Брейн Рінг, всесвітня історія — 8 клас
Тема: «Світ людини Нового часу. Великі географічні відкриття. Реформація. »
Мета навчальна:
Мета виховна:
Тип уроку: контроль знань.
Форма уроку: гра «Брейн-ринг»
Методичне обґрунтування.
Даний урок є заключним за темами №№ 1- 2 у 8-му класі. Звичайно ж, він має бути не меньш цікавим ніж поточні уроки протягом тем. При бажанні використовувати нетрадиційні методи викладання та опитування на уроках історії, хотілось би зробити підсумковий урок також нетрадиційним, таким, що запам'ятовується. Тому форма проведення уроку - це ділова гра «Брейн-ринг».
Урок покликаний максимально розкрити вже наявні навички учнів, дати можливість учням продемонструвати знання, що виходять за межі шкільної програми; знання, які вони отримували на уроках з інших дисциплин: світової літератури, географії, етики тощо. І особливо важливим є бажання вчителя заохотити учнів до історико-дослідницької діяльності та стимулювати їхню подальшу роботу у вивченні історії та світової культури.
План уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Проведення гри «Брейн-ринг».
ІІІ. Підсумки гри.
ІУ. Підсумки уроку.
У. Домашнє завдання.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Вчитель заздалегідь розподіляє учнів на чотири команди й визначає капітанів. Капітани уважно слухають свої обов'язки. (Капітани вирішують спорні питання в команді: остаточну відповідь, якщо є декілька варіантів, визначають відповідача, якщо бажаючих в команді багато).
ІІ. Проведення гри «Брейн-ринг».
Вчитель розяснює правила гри у «Брейн-ринг».
Клас розділяється на чотири команди. Кожна гра складає один раунд, в якому приймають участь лише дві команди по черзі:
Раунд № 1 – команди один і два;
Раунд № 2 – команди один і три;
Раунд № 3 – команди один і чотири;
Раунд № 4 – команди два і три;
Раунд № 5 – команди два і чотири;
Раунд № 6 – команди три і чотири.
Кожний раунд складається з трьох питаннь, які оцінюються:
Питання № 1 – 1 бал;
Питання № 2 - два бала;
Питання № 3 - бала;
Сума балів отриманних командою в кожному з раундів записується у «Таблицю результатів» і демонструється на дошці.
ІІІ. Підсумки гри.
Учитель оголошує результати гри й визначає місця команд за «таблицею результатів». Потім переводить в учбові бали за урок за схемою:
1 місце – учні отримують 11 або (12) балів;
2 місцу – 9 або (10) балів;
3 місце – 7 або (8) балів;
4 місце – 5 або (6) балів.
У дужках () отримують бали учні, які найкраще всіх у команді працювали або найбільшу кількість відповідей давали вірно.
ІУ. Підсумки уроку.
Сьогодні ми з вами познайомилися з одним з прикладів проведення тематичного опитування з всесвітньої історії. В цей грі ви намагалися показати своє вміння працювати у команді, користуватися набутими знаннями з історії, намагалися користуватися додатковими знаннями, які отримали з предметів: географія, світова література, жудожня культура тощо. Кожен з вас зробив певні висновки щодо підготовки до тематичного оцінювання та вивчення історіїї взагалі, кожен з вас отримав право висловитися або послухати один одного. Починаючи вивчати суспільство нового часу, необхідно згадати зміни цінностей людини: моду, етикет, культуру. Тому домашнє завдання буде згадати основні цінності людини нового часу.
У. Домашнє завдання: За прикладом параграфа № 5 скласти грунтовну відповідь про основні етичні норми людини нового часу.
Відповіді на питання «Брейн-рингу».
Раунд Перший:
Велике підприємство, використання ручної праці, розподіл роботи на окремі операції, використання енергії сонця і вітру.
Раунд Другий:
Раунд Третій:
Б). Томас Мюнцер.
В). Мартін Лютер.
Раунд Четвертий:
Раунд П'ятий:
Раунд Шостий:
Додаткові питання, якщо необхідно: