Розробка уроку української мови у 4 класі

Про матеріал
Розробка уроку української мови у 4 класі на тему "Встановлення зв’язку слів у реченнях. Поширення речень словами та словосполученнями. Вимова і написання слова трамвай. "
Перегляд файлу

Українська мова                                                          4 клас                                        

Тема. Встановлення зв’язку слів у реченнях. Поширення речень словами та словосполученнями. Вимова і написання слова трамвай. (

Мета: вчити учнів систематизувати та узагальнювати вивчений матеріал, встановлювати логіко-граматичні зв`язки між членами речення, поширювати речення словами і словосполученнями, вивчити вимову і написання слова трамвай; правильно вживати розділові знаки у кінці речень; розвивати критичне мислення, літературні здібності, виховувати любов до рідної мови.

Обладанання:  презентація, додатковий мовний матеріал до уроку, сигнальні картки

Хід уроку:

І. Організація класу

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку  ( слайд 1)

  1. Гра «Збери слово» ( слайд 2)
  • Зберіть слово із букв : и, а, к, у, м, з ( Музика)
  • Як ви думаєте , як пов`язана музика з нашим уроком української мови?
  • Щоб записати музику, композитори користуються нотами. Сьогодні ноти та їх керівник – скрипічний ключ – допоможуть провести нам урок, а якому зміст речень буде пов`язаний з музикою. А кожна нотка пропонує нам своє завдання. Скільки нот є у музиці? (7)
  1. Повідомлення теми і мети уроку

Отже, сьогодні на уроці ми будемо встановлювати  зв’язок слів у реченнях,  поширювати  речення словами та словосполученнями, а також  вивчимо нове словникове слово.

  1. Актуалізація опорних знань

- Отож,  наше перше завдання пропонує нам перша нота, яка називається … ( вчитель бере ноту і читає завдання)

А) Вправа « Кластер»

  • Зараз ми з вами згадаємо все, що ми знаємо про речення і утворимо схему-кластер

Речення

 

 за метою висловлювання                                           за інтонацією

                  ( розповідні, питальні, спонукальні)                                     ( окличні, неокличні)

   за наявністю другорядних членів

                                                                    (поширені, непоширені)

        Б) Гра «Який знак»?

- Для того, щоб наповнити наш кластер ще деякою інформацією я пропоную вам пограти в гру «Який знак?» Я буду читати речення, а ви за допомогою сигнальних карток, маєте показати який знак потрібно поставити в кінці кожного речення.

Чи любите ви слухати музику?

Музика супроводжує людину з дня її народження.

Музика може впливати на наш настрій.

Яку музику ви слухаєте?

Слухай українське!

ІІІ. Основна частина ( 5 хв)

  1. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу . Словникова робота
  • Друге завдання від ноти ре: вивчіть нове словникове слово.
  •  Каліграфічна хвилинка
  • Тр ам мв ай трамвай ( слайд 3)

Що таке трамвай? Трамвай – це  наземний рейковий вид міського транспорту. Давайте складемо речення про трамвай, пов`язане з музикою. Для цього я пропоную послухати цей запис. ( музика трамвая) і цікавинки про трамвай. 

Львів став першим містом на території сучасної України, в якому з’явився трамвай. Сталося це у 1880 році. І по сьогодні Львів залишається єдиним містом Західної України, де функціонує цей вид транспорту. Спочатку він був кінним, з 1894 року його замінили електричною тягою. І в 21 столітті він залишається одним з основних видів транспорту в місті Лева.

  • Свою дзвінку пісеньку продзеленчав трамвай.
  • Давайте визначимо головні члени речення у складеному реченні.
  1. Проблемна ситуація. ( слайд 4 )

Завдання від третьої ноти … ( мі ). Прочитайте речення і зробіть висновок, за допомогою чого пов`язуються слова в реченні?

Мій український край лине пісня солов`їна.

Над моїм вкраїнським краєм лине пісня солов`їна.

Народні пісні входять репертуар багатьох співаки.

Народні пісні входять до репертуару багатьох співаків.

Тож за допомогою чого пов`язуються слова в реченні?

Висновок : слова в реченні пов`язані за допомогою прийменників та закінчень. ( слайд)

Фізкультхвилинка

Ми із двору виглядали( нахиляють тулуб вперед, витягують шию)

Все цікаве помічали ( прикладають долоню ребром до лобу, придивляються)

Ось веде авто водій ( легкий біг)

По частині проїзній.( імітують рухи керма)

Слід за ним трамвай пролинув-

А в трамваї пасажири.( стають щільно один до одного, імітують рух пасажирів)

Он хлоп`я прокрокувало

Вздовж будинків тротуаром.( крокують на місці)

Бачиш – перехрестя тут ( розводять руки в сторону)

Пішоходи дружно йдуть.( крокують на місці)

І несе завжди дозор

Добрий друг наш – світлофор. (Стають прямо, руки опущені вниз)

  1. Встановлення зв`язку слів у реченнях. Робота з підручником ( впр.55)
  • Наступне завдання приготувала  четверта нота … (фа). Вам потрібно  дібрати заголовок, списати 1 речення і встановити зв`язок слів.
  • Отож, за допомогою чого ми встановлюємо зв`язок слів у реченні? ( Питань)
  1. Поширення речень. Робота в групах.

Наступне завдання від п`ятої ноти … ( соль). Поширте речення:

Дівчинка співала. Переможе той, хто складе найдовше речення.

Весела дівчина співала українську пісню вчора на уроці музики. Запис речення у зошит. Визначення головних членів речення.

  1. Поетична хвилинка. Складання сенкану ( слайд 5 )

Наступне завдання від ноти ля. Складіть сенкан про речення.

  1. Речення
  2. Поширене, непоширене
  3. Розповідає, запитує, спонукає
  4. Речення виражає закінчену думку.
  5. Спілкування!

ІV.Узагальнення і систематизація знань

  1. Тести 
  • Наступне, своє завдання вам пропонує нота сі. Щоб підсумувати вивчений матеріал виконаємо тести.
  1. Пісня жайворонка тягнеться струною від землі до неба.

Обери рядок, в якому визначені головні члени речення:

                 а) пісня жайворонка;      б) пісня тягнеться;      в) тягнеться струною.

      2. Визнач поширене речення:

          а) Звучить музика.      б) Дівчинка співає веселу пісню.    в) Пісня пливе.

      3. Які члени речення є його основою?

              а) другорядні члени   б) підмет та присудок       в) іменник

       4. За допомогою чого пов`язуються слова в реченні?

      а) закінчень;           б) головних членів речення;       в) прийменників.

       5.  Речення, в якому про когось або про щось повідомляється, називається  :

          а) питальне           б) спонукальне        в) окличне

       6. Познач спонукальне речення:

            а) Настала золота осінь.              б) Діти, бережіть книги!          в) Чи ходив ти вчора у кіно?

V.Підсумок уроку

- Чи потрібно вивчати українську мову? Для чого потрібно вивчати українську мову?

Метод «Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці я дізнався…. Сьогодні на уроці я навчився….  Найбільше всього мені сподобалось…

( слайд 6)

 

 

 

Розробила : Кирилюк Тетяна Федорівна, НВК №2, м.Хмельницький

 

 

 

 

docx
Додано
21 жовтня 2020
Переглядів
526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку