичні пояси, розташовані майже симетрично по обидва боки від екватора.

Перевірка.

           3. Характеристика природних зон (§16)

Кожен з учасників надає характеристику однієї природної зони. Заповніть таблицю. 4 варіанти - вологі екваторіальні ліси (гілеї), савани та рідколісся, пустелі та напівпустелі, твердолисті вічнозелені ліси та чагарники

І варіант

Назва природної зони

Географічне положення

Особливості клімату

Переважаючий

 тип ґрунтів

Представники

Рослинного

світу

Тваринного світу

 

 

 

 

 

 

 

Перевірка.

Висновок (формують самостійно).

1. Чим зумовлені відмінності типових ландшафтів Африки?  Зумовлені різним географічним положенням, що визначає відмінності кліматичних умов, ґрунтів, рослинного та тваринного світу.

2. Чим далі розташовані природні зони одна від одної,…. тим більше відрізняються їхні природні компоненти.

4. Проблемне питання.

В якій природній зоні вони можуть існувати умдглебі, конгамато,  марозі?

Прийом «Мікрофон»

  • Чи існують ці представники рослинного та тваринного світу на теренах Африки?(різні точки зору).
  • В яких природних зонах їх потрібно шукати?

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Африка. Конгамато ундглебі марозі

https://learningapps.org/display?v=pzeyuarpa18

Природні зони африки https://learningapps.org/display?v=pvgbtgrzn18

VI. ПІДСУМОК УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

Учні по черзі висловлюють свою думку про роботу на уроці:

- Мені найбільш сподобалося на уроці ….

Оцінки.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати §16 підручника.

2. Випереджальне (за бажанням). Підготувати короткі доповіді (до 3 хв) про екологічні проблеми материка, найвідоміші природні об’єкти, занесені до Списку спадщини ЮНЕСКО (національний парк Серенгеті, національний парк Кіліманджаро, лісовий парк Сент-Лусія, кратер Вредефорт, водоспад Вікторія).

Підручник: Довгань, Г.Д. Географія: підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч. закладів / Г.Д. Довгань, О.Г. Стадник. – Х. : Вид-во «Ранок», 2015. – 304 с. : іл.

doc
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
1439
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку